-Bogdan de la Emmerdeur.ro scrie despre ecranizarea romanului lui Boris Vian, L’écume des jours, de Michel Gondry (sper ca anul acesta sa termin si eu cartea, pentru ca apoi sa vad si aceasta adaptare pentru marele ecran): ”Din păcate, L’écume des jours e un mic fiasco. O dată, pentru că zelos, Gondry a vrut să pună totul pe ecran, literă cu literă, conform cărţii. E o liniaritate de care şi romanul suferă, şi pe care regizorul probabil a crezut că o poate învinge în lumea imaginilor prin trick-urile de inventică: dansurile deformate, piano-cocktail-ul, bucătăria high-tech. Problema este că personajele sunt lăsate de o parte şi se îneacă în acest concurs de detalii, foarte ofertante, dar devenite obositoare pe parcurs, şi chiar irelevante. Bineînţeles că scenele filmate în sediul Partidului Comunist din Paris sunt inedite. La fel, şi modul cum şi-a imaginat apariţia lui Jean Sol Partre. Nu mai pun la socoteală prestaţia lui Romain Duris, singurul capabil din distribuţie să mai clatine puţin filmul din forma lui plată. Şi totuşi, eleganţa retro nu ţine loc de poveste. Uşor, uşor, filmul pare să tragă de timp. Universul lui Vian e acolo, însă personajele lipsesc cu desăvârşire.”
–The Butler este unul dintre filmele sfarsitului de an. Despre el scrie in aceasta saptamana si Ad de la Marele Ecran, care ofera o analiza mai lucida unul film care va lua cateva premii Oscar numai pentru ca este american: ”Oare se apropie campania electorală pentru prezidenţiale în State? Asta e întrebarea care îţi răsare inevitabil în minte în timp ce curge genericul final de la The Butler. Oare Obama vrea să fie cu un pas înaintea celorlalţi, să ia un start timpuriu? Nu de alta, dar aşa cum filmele româneşti de propagandă pre-89 ridicau osanale partidului comunist şi proletarului suprem, aşa ultimele vreo 10 minute din The Butler sunt pline de oameni care îl privesc pe Obama ca pe un fel de Mesia. Nu că mi-aş permite eu să zic că n-ar fi, dar totuşi :)”
(Jovi)
-Joi 12 decembrie incepe inca unul din multimea de festivaluri cinematografice care rasfata Bucurestiul – Bucharest International Experimental Film Festival sau BIEFF 2013. (poate cineva explica de ce numele festivalului este in engleza?) A scris despre el in avanpremiera la liternet.ro Ilinca Anamaria Prisăcariu – iata impresiile ei despre ‘Da Vinci’: ‘Efectul pe care îl are Da Vinci, un scurtmetraj în regia lui Yuri Ancarani, te face să priveşti lucrurile din interior spre exterior. De ce? Pentru că te duce într-o călătorie în lumea modernă a medicinei în cadrul căreia vezi cam cum stau lucrurile (la propriu), în interiorul corpului uman. O echipă de medici realizează o operaţie prin intermediului robotului chirurgical da Vinci, iar toate acţiunile sunt realizate de către nişte mâini robotizate, controlate printr-un joystick de către medicul chirurg. Toate lucrurile pe care obişnuiai să le interiorizezi în mod normal la nivel psihic se transpun fizic, astfel încât îţi simţi fiecare parte a corpului mult mai complexă. Imagini care par fantastice ne arată cum, de fapt, fiecare dintre noi adăpostim un mic univers în interiorul nostru. O experienţă intensă, poate chiar unică, ce nu trebuie ratată. Răbdarea, atenţia şi precizia sunt elementele necesare urmăririi acestei producţii. Da Vinci este un scurtmetraj care te va face să priveşti cu adevărat în interiorul tău.’
-Ionut de la Marele Ecran scrie despre premiile cinematografice europene decernate duminica trecuta: ‘Lungmetrajul lui Paolo Sorrentino, cineast care a absentat de la gală, nu a fost inclus, din păcate, în selecţia lui Cristian Mungiu pentru Les Filmes des Cannes a Bucharest, dar se pare că va ajunge prin februarie în cinematografele de la noi (cei mai curioşi l-au văzut deja din surse alternative). La grande bellezza a fost de altfel cel mai premiat film la gala de la Berlin. Sorrentino a câştigat trofeul pentru regie, Toni Servillo a fost desemnat cel mai bun actor, iar Cristiano Travaglioli a obţinut premiul pentru montaj.’
-‘Cinefilul de serviciu’ a vazut ‘Ain’t Them Bodies Saints’: ‘Fără să fie o realizare artistică sau tehnică de excepţie, “Ain’t Them Bodies Saints” reuşeşte să mulţumească orice iubitor de drame romantice. Cu un scenariu mai consistent, putea fi chiar un film de Oscar.’
-Emmerdeur a vazut ‘A Touch of Sin’ al lui Zang Ke Jia: ‘A Touch of Sin e probabil unul dintre cele mai bune filme din ce am vãzut anul ãsta. Vorbim de un omnibus, cu patru scurt-metraje legate ca temã: un localnic pornit împtriva cadrelor de Partid, nemulţumit de vânzarea minei locale cãtre un îmbogãţit peste noapte; un sãrman motociclist pus pe furturi mãrunte, în drum spre oraşul natal, pentru a-şi reîntâlni mama moartã şi familia; o recepţionerã dintr-un spa de cartier, bruscatã de violenţa clienţilor; un muncitor cu accente de parvenitism, angajat într-un hotel exclusivist, în care fetişurile comuniste sunt exploatate sexual.’
-amdoar18ani.ro este un blog scris de si pentru tineri liceeni. Salut pasiunea lor pentru film si mentionez cronica detaliata la ‘Homefront – orasul fara legi’: ‘Homefront este un thriller impresionant, cu ajutorul căruia Jason Statham își consolidează poziția de cel mai bun actor al filmelor de acțiune contemporane, în ciuda opoziției lansate de redneck-ul James Franco.’
(Dan)
Contributori: Jovi, Dan.
Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această săptămână:
–”Matei copil miner” (2013)
–”Captain Phillips” (2013)
–”Only God Forgives” (2013)