Impresii de calatorie Recomandat

5 cazări intermediare în Grecia (+2 în Bulgaria). Impresii personale

De aproape doi ani, îmi spun lună de lună că trebuie să mă apuc să scriu câteva impresii despre locurile pe care le-am vizitat. Vorbesc mai mult despre Grecia, deși nici cele despre România și Bulgaria nu ar fi de ignorat. De data aceasta, m-am hotărât, mai ales că mai mulți prieteni îmi cer amănunte despre locurile vizitate, despre cazare și mâncare, diferite ponturi cu privire la eventualele cheltuieli sau cele mai frumoase plaje vizitate. Sper să am timp să vă povestesc în viitoarele articole despre Thassos, Lefkada și Corfu, dar până atunci câteva cuvinte despre cazările intermediare în drum spre insulele grecești.

Cazări intermediare în Grecia, în drum spre insulele Lefkada, Corfu sau Zakynthos

Dacă spre Thassos, după deschiderea Makazei, nu prea are sens să vă opriți pentru o cazare intermediară, șoferii care nu vor să o meargă direct, dintr-o singură bucată, spre Corfu, Lefkada, Zakynthos sau Kefalonia, au nevoie de ceva odihnă undeva după jumătatea drumului. Spun după jumătatea drumului, pentru că mi s-au părut mereu destul de corecte două lucruri: 1. Greul pe drumul România-Grecia este traversarea Bulgariei și acest pas este oarecum obligatoriu în prima zi, la plecarea din București, întreaga Muntenie și Moldova (ardelenii, bănățenii aleg de obicei varianta de tranzit prin Serbia); 2. După traversarea Bulgariei, ar trebui să vă alocați câteva ore și în Grecia, mai ales că mare parte din traseu se merge pe autostrada foarte bună de acolo și a doua zi ar trebui să ajungeți de la cazarea intermediară până la vila de pe insulă în doar 4-5-6 ore, ca să vă bucurați și de câteva ore de plajă după-amiaza (așa cum am făcut și noi).

1. Agnantio Hotel & Spa, Sidirokastro

Am stat aici în 2013, ca hotel intermediar în drumul nostru spre Insula Lefkada, înainte să se redeschidă traficul prin vama bulgaro-greacă de la Makaza. Traseul București-Sidhirokastron (astfel cum veți găsi localitatea pe hărțile grecești), prin Sofia, este de 569 Km, respectiv 8 ore și jumătate de drum la ”limita decenței”, iar prin Makaza este de 683 km, respectiv 9 ore și 10 minute. Noi am mers atunci din Câmpina, prin Sofia, iar drumul de 661 km a fost acoperit în aproximativ 10 ore.

Sidhirokastron este un orășel fără prea multe sclipiri, aflat la aproximativ 20 de kilometri de granița cu Bulgaria. Dar se află în Grecia, asta e marea lui calitate și, în plus, cazarea pe care am găsit-o la Agnantio Hotel & Spa, Sidirokastro a fost cu totul deosebită și binevenită după cele aproape 10 ore petrecute fără întrerupere pe drum. În primul rând, are un preț rezonabil, un mic dejun bogat și generos, curățenie și camere bune, dar și două piscine care fac toți banii în anotimpul călduros și după un drum destul de lung.

Așa cum veți vedea și în cele câteva poze pe care le voi atașa fiecărei prezentări construcția este mai degrabă clasică și simplă, de altfel cred că a fost construit pentru a fi eficient, proprietarii fiind conștienți că este o variantă cât se poate de bună pentru o cazare intermediară. Toate camerele au vedere spre cele două piscine (una mare, pentru adulți, cu șezlonguri, care se popula la orele amiezii de tinerii greci din orăşel, care nu te deranjau însă cu nimic, și una mică, aproape rotundă, pentru copii, pe care am acaparat-o eu și fiul meu), iar micul dejun a fost în regim de bufet suedez, foarte consistent. O bere la piscină, prima Mythos din viața mea, 2 Euro-330 ml.

Preț: în 2013, 40 de euro-cameră dublă (2 adulți și 1 copil de 7 ani); în 2016, pe Booking, 40 de euro dubla, 55 euro dubla cu pat suplimentar.

Nota pe Booking: 9,2/10. Nota mea: 9,5/10.

2. Militsa Guesthouse, Náousa Imathias

Nu este chiar pe autostradă, așadar nu este la îndemâna și alegerea oricui. De la Egnatia Odos, celebra autostradă, trebuie să te îndepărtezi aproximativ 30 km, dar merită cu prisosință. Noi am ales acest loc în 2015, atât datorită frumuseții, cât și datorită prețului, destul de bun pentru două familii, oferindu-ne un apartament cu două camere+living, cu mic dejun, cu două băi, la prețul de 105 Euro.

Și ce splendoare am descoperit acolo: un frumos loc în natură, într-o livadă mare de pomi fructiferi. Gazdele au fost perfecte, ne-au așteptat cu micul dejun deja în frigider (îndestulător și proaspăt, cu dulciuri de casă), cu apă rece, iar la plecare ne-au dat pentru drum câteva prăjituri de patiserie. Totul extrem de curat. Iar parcul din localitatea Agios Nikolaos-Naoussa este o splendoare, cum nu se găsește aproape nicăieri în România, mai ales într-o localitate așa de mică.

Preț: în 2015, 105 de euro-Maisonette (până la maximum 6 persoane, noi am fost 4 adulți și 3 copii) cu mic dejun; în iulie 2016, pe Booking, 50 de euro dubla, 60 euro apartament, 105 euro-Maisonette, toate cu mic dejun.

Nota pe Booking: 9,5/10. Nota mea: 10/10.

3. Yannis Hotel, Krinides

„Doar o stea?”, veți spune. Ei bine, uitați, vă rog, sistemul românesc de stele sau, cel puțin, uitați ce degradare veți găsi la o stea în România. Hotel Yannis este unul dintre cele mai simpatice hoteluri de tranzit spre insulele grecești (noi am stat aici în 2015 la întoarcerea din Corfu), aproape de autostradă (la aproximativ 10 km). Camere foarte curate, care au televizor, aer condiționat, frigider și tot ceea ce ai nevoie pentru o ședere de o noapte-două, chiar dacă totul este foarte simplu (astea le găsiți și în România la o stea, nu?). Plus un mic-dejun consistent, în sistem de bufet suedez.

În plus, se află în mijlocul unui parc frumos, aproape de niște cunoscute băi de nămol grecești, de unde și mulții pensionari din zonă, veniți ori la hotel, ori la campingul de lângă. Hotelul are și restaurant cu mâncăruri la prețuri decente, cu Mythosul tradițional. La doar cinci minute de mers cu mașina, veți găsi cunoscutul oraș antic Philippi, cu ruine întinse pe mai multe hectare, pentru pasionații de istorie antică, cum sunt și eu. Iar gazdele sunt foarte primitoare, doi frați greci, care ne-au dat până și apă pentru drum.

Preț: în 2015, 101 euro-o cameră dublă și una triplă cu mic dejun; în iulie 2016, pe Booking, 45 de euro dubla, 55 euro tripla, toate cu mic dejun.

Nota pe Booking: 8,5/10. Nota mea: 9/10.

4. Hotel Tsikeli, Kastraki (Meteore)

Meteorele reprezintă una dintre opririle obligatorii din Grecia. Am făcut şi noi acest lucru în 2013, rezervându-ne aproape o zi întreaga pentru a vizita celebrele mânăstiri de pe stâncă. Unele persoane aleg pentru cazare în zonă oraşul Kalabaka (pe care l-am vizitat şi noi în treacăt), noi am ales sătucul Kastraki, care este poarta de intrare spre Meteore. Hotel Tsikeli ne-a plăcut mult: amplasare frumoasă, vedere la stâncile de la Meteore, iar personalul foarte amabil ne-a oferit informații prețioase și a avut grijă să nu ne lipsească nimic. Chiar a oferit un mic dejun gratuit copilului nostru de 7 ani, care nu era inclus în preț. Iar grădina unde se ia micul dejun sau se servește o bere seara este perfectă.

Nu se văd mânăstirile direct de la balcon, ci doar o parte din imensele stânci, dar este aproape, la maxim 5 km de cea mai îndepăratată dintre ele-Marele Meteor, iar singurul disconfort de atunci a fost acela că, la etaj, cele două camere cu vedere la Meteore au balcon comun, fără niciun fel de separare a spațiului. Poate, între timp, s-a pus un perete despărțitor…

Preț: în 2013, 44 de euro-cameră dublă (2 adulți și 1 copil de 7 ani) cu mic dejun; în iulie 2016, pe Booking, 55 de euro dubla, 65 euro tripla, ambele cu vedere la Meteora şi cu mic dejun.

Nota pe Booking: 8,8/10. Nota mea: 8/10.

5. Achrontiko Mestovou Luxury Boutique Hotel, Metsovo

Metsovo era unul dintre țintele primei mele călătorii din Grecia. Un orășel de munte, aproape de autostradă, o veche așezare aromână, constituie acea localitate tipică Greciei de munte, cu străduțe mici și înclinate, unde mașinile nu ajung, cu împrejurimi minunate și pline de păduri maiestuoase, cu pârtii de ski în apropiere și cu tradiții vechi (covoare, dulcețuri sau brânza foarte cunoscută). Am ales pentru noaptea petrecută aici un hotel de lux, după cum îi spune și numele, dar care avea o facilitate importantă: parcare subterană. Prețul sărea de 50 de euro, dar asta era.

Un hotel foarte frumos, cu o sală de primire plină de covoare, carpete, decoruri tradițională, cu o cameră medie, cu șemineu (dacă voiai să îl aprinzi, costa în plus), cu un balcon generos cu vedere la muntele din față. Din păcate, indiferent de frumusețea acestui loc, mi-a rămas un gust amar cu privire la micul dejun. La trei persoane (probabil au considerat că băiatul nu a plătit camera), ne-au adus fix două ouă prăjite, două bucățele mici de brânză, 2 pachețele de unt, 2 cafele, 2  felii de pâine. O zgârcenie mai mare nu am văzut, noroc că am mâncat de prânz mai consistent la Meteore. Puteau măcar să ne întrebe dacă mai vrem ceva sau dacă dorim ceva pentru băiat, eram dispuși să plătim în plus. Dar sper că s-au îndreptat între timp, am văzut că și-au pus și o mini-piscină. Păcat de acel mic dejun

Preț: în 2013, 55 de euro-cameră dublă (2 adulți și 1 copil de 7 ani) cu mic dejun; în iulie 2016, pe Booking, 60 de euro dubla, cu mic dejun.

Nota pe Booking: 9,7/10. Nota mea: 7,5/10.

Bonus: Cazări intermediare în Bulgaria

1. Hotel Premier, Veliko Târnovo

Marea problemă în Veliko Târnovo o constituie parcarea. Parcările publice sunt puține, mai ales în centrul vechi, iar dacă lași mașina într-un loc neautorizat, atunci ești bun de plată, poți să te trezești că mașina ți-a dispărut. De aceea, la fiecare trecere prin Veliko, prioritatea absolută a fost parcarea. Iar dacă am mers în primul an pe Hotel Premier și mașina este asigurată într-o mini-parcare subterană, atunci obiceiul de a merge pe același hotel într-un orășel de care m-am îndrăgostit a rămas și la următoarele două veniri, în 2014 și 2015.

Așadar, Hotel Premier: un hotel înghesuit aproape de strada principală, la aproximativ 1 km de Cetatea Tvarevets, cu o cameră mare și curată, o baie foarte bine întreținută și încăpătoare. De asemenea, cu o piscină aflată la ultimul etaj al clădirii din față, deschisă până undeva la orele 21-22 și cu un mic dejun bogat, îndestulător, cu toate cele necesare, deși e același în fiecare an, iar cele gătite ar trebui puse în niște recipiente încălzite, pentru că ajung reci pe farfurie. Oricum, o alegere bună pentru cei aflați în trecere, chiar dacă nu există o priveliște directă spre Cetate sau centrul vechi.

Preț: în 2013, 35 de euro-cameră dublă (2 adulți și 1 copil de 7 ani) cu mic dejun; în 2014 și 2015, 45 de euro; în iulie 2016, pe Booking, 37 sau 48 de euro dubla, cu mic dejun.

Nota pe Booking: 7,9/10. Nota mea: 8,5/10.

2. Hotel Sevastokrator, Arbanasi

Arbanasi este un sătuc absolut superb, închis în timp, de vreme ce autoritățile au impus ca satul să-și păstreze linia tradițională, toate casele, toate clădirile fiind din piatră (cu excepția notabilă a Palatului lui Jivkov). Printre aceste clădiri, se înalță și Hotel Sevastokrator, cu o amplasare extraordinară asupra orașului Veliko Târnovo, cu camere mari, personal amabil și o curățenie exemplară. Avem și un loc de joacă pentru copii, avem și o piscină perfectă atât pentru copii, cât și pentru adulți.

Restaurantul l-am încercat de mai multe ori, chiar și în ziua de plecare, pentru că mi-a oferit cea mai bună mâncare tradițională pe care am încercat-o în Bulgaria. Mic dejun suficient și foarte bun la gust. Parcare subterană suficientă, iar sătucul de poveste. Sunt și lucruri care mai trebuie puse la punct, precum salonul de jocuri (masa de ping-pong pusă într-o încăpere slab iluminată, masa de fotbal nefuncțională). De asemenea, mici probleme cu wireless-ul, care a mers perfect în ziua de vineri la etajul doi, unde aveam cazarea, nu a mai mers a doua zi.

Preț: în 2014, 103 euro-apartament cu 2 dormitoare și living (4 adulți și 1 copil de 8 ani) cu mic dejun; în iulie 2016, pe Booking, același preț pentru apartament, camera dublă de la 41 de euro.

Nota pe Booking: 8,7/10. Nota mea: 9/10.

Alții au mai stat prin Ioanina, Preveza, Veria, Vergina sau Salonic. Dacă mai aveți alte propuneri privind cazările intermediare spre și dinspre Grecia, vă aștept comentariile!

Articole similare

Prin blogosfera literară (31 octombrie – 6 noiembrie 2016)

Jovi Ene

Cele opt păcate capitale ale omenirii civilizate

Povestind despre atunci, de Monica Pillat şi Barbu Cioculescu

1 comment

codrut 27 ianuarie 2016 at 14:47

Confirm pozitiv ce zice Jovi despre Noussa si Krinides. Alta civilizatie, alt turism. Astia nu-si bat joc de stele si nu stiu cum naiba se face ca la ei si constructiile mai vechi rezista in timp ce la noi si pensiunile/hotelurile noi dupa 2-3 ani incep incet incet sa se descompuna. Pentru ac se folosesc cele mai ieftine si de rahat materiale…astfel incat poti auzi si daca vecinii din stanga au activitate intima sau copil din dreapta a facut caca…