Stiri

Câteva știri din lumea filmului românesc (6 – 12 august 2018)

Știrile săptămânii: Iura Luncaşu a început filmările pentru noua sa comedie ,,Faci sau taci”; Avanpremieră DokStation 2018: documentarul Placebo – Alt.Russia, proiectat la DESCHIS Gastrobar; „Copacul vrajbei noastre” – un film despre rădăcinile discordiilor suburbane, din 10 august în cinematografe; „Dancer”, de Steven Cantor, va deschide BIDFF 2018. Spectacolul de dans „IRIS”, în premieră națională; Peste 2.500 de spectatori au participat la Centenarul Filmului Românesc de la Oradea; „Alice T.” în regia lui Radu Muntean va fi lansat în cinematografele din România pe 9 noiembrie 2018; Caravana filmului românesc ajunge la Zilele Municipiului Brăila, în perioada 12 – 14 august; Balcanii văzuți din spațiu la Divan Film Festival; Invitație la rezidența-atelier „Peisaje, Arhitecturi, Antropologii Urbane”, în cadrul Academiei Internaționale de Film Cineimpact.

Iura Luncaşu a început filmările pentru noua sa comedie ,,Faci sau taci”

După succesul de casă înregistrat cu ,,Ghinionistul”, filmul românesc cu cele mai mari încasări din 2017 şi câştigătorul premiului publicului la gala Premiilor GOPO de anul acesta, regizorul Iura Luncaşu a început de curând filmările pentru noua sa comedie, ,,Faci sau taci”.

Cu o distribuţie impresionantă care va aduce pe marile ecrane nu mai puţin de 16 celebrităţi, Iura Luncaşu a mizat pentru noul său film pe nume precum: Augustin Viziru, Levent Sali, Gică Craioveanu, Cătălin Cazacu, Codin Maticiuc, Cosmin Nedelcu (Micutzu), Bogdan Mălăele, Diana Dumitrescu, Sandra Izbaşa, Giulia Huidu, Oana Moşneagu, Ana Baniciu, Cristina Vişterneanu, Monica Bârlădeanu, Maria Popoviciu şi Horia Brenciu.

Timp de 22 de zile, Iura Luncaşu filmează în 13 locaţii diferite din Banat. Conform spuselor regizorului: ,,Locaţiile sunt spectaculoase. Filmăm în Timişoara, la Cheile Nerei, în centrul vechi din Oraviţa, în nişte locuri încărcate de istorie, cum ar fi primul teatru şi primul baraj din România. Bineinţeles că ne întoarcem cu o deosebită plăcere la Văliug, unde urmează să facem nişte secvenţe foarte interesante, prin munţi.”, a declarat Iura Luncaşu.

Despre aşteptările avute de la noul său proiect cinematografic, regizorul mărturiseşte: ,,Din punctul meu de vedere ,,Faci sau taci” este mult peste ,,Ghinionistul”. Nu degeaba cei de la Vertical Entertainment au achiziţionat proiectul încă din faza de scenariu. Cu acest film vreau să pot lucra mult mai organizat, pentru simplul motiv că nu mai vreau să aud de producţii low budget. Consider că nu putem să apelăm la empatia nesfârşită a românului de a urmări un film autohton, fără să se aştepte la calitate. ,,Faci sau taci” are toate premisele şi circumstanţele să fie un proiect foarte bun, pornind de la distribuţie, locaţii şi culminând cu umorul său autentic. De altfel, am şi avut deja câteva zile de filmare şi au fost de-a dreptul încurajatoare reacţiile, pentru că s-a râs încontinuu. Lansarea filmului va avea loc în toamna anului 2019.”

Povestea comediei ,,Faci sau taci” aduce în prim plan reţelele de traficanţi de carne vie, care de această dată au căpătat proporţii îngrijorătoare. O grupare atipică, fără denumire, fără identitate, activează în România şi servisează ţările vecine. Până aici, nu e nimic amuzant. Dar atunci când câţiva funcţionari români primesc vizita oficialilor din Spania şi trebuie să pună la cale o misiune specială, iar spaniola lor constă în Hola, mamacita, Shakira, Pique, lucrurile se complică. Pornim în misiune, dar care-i aia? Recunoaşte, lucrurile devin amuzante.

Noroc că există şi oameni competenţi. Misiunea e pe cale să înceapă.  O echipă de 6 fete de la forţele speciale, miniştri, comisari, un şofer nedumerit, un infractor cu identitate ascunsă, un funcţionar plin de pofte carnale, cu toţii se pun în mişcare.

Se instalează tabăra de operaţiuni şi se aplică planul: fetele, care mânuiesc armele la fel de bine cum mânuiesc rujul, trebuie să intre adânc sub acoperire într-un semi-bordel, o casă conspirativă de tranzit unde sunt ţinute ostaticele în drumul spre Rusia sau Serbia. Şi aici, e mai mult decât umor, mai aducem şi suspans, bătăi, intervenţii în forţă, secrete de alcov, idile, twist-uri şi multă acţiune. 

O producţie Next Spot, ,,Faci sau taci” este o comedie regizată, scrisă şi produsă de Iura Luncaşu, care îl are drept director de imagine pe Răzvan Leucea, în timp ce sunetul este semnat de Ionuţ Geadău, iar de montaj se ocupă Marian Ene. Filmul va fi distribuit pe marile ecrane de Vertical Entertainment, în 2019.


Avanpremieră DokStation 2018: documentarul Placebo – Alt.Russia, proiectat la DESCHIS Gastrobar

Joi, 16 august, începând cu ora 19.30, la DESCHIS Gastrobar (Splaiul Unirii, 160), are loc o nouă proiecție în avanpremiera celei de-a treia ediții DokStation Music Documentary Film Festival.

Prezentat în premieră națională, documentarul Placebo: Alt.Russia (2016, regia: Charlie Targett-Adams) este o explorare fascinantă a culturii alternative din marile orașe rusești.

În preludiul documentarului, iO & Călin preiau sunete din discografia Placebo și a zonelor adiacente muzical și le transformă în sinusoide ante-vizionare.

Intrare liberă.

Facebook event

Trailer film: https://youtu.be/mhr2Qu_SFR0

La aniversarea a 20 de ani de existență, formația britanică Placebo a primit ocazia unică de a concerta în zece orașe din Rusia. Prezentat de basistul Stefan Olsdal, documentarul Placebo: Alt.Russia explorează cultura alternativă din marile orașe rusești.

În periplul lor prin Rusia, muzicienii britanici se întâlnesc cu artiști, arhitecți și celebrități, descoperind comunitatea locală și energia sa creativă, mai puțin cunoscută. Din Krasnoyarsk, în Siberia și până în St. Petersburg, pe țărmul Mării Baltice, filmul documentează turneul Placebo, interacțiunile cu personaje locale, cultura alternativă efervescentă, precum și emoțiile puternice stârnite de concertele intense marca Placebo.

„Indiferent ce credeți despre Rusia, nu există nicio îndoială că e o țară fascinantă. Când Placebo au primit oferta de a concerta în zece orașe rusești și de a parcurge distanța dintre acestea cu expresul trans-siberian, a fost clar că vor avea o experiență unică”, spune regizorul Charlie Targett-Adams.

Realizatorul mai multor documentare muzicale despre Heroes Del Silencio, Stereophonics, Graham Coxon sau Bat for Lashes, Targett-Adams mai are în palmares un documentar despre Placebo: „Coming Up for Air” (2012). „În documentarul anterior, m-am axat pe introspecție, așa că, de data aceasta, am optat pentru o abordare diferită, permițând trupei să privească în exterior.”

Placebo: Alt Russia își propune să vadă dincolo de realitățile economice și politice ce fac obiectul reportajelor despre Rusia, concentrându-se în schimb pe arta contemporană și cultura urbană, alternativă, ce se distanțează de influența Kremlinului, pe diversitatea artistică și pe oamenii fascinanți pe care membrii Placebo i-au întâlnit, în periplul lor.

A treia ediție DokStation Music Documentary Film Festival, singurul festival de documentare muzicale din București, va avea loc în perioada 13-16 septembrie 2018. Festivalul va aduce în fața publicului din mai multe cartiere ale Capitalei proiecții, concerte, evenimente și ateliere pentru copii și tineri, atât în clădiri cu istorie și tradiție, cât și în spații neconvenționale.

Evenimentele din cadrul DokStation 2018 vor fi găzduite de Centrul Cultural „Mihai Eminescu”, Parcul Drumul Taberei, Control Club, Spațiul M60, DESCHIS Gastrobar și Apollo 111.

A treia ediție DokStation Music Documentary Film Festival este organizată de Wearebasca și Asociația DokStation. Parteneri: Centrul Cultural European Sectorul 6 – Primăria Sectorului 6, Centrul Cultural „Mihai Eminescu”, Control Club, Apollo111, Spațiul M60, DESCHIS Gastrobar, CINEPUB.ro, Cărturești, Tanănana.


Copacul vrajbei noastre” – un film despre rădăcinile discordiilor suburbane, din 10 august în cinematografe

În timpul unei veri călduroase din Islanda, două seturi de vecini incep o dispută demnă de fiori. Regizorul islandez Hafsteinn Gunnar Sigurõsson a reușit să aducă pe marile ecrane o comedie incredibil de întunecată despre suburbanitul obișnuit care este întotdeauna plin de surprize. „Copacul vrajbei noastre”  a avut premiera mondială la Festivalul de Film de la Veneția, ajungând și la cea de-a 17-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania. Filmul va ajunge în https://bit.ly/2JQrMdd

Filmul va putea fi vizionat în următoarele cinematografe din țară: Baia Mare – Cinema Dacia; Botoșani – Cinema Unirea; Brăila – Cinema Central (din 24 august); Brașov – Cinema One Brașov; București – Băneasa Grand Cinema and More, Cinema Muzeul Țăranului, Cinema Elvire Popesco, Cinema Europa; Cluj-Napoca – Cinema Victoria Cluj; Constanța – Cityplex Constanța; Craiova – Cinema Modern (din 24 august); Gura Humorului – Casa de Cultură (din septembrie); Iași – Ateneul din Iași; Odobești – Casa de Cultură Odobești; Pitești – Cinema Trivale, Sebastian Papaiani; Sfântu Gheorghe – Cinema Arta by Cityplex; Târgu-Mureș – Cinema Arta 3D.

Filmul poate fi rezumat într-un paragraf după cum urmează: Agnes îl dă pe Atli afară și îi spune să  nu care cumva să-l mai prindă lângă fiica lor, Ása. Atli se mută cu părinții, dar aceștia sunt prinși într-o ceartă cu vecinii: cică arborele din curte, de care sunt atât de mândri, le umbrește prispa! Curând, lucrurile scapă de sub control…

Sigurõsson se folosește de toată competența sa regizorală pentru a menține o stare dominată de confuzie și duritate pe tot parcursul filmului. Performanța regizorului aduce într-adevăr o privire de ansamblu autentică asupra durerii pătrunzătoare care se manifestă în iraționalitate și impulsivitate. Stoicismul său evoluează exponențial în emoție pură, transformându-se în protectorul și îngrijitorul care nu a reușit să fie niciodată. Tonul consistent din filmul Copacul vrajbei noastre” ne va menține conectați și atenți pe tot parcursul peliculei și ne va arată căt de bine poate Sigurõsson să contureze fiecare aspect al filmului său.

Filmul se termină printr-o tragedie care ar fi putut fi evitată cu ajutorul comunicării, autocontrolului și gândirii raționale. În cele din urmă, Copacul vrajbei noastre” ne amintește cât de greu este să rămânem rezonabili când inimile noastre sunt afectate de o durere profundă. Deși întâmplările prezentate în acest film pot fi hiperbolice și ușor nerealiste, ele evidențiază în continuare în ce măsură durerea și impulsivitate ne pot controla viețile și acțiunile. Pe măsură ce personajele din film vor decădea rapid în nebunie și iraționalitate, ne vom putea aminti de cât de des ne aflăm sub controlul emoțiilor noastre.

După premiera din cadrul Festivalului de Film de la Veneția, filmul Copacul vrajbei noastre” a câștigat premiul pentru Cel mai bun film, Cel mai bun regizor și Cel mai bun scenariu la Oscarurile islandeze 2018. Filmul a fost proiectat și în cadrul Festivalului Internațional de Film Transilvania, ediția a 17-a.


„Dancer”, de Steven Cantor, va deschide BIDFF 2018. Spectacolul de dans „IRIS”, în premieră națională

Lungmetrajul documentar „Dancer”, regizat de Steven Cantor, va deschide, pe 6 septembrie, de la ora 19.00, la Cinema „Elvire Popesco”, cea de-a de-a patra ediție a Bucharest International Dance Film Festival, în cadrul căruia spectacolul „IRIS” al finlandezei Johanna Nuutinen va fi prezentat în premieră în România.

„Dancer” vorbește despre Sergei Polunin, care a revoluționat lumea dansului, devenind cel mai tânăr solist al Royal Ballet. Înzestrat cu o putere uimitoare și echilibru, aflat la apogeul carierei sale, la vârsta de 25 de ani, Polunin s-a retras din lumea dansului, celebritatea aducându-l aproape de autodistrugere. Documentarul este o explorare fără precedent a unui artist complex, care a făcut ca baletul să devină viral. Dar virtuozitatea are prețul ei.

„Recunoscut la nivel mondial, Sergei Polunin și-a definit viața prin arta sa, doar pentru a pune sub semnul întrebării existența lui, având în vedere oportunitatea de a deveni legendar. «Dancer» este o reflecție intimă a unui star al baletului, talentat și fermecător, complex și enigmatic, aflat la răscruce”, spune regizorul Steven Cantor.           

Trailer – https://www.youtube.com/watch?v=YXsP-AAL-7M

Steven Cantor, nominalizat la Oscar pentru primul lui documentar, „Blood Ties: The Life and Work of Sally Mann” (1993), despre un controversat fotograf, este cunoscut pentru serialul documentar „Devil’s Playground” și lungmetrajele „Willie Nelson: Still Is Still Moving”, „I Am an Animal” și „Chasing Tyson”.

Bucharest International Dance Film Festival 2018 va avea loc la Cinema Elvire Popesco (Institutul Francez din România), Centrul Național al Dansului București, LINOTIP-Centru Independent Coregrafic, DESCHIS Atelier, DESCHIS Gastrobar și Qreator.

La CNDB, sala Stere Popescu, va fi prezentat în premieră în România – pe 9 septembrie, de la ora 18.30 – spectacolul „IRIS”, creat de coregrafa și dansatoarea finlandeză Johanna Nuutinen.

Pornind de la 17 interviuri cu persoane trecute de 80 de ani, spectacolul pune mai multe întrebări: „Ce anume am vrea să vorbim atunci când sfârșitul se apropie. Ce ne amintim cel mai mult? Ce poate să ne spună o persoană cu atât de multă experiență, dacă ne oprim și ascultăm?”.

Fiecare dintre cele 17 persoane intervievate este un erou, care dezvăluie din înțelepciunea lui. Interviurile sunt baza a 5 povești suprarealiste, care compun o călătorie la granița dintre spațiul sensibil al scenei și peisajele sălbatice din film.

„IRIS” aduce pe scena Centrului Național al Dansului București doi dansatori – Nathalie Ruiz și Yvan Auzely – care au colaborat cu renumite companii internaționale precum Cullberg Ballet, Martha Graham și Mats Ek Company.

Spectacolul multidisciplinar explorează teme precum puterea, dorința și supraviețuirea prin dans, film și fotografie. „IRIS” vine cu o propunere inedită pentru public, prin sincronizarea a cinci filme de dans cu performance-ul celor doi dansatori.

Bucharest International Dance Film Festival este un proiect al Asociației Tangaj Dance, realizat cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Institutului Cultural Român, Consulatului Onorific al Republicii Islanda la București, British Council și Institutului Balassi, 4 Proof Film.

Informații suplimentare: http://www.bidff.ro/

FB: https://www.facebook.com/bucharestinternationaldancefilmfestival/


Peste 2.500 de spectatori au participat la Centenarul Filmului Românesc de la Oradea

Centenarul Filmului Românesc a fost inclus, pentru trei zile (3-5 august 2018), în cadrul programului festivalului Oradea Summer Film.

Echipa Artis Iași a propus trei filme românești pentru cele trei seri în care s-au adunat peste 2.500 de spectatori în Cetatea din Oradea.

„Autobiografia lui Nicolae Ceaușescu” (realizat de Andrei Ujică), „Moartea Domnului Lăzărescu” (regia: Cristi Puiu) și „Reconstituirea” (regia: Lucian Pintilie) au deschis marele ecran din cetate, pentru un public divers și deschis spre dialog. Sesiunile de întrebări și răspunsuri de după vizionarea filmelor au fost prezentate de Andrei Giurgia și Irina-Margareta Nistor. Ileana Popovici a fost invitata specială a evenimentului, iar în seara dedicată filmului „Reconstituirea” a stat de vorbă cu publicul orădean, povestind despre parcursul ca actriță de film și despre cât de mult i-a schimbat viața rolul pe care Lucian Pintilie i-l oferise printr-o frumoasă întâmplare.

Centenarul Filmului Românesc la Oradea a însemnat și o parte de descoperire a orașului Oradea, a istoriei acestuia și a trecerii de la un stil arhitectural la altul. Invitații și echipa au fost ghidați de către criticul de artă prof. Ramona Novicov, care a prezentat și felul în care Oradea a devenit membră într-o rețea Art Nouveau, alături de Budapesta și Barcelona, fiind singura localitate din România care se bucură de așa ceva.

„Cetatea din Oradea a fost pentru trei zile Cetatea Filmului și mi-a plăcut că era un decor perfect pentru un film, ceea ce sper să îi inspire pe regizorii din ziua de azi. Oamenii vin la proiecții cu drag de pelicule românești, fac fotografii. Mereu întreabă când mai venim, deci Centenarului îi stă bine la drum!”, a declarat Irina-Margareta Nistor

„Reconstituirea” la Oradea, cu Ileana Popovici, după 50 de ani

„Reconstituirea a schimbat totul în cinematografia românească. A reușit și să enerveze comuniștii, ceea ce, în sine, este extrem de important. A încercat să arate altfel tineretul, să arate așa cum era, foarte firesc”, a declarat Irina-Margareta Nistor, consultantul oficial al Centenarului Filmului Românesc.

„Am emoții, cu toate că n-ar fi cazul, au trecut 50 de ani, dar sunt onorată să vin ca un participant la acest film. Reconstituirea a fost foarte important, pentru că de aici am intrat într-o altă lume, într-o altă viață și am intrat cu dreptul sub îndrumarea extraordinară și norocul nemaipomenit pe care l-am avut să fiu sub bagheta minunată a domnului regizor Lucian Pintilie”, a spus actrița Ileana Popovici înainte de vizionarea filmului.

„Autobiografia lui Nicolae Ceaușescu”, ca o carte de vizită a comunismului românesc

„Ideea de a-i spune Autobiografie este interesantă pentru că acum, cei foarte tineri, deja nu mai știu cum e cu autobiografia. Toată lumea îi spune CV”, a precizat  Irina-Margareta Nistor în seara dedicată documentarului despre Nicolae Ceaușescu, realizat de Andrei Ujică din arhivele video pe care le-a descoperit.

DESPRE CENTENARUL FILMULUI ROMÂNESC

Inițiat de ARTIS și Asociația Obștească MIA, organizat de Primăria Municipiului Iași şi Ateneul din Iaşi, Centenarul Filmului Românesc a fost lansat anul acesta, pe 3 februarie, la Iași, orașul care a înregistrat momente importante din cadrul Marii Uniri a României.

Centenarul Filmului Românesc este un proiect desfășurat în cadrul programului Centenar al Primăriei Municipiului Iași (2017-2020).

Evenimentele Centenarului Filmului Românesc din cadrul Oradea Summer Film s-au desfășurat cu sprijinul Primăriei Oradea și al Asociației de promovare a turismului din Oradea și regiune.


„Alice T.” în regia lui Radu Muntean va fi lansat în cinematografele din România pe 9 noiembrie 2018

„Alice T.”, cel mai nou lungmetraj regizat de Radu Muntean a avut premiera mondială pe 4 august, în cadrul competiției internaționale a Festivalului de la Locarno, concurând pentru Leopardul de Aur. Filmul s-a bucurat de recenzii pozitive în presa internațională după proiecția de gală, Screen International apreciind că este „adânc înrădăcinat în caracter și în defectele și contradicțiile care îi definesc pe oameni.”

Rolurile interpretate de Andra Guți și Mihaela Sîrbu creeză „cea mai frumoasă relație văzută în acest an în cinematografia românească”, notează Cineuropa, iar Cinemagia anunță în cronica filmului o „captivantă analiză a unei vârste imposibile”. „Alice T.” va putea fi văzut în cinematografele din țară începând cu 9 noiembrie 2018, fiind distribuit de Voodoo Films.

Sinopsis: Alice Tarpan (Andra Guţi) are, la cei aproape 17 ani ai săi, o adolescență complicată. Nu e vorba doar de problemele de la școală, sau că nu e sigură cu cine a rămas gravidă, dar mai ales de faptul că mama ei adoptivă, Bogdana (Mihaela Sîrbu), a aflat de toate astea. 

Alice T., 2018, 105 min., România-Franța-Suedia. Regia: Radu Muntean. Scenariul: Alexandru Baciu, Radu Muntean, Răzvan Rădulescu. Producător executiv: Dragoș Vîlcu. Imaginea: Tudor Lucaciu RSC. Scenografia: Anca Lazăr. Montaj: Andu Radu. Sunet: Electric Brother. Inginer de sunet: André Rigaut. Colorist: Mats Holmgren C.S.I. Mix sound: Fredrik Dalenfjäll. Costume: Eliza Frone. Asistent regie: Constantin Bazga. Script supervisor: Elena Văncică. Production manager: Dragoș Potop. Producători: Dragoș Vîlcu, Oana Iancu. Co-producători: François d’Artemare, Tomas Eskilsson, Jon Mankell, Katarina Krave. Cu: Andra Guti, Mihaela Sîrbu, Cristine Hămbăşanu, Ela Ionescu, Bogdan Dumitrache, Teo Corban, Alina Berzunţeanu, Şerban Pavlu, Maria Popistaşu. Produs de Multi Media Est, Les Film de l’apres-Midi, Chimney, Film i Väst. Distribuit în România de Voodoo Films.

Facebook: https://www.facebook.com/alicetfilmul/


Caravana filmului românesc ajunge la Zilele Municipiului Brăila, în perioada 12 – 14 august

La celebrarea a 650 de ani de atestare documentară a oraşului de pe malul Dunării, Caravana filmului românesc – capodopere ale cinematografiei naţionale  aduce culorile cinematografiei, în bogatul buchet de manifestări aniversare, reunite sub titlul Zilele Oraşului Brăila. Aşa că, pe lângă muzică, teatru, meşteşuguri, dans, tradiţii şi literatură, între 12 şi 14 august, în Parcul Monument, aveţi întâlnire cu selecţia noastră de trei filme care au legătură cu Brăila, prin actori, regizori sau locuri.

Începem pe 12 august, cu o comedie potrivită pentru toate vârstele, „Păcală”, al doilea, cel mai vizionat film românesc din toate timpurile. Istoria năzdrăvanului fiu de ţăran, născut pentru a nu se înrudi vreodată cu prostia, este un bun prilej pentru maestrul comediei româneşti, regizorul Geo Saizescu, să ofere roluri pline de sevă, marilor actori ai epocii, între care a strălucit neîntrecutul Ştefan Mihăilescu-Brăila şi cuceritoarea Vasilica Tastaman, ambii născuţi la Brăila şi formaţi ca actori la teatrul de aici.  

Continuăm pe 13 august, cu o călătorie în timp, făcută de subtilul actor Marcel Iureş, în pelicula „Tatăl fantomă”, semnată de regizorul Lucian Georgescu. Beneficiind de o prezenţă activă pe platourile de filmare internaţionale, nu-i va fi fost greu lui Marcel Iureş să intre în pielea personajului său, un profesor universitar american, care îşi caută prin Bucovina, rădăcinile româneşti şi găseşte ce nu se aştepta, adică iubirea. O serie de secvenţe ale filmului „Tatăl fantomă” au fost filmate în treiprezece locaţii din Brăila, printre care: str. Cojocari (în zona fostului cinematograf), în zona străzilor Malului, Pensionatului, Danubiului, Vadul Rizeriei, Impăratul Traian, B-dul Al. I. Cuza, Mihai Eminescu, Petru Maior, Faleza Dunării şi în Piaţa Traian. Şi, în plus, în acest film poate fi revăzut regretatul actor brăilean Bujor Macrin.

Încheiem serile dedicate Capodoperelor cinematografiei naţionale cu filmul de actualitate, „Live”, semnat, în calitate de scenarist, regizor şi producător, de brăileanul Vlad Păunescu. Investigaţia pornită de o vedetă de televiziune, pentru a atinge audienţa care o ţine în prim plan, o va târî într-un scandal de proporţii, care pune în lumină mizeria umană a universului politic actual. Dacă vreţi să aflaţi mai multe despre această peliculă, dar şi despre drumul străbătut de Vlad Păunescu, de la statutul de director de imagine, la cel de fondator al celei mai mari companii de producţie cinematografică din România, Castel Film, unde s-au filmat numeroase superproducţii americane, atunci sigur nu veţi rata întâlnirea de după proiecţie, cu invitaţii speciali ai serii de 14 august: Vlad, Oana şi Andrei Păunescu.

Desigur că, aşa cum v-am obişnuit, vă aşteptăm cu porţile deschise şi fără bilete!

Caravana filmului românesc – Capodopere ale cinematografiei naţionale

Brăila, 12  – 14 august 2018

PARCUL MONUMENT

Program

Duminică, 12 august, ora 20.15: PĂCALĂ

Regia: Geo Saizescu; Scenariul: Dumitru Radu Popescu, Geo Saizescu

Cu: Sebastian Papaiani, Mariella Petrescu, Ştefan Mihăilescu-Brăila, Vasilica Tastaman

Luni, 13 august, ora 20.15: TATAL FANTOMA

Scenariul şi regia: Lucian Georgescu

Cu: Marcel Iureş, Mihaela Sîrbu, Victor Rebengiuc, Mihai Constantin, Valer Dellakeza, Bujor Macrin

Marți, 14 august, ora 20.30: LIVE

Regia: Vlad Păunescu; Scenariul: Mihai Mănescu, Vlad Păunescu

Cu: Rodica Lazăr, Tudor Chirilă, Crina Tofan, Ioana Blaj, Catrinel Dumitrescu, Adrian Titieni, Doru Ana, Claudiu Bleonț, Mircea Badea

Invitaţi speciali: Vlad Păunescu, Oana Păunescu, Andrei Păunescu

Accesul publicului este liber la toate proiecțiile.


Balcanii văzuți din spațiu la Divan Film Festival

Cea de-a 9-a ediție a Divan Film Festival aduce în Craiova și Port Cultural Cetate filme cu ADN balcanic. Participanții vor avea ocazia să vadă filme balcanice inedite și apreciate, reunite sub tema ediției 2018 – “Balcanii visează” / “Balkan Dreams”. Divan Film Festival are loc în perioada 24 – 26 august în Craiova (Inspire Cinema și Teatrul de Vară din Parcul Romanescu), iar în perioada 27 august – 1 septembrie se întâmplă în Port Cultural Cetate.

Festivalul dedicat filmelor și bucătăriei balcanice își invită spectatorii într-o incursiune cinematografică plină de surprize, din îndepărtata tundră siberiană până în spațiu. La Divan Film Festival 2018, aflăm  cum se văd Balcanii atât din înăuntru, cât și din afară, prin intermediul filmelor realizate de cineaști non-balcanici, descoperind totodată și realități de pe alte continente, consemnate de regizori din țările vecine.

“Ederlezi Rising” (regia Lazar Bodroza, 2018), un SF sârbesc remarcabil aflat la mijlocul distanței dintre iconicele “Solaris” și “Blade Runner”, ne prezintă idila “spațială” dintre astronautul Milutin și androidul Nimani, interpretat de celebra actriță Stoya. Cele două personaje, care dezvoltă o relație intimă cu consecințe neprevăzute, fac parte din echipajul primei misiuni spațiale a corporației Ederlezi către Alpha Centauri. “Ederlezi Rising” a câștigat recent premiul pentru Cel mai bun film la Festivalul Internațional de Film din Belgrad.

De la regizorul suedez de origine bosniacă Drazen Kuljanin vine la Divan Film Festival ceea ce ar putea fi o adaptare balcanică a neo-noir-ului “Sin City”. “A Balkan Noir” (2017) este o poveste despre răzbunare spusă de-a lungul a 20 de țigări, ce are ca personaj principal o mamă a cărei fiică a dispărut în urmă cu cinci ani. Filmul a făcut parte din competițiile festivalurilor de film de la Varșovia și Göteborg.

“Chris The Swiss” (2018), un melanj inovator de animație și documentar biografic, ne vorbește despre absurditatea războiului din perspectiva regizoarei elvețiene Anja Komfel. Explorând istoria întunecată a familiei, Anja ne duce pe urmele vărului ei, un jurnalist asasinat în Croația anului 1992, care documenta războiul iugoslav. Filmul a făcut parte din selecția oficială Semaine de la Critique a festivalului de la Cannes din 2018.

Proiectat în închiderea festivalului de film la Berlin, “Ága” (2018), co-producție bulgară – germană – franceză regizată de Milko Lazarov, ne poartă prin tundra siberiană, în viața unui cuplu inuit. Complet izolați și amenințați de schimbările climatice și sănătatea precară, cei doi eschimoși își doresc arzător să își revadă fiica, plecată în căutarea unui trai mai bun.

Regizorul sârb Goran Paskaljević, premiat încă de la debutul din 1976 la Berlinale, livrează la Divan Film Festival un spectacol vizual de proporții: “Land of the Gods” (co-producție Serbia – India, 2016). Un film despre reîntoarcerea în locurile de baștină a unui bărbat plecat de 40 de ani, care se confruntă cu ostilitatea și prejudecățile locuitorilor unui mic sat din Himalaya.

Divan Film Festival este un proiect cultural co-organizat de Fundația pentru Poezie “Mircea Dinescu” și Casa de Cultură “Traian Demetrescu”, Craiova, susținut de Centrul Național al Cinematografiei și Consiliul Județean Dolj, în parteneriat cu Institutul Cultural Român și Uniunea Cineaștilor din România.


Invitație la rezidența-atelier „Peisaje, Arhitecturi, Antropologii Urbane”, în cadrul Academiei Internaționale de Film Cineimpact

Lansăm apelul de aplicații la o rezidență-atelier dedicată Peisajului Cultural, Arhitecturii și Vizualității, având loc între 25 August și 7 Septembrie 2018 la Câmpulung Muscel.

Rezidența va avea loc în cadrul Academiei Internaționale de Film Cineimpact care, din 2014, aduce împreună cinematografia non-ficțională și antropologia. Candidații selectați vor participa la documentarea vizuală a peisajului cultural local având ca finalitate instalația „Peisaje, Arhitecturi, Antropologii Urbane”. Pe parcursul atelierului vor fi implicați în toate aspectele organizării și producției de film non-ficțional.

Rezidența-atelier este începutul unui program de cercetare și punere în valoare a patrimoniului peisager, urban și arhitectural al orașului Câmpulung care suferă încă de lipsă de înțelegere și comunicare. Atelierul conectează transdisciplinar specialiștii emergenți din domeniile arhitecturii, urbanismului și peisagisticii cu cei din domeniile exprimării vizuale, antropologiei și filmului. Prezentarea rezultatelor cercetării va lua forma unei instalații care va mixa elemente și tehnici curatoriale specifice arhitecturii și artelor vizuale: fotografie, video, desen, scenografie, colaj, obiect.

În afara cercetărilor de teren, participanții selectați vor avea ocazia să participe la cursurile și masterclass-urile Academiei Internaționale de Film Cineimpact și să lucreze împreună cu colegii lor – regizori, operatori, antropologi vizuali – din Hong-Kong, Germania, Mexic, Elveția, Scoția, Turcia, Egipt, Olanda, România care vor realiza filme documentare în cadrul Academiei Cineimpact.

Înscrierea la rezidență implică participarea la activitățile comune, de organizare și producție a Academiei de Film Cineimpact.  Atelierul constă în implicarea intensă, creativă și organizațională, a rezidenților într-un program adresat celor care se bucură de o personalitate pro-activă, participativă și iubitoare de activități community-based.

Colaborarea transdisciplinară din cadrul rezidenței-atelier „Peisaje, Arhitecturi, Antropologii Urbane” oferă:

  • cazare
  • participare gratuită la cursurile și masterclass-urile dedicate cinematografiei și antropologiei (detalii pe www.cineimpact.org)
  • certificate de participare
  • creditarea contribuțiilor creative (afiș, grafică, etc.) și de producție (asistență, coordonare) pe genericul filmelor Cineimpact
  • training și inspirație creativă, voie bună, foc de tabără, petreceri cu localnici, șansa de a avea ca muze estivale prăjiturile de la celebrul brand local Iepurașul și mai ales aerul, răcoarea, pădurile și munții din apropierea „Luminiș”, – spațiul community-based – înconjurat de o pădure „fermecată”, suspendată pe panta de deasupra Câmpulungului, la cinci minute de centrul orașului și trei minute de câmpul cu sânziene de sub Munții Iezer

Contribuția pentru participarea la rezidența „Peisaje, Arhitecturi, Antropologii Urbane” este de 300 lei. Arhitecții, urbaniștii, peisagiștii sau cei pasionați de aceste domenii pot aplica cu un CV și o scrisoare de intenție la adresa contact@cineimpact.org. Data limită: 18 august 2018.Persoană de Contact:

Cristian Balan

Coordonator „Peisaje, Arhitecturi, Antropologii Urbane”

E-mail: cristian@atelierfba.ro; Telefon: 0788 12 92 40

Articole similare

Festivalul Internațional Film O’clock, un concept inovator cu prima ediție între 27 februarie – 3 martie 2021

Jovi Ene

Despre problemele „fierbinţi” ale României: De la Burebista la Iohannis, de Sorin Mitu, la Polirom

Jovi Ene

Compania de Librării București lansează proiectul „Povești din cartier. Întâlniri cu autori și vecinii lor”

Jovi Ene

Leave a Comment

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult