Celebutantele (Celebutantes – 2008), de Amanda Goldberg si Ruthanna Hopper
Editura Humanitas Fiction, Bucuresti, 2009
Traducere din engleza si nota Raluca Cimpoiasu
O carte care se citeste rapid si cu placere. Ca si alte scrieri de gen, pare usurica, poate datorita manierei plina de haz si autoironie, dar care trateaza probleme sociale si comportamentale contemporane, cat se poate de serioase si de profunde. Si care carte este cat se poate de “fierbinte” in aceste momente cand – ca si in fiecare an – OSCARUL se afla in atentia specialistilor si a publicului de pe mapamond. Si care carte este scrisa de doua dintre cele mai indreptatite bine-cunoscatoare ale lumii hollywoodiene, Amanda Goldberg (fiica producatorului Leonard Goldberg) si Ruthanna Hopper (fiica celebrului actor Denis Hopper).
Din spusele celor doua autoare aflam semnificatia sintagmei Celebutante ca fiind “cea mai noua rasa de la Hollywood – persoane faimoase pentru numele de familie pe care il poarta, fizicul beton, hainele de firma, conducerea in stare de ebrietate si casetele personale cu partide de sex”. O alte definitie a acestui termen nascut din impreunarea cuvintelor celebrity si débutante, ne-o da “mama wiki”, care zice “ Celebutante = It is generally used to refer to a young woman from a rich family who has received a large amount of media attention, primarily for her wealth and lifestyle. It differs from socialite, because celebutantes are also celebrities, and are generally famous for being famous”
O serie intreaga de aventuri si experiente socante traite alaturi de staruri din cetatea eterna a filmului (unele de o stridenta si de o excentricitate de neimaginat), numeroase referinte la filme celebre si la realizatorii lor (veti incerca sa ghiciti despre cine e vorba), lumea fashionului si imensa importanta a creatiilor vestimentare, a bijuteriilor si a accesoriilor etalate pe Covorul Rosu, problemele psihologice cu care se confrunta eroii celebutanti – “sindromul deficitului de cariera”, “sindromul actorholismului”, faptul ca fiecare vorbeste numai pentru a se auzi pe el, caderile psihice pe care numai “terapia prin pantofi” le poate vindeca :), tradari, minciuni, inselatorii si in final faptul ca “omuletul de aur” stapaneste atotputernic mintile, sufletele si destinele castei interteinment “Hollywood”, toate acestea scrise intr-o maniera spumoasa, plina de umor, dar ascunzand in adanc si ceva lacrimi amare – pret al succesului si deopotriva al insuccesului.
Iata cateva aprecieri citate pe coperta patru a editiei:
“O poveste hollywoodiana cu stil, intrigi glam si umor spumos. Numai cineva care a trait printre celebritati putea spune povestea atat de bine” – Michael Kors – Fashion Designer american,
“Un roman inteligent, haios si plin de ironie” – Tom Ford, regizor si Fashion Designer american
Si iata cateva clipuri care prezinta principalii eroi ai romanului, incepand cu Lola Santisi, personajul care ni se adreseaza direct din aceste pagini pe care nu veti regreta acordandu-le doua-trei ore din viata:
1 comment