Știrile săptămânii: Halloween special: Două săptămâni de filme de groază la Grand Cinema & More; Lungmetrajul „Singură la nunta mea”, în secțiunea Discoveries a Festivalului Internațional de Film de la Varșovia; Propunerea Danemarcei la Premiile Oscar 2019 în avanpremieră la Timișoara; Selecționerii festivalurilor de la Cannes și Berlin participă la Les Films de Cannes à Bucarest; Documentarul Wild Berries, produs de Aristoteles Workshop, selecționat la prestigiosul festival Doclisboa; Centenarul Filmului Românesc aduce Basarabia acasă; Directoarea de casting a seriei James Bond participă la Les Films de Cannes à Bucarest – a treia ediție de Managing Talents va avea loc pe 27 și 28 octombrie; AMC Global a fost premiat pentru „The Terror”, la Cannes; Proiect Atinge – CINETic.
Halloween special: Două săptămâni de filme de groază la Grand Cinema & More
În acest an, Grand Cinema & More sărbătorește Halloween-ul printr-un maraton al celor mai cunoscute și apreciate filme horror. Startul se va da pe 16 octombrie cu avanpremiera filmului „Halloween” și se va încheia la finele lunii cu proiecția peliculei cu același nume, realizată în urmă cu exact 40 de ani. Vor fi două săptămâni în care iubitorii de filme horror vor beneficia de prețuri speciale, dar și de numeroase surprize.
Pe 16 octombrie, începând cu ora 20:00, Grand Cinema & More te invită la avanpremiera filmului „Halloween”, un film care promite să dea fiori reci și celor mai neînfricați privitori. Biletul la avanpremieră costă 35 de lei, iar înainte de vizionare spectatorii vor primi și un cocktail tematic în cafeneaua Eye Fi.
O săptămână mai târziu iubitorii filmelor de groază vor putea viziona varianta din 1978 a peliculei “Halloween”. Clasicul film horror care a terifiat generații întregi se întoarce pe marile ecrane doar pe 23 și 31 octombrie la Grand Cinema & More, iar biletul de intrare costă 25 de lei.
Pe 26 octombrie, Grand Cinema & More îi provoacă pe cei mai curajoși la o vizionare maraton a trei filme horror: avanpremiera „Goosebumps 2: Halloween bântuit”, „Constantin”(2005) și „Masacrul din Texas”(2003). În plus, spectatorii vor avea parte și de o surpriză – toți cei care au achiziționat bilete vor primi din partea Grand Cinema & More dulciuri tematice, dar și un ghid de supraviețuire, ca să treacă mai ușor peste momentele tensionate din filmele de groază. Pachetul special costă 50 de lei și include toate cele trei filme.
Despre Grand Cinema & More
Grand Cinema & More, situat în Băneasa Shopping City, acoperă o suprafață totală de 14.000 mp și are o capacitate de 2.600 de locuri, dispunând de 13 săli performante, cu locuri ultra-confortabile, capabile să ofere vizionări de film la o calitate premium, adaptate așteptărilor fiecărui spectator.
Grand Cinema & More este mai mult decât un simplu cinematograf. Pe lângă filmele de calitate și tehnologia audio-video de ultimă generație, cinematograful din Băneasa Shopping City este primul din România care a dezvoltat o stagiune de evenimente culturale, producții proprii sau transmisiuni directe de pe marile scene ale lumii, care cuprinde spectacole de teatru și teatru pentru copii, operă, balet, spectacole de improvizație și evenimente speciale.
Pentru mai multe informații privind programul filmelor și al tuturor activităților din cinematograf, vizitați www.grandentertainment.ro și pagina de Facebook a Grand Entertainment www.facebook.com/GrandCinemaDigiplex.
Lungmetrajul „Singură la nunta mea”, în secțiunea Discoveries a Festivalului Internațional de Film de la Varșovia
Drama „Singură la nunta mea/ Seule a mon mariage”, lungmetrajul de debut al regizoarei Marta Bergman, va fi prezentată marți, 16 octombrie, în cadrul secțiunii Discoveries a celei de-a 34-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Varșovia.
Proiecția este programată să aibă loc la Kinoteka 7, de la ora 21.00.
Secțiunea necompetitivă Discoveries este dedicată lungmetrajelor de ficțiune și documentare din întreaga lume care abordează subiecte contemporane și care au fost prezentate la festivaluri din străinătate.
Filmul va avea premiera românească la cea de-a noua ediție a festivalului Les Films de Cannes à Bucarest. El va fi proiectat sâmbătă, 27 octombrie, de la ora 19.30, la Cinema Muzeul Țăranului, în prezența regizoarei Marta Bergman și a protagonistei, Alina Șerban.
În cinematografele românești, filmul va rula începând cu 2 noiembrie.
„Singură la nunta mea” a avut premiera mondială în programul ACID (Association pour le cinéma indépendant et sa diffusion), la Festivalul de Film de la Cannes 2018. Pelicula a mai făcut parte din selecția Festivalului Internațional de Film Francofon de la Namur 2018.
Coproducţia Belgia-România a fost filmată în România și Belgia și îi are în rolurile principale pe Alina Șerban și Tom Vermeir.
Pelicula spune povestea Pamelei (Alina Șerban), o tânără din comunitatea romă, o femeie spontană și amuzantă care trăiește împreună cu copilul ei în vârstă de doi ani și cu bunica într-o casă dărăpănată, unde împart același pat. Ea visează la libertate şi se îmbarcă spre necunoscut, renunţând la tradiţiile care o sufocă. Speră să se căsătorească pentru a-şi schimba destinul, dar şi pe al fiicei ei. Filmul vorbește despre curajul şi determinarea de a-ţi depăşi condiţia.
Marta Bergman, născută la Bucureşti, este autoarea unor documentare despre comunitatea romă şi rolul femeii în societatea contemporană. Producţiile ei au fost prezentate în festivaluri ca Visions du Réel şi Leipzig Film Festival.
Alina Şerban, născută într-o familie de romi din România, este actriţă şi regizoare. A urmat cursuri ale Royal Academy of Dramatic Art din Londra şi Tisch School of the Arts din New York. Angajată în a sprijini comunitatea romă, ea a devenit cunoscută prin one-woman show-ul „I Declare at My Own Risk”, ca autoare şi interpretă. Pamela din „Singură la nunta mea” este primul ei rol principal într-un lungmetraj.
Belgianul Tom Vermeir este actor de teatru şi televiziune şi muzician. Ca actor, este cunoscut din producţia „Belgica” (2016), de Félix van Groeningen, care a avut premiera la festivalul Sundance.
Din distribuţie mai fac parte Rebeca Anghel, Marie Denarnaud, Marian Şamu, Viorica Tudor, Johan Leysen, Karin Tanghe şi Jonas Bloquet.
Scenariul filmului este semnat de Marta Bergman și Laurent Brandenbourger, în colaborare cu Boris Lojkine şi Katell Quillévéré, scriptul, de Andra Bărbuică, iar decorurile, de Marina Obradovic şi Igor Gabriel. Muzica a fost compusă de Vlaicu Golcea.
„Singură la nunta mea” este o producţie a companiei belgiene Frakas Productions, în asociere cu Hi Film (Ada Solomon) din România, în coproducţie cu Avenue B Productions şi Zélila Films (Caroline Bonmarchand şi Sophie Leclercq), cu susţinerea Rouge International (Julie Gayet şi Nadia Turincev) din Franţa.
Filmul este susţinut de Centre du Cinéma et de l’Audiovisuel de la Fédération Wallonie Bruxelles, RTBF (Televiziunea Belgiană), Proximus, Wallimage (Wallonie), Screen.Brussels, Casa Kafka Pictures, Provinci Liège şi Centre National du Cinéma et de l’Image Animée.
„Singură la nunta mea/ Seule a mon mariage” este cea de-a treia colaborare dintre Frakas Productions şi Hi Film Productions, după lungmetrajele „Felicia, înainte de toate” şi „Soldaţii. Poveste din Ferentari”.
Propunerea Danemarcei la Premiile Oscar 2019 în avanpremieră la Timișoara
Filmul Vinovatul/The Guilty, propunerea Danemarcei la Premiile Oscar și favoritul publicului cinefil din întreaga lume va fi proiectat de Pelicula Culturală, în 25 octombrie, la AMBASADA – o avanpremieră oferită cu sprijinul distribuitorului Bad Unicorn.
Filmul de debut al cineastului danez Gustav Möller a avut premiera mondială în competiția oficială de la Sundance Film Festival, unde a câștigat Premiul Publicului. Traseul festivalier al filmului a continuat cu International Film Festival Rotterdam, Transilvania International Film Festival (TIFF), Montclair Film Festival, Seattle International Film Festival, festivaluri unde Vinovatul/The Guilty a câștigat același trofeu: Premiul Publicului. Filmul a fost vizionat și la Festivalul Ceau, Cinema! din acest an, la Gottlob iar acum se dezvăluie și publicului timișorean.
Primit bine atât de public cât și de presa internațională, Vinovatul este un film ce ilustrează într-o manieră bulversantă cum cele mai bune intenții se pot transforma într-o formă de abuz.
Presa internațională îl declară ”Imprevizibil până la ultimul apel” (Indiewire) sau ”Un val de adrenalină” (The Hollywood Reporter), pe când Cinemagia îl consideră ”Un film care te lasă să respiri doar când vrea el”.
Debutantul danez Gustav Möller reușește imposibilul, ținîndu-te pe muchia scaunului cu un thriller minimalist filmat în timp real, într-un interior unic, cu un personaj care vorbește nonstop la telefon.
Asger Holm (Jakob Cedergren), centralist la serviciul de urgenţă 112, răspunde la apelul unei femei răpite. Când convorbirea se întrerupe brusc, începe o disperată căutare a victimei şi a agresorului. Folosindu-se doar de telefon, Asger se aruncă într-o cursă contracronometru pentru a salva femeia aflată în pericol, dar curând îşi dă seama că lucrurile nu sunt ceea ce par.
Prețul unui bilet este de 10 lei și se poate achiziționa de la AMBASADA, începând cu 18 octombrie, în limita a 80 de locuri.
Vinovatul/The Guilty va rula în cinematografele din România începând cu data de 9 noiembrie, INCLUSIV la Timisoara în cele două multiplexuri din oraș. Un film distribuit de Bad Unicorn cu sprijinul programului Europa Creativă al Uniunii Europene, recomandat de Radio Guerrilla.
FB Page: www.facebook.com/vinovatul
Trailer: https://youtu.be/nwxgwpB9RpI
Selecționerii festivalurilor de la Cannes și Berlin participă la Les Films de Cannes à Bucarest
Les Films de Cannes à Bucarest organizează pe perioada celor 10 zile de proiecții (19 – 28 octombrie) și o serie de evenimente profesionale, discuții deschise și paneluri la care sunt așteptați să participe deopotrivă profesioniști din industria filmului, selecționeri și directori de festivaluri, decidenți politici dar și cinefili interesați de mersul industriei cinematografice.
Aflată la cea de-a treia ediţie, secţiunea de Work in Progress (WiP) a festivalului aduce anul acesta în atenția profesioniștilor din industria filmului nu mai puţin de 13 proiecte produse sau co-produse în România, toate aflate în faza de postproducție. Evenimentul va avea loc în zilele de 20 și 21 octombrie. Producțiile vor avea șansa de fi vizionate de selecţionerii celor mai prestigioase festivaluri de film din Europa – care au proiectat constant filme româneşti în ultimii ani.
Au confirmat participarea : Christian Jeune – Festival de Cannes, Valentina Novati – Quinzaine des Réalisateurs la Cannes, Anna Hoffmann – Berlin International Film Festival secțiunea Forum, Karel Och – Karlovy Vary International Film Festival, Evgeny Gusyatinskiy – Rotterdam International Film Festival, Christine Dollholfer – Crossing Europe – Linz International Film Festival și David Kessler – Director General, Orange Studio
Marți, 23 octombrie, de la ora 10:30 va avea loc la Cinemateca Union discuția deschisă: Legislația de cinema. Românească și europeană.
Dezbaterea se va axa pe trei teme principale:
- Modificările legislației europene în epoca platformelor Netflix și Amazon și propunerile referitoare la drepturile de autor în această nouă conjunctură. Radu Mihăileanu, președintele ARP Franța va face o trecere în revistă a celor mai importante modificări.
- Legea românească a rebate-ului – prin care se urmărește stimularea realizării de filme străine pe teritoriul României – și pentru care statul român a prevăzut o sumă de circa 50 de milioane de euro. Discuția este menită să limpezească condițiile de eligibilitate la acest fond. Dna Livia Stan, expertă la PricewaterhouseCoopers (PwC), va face prezentarea principalelor puncte ale acestei legi.
- Va fi dezbătut noul proiect de lege a cinematografiei elaborat de către Centrul Național al Cinematografiei (CNC). Reprezentanți ai CNC, Dna. Anca Mitran și Dl. Alex Trăilă, vor prezenta principalele modificări propuse în proiectul afișat pe site-ul instituției. Sunt invitați să participe și să-și expună punctul de vedere cineaști, reprezentanți ai organizațiilor de cineaști sau organizațiilor profesionale, dar și reprezentanți ai Ministerului Culturii și Identității Naționale și Comisiilor de Cultură din Parlamentul României.
Joi, 25 octombrie, de la ora 10:00, în cinematograful Studio, va avea loc un panel cu titlul Avem un cinema. Ce facem cu el? Dezbaterea va avea la bază o discuție începută în luna februarie a acestui an cu reprezentanți ai Comisiei Europene despre posibilitatea de a deschide o linie de finanțare prin intermediul platformei MEDIA pentru reechiparea modernă a sălilor de cinematograf din Europa de Est, începând cu cele din România.
Intâlnirea de joi are ca scop punerea în contact a organizațiilor și structurilor care ar trebui să conlucreze pentru reabilitarea sălilor de cinematograf: administrațiile locale și centrale care au recuperat în instanță sălile de cinematograf, Alex Trăilă din partea Centrului Național al Cinematografiei, reprezentanți ai Fondului MEDIA în România, Claude Eric Poiroux și Fatima Djoumer, reprezentanți Europa Cinemas, ai SACD Franța și ai Uniunii Arhitecților, reprezentată de arhitecta Ileana Tureanu (președinte UAR) și de comisarul pentru bienala de arhitectură, arhitectul Bogdan Tofan, care a efectuat un model dezirabil de transformare a acestor săli în hub-uri culturale. O machetă 3D va fi prezentată cu ocazia întâlnirii. Au fost adresate invitații Primăriei Capitalei și autorităților locale care au recuperat săli de cinema, precum și Ministerului Culturii și Identității Naționale. Intrarea la discuție este liberă în limita locurilor disponibile.
Tot joi, de la ora 15:00, la Librăria franceză Kyralina, va avea loc Debat des Cinéastes – o discuție între cineaști români și francezi despre publicul de azi și viitorul cinematografului ca artă. Guillaume Nicloux, Olivier Dô Hùu, Andrei Ujică, Corneliu Porumboiu, dar și alți cineaști vor purta o discuție moderată de Mirel Bran și Cristian Mungiu. Intrarea este liberă în limita locurilor disponibile.
Duminică, 28 octombrie, de la ora 11:00, va avea loc Development Labs, o prezentare a unora dintre cele mai prestigioase și eficiente laboratoare de dezvoltare de proiecte cinematografice din Europa. Intrarea este liberă. Participă:
Georges Goldenstern – Cannes la Résidence / Cinefondation / L’Atelier, Matthieu Darras – Torino Film Lab / Trieste When East Meets West, Julie Metzdorff – Sources 2, Germania, Marija Krunic – International Filmmaking Academy, Bologna – laborator pentru studenții școlilor de cinema. Evenimentul constituie primul pas în realizarea laboratorului Les Films pour Cannes à Bucarest, un laborator care nu își propune să concureze cu cele deja existente, ci să le asocieze într-un parteneriat în folosul cineaștilor.
Ediția a treia a Managing Talents, programul destinat actorilor români va avea loc în zilele de 27 și 28 octombrie. Detaliile despre modalitatea de înscriere și despre agenții de casting care vor participa la această ediție vor fi făcute publice în curând pe site-ul festivalului.
Detalii despre toate evenimentele industry din Les Films de Cannes à Bucarest pe filmedefestival.ro
Biletele și rezervările, inclusiv cele pentru proiecțiile cu intrare liberă, sunt disponibile online prin Eventbook.ro și la casele de bilete ale cinematografelor.
Urmăriți toate informațiile și programul festivalului pe site-ul filmedefestival.ro și pe pagina oficială de Facebook sau pe Instagram.
Documentarul Wild Berries, produs de Aristoteles Workshop, selecționat la prestigiosul festival Doclisboa
Realizat în cadrul atelierului de film documentar Aristoteles Workshop, anul trecut, Wild Berries a fost recent selecționat de Doclisboa, unul dintre cele mai importante festivaluri de film documentar din Europa (18 – 28 octombrie), care va începe miercurea aceasta, la Lisabona (Portugalia). „Călătoria senzorială a unui băiat singuratic care, rătăcind în propriul lui univers, se apropie din ce în ce mai mult de necunoscut“, Wild Berries a fost filmat în localitatea Bata, din județul Arad, locul de desfășurare a workshopului anul trecut.
Echipa formată din Marianna Vas (Ungaria), Hedda Bednarszky (România) și Romulus Balazs (România/Franța) a câștigat în 2017 premiul pentru cel mai bun documentar al celei de-a XII-a ediții Aristoteles Workshop, fiind ales în unanimitate de juriul format din cineastul portughez Miguel Ribeiro, criticul francez de film Leo Soesanto, cineastul Laurențiu Damian, scenaristul Răzvan Rădulescu și regizorul Titus Muntean.
O coproducție România, Portugalia, Ungaria, Wild Berries (20 min.) a fost selectat în Competiția portugheză a festivalului din Lisabona, alături de alte 17 producții de lung, scurt și mediumetraj. „Forme libere și neașteptate coexistă cu o diversitate de locuri și timpuri, în filmele selectate“ anul acesta, spun organizatorii.
Marianna Vas și Hedda Bednarszky vor participa zilele viitoare la proiecțiile filmului din cadrul Doclisboa.
Povestea
Wild Berries este călătoria senzorială a unui băiat singuratic care, rătăcind în propriul lui univers, se apropie din ce în ce mai mult de necunoscut. Lăsat singur într-un peisaj rural pustiu, el se joacă de-a v-ați ascunselea printre giganticele tuplini de floarea-soarelui, hoinărește pe câmpuri nesfârșite, privește animalele de lângă el, găsește și pierde lucruri. Observând și așteptând, el caută bucurie în jurul lui, și rămâne dezamăgit uneori. Se uită înapoi către noi, iar noi îl urmăm, purtați de o dorință nostalgică înspre ceva din noi înșine, ceva care probabil nu a existat niciodată.
„Simțeam că filmul are potențial, pentru că personajul pe care am avut ocazia să îl întâlnim este extraordinar. Nu-ți poți lua ochii de la acel băiat“, spunea Hedda Bednarszky la finalul ediției precedente Aristoteles Workshop, când Wild Berries fusese desemnat cel mai bun documentar.
„Am rămas fără cuvinte“, continuă Romului Balazs. „Nu ne așteptam și încă nu-mi vine să cred. Mulțumim întregii echipe, și în mod deosebit tutorului nostru, regizoarea Nino Kirtadze, care a fost alături de noi de-a lungul întregului proces. De asemenea, n-am fi avut ocazia să facem acest film dacă asta n-ar fi făcut parte din visul producătorilor Cristina Hoffman și Dan Nuțu de a organiza acest workshop“.
Despre Doclisboa
Festivalul Doclisboa își propune să vorbească despre prezentul filmului, aducând în discuție istoria cinematografiei și considerând filmul o formă de libertate. Refuzând împărțirea cinematografului în categorii, festivalul caută noile problematici pe care le implică imaginea cinematografică, în multiplele sale moduri de a rezona cu prezentul. Doclisboa încearcă să fie un loc în care îți poți imagina realitatea prin noi moduri de percepție, reflecție și posibile noi forme de acțiune. [doclisboa.org/2018/en/]
Doclisboa este parte din Doc Alliance – un parteneriat creativ între șapte festivaluri importante de film documentar din Europa.
Aristoteles Workshop: Ia o cameră, filmează ceva, arată cuiva. (Jean-Luc Godard)
Aristoteles Workshop a fost creat în 2006 de producătorii Dan Nuțu și Cristina Hoffman, cu sprijinul televiziunii franco-germane Arte, pentru a susţine o nouă generaţie de cineaşti de film documentar. Anul acesta a vut loc cea de-a XIII-a ediție.
Timp de cinci săptămâni, sub îndrumarea unui grup de experți si tutori din domeniul filmului documentar, recunoscuţi internațional, un grup de 12 participanți trec prin toate etapele realizării unui film documentar, de la idee, la filmare, montaj și prezentarea produsului finit în fața unui juriu de profesioniști internaționali. Programul se adresează tinerilor cineaşti cu o experienţă anterioară în film sau producţie video, cu opinii proprii, dorinţa de a realiza un film într-un timp atât de scurt şi capacitate de lucru în echipă.
AW este producătorul a zeci de documentare care au primit aprecierea publicului şi a juriilor internaţionale, fiind finaliste în selecţia oficială sau câştigătoare ale unor festivaluri de marcă precum Cannes – Quinzaine des Réalisateurs, DoK Leipzig, IDFA Amsterdam sau Locarno.
Ediția din 2017 a avut loc cu sprijinul Administrației Fondului Cultural Național (AFCN), al Centrului Național al Cinematografiei (CNC), Uniunii Cineaștilor din România (UCIN), DACIN SARA, precum și al sponsorilor privați Farmexim, Cabinetul de avocatură Țuca Zbârcea & Asociații, NouMax, Mandragora și Opel Grup West. Ediția a XII-a a fost susținută de Consiliul Județean Arad, Primăria Municipiului Arad, Primăria Comunei Șiria și Asociația Cetatea Șiria.
Centenarul Filmului Românesc aduce Basarabia acasă
În perioada 2-4 noiembrie, Caravana Centenarului Filmului Românesc ajunge în Republica Moldova. Seria de evenimente va fi deschisă cu o conferința de presă dedicată finalului de proiect în Republica Moldova, cu cele 15 localități marcate pe harta Centenarului. Conferința va avea loc în incinta Filarmonicii Naționale Serghei Lunchevici, în prezența actriței Ioana Pavelescu și a consultantului cinematografic Ileana Popovici. Invitatele speciale vor participa și la cele două proiecții, de la Casa Națională Nisporeni și de la Cinematograful Odeon.
Programul Centenarului Filmului Românesc în Republica Moldova:
- 2 noiembrie, de la ora 13.00: Conferință de presă, Filarmonica Națională Serghei Lunchevici;
- 3 noiembrie, de la 16.00: Amintiri din copilărie, regia Elisabeta Bostan, Casa Națională Nisporeni;
- 4 noiembrie, de la 18.00: Osînda, regia Sergiu Nicolaescu, Cinematograful Odeon.
BASARABIA are nevoie de FILMUL ROMÂNESC. Ioana Pavelescu: „Mă simt fiică a Basarabiei”
„Pentru mine acest proiect, Centenarul Filmului Românesc, la Chișinău, înseamnă o revenire acasă. Cu toate că nu am fost niciodată în Basarabia, am trăit cu ea în suflet toată copilăria și viața mea, prin poveștile spuse de mama, care s-a născut la Nisporeni și a trăit cu dorul de Basarabia, toată viața ei. Mă simt fiică a Basarabiei. Și sunt mândră de asta. Iubesc Basarabia și plâng soarta care ne-a despărțit brutal și împotriva firii atâția ani” (Ioana Pavelescu)
„Cu filmele aduse de cei care se străduiesc să organizeze Centenarul Filmului Românesc, venim acasă, în Basarabia. Așa reușim să ne cunoaștem mai bine sau chiar să facem cunoștință noi, prin filmele aduse, să ne apropiem mai mult, să ne cunoaștem istoria, cultura și să ne bucurăm unii de alții. Așa ne simțim alături, în sălile de spectacol, unde vă așteptăm cu drag și dor!” (Ileana Popovici)
“Îmi amintesc ziua în care am pus la cale ideea proiectului, cu Valentina Iusuphodjaev și Igor Cobileanski, la un ceai în Chișinău. Ne gândeam la filmul românesc, cum să facem ca să-l aducem mai aproape și de Basarabia. Vorbind despre anul centenar, am ajuns la 100 de filme și 100 de localități, care a și rămas sloganul Centenarului Filmului Românesc. Nu prea realizam atunci în ce ne implicăm, dar pe cât de greu este, pe atât de frumos se conturează totul. Mergând prin țară, trasând harta României Mari prin film, întâlnim oameni care n-au mai văzut un film pe marele ecran de zeci de ani sau oameni care-și amintesc cu nostalgie de tinerețe, reîntâlnindu-se cu invitații noștri, povestind până târziu, după ce filmul se termină. Este o lecție de istorie prin film ceea ce facem noi și, cel mai important este că nu plictisește. Spun asta pentru că am întâlnit tineri care au înțeles din filmul AGERPRES ce înseamnă România Mare. De altfel, faptul că revenim în Basarabia cu Ioana Pavelescu și Ileana Popovici tot o lecție este și simbolizează un final de proiect prin care aducem Basarabia acasă. Deocamdată, tot simbolic.” (Andrei Giurgia, manager proiect România)
Evenimentele din Republica Moldova sunt susținute de Programul Catena pentru Artă, Fildas ART, ICR Chișinău, Institutul Cultural Român, Primăria orașului Nisporeni, Filarmonica Națională Serghei Lunchevici Chișinău.
Directoarea de casting a seriei James Bond participă la Les Films de Cannes à Bucarest – a treia ediție de Managing Talents va avea loc pe 27 și 28 octombrie
În weekendul al doilea al festivalului are loc cea de a treia ediție a Managing Talents, programul care își propune să intermedieze întâlnirea dintre actori români și unii dintre cei mai prestigioși agenți de casting sau de reprezentare din lume.
Conferința Managing Talents va avea loc sâmbătă 27 octombrie, între orele 10:30 și 13:00, la Cinema Pro și va fi urmată de un cocktail de socializare, tot în incinta cinematografului, între orele 13:00 și 13:45.
La conferință vor vorbi Richard Cook – co-organizatorul evenimentului – și agenții de casting invitați la cea de a treia ediție a evenimentului: Debbie McWilliams, Anja Dihrberg și Frank Moiselle.
Richard Cook este unul dintre fondatorii agenției irlandeze Lisa Richards Agency, creată în 1989 și devenită între timp una dintre cele mai importante din Europa. Agenția reprezintă actori, scenariști, regizori, designeri, compozitori, prezentatori. În portofoliu, alături de actori precum Pierce Brosnan, se află și Vlad Ivanov. Richard Cook este și directorul artistic al Subtitle Film Fest, precum și fondatorul Cat Laughs Comedy Festival în Kilkenny, Irlanda.
Debbie McWilliams este una dintre cele mai reputate directoare de casting din lume și a lucrat la distribuția ultimelor 13 filme din seria James Bond. A colaborat cu regizori ca Roman Polanski, Stephen Frears, Anthony Minghella, Sam Mendes, Martin Campbell, Marc Forster, Ron Howard. Este membră a Sindicatului American al Directorilor de Casting și a Academiei Americane de Film.
Frank Moiselle, director de casting nominalizat de trei ori la premiile Primetime Emmy, a colaborat cu regizori renumiți precum Jim Sheridan, Joel Schumacher, Gillies MacKinnon și Neil Jordan. Și-a început cariera ca asistent de casting pentru filmul The Dead (r. John Huston) și a lucrat pentru numeroase seriale de televiziune, printre cele mai importante numărându-se: Ballykissangel (BBC), The Tudors, The Borgias și Vikings (History/MGM).
Anja Dihrberg, și-a început cariera lucrând pentru teatrele din Viena și Berlin iar în cinema lucrează din 1995. Și-a fondat propria agenție de casting, în 1997, și a colaborat cu regizori ca Olivier Assayas, Cate Shortland, Ralph Fiennes, sau Stefan Ruzowitzky. Recent, a colaborat ca agentă de casting la realizarea filmului Radegund, de Terrence Malick. Agenția ei de casting are sedii în Berlin și Koln.
Participarea la Managing Talents este liberă în limita locurilor disponibile și este deschisă atât actorilor, studenților la secțiile de actorie dar și publicului, însă doritorii sunt rugați să se înscrie completând formularul de pe site-ul festivalului.
Actorii care doresc să înregistreze un self-tape pe baza căruia să aibă șansa de a avea o întâlnire individuală cu agenții de casting sunt rugați să acceseze pașii prezentați pe site-ul filmedefestival.ro, sectiunea Managing Talents.
Ediția a treia a Managing talents se concentrează pe actorii care se pot exprima fluent în limbile engleză și germană.
Întâlnirile individuale vor avea loc sâmbătă, 27 octombrie, și duminică, 28 octombrie. Richard Cook va selecta pe baza self-tape-urilor trimise de participanți o serie de actori cu care el și agenții de casting vor avea întâlniri, unii dintre cei selectati urmând a primi șansa de a participa la Kilkenny Subtitled Film Festival unde urmează să întâlnească peste 30 de agenți de casting din întreaga lume.
Actorii români selectați să participe la Kilkenny Subtitled Film Festival vor fi anunțați în cadrul galei de închidere a festivalului, duminică 28 octombrie.
Evenimentul Managing Talents este organizat cu sprijinul Credidam Romania.
Detalii complete despre acest eveniment, pe filmedefestival.ro.
AMC Global a fost premiat pentru „The Terror”, la Cannes
La mijlocul lunii octombrie, AMC Global a fost onorat la prestigioasele Premii Content Innovation acordate în cadrul MIPCOM (Marché International des Programmes de Communication), la Cannes. La târgul amintit participă în jur de 12.000 de profesioniști din industria televiziunii și divertismentului, se cumpără și se vând noi formate, promovându-se producțiile din domeniu. AMC Global a primit trofeul pentru „cea mai bună lansare de serial a anului”, pentru campania globală de marketing a producției-antologie „The Terror”.
Premiile Content Innovation se acordă producătorilor, distribuitorilor și companiilor care transformă industria de televiziune globală contemporană. Gala – o inițiativă marca Digital TV Europe și TBI – a dus laolaltă unii dintre cei mai mari jucători din industrie, pentru a premia cele mai noi realizări din domeniu. Din juriu au făcut parte reputați jurnaliști și experți din industrie.
Al doilea sezon al serialului AMC „The Terror” va avea premiera în 2019. Noua serie de 10 episoade se va axa pe un spirit amenințător, care bântuie o comunitate japonezo-americană în Al Doilea Război Mondial, povestea pendulând între California de Sud și Pacific. A doua serie din „The Terror” îi are drept producători executivi și co-creatori pe Alexander Woo („True Blood”) și Max Borenstein („Kong: Insula craniilor”, „Godzilla”). Woo va fi și showrunner. Noul sezon este produs de Scott Free, Emjag Productions și Entertainment 360, în colaborare cu AMC Studios. Ridley Scott, Dan Simmons, David W. Zucker, Alexandra Milchan, Scott Lambert și Guymon Casady sunt producători executivi.
Primul sezon din „The Terror” a fost al doilea cel mai urmărit serial dramatic nou de pe posturile de cablu americane (în sezonul de televiziune curent) și a fost bine primit de critici și de public. Vulture l-a descris drept „un coșmar îngrozitor de secol XIX”, The Daily Beast l-a numit „uimitor, cel mai înspăimântător serial TV nou”, iar TV Insider l-a caracterizat drept „educat și filosofic, dar în același timp șocant și extrem de terifiant”. Inspirat de o poveste adevărată, despre periculoasa expediție a Marinei Navale britanice (din 1847), primul sezon a demonstrat ce se poate întâmpla cu un grup de bărbați înghețați, izolați și blocați la capătul Pământului, care sunt disperați să supraviețuiască și care nu se luptă doar cu elementele naturii, ci și între ei.
Despre AMC Global
AMC Global, care face parte din AMC Networks International, difuzează filme celebre din fiecare gen și decadă și producții originale, pentru a oferi publicului ceva mai profund, ceva mai variat, ceva mai mult. Postul AMC a creat unele dintre cele mai premiate seriale ale ultimilor 10 ani, care au redefinit producțiile TV dramatice. AMC este distribuit în întreaga Americă de Nord, dar și în alte peste 125 de țări din lume. AMC Global este o destinație de top când vine vorba despre entertainment și este disponibil în HD și SD, pe toate platformele (TV, online, on demand și pe dispozitive mobile).
Proiect Atinge – CINETic
Prin cele 5 experiențe VR din cadrul ATINGE ai ocazia să mergi la plimbare cu bicicleta pe străzile Stockholmului, să explorezi traiul într-un teatru din Napoli sau ești invitat la o ceașcă de ceai de ziaristul Fred Taikon care îți împărtășește viața lui, care începe cu o copilărie în cort.
Proiectul va expune experiențele rezultate la Centrul CINETic din București în perioada 22-28 octombrie, între 5-9 noiembrie la Stockholm, iar între 13-17 noiembrie la Napoli.
Dacă doriți mai multe informații, vă rugăm să ne scrieți la adresa de mail atinge.cinetic@gmail.com.