Terapie pentru crimă (2014)
Regia: Kiki Vasilescu
Distribuția: Cătălin Ciurdar, Vlad Corbeanu, Claudia Pavel
Am primit săptămâna trecută o invitație a editurii Tritonic de-a fi prezent la lansarea primei(?) novelizări de pe plaiurile mioritice dimpreună cu avanpremiera filmului polițist aferent. Cum de multă vreme tot aștept apariția unui jongleur cu imaginile video care să mă țină cu sufletul la gură m-am prezentat punctual la Cinema Studio în pofida virozei rebele care mă chinuia. A fost bine c-am fost punctual pentru că am prins loc în micuța sală de pe Magheru, a fost rău pentru că evenimentul s-a urnit cu obișnuita lentoare autohtonă ceea ce aproape m-a scos din sală.
Pe scenă au urcat Irina Nistor și Bogdan Hrib (co-autorul novelizării) urmați de Kiki Vasilescu, scenaristul și regizorul producției independente pe care urma s-o vizionăm. Kiki Vasilescu ne-a declarat că ți-a dorit să facă un film comercial care să aibă succes de public și că problemele filmului îi aparțin în totalitate. Discursurile au fost scurte și la obiect, deși relaxate, ca și atmosfera din sala plină (în cea mai mare parte) cu prieteni și cunoștințe ale echipei.
Acum ar trebui să urmeze un amplu expozeu despre cât de bine e că cineva – în sfârșit! – a apucat-o pe calea care să revigoreze cinemaul românesc (cum s-ă întâmplat în Franța, Germania, Rusia etc.) și să aducă publicul în sălile de cinema și la filmele românești. N-o să se întâmple asta pentru că filmul acesta e prost. E foarte prost. E abordat atât de greșit și la atât de multe niveluri încât numai dorința de a vedea dacă are măcar un final ingenios care să-l salveze cât de cât m-a ținut în sală până la final. N-a fost așa. Și faptul că m-am ridicat și-am plecat înaintea creditelor de final a fost pentru că am considerat peste puterile mele să aplaud ceva atât de prost făcut.
Un film comercial gen thriller are două mari căi prin care poate impresiona publicul: o acțiune dezlănțuită cu montaje super -alerte care să infuzeze adrenalină în privitor sau calea parodiei în care să bombardeze spectatorul cu gaguri și situații hilare. Terapie pentru crimă capotează în ambele demersuri.
Acțiunea filmului, liniară – în pofida încercărilor de a-i da și o a treia dimensiune prin integrare unor – ei le numesc animații, dar în realitate sunt niște imagini statice cu elemente mișcate pe layerele After Effects-ului – care nu fac altceva decât să fragmenteze povestea și să o confuzeze și mai mult.
Personajul principal, Matilde, e schematic, nerealist, interpretat fără strălucire și inspirație de Cream, alăturarea sintagmei „o Nikita autohtonă” de Matilde fiind o glumă proastă și o ireverență la adresa personajului lui Besson. Cream – Claudia Pavel – nu are nici alura și nici pregătirea fizică necesară unui atare rol, scena în care ar trebui să care pumni și picioare unui sac de box e absolut de doi lei.
Tauru, personajul negativ, interpretat de Cătălin Ciurdar o secondează în toate gafele și groasele tușe scenaristice. Kiki Vasilescu ar fi trebuit să revadă filemel lui Tarantino sau Guy Ritchie pentru a desluși tainele construcției unor personaje memorabile de thriller.
Și poate cea mai grea lovitură o primește filmul datorită lipsei umorului. Dacă totul ar fi fost împachetat în ambalajul unei comedii sau parodi autentice, încă ar fi funcționat. Dar așa…
Și, să nu uităm că adevărații cunoscători beau cafeaua fără frișcă. 😉
Nota: 3/10
P.S: Sincer sper ca măcar cartea să fie mai bună!
P.P.S.: Sinopsisul
“Terapie pentru crimă” este un film de acțiune în care un criminal profesionist debutant are de depășit nu doar problemele inerente unui începător, dar și o mare problemă personală: este femeie. Și întreaga lume e împotriva ei.
Însă atunci când Matilde, personajul interpretat de cântăreaţa Claudia Pavel, descoperă că a ucide pe bani nu este atât de simplu pe cât crezuse la început și vrea să renunțe, este deja prea târziu: un adevărat profesionist, în pielea căruia a intrat actorul Cătălin Ciurdar, e pe urmele ei și vrea s-o elimine.
Din vânător devine vânat, însă este mai puțin neajutorată decât pare la prima vedere.
Distribuția a fost făcută exclusiv pe principiul potrivirii actorilor cu personajele din film. Astfel e un mix de actori provenind din cele mai diverse medii: teatru, TV, seriale, București sau provincie, printre care: Cătălin Ciurdar, Vlad Corbeanu, Robert Radoveanu şi George Constantinescu.
1 comment