Adriana Gionea de la PostModern a citit ‘Femei cu barbati’ a lui Richard Ford aparuta la Editura Vellant despre care am scris si noi cu cateva saptamani in urma: ‘Volumul Femei cu bărbaţi are o structură circulară. Începe cu povestirea (Afemeiatul) despre unui bărbat pe care Parisul ademenitor l-a aruncat în vârtejul confuziei după ce a încercat să ia o decizie cu privire la femeia alături de care vrea să rămână – soţia din America sau posibila amantă din Franţa – şi se termină cu povestirea (Occidentali) despre un profesor abandonat de soţie, care trebuie să ia la rândul său o decizie, una care îi va permite să îşi regăsescă speranţa după ce Parisul îi promite un debut literar care să îi ofere o viaţă cu sens.De obicei, poveştile despre relaţiile de cuplu petrecute pe fundalul unui Paris văzut prin ochii unor personaje ce au legătură cu lumea scriitorilor promit o evoluţie narativă antrenantă şi pătimaşă. Dar pentru Richard Ford, un cuplu ajuns la Paris poate deveni la fel de apatic precum unul care lâncezeşte în plictisitoarele orăşele din prerie. Nu la fel de apatică este lumea interioară, care devine o sursă inepuizabilă de gânduri incomode referitoare la autoiluzionare, diferenţele culturale, singurătate şi intepretări greşite.’
Marius Andrei scrie pe blogul sau despre ‘Caderea Uriasilor’, primul volum din ‘Trilogia secolului’ de Ken Follett aparuta la Editura RAO, colectia RAO Class: ‘Grandioasă, această saga familială și socială! Iar mai presus de orice, seducătoare! La fel de intensă ca orice alt roman reușit al lui Ken Follett, dar fiind în plus și o lecție de istorie, perfect documentată și excelent structurată, care ți se imprimă în memorie datorită împletirii aventuroase între realul și imaginarul din paginile sale.’
‘Raurile din Londra’ de Ben Aaronovitch aparuta in traducere la editura Herg Benet este recenzata de Reading Addict: ‘Râurile din Londra, din punctul meu de vedere, a fost un roman lent, cu o scriitură simplă, uneori cu fraze foarte lungi, care combinate cu atmosfera din carte și cu personalitatea și manierismele personajelor, mi-au dat impresia că mă aflu pe-o plajă pustie sau undeva la umbră, departe de toți și toate. De ce? Pentru că, deși se întâmplă foarte multe și numărul de personaje nu e deloc mic, iar autorul nu se zgârcește cu acțiunea și dezvăluirile, totul se mișcă cu viteza unei țestoase. Obișnuită să citesc povești mai rapide mi-a fost destul de greu la început să mă înțeleg cu povestea și durat ceva până ne-am potrivit în pași; dar mă bucur că niciunul din noi n-a renunțat să încerce.’
In colectia ‘Raftul Denisei’ de la Humanitas Fiction a aparut traducerea romanului ‘Zilele de scoala a lui Isus’ de J.M. Coetzee. A scris despre carte Diana Meresevsky de la BookHub: ‘Începând de la simbolismul trinității surorilor, al numerelor ca părți ale Creației, al lui David ca «stâlp al harului» și până la felul în care Simón își adaptează piciorul la un balerin de copil din necesitatea acerbă de a-și găsi vocația spirituală, Coetzee provoacă spre reflecție. Zilele de școală ale lui Isus este deopotrivă un roman nonconformist şi roman de idei. Un puzzle. Un cub Rubik pe care încerci cu disperare să îl ordonezi și care, în pofida simplității izbitoare a scrierii, nu reprezintă doar experiența de formare a lui David, desfăşurată secvenţional, ci este spațiul unei deveniri, evoluția unei conștiințe.’
Catalina Coman de la ‘Portia de citit’ scrie despre ‘Informatorul’ lui John Grisham aparut la Editura Rao: ‘Când spui John Grisham, spui thrillere juridice de calitate. Când spui John Grisham spui talent, pasiune, suspans, nopți nedormite. Cel puțin eu văd și simt toate astea când îi citesc cărțile. Nici Informatorul nu a fost mai prejos. M-a ținut conectată 100% în carte, m-a acaparat, m-a pus să gândesc, să fac conexiuni, să îmi dau cu presupusul. M-a indignat, am găsit asemănări cu lumea reală, m-a șocat, m-a mulțumit.’
Recenzii cărţi pe Filme-carti.ro în ultimele săptămâni:
-”Ciudata și înduioșătoarea viață a lui Priță Barsacu”, de Iulian Bocai
–”Râsul”, de Dorina Rusu
–”Hoodoo”, de Cosmin Leucuța
–”Homo deus. Scurtă istorie a viitorului”, de Yuval Noah Harari
–”Cartea răului”, de Julian Rosengren