Știrile săptămânii: Regizorul Roberto Minervini invitat special la American Independent Film Festival; 5 documentare din selecția OWR 12 disponibile online; Leto / O vară rock’n’roll: scena undergound sovietică vine pe marile ecrane din România; Retrospectivă Harun Farocki la Cineclubul One World Romania; Au început înscrierile la cea de-a 14-a ediție Aristoteles Workshop; Under The Silver Lake în premieră la American Independent Film Festival & Titluri Noi; Zile de film cubanez (8-12 aprilie, Sala Auditorium, Instituto Cervantes, Bd. Regina Elisabeta 38); Regizorul Jacques Audiard prezent la premiera românească cu The Sisters Brothers, în deschiderea American Independent Film Festival; ,,Hellboy” la Action Night, o seară cu premii şi adrenalină pentru fani.
Regizorul Roberto Minervini invitat special la American Independent Film Festival
Radical, poetic, realist, acestea sunt atributele asociate cel mai adesea cu cinema-ul lui Roberto Minervini, invitat special al ediției a 3-a American Independent Film Festival.
What You Gonna Do When the World’s on Fire?, prezentat în competiția Festivalului de la Veneția, în 2018, unde a primit numeroase premii și The Other Side (2015), care a făcut parte din selecția oficială Un Certain Regard a Festivalului de la Cannes, vor fi prezentate în premieră în România, în prezența regizorului, pe 15 și 16 aprilie, în cadrul festivalului.
În calitate de invitat special, Minervini, autor de origine italiană stabilit în Statele Unite, în Huston, Texas a primit și carte blanch-ul festivalului pentru a introduce publicului român cele mai interesante filme independente din istoria recentă a cinemaului american – în viziunea sa. AMERICAN PERSPECTIVES BY ROBERTO MINERVINI include filme regizate de Roger Corman, Barbara Loden, Bill & Turner Ross. Proiecțiile vor avea loc la Cinema Muzeul Țăranului, majoritatea urmând a fi introduse de Roberto Minervini, secțiunea fiind organizată în parteneriat cu Film Menu.
Cunoscut pentru documentarele sale neconvenționale care propun o înțelegere vizionară și poetică asupra umanității și o analiză a peisajului socio-politic actual al Americii, Minervini filmează mereu cu bugete mici, foarte rar cu finanțare publică și lucrează cu actori amatori. Priceput în a le câștiga încrederea și prietenia pe parcursul filmărilor, regizorul folosește constant apropierea camerei față de subiect, atât stilistic cât și tematic. Astfel, filmele sale sunt încărcate de scene de o intensă autenticitate, pe care cu greu o mai regăsim altundeva în cinema-ul contemporan.
Viziunea umanistă constantă a regizorului și redarea subtilă a trăirilor din viața personajelor sale se regăsesc si în lungmetrajele pe care le vom vedea anul acesta la American Independent Film Festival în prezența regizorului: The Other Side și What You Gonna Do When the World’s on Fire?
Ca un adevărat „cronicar al periferiei americane” (Variety), în The Other Side regizorul face un portret sfâșietor al clasei muncitoare albe, devastată de droguri, impregnată de rasism și violență, teme regăsite contextual și în filmele sale anterioare, dar învăluite acum într-o notă imperativă, în raport cu lipsa cronică de soluții pentru aceste probleme. Printr-o abordare intimă, lirică și folosindu-se de planul secvență, Roberto Minervini își concentrează atenția asupra cuplului Mark și Lisa, doi dependenți de droguri din apropierea Louisianei, unde mai bine de 60% din populație nu are loc de muncă.
What You Gonna Do When the World’s on Fire? este amplasat tot în Sud, undeva între Louisiana și Mississippi, imediat după alegerea lui Donald Trump ca președinte al S.U.A. Filmul, pentru care s-au filmat peste 150 de ore de material, combină imagini artistice de la pregătirile paradei anuale Mardi Gras, în New Orleans, cu trei povești afro-americane care îi urmăresc pe Renaldo și Titus, doi frați tineri care trăiesc doar cu mama lor în Mississippi si pe Judy Hill, o patroană de bar din Louisiana, victimă a violenței domestice. A treia poveste ne introduce în activitatea partidului New Black Panthers, care protestează împotriva autorităților pe care le consideră vinovate de moartea a trei civili nevinovați: Alton Sterling, Phillip Carroll și Jeremy Jackson.
What You Gonna Do When the World’s on Fire? e văzut drept cel mai angajat film al său din punct de vedere politic, un comentariu despre experiențele cotidiene ale populației afro-americane din S.U.A. Regizorul va intra in conversație cu publicul după proiecția filmului si va avea o sesiune de întrebări și răspunsuri.
Pentru secțiunea „American Perspectives by Roberto Minervini” regizorul a ales The Intruder (1962) în regia lui Roger Corman, Wanda (1970), singurul lungmetraj semnat de Barbara Loden, considerat astăzi o capodoperă feministă si Tchoupitoulas (2012), o fuziune provocatoare de documentar și ficțiune cu elemente dramatice, în regia fraților Bill Ross IV și Turner Ross.
The Intruder, cu William Shatner și Frank Maxwell în distribuție, este unul dintre cele mai brutale și sincere studii asupra rasismului american. Filmul va fi prezentat la București în format digital restaurat. Tchoupitoulas, explorează granița dintre inocență și experiență pe scena de noapte a New Orleans-ului. „În seara asta devenim bărbați” declară personajul Kentrell către finalul aventurii din Tchoupitoulas, o poveste scrisă de frați, despre frați.
În 1970, filmul Barbarei Loden, Wanda, a luat prin surprindere publicul american, care nu era pregătit pentru viziunea progresistă emanată de aceasta poveste despre o femeie puternică din clasa muncitoare care se eliberează dintr-o căsătorie nefericită. Filmul și-a regăsit recunoașterea abia jumătate de secol mai târziu si este recuperat astăzi de critica americană de film ca un reper major al cinematografiei americane din ultima jumătate de secol.
Selecția lui Roberto Minervini, ca și cea a lui Kent Jones, de la ediția precedentă, aduce în fața publicului bucureștean esența rară a fimelor americane independente, radicale, cu un loc binemeritat în istoria cinematografului de autor, beneficiind în plus de ocazia unică a unei introduceri realizate de un cineast cult, profund și subtil, care și-a câștigat deja din timpul vieții un loc aparte în istoria cinematografiei ca artă.
American Independent Film Festival debutează anul acesta cu o primă ediție locală la Iași, în perioada 11-12 aprilie, la Cinema Ateneu. Mai multe detalii pe https://bit.ly/2WKMv9n .
Programul proiecțiilor și noutăți despre filmele și evenimentele din festival vor fi actualizate pe siteul filmedefestival.ro, pe pagina de Facebook American Independent Film Festival și Instagram (@AmericanIndependentFilmFest). Biletele vor fi disponibile în curând pe Eventbook.ro și în rețeaua Eventbook.
5 documentare din selecția OWR 12 disponibile online
Între 1 și 14 aprilie, în parteneriat cu DAfilms.com, vă oferim online 5 dintre documentarele prezentate în cadrul celei de-a 12-a ediții a Festivalului One World Romania. DAfilms.com este o platformă de distribuție online de film documentar și experimental, care în schimbul unui abonament lunar, vă oferă acces la peste 1500 de filmecare pot fi vizionate online sau descărcate legal.
Cele 5 documentare din selecția One World Romania 12 găzduite pe DAfilms.com sunt: Neconfesiuni, Coby, Divizarea, Una sau două întrebări și Patru părți ale unui ecran pliabil. Pentru a vă putea bucura de toate cele 5 filme puteți alege abonamentul lunar DAfilms (6 euro/lună), care vă asigură acces la întreaga librărie. Dacă alegeți să vedeți doar câteva dintre documentare, puteți plăti separat pentru fiecare dintre ele (1,5 euro/film), vizionându-le direct pe site-ul festivalului One World Romania.
Neconfesiuni (regia: Ana Galizia, 2017)
Tânăra regizoare Ana Galizia descoperă, la mai multe decenii după moartea unchiului ei, Luiz Roberto Galizia, o importantă figură a scenei teatrale braziliene din anii ’70 și ’80, colecția acestuia de fotografii și de filmări personale. Aflăm că moartea unchiului s-a datorat unor complicații create de SIDA. Filmul se încheie cu o succesiune lungă de fotografii intime cu iubiți ai acestuia în ipostaze sexuale exprimând o senzualitate liberă, debordantă, construiește o paralelă polemică față de vechea prejudecată care asociază SIDA cu promiscuitatea și cu experiențe rușinoase, ce trebuie ascunse din biografiile oficiale. „Neconfesiuni” e un tribut adus vitalității.
Coby (regia: Christian Sonderegger, 2017)
Într-un mic oraș american de provincie o tânără pe nume Suzana se identifică cu o persoană de gen masculin pe nume Coby. Începând cu a doua jumătate a adolescenței, urmează tratamente care, în timp, îl ajută să devină bărbatul care se simţise dintotdeauna. Întreg acest parcurs de transformare fizică e filmat de protagonist, jurnalul său video fiind punctul de plecare al documentarului care îi surprinde, ani mai târziu, pe Coby, pe iubita, pe mama, tatăl și fratele lui într-un moment de acceptare totală a noii sale identități.
Divizarea (regia: Irene Yagüe Herrero, Alberto García Ortiz, 2017)
Lupta unor familii istoric marginalizate din Spania de a rămâne în locuințele sociale închiriate de la stat capătă noi valențe și semnificații din momentul în care descoperă puterea comunității de a se organiza și de a acționa pentru a apăra drepturile membrilor săi. „Divizarea” este o privire asupra fenomenului evacuărilor categoriilor defavorizate și a impactului emoțional pe care aceste evenimente îl au asupra celor implicați.
Una sau două întrebări (regia: Kristina Konrad, 2018)
În Uruguayul lui 1986, după 12 ani de abuzuri ale armatei și ale forțelor polițienești în timpul dictaturii militare, societatea se află într-un moment de confuzie totală, de care guvernanții profită pentru a lansa ideea unui vot pentru grațierea criminalilor din dictatură, o lege a amnistiei care va deruta și mai mult populația. În climatul tensionat al perioadei, două femei ies în stradă, filmează proteste și intervievează trecătorii, uruguayeni scoși din cotidian pentru a fi întrebați despre dreptate și pace.
Patru părți ale unui ecran pliabil (regia: Anthea Kennedy, Ian Wiblin, 2018)
Istoria se decantează în obiecte și spații: așa cum timpul ne jefuiește de memorie, un regim politic ne poate jefui de bunuri personale și identitate. Povestea narată în voice-over ne transpune într-o investigație retrospectivă în lumea unui cuplu despărțit de politica nazistă și scindat în abuzurile succesive venite odată cu ascensiunea führer-ului la putere, doi oameni privați de propria conștiință etnică și de apartenența la familie. Filmul e un puzzle extrem de complex, care melanjează piese din prezent și reminiscențe ale trecutului, într-un montaj de imagini regăsite și documente de arhivă, îmbinate cu capturi din cotidianul urban din Berlinul de azi: clădiri de birouri, parcuri, antichități, frânturi de interioare și ferestre prin care pătrunde vântul rece al dimineții.
Rămâneți conectați pe pagina de facebook și pe site-ul oficial pentru a afla ultimele noutăți despre proiectele Asociației One World Romania. Foarte curând vom relua Cineclubul OWR, dar pregătim și alte evenimente speciale!
Leto / O vară rock’n’roll: scena undergound sovietică vine pe marile ecrane din România
Leto / O vară rock’n’roll, filmul-eveniment al controversatului regizor rus Kirill Serebrennikov, va fi distribuit în cinematografele din România în 12 aprilie. Lansarea va fi precedată de avanpremiere la Cluj (4 aprilie, Cinema Victoria, în cadrul Cinemateca TIFF, urmată de petrecere în Flying Circus) și Timișoara (5 aprilie, Reflektor).
Avanpremierele și evenimentele continuă la București după cum urmează:
- Davay Disco – Russian Nostalgia Party. Ce muzică asculta tineretul din Est și Vest în anii ’70-’90? – DJ Revi&Kosmo (7 aprilie, Apollo 111);
- Avanpremieră Leto / O vară rock’n’roll, urmată de o discuție cu scriitorul Vasile Ernu și realizatorul TV Doru Ionescu despre muzica underground în comunism (8 aprilie, Cinema Elvire Popesco)
- Leto / O vară rock’n’roll – Tribut Țoi & Naumenko (9 aprilie, Londohome).
Detalii pe pagina de Facebook Transilvania Film.
Biografie a legendarei trupe Kino expusă cu forță și entuziasm, Leto / O vară rock’n’roll vorbește despre protest, libertate și rezistență prin muzică. Un mix poetic de dragoste și tinerețe, filmul evocă parcursul unei legende a rock-ului sovietic din anii ’80, Viktor Ţoi (Teo Yoo), realizând astfel un portret de excepție al scenei rock underground din Leningradul acelor ani. Distribuția îi mai include pe Irina Starshenbaum, Roman Bilyk, Anton Adasinsky.
Pelicula a avut premiera anul trecut la Cannes, unde a luat premiul pentru cea mai bună coloană sonoră. Kirill Serebrennikov a câștigat recent trofeul Nika pentru cel mai bun regizor în cadrul galei premiilor Academiei Ruse de Film, unde Teo Yoo a fost declarat „Descoperirea anului“.
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=VMr9INo4yAg.
Kirill Serebrennikov este considerat unul dintre cei mai talentați regizori de teatru și film din Rusia. Acesta s-a făcut remarcat în 2008 cu Yuri’s Day, triplu premiat la Locarno. În 2012 a fost prezent în competiție la Veneția cu Betrayal, iar în 2016, (M)ucenicul a fost selectat în competiția Un Certain Regard la Cannes.
Kirill Serebrennikov a fost reținut la Sankt Petersburg în august 2017, în timp ce filma Leto / O vară rock’n’roll, fiind acuzat de deturnare de fonduri și nevoit să facă montajul filmului din arestul la domiciliu. Comunitatea artistică internațională a reacționat, acuzând autoritățile ruse că urmăresc sancționarea persoanelor critice la adresa regimului Putin.
Leto / O vară rock’n’roll este distribuit în România de Transilvania Film.
Retrospectivă Harun Farocki la Cineclubul One World Romania
În luna aprilie Cineclubul One World Romania este dedicat cineastului german Harun Farocki. Duminică, 7 și 21 aprilie, începând cu ora 18:00 la POINT arătăm cinci filme ale sale. Dacă vreți să descoperiți și mai mult din opera lui, aveți ocazia în cadrul expoziției „Despre deteritorializarea muncii”, organizată între 4 și 25 aprilie de Goethe Institut București, în colaborare cu Neuer Berlin Kunstverein.
Harun Farocki (1944–2014) este considerat a fi unul dintre cineaștii germani cei mai importanți și mai influenți pe plan internațional. Devenit cunoscut în anii ‘60 prin filmele sale politice și prin emisiunile TV sofisticate, începând cu anii ‘90, cineastul este prezent și în scena artelor vizuale, realizând peste 100 de filme experimentale și documentare, scurtmetraje, filme artistice și instalații.
Duminică 7 aprilie proiectăm trei dintre documentarele lui Harun Farocki la Cineclubul OWR. Programul „Imaginile publicitare” este realizat în colaborare cu filosoful Christian Ferencz-Flatz, care va fi prezent la discuția ulterioară proiecțiilor.
„Imaginile publicitare sunt, pentru Farocki, problematice întâi de toate prin discrepanța ce persistă între naivitatea cu care ele sunt receptate și gradul înalt de reflexivitate și calcul ce intră în fabricarea lor. În contra acestei disparități, ar trebui, potrivit lui, mobilizată în lectura reclamelor o privire la fel de sofisticată pe cât este de versată realizarea lor. Cele trei filme din selecție dezvoltă strategii diferite în acest scop. „Apariția” (1996) urmărește în stil observațional prezentarea pentru client a unei campanii publicitare, cu prilejul căreia sunt disecate până în implicațiile lor cele mai îndepărtate toate amănuntele imaginii și sloganului. „Natură moartă” (1997) caută să citească imaginea publicitară punând-o în contrast cu pictura în stil natură moartă a secolului XVII. Iar „O zi din viața unui consumator” (1993) reface prin montaj modelul cinematografic al „simfoniei urbane” din 40 de ani de clipuri publicitare.” (Christian Ferencz-Flatz)
Programul complet al proiecțiilor este:
7 APRILIE
18:00 | O zi din viața unui consumator | Ein Tag im Leben der Endverbraucher (Germania, 1993, 44 min.)
19:00 | Apariția | Der Auftritt
(Germania, 1996, 40 min)
20:00 | Natură moartă | Stilleben
(Germania, 1997, 58 min.)
21 APRILIE
18:00 | Suspendare | Aufschub
(Germania, 2007, 44 min.)
19:00 Imagini din pușcărie | Gefängnisbilder
(Germania, 2001, 60 min.)
Toate filmele vor fi subtitrate în limba engleză.
Intrarea la proiecții este liberă, în limita locurilor disponibile, pe baza unor liste de rezervări. Pentru a va înscrie, vă rugăm să ne trimiteți un e-mail pe adresa info@oneworld.ro care să conțină numele dumneavoastră și numărul de locuri pe care doriți să îl rezervați. Pentru proiecția de duminică, 7 aprilie, așteptăm rezervările până sâmbătă, 6 aprilie 2019, ora 18:00.
Au început înscrierile la cea de-a 14-a ediție Aristoteles Workshop
Aristoteles Workshop provoacă cineaștii din întreaga lume la o sesiune intensivă de creație. Ajuns la ediția cu numărul 14, atelierul de film documentar care a produs, de-a lungul timpului, zeci de filme premiate la festivaluri de prestigiu, și-a deschis perioada de înscriere. Până la 1 iunie, aplicațiile pot fi trimise prin intermediul formularului disponibil pe website-ul https://www.aworkshop.org.
Comuna Beliș din județul Cluj va fi anul acesta gazda evenimentului dedicat regizorilor, operatorilor și editorilor interesați să studieze și să creeze filme documentare, sub îndrumarea unor experți din domeniul cinematografiei. Situată la poalele masivului Vlădeasa din Munţii Apuseni, regiunea va reprezenta un adevărat teren de joacă pentru cei 12 cineaști, prezenți în România pentru 5 săptămâni. Între 1 și 31 august, participanții vor lucra în patru echipe și vor parcurge toate etapele realizării unui film, de la alegerea subiectului, până la post-producția documentarului, participând inclusiv la prima proiecție cu public a acestuia.
Sunt eligibili pentru înscriere cineaștii pasionați de film documentar, cu studii în domeniul filmului sau un minim de experiență în producție video și cinematografie, vorbitori fluenți de limba engleză și interesați să se dezvolte profesional și personal, să-și depășească limitele și să parcurgă contratimp, un întreg proces creativ care le-ar putea schimba viața.
Aristoteles Workshop (AW) a fost creat în 2006 de către producătorii Dan Nuțu și Cristina Hoffman, cu sprijinul televiziunii franco-germane Arte, pentru a susţine o nouă generaţie de cineaşti de film documentar, cu o experienţă anterioară în film sau producţia video. Programul oferă participanţilor un triplu beneficiu: să înveţe, să producă un film şi să fie promovaţi ca cineaşti.
Printre cineaștii care s-au bucurat de experiența AW de-a lungul timpului se numără Adina Pintilie (Touch Me Not), regizoarea premiată cu Ursul de Aur la Berlin, în 2018, absolventă a workshopului cu multipremiatul ,,Don’t Get Me Wrong’’. De la prima ediţie Aristoteles Workshop şi până astăzi, peste 150 de participanţi au produs aproape 50 de filme dintre care mai mult de jumătate au fost selecţionate şi premiate la festivaluri de prestigiu: Cannes, Locarno, Leipzig, Nyon, IDFA Amsterdam, Namur, Montpellier, Sarajevo, Trieste, Chişinău, Varşovia, Tampere. Cea mai recentă realizare a fost atinsă de scurtmetrajul ,,See You Soon’’, în regia lui Andrei Răuțu, inclus anul acesta în selecția oficială a Festivalului Internațional de Film Documentar Cinema du Reel.
Începând cu 2018, Aristoteles Workshop este organizat în parteneriat cu Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, Facultatea de Teatru și Televiziune și cu cinepub.ro, platforma unde filmele românești se văd gratuit și legal de oriunde din lume.
Under The Silver Lake în premieră la American Independent Film Festival & Titluri Noi
American Independent Film Festival anunță titluri noi din programul ediției a treia. Under The Silver Lake în regia lui David Robert Mitchell, regizorul cunoscut pentru It Follows, McQueen,„portretul atent al maestrului cutezanței în modă” (The Guardian), regizat de Ian Bonhôte și Peter Ettedgui și Wildlife, debutul regizoral al lui Paul Dano, cunoscut pentru rolurile sale în There Will Be Blood și Little Miss Sunshine sunt noile titluri indie pregătite să surprindă publicul în perioada 12-18 aprilie, la Cinema PRO și Cinema Muzeul Țăranului. Biletele vor fi disponibile în curând pe eventbook.ro și în rețeaua Eventbook.
Under The Silver Lake, neo-noir-ul lui David Robert Mitchell a fost prezentat în competiție la Cannes și anul acesta se vede în avanpremieră în România la American Independent Film Festival, pe 12 aprilie, la Cinema Ateneu în cadrul ediției de la Iași a festivalului și pe 14 și 15 aprilie, la București, Cinema PRO și Cinema Muzeul Țăranului.
Considerat de revista Variety a fi un „omagiu adus lui David Lynch”, filmul spune povestea lui Sam (Andrew Garfield), un tânăr din Los Angeles, obsedat de cultura pop, care își spionează vecinii și citește conspirații, în loc să își caute un job. Când Sarah, tânăra și enigmatica lui vecină dispare subit, Sam pornește în căutarea ei, traversând orașul, într-o anchetă obsesivă suprarealistă, care îl scufundă în lumea tenebroasă a Orașului Îngerilor.
Filmul îi are în distribuție pe Andrew Garfield, cunoscut pentru rolurile din Spider-Man (Marc Webb), Silence (Martin Scorsese), Hacksaw Ridge (Mel Gibson) și Riley Keough, nepoata lui Elvis Presley, cu roluri în The House That Jack Built (Lars von Trier) și American Honey (Andrea Arnold). Distribuit în România de Independența Film, Under The Silver Lake va fi lansat în cinematografe pe 26 aprilie.
Dublu nominalizat la Premiile BAFTA, McQueen este primul film de cinema despre celebrul designer Alexander McQueen. Filmul va avea o proiecție specială în cadrul festivalului,sâmbătă, 13 aprilie, la Cinema PRO, când publicul va putea admira o serie de creații inpirate de viziunea maestrului, realizate de designerii româniAndreea Buga (Argo Art) si Isabelle Vijiiac (Atelier Isabelle Vijiiac).
Un adevărat basm modern cu nuanțe gotice, biografia controversatului designer „transmite gloria operei acestuia și îi analizează cu grijă și regret lupta interioară” (The Guardian) prin interviuri exclusive cu membri ai familiei și prieteni, filmări de arhivă recuperate și o coloană sonoră rafinată. Alexander McQueen a fost un geniu tranșant, fascinant și cu o profundă influență în modă, care a luptat toată viața cu proprii demoni și și-a câștigat renumele de „copil teribil” al haute couture-ului prin îndrăzneala colecțiilor sale.Distribuit în România de Atelierul de Film.
Jake Gyllenhaal apare pentru a doua oară în selecția American Independent Film Festival în Wildlife, alături de Carrie Mulligan (An Education, The Great Gatsby). Wildlife este debutul actorului Paul Dano ca regizor și reușește să pună pe ecran „o dramă delicată, superbă despre o familie care își pierde credința în sine” afirmă IndieWire.
Filmul, care a avut premiera mondială la Sundance, în 2018, este adaptarea romanului omonim al lui Richard Ford și spune povestea din anii ‘60 a familiei Brinson, prin ochii lui Joe (14 ani). Joe este singurul copil al Jeanettei (Carrie Mulligan) și al lui Jerry (Jake Gyllenhaal) – o casnică și un jucător de golf profesionist. Un incendiu forestier incontrolabil ajunge la granița cu Canada iar bărbatul familiei decide să se alăture luptei împotriva focului, lăsându-și soția și fiul să-și poarte singuri de grijă. Forțat brusc să devină adult, Joe este martorul luptei mamei sale cu noua perspectivă a familiei.
Un coming-of-age dramatic, Wildlife se remarcă prin interpretarea spectaculoasă a actriței britanice Carrie Mulligan și va avea proiecții pe 13 și 16 aprilie la American Independent Film Festival, în București.
Programul proiecțiilor și noutăți despre filmele și evenimentele din festival vor fi actualizate pe site-ul filmedefestival.ro , pe pagina de Facebook American Independent Film Festival și Instagram
(@AmericanIndependentFilmFest). Biletele vor fi disponibile în curând pe Eventbook.ro și în rețeaua Eventbook.
Zile de film cubanez (8-12 aprilie, Sala Auditorium, Instituto Cervantes, Bd. Regina Elisabeta 38)
Luni, 8 aprilie, ora 19:00 – „Vestido de novia”, regia Marilyn Solaya, Cuba, 2014, 100 minute, gen drama, v.o. spaniola, subtitrare engleza,
Sinopsis: Habana, 1994. Rosa Elena – în vârstă de 40 de ani, este soră medicală și infirmieră și pentru propriul tată, căruia îi poartă de grijă. S-a măritat de curând cu Ernesto, inginer șef al unei brigazi de construcții. Nemulțumită de viața pe care o duce, își reia obiceiul de a cânta în corul de bărbați cu care cânta și înainte de a-l fi cunoscut pe Ernesto. Într-o bună zi iese la iveală un secret din trecutul ei și amândoi se găsesc expuși violenței structurale a contextului hegemonic, machist și patriarhal în care trăiesc.
Premii: film nominalizat la Premiile Goya 2015, categoría cel mai bun film hispanoamerican, nominalizare pentru cel mai bun film debut si pentru cea mai buna actrița (Laura de la Uz)
Marti, 9 aprilie, ora 19:00 – „Bailando con Margot”, regia Arturo Santana, Cuba, 2016, gen dramă, 105 minute, v.o. spaniolă, subtitrare engleză
Sinopsis: Pe 31 decembrie 1958, un detective cercetează furtul unui tablou din casa unei văduve bogate din Habana. Povestea celor doi, printre anchete și dansuri, relatează în același timp povestea casei și a familiei. O dată însă cu schimbarea de regim, se schimbă și cursul poveștii.
Miercuri, 10 aprilie, ora 19:00 – „Vuelos prohibidos”, regia Rigoberto López, Cuba, 2015, gen dramă, romance, 105 minute, v.o. spaniolă, subtitrare engleză
Sinopsis: Monique este o pariziană de 35 de ani, iar tatăl ei, pe care nu-l cunoaște, e cubanez. În dimineața când se pregătește să zborare spre Havana, întâlnește în aeroportul din París un cubanez de vreo 50 de ani care, ca și ea, așteaptă conexiunea de zbor. Zborurile amândurora sunt anulate din cauza unei furtuni, iar ei petrec noaptea într-un hotel din apropierea aeroportului: între confesiuni, sentimente, iubire împărtășesc viziuni despre Cuba. O călătorie printr-o furtună de adevăruri, frustrări, îndoieli și speranțe.
Joi, 11 aprilie, ora 19:00 – „Cuba libre”, regia Jorge Luis Sánchez, Cuba, 2015, gen dramă, istoric, 112 minute, v.o. spaniolă, subtitrare engleză
Sinopsis: 1898. Samuel și Simon sunt doi puști care trăiesc intens momentul în care nord-americanii se comportă ca o armată de ocupație, după ce înfrânseseră Spania în Războiul de Independență al Cubei de la sfârșitul secolului 19.
Vineri, 12 aprilie, ora 19:00 – „Los buenos demonios”, regia Gerardo Chijona, gen dramă, coproducție Cuba- Spania, 88 minute, v.o. spaniolă, subtitrare engleză
Sinopsis: Tito are 23 ani, o mamă care îl adoră și o mașină care-i permite să-și câștige traiul decent. Vecinilor le pare un băiat corect și educat. Nimeni nu ar putea ghici că în spatele acestor aparențe se află cineva extrem de pragmatic și pe care pragmatismul îl împinge să comită lucruri teribile. Lucruri pentru care într-o zi va trebui să plătească. Dar pe Tito nu-l interesează viitorul, pentru el nu exista deocamdată decât prezentul.
Festival de Málaga, 2018, Premiul pentru cel mai bun scenariu, cea mai bună muzică și actor în rol principal (Vladimir Cruz)
NOTA: Intrarea este liberă în limita numărului de locuri disponibile. Accesul în sală se face pe baza unei solicitări de rezervare de loc trimisă la adresa de mail cultbuc@cervantes.es
Rezervarea devine valabilă numai dacă solicitantul a primit în scris o confirmare a disponibilității de locuri.
Regizorul Jacques Audiard prezent la premiera românească cu The Sisters Brothers, în deschiderea American Independent Film Festival
Cea de-a 3-a ediție a American Independent Film Festival și-a anunțat astăzi programul complet. Filme premiate sau selectate la festivaluri prestigioase de film ca Sundance, Toronto, Cannes, Veneția sau Telluride vor putea fi văzute în premieră în București între 12 si 18 aprilie, la Cinema PRO și Cinema Muzeul Țăranului din București, si la Iași, la Cinema Ateneu.
Recunoscut în lumea cinematografică pentru o filmografie diversă, originală și atrăgătoare, regizorul Jacques Audiard va fi prezent în deschiderea celei de-a 3-a ediții a American Independent Film Festival pentru premiera celui mai recent filmul al său, The Sisters Brothers – vineri, 12 aprilie, la Cinema PRO, de la ora 20:00. Programul complet al proiecțiilor este accesibil de astăzi pe site-ul filmedefestival.ro, iar biletele pot fi achiziționate prin Eventbook.ro.
Western-ul The Sisters Brothers cu John C. Reilly, Joaquin Phoenix, Jake Gyllenhaal, Riz Ahmed și Rutger Hauer, a fost turnat parțial în România în vara anului 2017 – dupa ce Audiard a văzut potențialul de filmare al țării noastre, descoperit cu ocazia primei sale vizite în Romania, în cadrul Les Films de Cannes a Bucarest, cu cel mai recent film al său Dheepan (Palme d’Or, în 2015).
The Sisters Brothers a devenit unul din filmele străine cu cel mai mare budget turnat în România, doar pentru decoruri, costume și cai, producția alocând un buget de peste 5 milioane de euro. Audiard va fi totodată prezent și la a doua proiecție a filmului în cadrul festivalului, sâmbătă, 13 aprilie, de la ora 16:30, la Cinema Muzeul Țăranului, urmând să aibă sesiuni de întrebări și răspunsuri cu publicul.
Pentru The Sisters Brothers, Audiard și co-scenaristul său Thomas Bidegain, au ecranizat romanul cu același nume al lui Patrick de Witt, un hit de vânzări pe piața nord-americană (tradus și în România la Polirom), ale cărui drepturi de ecranizare au fost cumpărate de actorul John C Reilly, care apoi le-a oferit lui Audiard, al cărui fan necondiționat s-a declarat întotodeauna.
Costumele filmului au fost realizate de către creatoarea italo-americană Milena Canonero, cvadruplă câștigătoare de premii Oscar pentru costume pentru Chariots of Fire (H. Hudson), Barry Lindon (S. Kubrick), Maria Antoaneta (S. Coppola) și Grand Budapest Hotel (W Anderson). The Sisters Brothers a fost prezentat în premieră absolută anul trecut la festivalul de film de la Veneția unde a și luat Leul de Argint pentru cea mai bună regie.
Cariera lui Jacques Audiard ca regizor a început atunci când a devenit asistent de regie pentru Roman Polanski la The Tenant, în 1976. 18 ani mai târziu îi distribuie pe Mathieu Kassovitz și Jean-Louis Trintignant în road-movie-ul Regarde les hommes tomber, primul său lungmetraj ce avea să deschidă drumul multiplelor premii la Cannes, César, BAFTA și Lumiere. Din anii 70 încoace, a scris peste 20 de scenarii pentru filme și seriale TV, a regizat videoclipuri, și a avut câteva apariții ca actor, continuându-și munca de regizor cu alte 7 lungmetraje premiate internațional, dintre care amintim De battre mon cœur s’est arrêté (2006, 8 premii César, Premiul BAFTA pentru Cel mai bun film străin), Un profet (2009, Marele Premiu la Cannes și 9 trofee César, nominalizat la Oscar și Globurile de Aur, premiat cu BAFTA), De rouille et d’os (2012), cu Marion Cotillard.The Sisters Brothers va fi distribuit în România de Voodoo Films începând din 19 aprilie în 45 de cinematografe din 26 de orașe din țară.
Proiecțiile au loc între 12 și 18 aprilie la Cinema PRO și Cinema Muzeul Țăranului.
Informații despre bilete și achiziționarea lor sunt disponibile pe site: https://bit.ly/2FSuTS4
,,Hellboy” la Action Night, o seară cu premii şi adrenalină pentru fani
Cea de-a doua ediţie a campaniei Action Night aduce în avanpremieră filmul ,,Hellboy” în cadrul cinematografelor din reţeaua Cinema City şi garantează pe loc cadouri fanilor care îşi achiziţionează bilete la proiecţia specială a filmului din data de 10 aprilie, cu începere de la ora 19.30.
Un tricou personalizat ,,Hellboy” şi o doză de bere reprezintă cele două premii oferite cinefililor care achiziţionează bilete la Action Night, seara dedicată amatorilor de senzaţii tari, care aleg să se numere printre primii care vizionează filmul şi sunt recompensaţi pe măsură. Biletele s-au pus deja în vânzare şi pot fi achiziţionate accesând linkul următor: https://goo.gl/hUDNxv
,,Hellboy” s-a întors și este mai fioros ca niciodată! Acțiunea îl găsește pe legendarul erou-demon (David Harbour) în Anglia unde trebuie să învingă trei monștri giganți care fac ravagii. Acolo, o întâlnește pe Nimue (Milla Jovovich), o vrăjitoare nemuritoare și extrem de puternică, hotărâtă să dezlănțuie Iadul pe Pământ.
Creatură supranaturală, crescută printre oameni, Hellboy nu se va da înapoi de la nimic pentru a opri planurile lui Nimue și a salva omenirea.
Cu o distribuție remarcabilă, completată de actorii Ian McShane, Sasha Lane și Daniel Dae Kim, acțiunea „Hellboy” poate și urmărită în 3D, la cinema, începând cu 12 aprilie. Un fillm distribuit de Vertical Entertainment.