Filme Filme europene

Deja Vu cu Luc Besson: Anna (2019)

Anna (2019)
Regia: Luc Besson
Distribuția: Sasha Luss, Helen Mirren, Luke Evans, Cillian Murphy

Când Luc Besson a realizat în 1990 ‘Nikita’, el a declanșat o adevărată avalanșă de filme ale căror eroine (sau poate ar trebui să spunem super-eroine) sunt femei tinere și frumoase, care ajunse în situații extreme și fară ieșire sunt recrutate de servicii de spionaj pentru a fi transformate în redutabile mașini de ucis, pentru cauze bune sau rele. A urmat un serial de televiziune, care cel puțin la început mie mi s-a părut a fi cel puțin la fel de bun ca filmul, și alte filme ale căror personaje funcționează cam după aceleași tipare și intrigile cărora urmează trasee asemănătoare. Printre cei care l-au imitat pe Luc Besson din ‘Nikita’ a fost și … Luc Besson. Ultima data (până acum) a făcut-o în 2019 cu ‘Anna’. De ce a revenit regizorul francez la această temă și ce a adus nou?

Acțiunea se petrece în anii finali ai războiului rece, cam intre 1985 și 1990. Rusia este angajata într-un proces de tranziție dar KGB-ul continua să fie activ și să recruteze noi agenți, printre care Anna, o tânără șantajată în a-și folosi calitățile fizice și intelectuale în serviciul patriei. Cum promisiunea de a putea să revină la o viață normala după câțiva ani nu este respectată, Anna cade cu destula ușurință în capcana pusa de CIA, care îi promite cam același lucru dacă devine agent dublu. Își va ține vreunul dintre serviciile rivale promisiunile? Cum se va descurca Anna aflată între șantajele celor doi instituții și între doi amanți care îi sunt și șefi direcți? Răspunsul îl veți afla daca veți vedea filmul. Ceea ce se poate spune este că drumul spre posibila eliberare este presărat cu multe cadavre și scene de acțiune violente și spectaculoase, chiar dacă nu foarte originale.

Ceea ce este diferit în acest film și destul de reușit după opinia mea este modul în care este organizată narațiunea. Vedem episoade care pot dura câteva ore, zile sau luni de acțiune cinematografică și care se opresc într-un moment de surpriză și de suspans. Un flash-back aduce spectatorilor explicația a ceea ce au văzut, prezentând faptele de pe ecran dintr-un alt punct de vedere. Procedeul se repetă de câteva ori și el este ceea face ca experiența cinematografică să fie interesantă și să îl ridice peste nivelul oricărui alt film de acțiune de spionaj. Eric Serra, care crează muzica multora dintre filmele lui Besson face și aici o treabă destul de bună. Sasha Luss, care interpretează rolul principal, pare să fie la fel de frumoasă, talentată și inteligentă precum personajul ei. Helen Mirren, cu o perucă destul de caraghioasă, se amuză interpretând rolul ‘creierului’ operațiilor KGB-ului. Luke Evans și Cillian Murphy sunt OK în rolul amanților rivali din toate punctele de vedere. ‘Anna’ este un divertisment care îi va mulțumi pe amatorii genului, dar Besson ar trebui să caute și alte surse de inspirație pentru ca partea finală a carierei sale să fie pe măsura succeselor de la începutul acesteia.

Nota: 6/10

(Sursă fotografii: IMDb.com, https://www.filmnow.ro/filme/anna-44444)

Articole similare

Parabolă alegorică a lui Pasolini: Uccellacci e uccellini (1966)

Dan Romascanu

Gia (1998)

Jovi Ene

V tumane (2012) – In the Fog

Delia Marc

Leave a Comment

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult