Știrile săptămânii: Concursul de Debut „Adenium Start”- Trimite manuscrisul până pe 15 mai și debutează la Adenium; Nick Bollettieri – Autobiografia, la Editura Publica; Trei titluri remarcabile, reeditate la Editura Publica; Noutate editorială în colecţia Babel de la Editura Nemira: romanul „Secolul norilor”, de Philippe Forest; Finaliștii celei de a IV-a ediții a Galei Industriei de Carte din România „Bun de Tipar”; Cum a fost la Noaptea Cărților Deschise – Cel mai mare manifest pro-cultură din România de Ziua Internațională a Cărții; “Falsă identitate”, debut literar pentru Mirela Oprea.
ADENIUM START – Concurs de Debut, ediția a III-a, 2015. Trimite manuscrisul până pe 15 mai și debutează la Adenium
Adenium a lansat, la începutul anului 2015, cea de-a III-a ediție a Concursului de Debut „Adenium Start”, pentru următoarele genuri literare: poezie, proză, literatură pentru copii.
Sloganul concursului, „Rupeți rândurile!”, îi provoacă pe autori să-și afirme originalitatea. Concurenții sunt invitați să expedieze manuscrisele până pe 15 mai 2015 (data poștei), pe adresa Editurii Adenium: Aleea Copou nr. 3, Iași, 700460. Câștigătorii vor fi anunțați la începutul lunii august.
Scopul Concursului de Debut „Adenium Start” este să descopere și să promoveze autori valoroși, care încă nu au publicat în volum, oferindu-le posibilitatea să debuteze și sprijinul integral în procesul de promovare: publicitate, serviciu de presă, lansări publice. Volumele premiate vor fi lansate la Târgul Internațional de Carte Gaudeamus, care se va desfășura în toamnă, la București, iar autorii câștigători vor primi câte 50 de exemplare din cărțile lor pentru propria activitate de promovare.
Regulamentul Concursului de Debut, ediția a III-a
Concursul este deschis tuturor autorilor de limbă română, cu domiciliul în țară sau străinătate, care nu au publicat nici o carte până acum, în nici un domeniu.
Coletul de înscriere în concurs va include două plicuri. Primul plic va conține manuscrisul în format print și electronic (CD, stick etc.). Manuscrisele vor fi „semnate” cu un motto care va fi menționat obligatoriu și pe al doilea plic, ce va conține datele de identificare ale concurentului (nume, prenume, adresă, număr de telefon, adresa de e-mail).
Editura va selecta cele mai bune zece manuscrise pentru fiecare secțiune din concurs. Ulterior, manuscrisele pentru genurile poezie și proză vor fi supuse atenției unui juriu alcătuit din scriitori și critici literari. Din juriu fac parte: Daniel Șandru (director editorial ADENIUM, președinte), Bogdan Crețu (critic literar), Randu Vancu (poet), Emil Brumaru (poet) și Daniel Cristea-Enache (critic literar). Pentru fiecare gen din concurs, vor fi declarate câștigătoare volumele care vor obține cea mai mare medie a notelor acordate de membrii juriilor, iar editarea lor va începe imediat după anunțarea învingătorilor.
Site-ul dedicat Concursului de Debut „Adenium Start” poate fi accesat la adresa http://start.adenium.ro/ și conține regulamentul concursului și alte informații relevante.
Nick Bollettieri – Autobiografia, la Editura Publica
„Sunt menţionat destul de des ca fiind cel mai mare antrenor de tenis, dar mă simt cumva stingherit când sunt numit aşa, ţinând cont că există atâţia antrenori care au contribuit din plin la dezvoltarea tenisului… Voi accepta totuşi să fiu numit cel mai bun antrenor nebun de tenis din toate timpurile, care a luat-o într-o direcţie total diferită în dezvoltarea jucătorilor. Am pus bazele primei academii independente unde jucătorii erau antrenaţi profesionist. I-am încurajat să treacă la profesionişti mai devreme, în multe cazuri înainte de a termina liceul. Am pus accent pe jocul în forţă, prin folosirea forehandului ucigător Bollettieri, serviciului-fulger şi reverului-bombă, cu mult înainte ca acestea să devină regulă” Nick Bollettieri
Celebrul antrenor de tenis Nick Bollettieri şi-a trăit viaţa cu intensitatea unui tiebreak de set decisiv. În autobiografia de față, Bollettieri povestește despre începuturile sale modeste și victoriile câștigate pe terenurile centrale de la Wimbledon, Roland Garros, US Open şi Australian Open. Vorbeşte deschis despre cei zece jucători ai săi care au ajuns pe locul I în clasamentul mondial, dar și despre cele nouă vieţi, opt neveste, şapte copii şi toate succesele şi eşecurile legate de aceștia. Povestea sa, spusă cu umor și înţelepciune, conține sfaturi bazate pe şase decenii de supremaţie în antrenorat, inspiră, motivează şi trece dincolo de terenul de tenis. Rezultatul este portretul unui bărbat de neoprit, energic şi cu inimă mare, care s-a dedicat tenisului, a creat campioni pe teren, dar şi în afara lui şi a schimbat acest sport şi nenumărate vieţi.
„Nick mi-a oferit o umbrelă protectoare când am fost aruncat în lumina nemiloasă a reflectoarelor. Erau zile când simţeam că suntem doar noi doi împotriva lumii întregi. Nu am să uit asta niciodată.” Andre Agass
Puteți comanda Autobiografia Nick Bollettieri de Bob Davis, Nick Bollettieri cu o reducere de 5%, la prețul de 37,05 lei, aici.
Trei titluri remarcabile, reeditate la Editura Publica
Dacă le-ați căutat recent și nu le-ați mai găsit, sau dacă pur și simplu nu le-ați citit încă, iată trei titluri Publica pe care vi le recomandăm:
Pe Ken Robinson îl cunoașteți, aproape sigur, pentru celebrele și mult comentatele sale discursuri susținute la TED. Puțini sunt cei capabili să ofere o abordare atât de inovatoare pentru înțelegerea conceptului de creativitate în educație și afaceri. O lume ieșită din minți este un manifest pentru abordări radical diferite în ceea ce privește leadershipul, sistemul de învățământ și pregătirea profesională cu scopul de a ne ajută să facem față extraordinarelor provocări pe care le aduce cu sine secolul în care trăim.
The Tipping Point este biografia unei idei, iar această idee este una foarte simplă. Cea mai bună cale de a înţelege apariţia tendinţelor în modă, fluxul şi refluxul mareelor de delincventă sau, de ce nu, transformarea unor cărticele necunoscute în nişte best-seller-uri ori afluxul de adolescenţi care fumează, fenomenul zvonurilor care merg din gură-n gură şi toate celelalte schimbări misterioase care se petrec în viaţa de zi cu zi este să le privim ca pe nişte epidemii. Ideile, produsele, mesajele şi comportamentele se răspândesc exact la fel ca viruşii.
Până la 39 de ani, Al Pacino a refuzat să stea de vorbă cu presă. Apoi a acceptat să-i acorde un interviu lui Larry Grobel. Cum tot ce face Pacino este excepțional, și acest prim interviu a fost unul ieșit din comun. A durat mai mult de 25 de ani și e cuprins în aceste 300 de pagini. Între 1979 și 2005 au înregistrat 400 de ore de conversații.
Al Pacino în dialog cu Lawrence Grobel este autobiografia unuia dintre cei mai mari actori în care acesta vorbește nu numai despre rolurile din Nașul, Serpico, Scarface sau Parfum de Femeie, dar și despre propria copilărie, adolescență, familie și primele slujbe.
Noutate editorială în colecţia Babel de la Editura Nemira: romanul „Secolul norilor”, de Philippe Forest
Cel mai recent titlu din colecţia Babel a editurii Nemira este romanul Secolul norilor, scris de Philippe Forest şi tradus din limba franceză de Georgeta Cristian, apărut cu sprijinul Institutului Francez din Bucureşti.
Romanul este povestea unui bărbat născut în 1921, crescut cu privirea mereu ridicată spre cer şi ajuns încetul cu încetul un tânăr bântuit de dorinţa de a zbura. Războiul îi dă această şansă în 1943, când devine pilot de linie, apoi soţ şi tată a cinci copii. Destinul lui recompus şi reinventat de fiul ajuns scriitor curge în fraze lungi şi ramificate de reflecţiile naratorului: ce înseamnă, de fapt, să scrii un roman care e despre tine, dar în acelaşi timp despre noi toţi?
Philippe Forest reuşeşte să echilibreze istoria familială, caldă, intimă cu istoria colectivă, brutală. Epoca reconstituită şi povestea vieţii enigmatice a tatălui sunt văzute prin prisma aviaţiei – invenţie luminoasă a secolului al XX-lea – care delimitează subiectul cărţii. Aviaţia, una dintre cele mai mari pasiuni şi nebunii ale secolului trecut împlineşte utopiile de emancipare ale oamenilor, dar devine şi vehicul pentru tragedii şi atrocităţi, odată cu războiul. Dimensiunea istoriei colective nu ştirbeşte cu nimic latura subiectivă a romanului familial, ambele se dezvoltă armonios una din cealaltă.
Finaliștii celei de a IV-a ediții a Galei Industriei de Carte din România „Bun de Tipar”
Juriul ediției din acest an a Galei Industriei de Carte din România, format din MIRCEA VASILESCU (președinte) – eseist, critic, istoric literar, jurnalist, profesor dr. al Facultății de Litere din cadrul Universității din București, redactor-șef al săptămînalului Dilema Veche; SIMONA KESSLER – agent literar, „Simona Kessler Copyright International Agency”; COSMIN CIOTLOŞ – critic literar (România literară), asistent dr. al Facultății de Litere a Universității din București; LUCA NICULESCU – unul dintre cei mai apreciați jurnaliști români de astăzi, redactor-șef al RFI România; OANA-VALENTINA SUCIU – lector dr. Facultatea de Științe Politice, Universitatea din București; VICTORIA PĂTRAȘCU – autoare de cărți pentru copii, foarte activă în promovarea lecturii în rîndul școlarilor, preocupată să susțină ilustrația de carte românească; CARMEN APETREI – lector univ. dr, director Departament Grafică al Facultăţii de Arte Plastice din cadrul Universității Naționale de Artă din București; CRISTINA FOARFĂ – editor coordonator Bookaholic, specialistă în comunicare digitală; TUDOR CREȚU – directorul Bibliotecii Județene Timiș, scriitor și DANIEL VOINEA – Brand Manager Cărturești, a selectat finaliștii celei de a IV-a ediții.
Anunţarea cîştigătorilor va avea loc joi, 14 mai, începând cu ora 18.00, în Aula Bibliotecii Naţionale a României (Splaiul Unirii nr. 22, intrarea prin aripa Ministerului Culturii). Accesul la Gală se face pe bază de invitație.
- CEA MAI FRUMOASĂ CARTE:
CARTE ILUSTRATĂ
- Rescrierea Secvenţei / Overrinding Sequence (Asociația pentru Artă Ilfoveanu), fotografii de Mihai Barabancea, introducere de Bogdan Ghiu – design: Nicoleta Radu, Mihai Barabancea, Nicu Ilfoveanu
- Domnişoara Poimîine și joaca de-a Timpul de Adina Rosetti, Cristiana Radu (Curtea Veche Publishing)
- Odiseea muzicală. 1864-2014 – Musical Odyssey. 1864-2014, coordonator: Dan Dediu, comentată de Antigona Rădulescu (Editura Universităţii Naţionale de Muzică Bucureşti)
- Portul bănăţean de Marius Matei (Editura Martor)
- În faţa blocului. O colecţie de 55 de jocuri şi „faze” ale generaţiei cu cheia la gît de Vlad Tomei, Mihai Gheorghe (Supersomething Studio)
CONCEPŢIE GRAFICĂ
- Entropie, volatilitate / Entropy, Volatility de Andreea-Livia Ivanovici (Fundaţia Arhitext design) – concepţie grafică: Faber Studio
- Să creştem mici: carte pentru cei mici care trebuie neapărat citită de cei mari de Laura Grünberg (Editura Arthur) – concepţie grafică: Ana-Maria Nica şi Alexandru Ciubotariu
- Past, Present, Future – concept, publicație şi editor: Alina Şerban (Asociaţia pepluspatru) – concepţie grafică: Radu Manelici
- Dear Money – concept editorial: Alexandra Croitoru, Magda Radu (Asociaţia Salonul de Proiecte şi MNAC) – concepţie grafică: Radu Manelici (Faber Studio)
- Proiectul 5060: Universitatea de Vest Timişoara de Vlad Gaivoronschi, Rudolf Graf, Otilia Hedeşan, Marius Miclăuş, Ramona Novicov, Claudiu Toma (Editura Universităţii de Vest) – concepţie grafică: Ştefan Lucuţ
- Inside, Outside / In-Between I/II de de Thomas Gronegger, Marina Cionca, Marius Marcu-Lapadat, Alin M. Olărescu (Editura Universității „Transilvania” Braşov, Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu”) – concepţie grafică: Alexandru Şchiopu, Cristina Sabău
- CEA MAI BUNĂ CARTE A ANULUI
BELETRISTICĂ
- Și cuvintele sînt o provincie de Adela Greceanu (Editura Cartea Românească)
- Scrisori către Mihai de Răzvan Petrescu (Curtea Veche Publishing)
- Cum continuă povestea de Ioana Pârvulescu (Editura Humanitas)
- Sfîrșit de sezon de Marius Chivu (Editura Polirom)
- Boddah speriat de Ionuț Chiva (Editura Polirom)
- Asta nu e viața mea de Marta Petreu (Editura Polirom)
- 1989 de Adrian Buz (Editura Polirom)
- O dimineață la vînătoare de Ligia Ruscu (Editura Polirom)
NONFICȚIUNE
- În dialog cu anticii de Alexandra Ciocârlie (Editura Cartea Românească)
- Camera obscură. Vis, imaginație și bandă desenată de Ioan Stanomir (Editura Cartea Românească)
- Caragiale după Caragiale. Arcanele interpretării: exagerări, deformări, excese de Angelo Mitchievici (Editura Cartea Românească)
- Leonid Dimov. Un oniric în Turnul Babel de Luminița Corneanu (Editura Cartea Românească)
- Dumnezeu a trântit telecomanda de Cristian Preda (Curtea Veche Publishing)
- Micul paradis al României mari de Lucian Boia (Editura Humanitas)
- Anii romantici de Gabriela Adameșteanu (Editura Polirom)
- Istoria lui Corto Maltese: pirat, anarhist și visător de Mircea Mihăieș (Editura Polirom)
- Nevoia de miracol. Fenomenul pelerinajelor în România contemporană de Mirel Bănică (Editura Polirom)
- Dependență și dezvoltare. Economia politică a capitalismului românesc de Cornel Ban (Editura Tact)
CARTE PENTRU COPII ȘI TINERET
- Domnişoara Poimîine și joaca de-a Timpul de Adina Rosetti și Cristiana Radu (Curtea Veche Publishing)
- În căutarea Sufletului Crăciunului de R. D. Mottok / ilustrații de Anda Cofaru (Editura Trei)
- Istoria lui Răzvan de Horia Corcheș (Editura Arthur)
- Și v-am spus povestea așa de Florin Bican (Editura Arthur)
- În fața blocului. O colecție de 55 de jocuri și „faze” ale generațtiei cu cheia la gît de Vlad Tomei, Mihai Gheorghe (Supersomething Studio)
- Codul penal. Comentariu pe articole (art. 1-446) de G. Bodoroncea, V. Cioclei, I. Kuglay, L.V. Lefterache, T. Manea, I. Nedelcu, F.-M. Vasile (Editura C.H. Beck)
- Dicționar al greșelilor de limbă de Valentin Guțu (Editura Cartier)
- Fizica povestită de Cristian Presură (Editura Humanitas)
- Proiectul feroviar românesc (1842-1916) de Toader Popescu (Editura Simetria)
- Mănăstirile Olteniei. Artă şi spiritualitate – texte de Elisabeta Negrău şi Vlad Bedros, ediţie coordonată şi postfaţă de părintele Iustin Marchiş (Editura Institutului Cultural Român)
CARTE DE POPULARIZARE
- Știrbey: reședințe, moșii, ctitorii de Oana Marinache (Editura ACS)
- Patrimoniul cultural al Republicii Moldova de Tudor Stavilă, Constantin Ion Ciobanu (Editura ARC)
- Coloniștii germani de la Marea Neagră de Ute Schmidt (Editura Cartier) – traducere de Cristina Grossu-Chiriac
- Louis Pierre Blanc – O planșetă elvețiană în serviciul României de Oana Marinache, Cristian Gache (Editura Istoria Artei)
- Portul bănăţean de Marius Matei (Editura Martor)
- CEA MAI BUNĂ CARTE NETIPĂRITĂ
AUDIOBOOK
- Mariana Marin, Scrisoare deschisă sau Nu mă mai aşteptaţi la ore mici
- Poezii de Mihai Eminescu – selectate şi citite de Andrei Pleşu
- Ion Barbu, După melci
- Seria SENECA (Rămîi cu bine, M-ai întrebat de ce) lectura: Victor Rebengiuc (Editura Seneca)
E-BOOK
- Țesut viu. 10X10 de Emilian Galaicu-Păun (Editura Cartier)
- Casele vieților noastre (Humanitas Multimedia)
- Iepurele mizantrop – Breaking the News. Mic atlas de realități de Mădălina Răileanu, Adrian Răileanu (Humanitas Multimedia)
4. CEA MAI BUNĂ TRADUCERE
- Preaiubita de Toni Morrison – traducere din limba engleză de Virgil Stanciu (Editura Art)
- Secolul meu. Confesiunile unui intelectual European. Convorbiri cu Czesław Miłosz de Aleksander Wat, Czeslaw Milosz – traducere din limba polonă de Constantin Geambașu (Editura Humanitas)
- Laur de Evgheni Vodolazkin – traducere din limba rusă de Adriana Liciu (Editura Humanitas Fiction)
- Broaște de Mo Yan – traducere din limba chineză de Florentina Vișan (Editura Humanitas Fiction)
- Ani de cîine de Günter Grass – traducere din limba germană de Mariana Bărbulescu (Editura Polirom)
- Casa tăcerii de Orhan Pamuk – traducere din limba turcă de Luminița Munteanu (Editura Polirom)
- Foc palid de Vladimir Nabokov – traducere din limba engleză de Veronica D. Niculescu (Editura
- Operațiunea Sweet Tooth de Ian McEwan – traducere din limba engleză de Dan Croitoru (Editura Polirom)
- Niveluri de viață de Julian Barnes – traducere din limba engleză de Radu Paraschivescu (Editura Nemira)
- Aproape de inima vijelioasă a lumii de Clarice Lispector – traducere din limba portugheză de Dan Munteanu Colan (Editura Univers)
5. CEA MAI BUNĂ COLECȚIE
- Savoir-Vivre (Baroque Books and Arts)
- Colloquium (Editura Adenium)
- Biblioteca Istorică (Biblioteca Județeană Brașov)
- Documenta et studia minoritatum (Editura Institutului pentru Studierea Problemelor Minorităţilor Naţionale)
6. CEA MAI BUNĂ BIBLIOTECĂ
- Biblioteca Județeană„Astra” Sibiu
- Biblioteca Județeană„Octavian Goga” Cluj
- Biblioteca Central Unversitară„Eugen Todoran” Timișoara
- Biblioteca Comunală Hangu
- Biblioteca Orășenească Avrig
- Asociația Educație pentru Toți Copiii – proiect depus de Biblioteca BOOKSTER
7. CEA MAI BUNĂ LIBRĂRIE
- Librăria Bizantină
- Book Corner Librarium (Cluj-Napoca)
- Humanitas de la Cișmigiu (București)
- CEA MAI BUNĂ TIPOGRAFIE
Nu se acordă
- BESTSELLER ROMÂNESC
Va fi anunțat la Gală
- BEST NEW ENTRY
EDITURI
- Editura Atman
- Editura Ozalid
- ACT ȘI POLITON
LIBRĂRII
- Librăria Bizantină
- Librăria Habitus
- Librăria Merlin
- Librăria Pavesiana
PREMII SPECIALE:
CEL MAI BUN REDACTOR / ÎNGRIJITOR DE EDIȚIE
- Cătălin Cioabă (selecţie, cronologie şi note) – Poezii de Mihai Eminescu (Editura Humanitas)
- Cătălin Strat (îngrijire de ediţie) – Podul Mogoşoaiei. Povestea unei străzi de Gheorghe Crutzescu (Editura Humanitas)
- Vlad Alexandrescu (îngrijire de ediţie) – Corespondenţa completă I (1607-1638) de René Descartes (Polirom)
- Anca Crivăţ (îngrijire de ediție) – Etimologii XI-XII de Isidor de Sevilla
- Victor Durnea (selecţie de texte şi îngrijiore de ediţie), Publicistică. Vol III (1910-1916) de C. Stere (Editura Universității „Al.I. Cuza”)
- Eugenia Dima (îngrijitor de ediție) – Poemul Erotocrit al lui Vincenzo Cornaro în cultura română (versiunea lui Alecu Văcărescu) (Editura Universității „Al.I. Cuza”)
CEA MAI BUNĂ CAMPANIE DE MARKETING / PR / CSR
- „Cărțile copilăriei în fiecare casă” (Asociația Curtea Veche)
- „ Viață. Poveste” (Biblioteca Județeană „Astra” Sibiu)
- „Citeşte-mi ca să învăţ şi EU să citesc!” (Biblioteca Municipală Medgidia – Filiala Nord)
- „Maratonul de citit” (Librăriile Humanitas și Booktopia)
- „Cărțile pe față” (Victor Miron)
Cum a fost la Noaptea Cărților Deschise – Cel mai mare manifest pro-cultură din România de Ziua Internațională a Cărții
Joi, 23 aprilie, cu ocazia Zilei Internaționale a Cărții, a avut loc a treia ediție a campaniei Noaptea Cărților Deschise, desfășurată simultan în București și în Cluj. Peste 4500 de iubitori de carte au participat la cel mai mare manifest pro-cultură din România, formând lanțuri umane impresionante ca lungime în jurul Palatului Parlamentului, respectiv Universității Babeș-Bolyai.
Litera a oferit în cadrul campaniei peste 10 000 de cărți, din colecțiile Clasici Moderni, Biografii, Thriller, Agatha Christie, Biblioteca pentru toți, Biblioteca pentru toți copiii, Scriitori români ilustrați.
Noaptea Cărților Deschise a fost ocazia cu care ministrul Culturii, Ionuț Vulpescu, a anunțat că a primit sprijinul necesar pentru a reduce TVA-ul la cărți la 5%.
Printre persoanele publice care s-au alăturat campaniei Noaptea Cărților Deschise se numără Andreea Marin, Monica Davidescu, Rareș Bogdan, Dorin Chiotea, Aneta Sîngeorzan, Cristian China Birta, Laura Câlțea, Camelia Cavadia.
Cei mai mici manifestanți pro-cultură s-au jucat și s-au distrat împreună cu Gașca Zurli.
„23 aprilie 2015, Ziua Internațională a Cărții, va rămâne o zi memorabilă și acest lucru se datorează miilor de iubitori de carte care au răspuns provocării noastre și au venit în număr impresionant la Casa Poporului și la Universitatea Babeș-Bolyai, în cea mai mare manifestație pentru cultură din țară. Îi felicităm pe participanți că i-au oferit cărții și acestei zile atenția cuvenită! Ne bucurăm că peste 10 000 de cărți au ajuns la cititori și că acțiunea de încurajare a lecturii s-a bucurat de un mare succes.” – Marin Vidrașcu, director executiv al Editurii Litera.
Campania Noaptea Cărților Deschise este organizată de Editura Litera și ziarul Ring. Partenerii ediției 2015: Universitatea Babeș-Bolyai și Cărțile pe față. Sponsorul ediției 2015: Apa Nova
“Falsă identitate”, debut literar pentru Mirela Oprea
“Părea că toți aleargă înnebuniți, sperând să găsească fericirea, însă niciunul nu-şi dădea seama că fericirea se află, de fapt, în fiecare clipă a vieţii pe care, cu neştiinţă şi nepăsare, o irosesc”, astfel începe periplul cititorului în universul incitant și provocator din Falsă identitate.
O lectură spumoasă, fluidă și captivantă, romanul Falsă identitate – debutul literar al autoarei Mirela Oprea – invită la evadare și visare. Povestea de dragoste dintre Johanna și Nicolas, condimentată cu o tumultoasă și copleșitoare încărcătură erotică, alături de un profund mesaj social de milostenie și smerenie, devine, pe măsură ce acțiunea evoluează, un strigăt disperat către o lume care a uitat să-și conserve umanitatea. Acțiunea urmează ițele unei intrigi captivante, ce se desfășoară într-un ritm galopant, cu întorsături surprinzătoare, construind gradual suspans și atașament față de protagoniști.
Eroii romanului își câștigă rapid un loc în inima cititorului, după cum punctează Adriana Bejgu (editor), “Personajele principale, Johanna și Nicolas − doi tineri de excepție prin frumusețe fizică și sufletească − își trăiesc iubirea pe fondul unui spaţiu renumit prin opulenţă, strălucire falsă, gust pentru distracţie, bogăţie şi putere, aflat unde altundeva, decât în America, care altul, decât Los Angeles. Personajele par construite cu oarecare idealism, dar devin credibile datorită finei analize a sentimetelor contradictorii care le mistuie, pe care o face autoarea.”
Povestea oglindește – după cum anticipează și titlul Falsă identitate – un joc de proiecții viciate de etichetele și măștile sociale, care ne împiedică adesea să descoperim ce se ascunde, de fapt, dincolo de aparențe. Astfel încât, frenezia și erotimsul poveștii de dragoste se întrepătrund cu suspansul caracteristic unui roman polițist, peste care se suprapune spiritul justițiar și rebel al eroinei care se luptă cu “sistemul” de dragul celor slabi și buni. Cititorul va regăsi în paginile romanului semnat de Mirela Oprea o surprinzătoare demitizare a profilului omului bogat, egoist, infatuat, lipsit de scrupule. Romanul readuce în actualitate candoarea din povești clasice de tip My Fair Lady sau bunătatea din parabole biblice, cum ar fi Bunul Samaritean.
Roman-confesiune, sau mai degrabă roman-rugăciune pentru o lume mai bună, Falsă identitate este o carte-manifest, o carte-spovedanie, o carte-epifanie. Și nu întîmplător, pentru că “în anul 2010, un diagnostic nefast mi-a pus optimismul la grea încercare. Recunosc, am fost copleșită atunci când medicul care mi-a citit tomograful, mi-a explicat, de parcă aș fi avut nevoie, implicațiile diagnosticului și riscurile de a trăi cu o tumoră la cap. Nimic nu m-ar fi putut pregăti pentru acel moment. Curând, acel sentiment care păruse să mă lovească în moalele capului, s-a evaporat ca prin minune. Nimic. Absolut nimic nu avea să mă îngenuncheze, mi-am spus mie însămi. Iar ceea ce păruse o nenorocire, am luat-o ca pe o binecuvântare. Am căutat adânc în străfundul sufletului meu, și spre surprinderea mea, am descoperit resurse nebănuite. Astfel încât, iată, 5 ani mai târziu, după ce operația și recuperearea sunt deja la capitolul amintiri îndepărtate, lansez prima mea carte, ca un semn că diagnosticul a însemnat «condamnarea» mea la a renaște.”, a mărturisit Mirela Oprea.
Cartea Falsă identitate poate fi achiziționată online accesând librăriile virtuale Elefant.ro, Libris.ro, Pravaliacucarti.ro, Books-express.ro, Self-Publishing.ro. De asemenea, cartea poate fi cumpărată din librăria Cărturești Constanța (City Mall). Iar varianta în limba engleză poate fi comandată online accesând Amazon.com.
***
Mirela Oprea – constănțeancă, născută pe 19 octombrie 1967, căsătorită și mamă a doi băieți. A scris Falsa identitate în anul 2013.
În octombrie 2014, cartea a fost editată la nivel internațional de editura Lambert Publishing-Germania. Iar în aprilie 2015 a fost publicată versiunea în limba română la editura Self Publishing.