-Liternet.ro si-a trimis cronicarii la TIFF, si ei au relatat pe larg despre filmele festivalului. Iata de exemplu ce scrie Adrian Tion despre filmul regizorului turc Mahmut Fazil Coskun ‘Anunţul’: ‘Inspirat din evenimente reale, petrecute în anul 1963 în Turcia, când o juntă militară a pus la cale o lovitură de stat, filmul lui Mahmut Fazil Coskun Anons / The Announcement / Anunţul supradimensionează parodic momentul poticnirii acţiunii în impedimente rizibile. Construit exclusiv din cadre fixe, într-o manieră ce imită sobrietatea şi rigoarea documentarului, cu un rictus mucalit întipărit pe faţă naratorului ascuns în spatele camerei, pamfletul politic propus de regizor surprinde prin simplitatea subiectului, economia replicilor, numărul redus al personajelor, stranietatea fizionomiilor, lipsa agitaţiei presupuse la un asemenea eveniment. De aceea, mi se pare că subiectul real e potenţat într-o parabolă cu iz de satiră generalizată, ieşită din determinări geografice, istorice sau politice strict ori rigid stabilite.’
-A fost la TIFF si Emil Calinescu de la ‘CinEmil’ si ne relateaza de acolo despre ‘MO’, filmul lui Radu Dragomir avandu-l in rolul principal pe Razvan Vasilescu: ‘Desi multi vor scoate in evidenta povestea, feminism, #NuInseamnaNu, #MeToo si alte asemenea, desi chiar si eu fac asta deseori, in acest caz mi se pare ca actorii, cu Razvan Vasilescu in frunte, acapareaza prim-planul. Omul joaca atat de bine, divin, incat nici macar nu te mai poti supara pe el ca personaj. Este pur si simplu dumnezeiesc, o interpretare scoala, o lectie de actorie din partea unui profesor. Profesionist.’
-Răzvan Mirică listeaza la ‘Cinemap’ ‘5 filme despre sfarsitul lumii’. Primul dintre ele. ‘Melancholia’ lui Lars van Trier este si preferatul meu: ‘O planetă numită Melancholia urmează să lovească Pământul. Acest lucru se întâmplă chiar în ziua nunții lui Justine, iar tot ceea ce credea aceasta că va fi un nou început, s-ar putea transforma într-un final iminent. Lars von Trier ne arată cum nihilismul, depresia și tensiunea supranaturală, care înconjoară întreaga acțiune, se întâlnesc… la capăt.’
-Serialul ‘Cernobil’ a fost un item foarte discutat in ultima saptamana in blogosfera. A scris despre el si Ioan Stanomir la ‘LaPunkt’: ‘Catastrofa nucleară de la Cernobîl, documentată în miniseria creată de “ HBO”, apare ca staţia terminus a viitorului canceros ale cărui origini se află în lovitura de stat bolşevică. Ştiinţa celebrată de URSS a sfârşit prin a produce o devastare de proporţii dificil de imaginat. Combinaţia de rigiditate birocratică şi de metastază politică explică amploarea tragediei. Pentru URSS, accidentul de la Cernobîl a însemnat radiografia teribilă a impasului în care socialismul se afla: un impas ce proba, aşa cum avea să noteze Martin Malia câţiva ani mai târziu, că reformarea URSS era imposibilă. Cernobîl este imaginea în oglindă a sfârşitului experimentului leninist. De la la tehnologie la ţesutul politic, Uniunea Sovietică este afectată de cancer în stadiu terminal. Propaganda şi controlul represiv sunt menite să sprijine o construcţie pe cale de a se prăbuşi.’
Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această săptămână:
-”Hitchcock/Truffaut” (2015)
–”Lost Highway” (1997)
–”Black Mirror” (sezonul 5, 2019)
–”Il conformista” (1970)