Prin blogosfera cinefila Recomandat

Prin blogosfera cinefila (6 – 12 mai 2013)

prin-blogosfera-cinefilaBogdan de la MindPorn scrie in aceasta saptamana despre un film romanesc, „De ce trag clopotele, Mitica?„: „În film se regăsesc numeroase scene şi elemente specifice carnavalescului, ele intră încă de la început sub direcţia regizorului, totul fiind o parodie atent construită, voită a avea rezonanţe politice contemporane, farsa carnavalului fiind de fapt farsa per total a filmului realizată autorităţilor vremii, astfel încât interzicerea filmului nu-i de mirare în condiţiile date.”

-Bogdan de la Emmerdeur.ro ataca un subiect sensibil, economic, dar care are implicatii importante si in lumea cinematografiei europene: acordul de liber-schimb de marfuri si servicii. Iata care sunt implicatiile: „apare o problemă, pe care o sumedenie de asociaţii din zona cinematografiei din Vest au sesizat-o (nu şi la noi, însă): bunurile culturale sunt trecute drept mărfuri, şi prin urmare, intră sub incidenţa Tratatului de liber-schimb. În zona filmului, Uniunea Europeană reprezintă o piaţă de aproape 1 miliard de bilete vândute (cu Franţa susţinând aproape 30% din vânzări) şi cam 3 miliarde de euro pe an investiţi în producţia de film. Acest tablou s-ar putea schimba. Principiile Noului Tratat intră în conflict cu orice formă de susţinere a unui case de producţie, de exemplu, în raport cu un competitor non-UE (S.U.A.). Cu alte cuvinte, nu poţi ajuta un producător european, oferindu-i linii de finanţare fie comunitare (vezi programul MEDIA), fie naţionale (prin CNC-urile naţionale sau Institutele Culturale) pentru că, teoretic, îi oferi un avantaj financiar în faţa unuia american, care se auto-susţine şi nu primeşte nici un cent din fonduri publice.” Continuarea pe blogul lui Bogdan.

ildivo-Despre Il Divo, filmul lui Paolo Sorrentino, scrie Cinesseur pe blogul sau: Il divo, în schimb, e ceea ce îndeobşte putem numi operă de maturitate. Una pe care Sorrentino o armează cu o şi mai accentuată retorică vizuală tocmai pentru a susţine precizia reconstrucţiei şi bogăţia informaţiilor istorice (reflexie a unei realităţi căreia a ştiut să-i rămână fidel). Din furnicarul de sateliţi conjuncturali care au gravitat în jurul celui care a făcut şi desfăcut noduri gordiene sau noduri pescăreşti, regizorul, scenarist totodată, a extras figurile care au influenţat evoluţia lucrurilor (amici şi inamici din partid sau din afara lui). Dincolo de fapte şi retranscrierea lor cvasiobiectivă, Sorrentino marşează pe clar-obscurul personajului, lăsând astfel spaţiu interpretării personale (colective?). De acord, a construi un personaj din muchii nu mai e demult o formulă scenaristică originală, însă folosită cu destoinicie îşi dovedeşte de fiecare dată eficienţa. Aşa se întâmplă şi în Il Divo, unde alegerea cineastului nu e dictată doar de bunul simţ, ci şi de materia primă cu care lucrează (noianul de evenimente sau întâmplări în care Andreotti fie a fost direct implicat, fie a fost doar martor, ipostază de care se prevalează permanent în nenumăratele audieri în care este citat).”

(Jovi)

Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această săptămână:

Dans la maison(2012)

-”Halt auf freier Strecke” (2011) – Oprit din drum

The Big Wedding(2013)

Hummingbird(2013)

Star Trek Into Darkness(2013)

Articole similare

Scent of a Woman (1992)

Jovi Ene

„Ar trebui să ne asumăm vulnerabilitățile și să și vorbim despre ele” (Andrei Dósa, interviu, FILIT 2022)

Jovi Ene

Finalul cel mai dificil, supraviețuirea, de Radu-Ilarion Munteanu

Jovi Ene

Leave a Comment

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult