Știrile săptămânii: O fată-lup, un papagal spion și vaci cuvântătoare, în secțiunea #Animal la TIFF; „Cutremur” la Cluj: „6,9 pe scara Richter”, de Nae Caranfil, deschide TIFF; Atelier de scenaristică: de la idee la scenariu de lungmetraj; BIFF 2016 s-a încheiat; Premiera românească a filmului Bacalaureat, simultană cu premiera mondială de la Cannes; Proiecții speciale la Festivalul Internațional de Film Buzău – BUZZ CEE; Peste 1100 de elevi și cadre didactice, din 6 orașe, au asistat la proiecțiile de film CinEd.
O fată-lup, un papagal spion și vaci cuvântătoare, în secțiunea #Animal la TIFF
Departe de a fi folosite doar pentru figurație în filme, animalele joacă un rol important în viziunile unor regizori. Lor, Festivalul Internațional de Film Transilvania le dedică anul acesta secțiunea tematică, intitulată #Animal. Relația dintre om și animal, în cele mai variate forme ale ei, de la divinizare până la exploatare, va fi surprinsă în 10 filme revelatoare propuse de directorul artistic TIFF, Mihai Chirilov. Filmele concurează pentru premiul FIPRESCI (Federația Internațională a Criticilor de Film).
Un teaser al secțiunii: https://youtu.be/sVlK8CQiLeU
„Ideea unei cine-grădini zoologice la TIFF mi-a fost dată de filme recente în care animalele dețin roluri-cheie. White God, Of Horses and Men, Dog, The Lobster și Rams sunt doar câteva dintre ele. Ce m-a interesat în alcătuirea acestei secțiuni tradiționale, o veritabilă provocare dat fiind pariul tematic, au fost diversele reprezentări ale animalelor în noile filme de ficțiune și documentar. Într-unele, animalul e un declanșator sau revelator al poveștii (câinele din Family Film, albinele din Zero, vaca din Holy Cow! sau papagalul din Lost in Munich). În altele e protagonist în toată regula, ba chiar are șansa de a-și verbaliza gândurile, cum sunt bivolul din Lost and Beautiful sau vaca din Animal Politico. Uneori, e o oglindă care reflectă natura umană, cu distorsiunile, dar și asemănările de rigoare, cum sunt taurii din Neon Bull, câinele din Heart of a Dog sau elefantul din Tyke Elephant Outlaw. Cât despre relația dintre lup și protagonista din Wild, ea trebuie să fie văzută ca să fie crezută” explică Mihai Chirilov.
Neon Bull (r. Gabriel Mascaro), recompensat cu Premiul Special al Juriului la Veneția 2015, este o introducere neconvențională în lumea spectacolelor de rodeo din Brazilia, în care regizorul se joacă cu ideea de masculinitate ce definește vechea tradiție a luptelor cu tauri. Realitatea întâlnește mitul și legenda în Lost and Beautiful (r. Pietro Marcello), filmul care pornește pe urmele unui fermier din Campania, sudul Italiei. Odată ce protagonistul suferă un atac de cord în timpul filmărilor, un personaj mitic din commedia dell’arte, Pulcinella, intervine pentru a salva puiul de bivol părăsit de fermier.
Pentru a comenta asupra naturii semi-fictive a istoriei, satira politică Lost in Munich (r. Petr Zelenka) se folosește de pretextul sosirii la Praga a unui papagal vorbitor francez ce a fost martor la „Trădarea de la Munich”, întâlnirea din 1938 în cadrul căreia Franța și Anglia au acceptat solicitările lui Adolf Hitler de a anexa părți din Cehoslovacia. De la regizorul brazilian Tião ajunge filmul său de debut, Animal Político, o poveste absurdă despre criza de personalitate a unei vaci care pleacă într-o călătorie pentru a căuta sensul vieții. Holy Cow (r. Imam Hasanov) urmărește dificultățile pe care le înfruntă un fermier din Azerbaidjan, atunci când aduce o vacă europeană într-o comunitate condusă de tradiții seculare.
Wild (r. Nicolette Krebitz), prezentat în premieră la Sundance 2016, este o parabolă feministă, în care o tânără se autodescoperă și se eliberează de constrângerile societății patriarhale în care este prinsă, în momentul în care întâlnește un lup cu care începe să se identifice. Family Film (r. Olmo Omerzu), în competiția New Directors de la San Sebastian 2015, abordează original drama de familie, transformând câinele pierdut al familiei în firul de legătură al poveștii. Artista avangardistă Laurie Anderson revine după 30 de ani cu un nou film, Heart of a Dog, un eseu personal dedicat câinelui său, Lolabelle, ce servește și ca meditație profundă și emoționantă asupra vieții și a morții.
Zero (r. Gyula Nemes), prezentat în competiția East of the West la Karlovy Vary, suprapune scene de dragoste cu miere pe un scenariu apocaliptic cauzat de industrializarea masivă a creșterii de albine. Documentarul realizat de Susan Lambert și Stefan Moore (Blackfish), Tyke Elephant Outlaw, urmărește factorii umani care au determinat un elefant african să-și omoare dresorul în fața publicului îngrozit, în timpul unui spectacol de circ în Honolulu, din 1994.
„Cutremur” la Cluj: „6,9 pe scara Richter”, de Nae Caranfil, deschide TIFF
6,9 pe scara Richter, cel mai nou film al regizorului Nae Caranfil, va fi prezentat în premieră mondială în deschiderea celei de-a 15-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania (27 mai – 5 iunie). Regizorul unor succese românești precum Filantropica și Restul e tăcere revine cu cel de-al șaptelea lungmetraj al său, o comedie burlescă, țesută cu elemente de musical, despre criza vârstei de mijloc, dragoste, depresie și frica obsesivă de cutremure.
6,9 pe scara Richter va fi proiectat în Piața Unirii din Cluj-Napoca vineri, 27 mai, de la 21.45, în prezența lui Nae Caranfil. Gala de deschidere care va preceda proiecția va începe la 20.30 și va include, printre alte surprize, un spectacol memorabil al renumitei trupei franceze Transe Express. Pionieri în street arts, dansatorii, acrobații și muzicienii Transe Express au avut spectacole în 80 de țări și au deschis, printre altele, Jocurile Olimpice din Albertville în 1992 și Cupa Mondială de Schi de la Val d’Isere (2009).
Biletele pentru gala de deschidere costă 30 de lei și pot fi cumpărate de pe www.biletmaster.ro.
O comedie „parţial realistă, parţial nerealistă”, potrivit regizorului și scenaristului Nae Caranfil, 6,9 pe scara Richter e povestea unui tânăr actor de teatru ce navighează cu greu între rolul complicat dintr-un spectacol de musical, o nevastă geloasă până la depresie și obsesia marelui cutremur devastator, anunțat ca iminent de toți experții. Însă adevăratul „cutremur” pentru el se dovedește a fi reapariția intempestivă a propriului său tată, după decenii de absență. Manipulator și amoral, acesta se instalează în universul fiului, confiscându-l cu totul si bulversându-i complet existența.
Din distribuție fac parte actorii Teodor Corban, Laurențiu Bănescu, Maria Obretin și Simona Arsu. Vivi Drăgan Vasile semnează imaginea, iar Cătălin Cristuțiu – montajul. O coproducție România-Bulgaria-Ungaria, selectată în 2014 la Berlinale Co-production Market, 6,9 pe scara Richter este produsă de Mobra Film, Korund-X Ltd. și Cinemafilm, cu sprijinul Eurimages, și va fi distribuită în România de Voodoo Films.
TIFF se va încheia la fel de spectaculos, pe 5 iunie, în Piața Unirii din Cluj, cu Belgica, filmul care i-a adus regizorului belgian Felix van Groeningen Premiul pentru regie la Sundance 2016. Autorul lui The Broken Circle Breakdown, nominalizat la Oscar pentru cel mai bun film străin în 2014, revine cu o dramă despre suișurile și coborâșurile unei vieți pline de excese, dominate de alcool, sex și droguri. Filmul urmărește succesul și declinul inevitabil al clubului Belgica și a fost inspirat de povestea reală a a doi frați, proprietari ai faimosului bar Charlatan din orașul Ghent. Coloana sonoră excelentă îi aparține trupei Soulwax, care a compus melodii pentru mai multe formații fictive din film, complet diferite ca gen.
Atelier de scenaristică: de la idee la scenariu de lungmetraj
Regizorul Igor Cobileanski și scenarista Cecilia Ștefănescu îi antrenează pe cei pasionați de cinema pentru a ajunge de la ideea de film la scenariul de lungmetraj. Timp de 3 luni, la atelierul de scenaristică „Play” se vor discuta regulile și tehnica scrisului pentru film, pe de altă parte participanții vor primi feedback pe măsură ce scenariile lor se dezvoltă.
Atelierul se va desfășura la București, pe perioada verii, între 8 iunie și 25 august 2016. Vor fi admiși cel mult 15 participanți, care vor lucra la curs fiecare pe un scenariu de lungmetraj de ficțiune.
Apropo de scopul atelierului, Cecilia Ștefănescu scrie: „Dacă filmul e divertisment, atunci şi scrierea unui scenariu ar trebui să conţină nu numai ideea de profesionalism, dar mai ales cea de plăcere. Iar scopul unui atelier de scenaristică nu e doar acela de a-ţi dezvălui bucătăria din spatele scrisului unui scenariu, ci mai ales de a te face să-ţi placă cinemaul cu adevărat, graţie sau în pofida faptului că îi cunoşti ingredientele.”
Cei care vor să participe sunt invitați să trimită până pe 20 mai o idee de film de lungmetraj la adresa simina [at] revdepov.ro, într-un mail cu subiectul „Atelier de scenaristică 4”. Spre deosebire de anii trecuți, nu se mai face o preselecție, locurile se ocupă în ordinea înscrierilor. Atelierul costă 1300 lei (plătiți în două tranșe) și are 24 de întâlniri a câte 2 ore, 2 întâlniri pe săptămână. Pentru mai multe detalii despre atelier, intrați pe revdepov.ro/ateliere/scenaristica.
Atelierul organizat de Club Revdepov e la a patra ediție și se adresează scenariștilor aflați la început de drum, care vor să învețe din experiența celor doi tutori. Igor Cobileanski este cunoscut pentru scurtmetrajele Sașa, Grișa și Ion, Când se stinge lumina, Plictis și inspirație și lungmetrajele Tache (TV) și La limita de jos a cerului, ultimul considerat cel mai bun debut de juriul Premiilor Gopo anul acesta. De asemenea, a colaborat cu HBO pentru regia serialului Umbre. Cecilia Ștefănescu este scriitoare și scenaristă – romanul Legături bolnăvicioase a fost ecranizat după scenariul său în 2006, de Tudor Giurgiu.
BIFF 2016 s-a încheiat
Sâmbătă seara, în primitoarea sală de la Cinema Elvira Popescu și în prezența Alteței Sale Regale, Principele Radu, sub al cărui înalt patronaj s-a desfășurat această a 12-a ediție a Bucharest International Film Festival, a avut loc festivitatea de închidere și de decernare a premiilor BIFF 2016.
Doamna Dana Dimitriu-Chelba, inițiatoarea festivalului, a fost, și de această dată, gazda galei care a marcat finalul ediției din acest an a BIFF. Primele cuvinte au fost de mulțumire pentru prietenii și sprijinitorii noștri, fără de care nu am fi rezistat până acum. Și datorită lor, festivalul nostru a devenit un reper în peisajul cultural bucureștean, iar pentru acest fapt suntem recunoscători tuturor celor care ne-au ajutat.
Juriul criticii, în componența Magda Mihăilescu, Florentina Ciuverca și Ruxandra Grecu a premiat filmul ”A Dragon Arrives” (Iran, 2016, regia Mani Haghighi), pe care l-a considerat ca fiind o combinație originală și neașteptată dintre genuri-thriller, film noir, documentar, comedie, pe care, la prima vedere, nu le vedem amestecate.
Pe scenă au urcat, apoi, doamna Elena Cristodoulidou, membru al juriului, împreună cu domnul Gabriel Fătu, pentru a anunța și a acorda mențiunea specială a juriului, care a fost atribuită unui film franțuzesc, ”La fille du patron/The Boss” Daughter, (Franța, 2006, regia Olivier Loustau), care ”reușește să redea într-un mod blând un subiect cu accentuată temă socială.” Vizibil emoționat, regizorul filmului, monsieur Olivier Loustau a mulțumit juriului și publicului pentru acest premiu.
Gala de închidere a BIFF 2016 a continuat cu premiul pentru scenariu, a cărei motivație a fost citită de către domnul Gabriel Dettre, un binecunoscut și multi-premiat producător de origine maghiară. Bazat pe piesa de teatru ”Hotel Europa,” scrisă de către filosoful Bernard-Henry Levi, scenariul filmului ”Death in Sarajevo” (Bosnia și Herțegovina, 2016, regia Danis Tanovic) a fost apreciat pentru că ”aduce la vedere o combinație de episoade din realitate și reflecții despre trecut și viitor.”
Premiul pentru cea mai bună regie este acordat regizoarei Mia Hansen-Love, care, în filmul ”Lavenir/Things to Come” (Franța, 2016) ” manevrează cu discreție eficientă și, cu umor sănătos, mixează mise-en-scene firești și povestea unei femei a cărei viață se va schimba total după ce bărbatul ei o părăsește”. Doamna Angela Chiriacescu, producător la Abis Studio și domnul Enrico Vannucci, membru al juriului, au citit motivația juriului și au înmânat premiul lui Sylvain Auzou, directorul artistic al B IFF.
Înainte de anunțarea marelui premiu, trebuie menționat și faptul că, la începutul galei, a fost prezentat un scurt film despre ce&cum s-a întâmplat în cele 6 zile de festival. Au fost zile pline și frumoase, pe care oaspeții noștri, deopotrivă membri ai juriilor, invitați speciali și, desigur, cinefili nelipsiți de la proiecții, le-au așteptat și le-au ”savurat” cu mare plăcere.
Așadar, premiul pentru cel mai bun film, la ediția a 12-a a Bucharest International Film Festival, recompensează filmul ”Soy Nero” (SUA, 2016, regia Rafi Pitts) cu ”un subiect care depășește granițele proprii, pentru a ne aduce la lumină, într-un mod foarte puternic artistic, teme foarte grave ale zilelor noastre atât de tulbur(i)ate. ”După ce motivația juriului a fost citită de către doamna Cristina Liberis, din partea partenerului nostru tradițional, Institutul Cultural Român, premiul a fost înmânat domnului Rafi Pitts de către Alteța Sa Regală, Principele Radu, care l-a felicitat pe câștigător și a subliniat importanța acestui eveniment cultural care, an de an, s-a impus pe scena culturală bucureșteană. A mai spus Alteța Sa Regală, Principele Radu că parteneriatul Casei Regale cu Bucharest International Film Festival va fi continuat și îmbogățit cu fiecare ediție, mulțumind și participanților și laureaților BIFF 2016. Primind premiul, regizorul iranian a mulțumit juriului și organizatorilor BIFF2016 pentru oportunitatea pe care a avut-o de a fi, din nou, în România, de această dată, ca participant la un festival de film, dar și publicului care i-a apreciat filmul și cu care s-a întâlnit la o sesiune q&a. Deasemenea, a mulțumit echipei care i-a fost alături la realizarea ”Soy Nero” și l-a invitat pe Răzvan Rădulescu, co-scenarist al filmului, să vină la București.
Domnul Sylvain Auzou, noul director artistic al BIFF, a spus că, din acest an, se numește, pur și simplu, Silviu. Mulțumind pentru invitația și onoarea de a fi alături de o echipă remarcabilă, a apreciat participarea publicului și ne-a dat întâlnire peste un an.
Astfel, această a 12-a ediție a BIFF are două coperți identice, având în vedere câștigătorul marelui premiu și faptul că ”Soy Nero” a și deschis festivalul. Sperăm că cele șapte zile pe care vi le-am oferit v-au mulțumit și vă rugăm să ne iertați pentru micile, sperăm noi, erori care s-au (mai) strecurat pe ici-pe colo. Vă așteptăm cu nerăbdare la anul, cînd ediția a 13-a a Bucharest International Film Festival va fi mai bună și mai frumoasă, măcar pentru faptul că nu credem în fatalități.
Premiera românească a filmului Bacalaureat, simultană cu premiera mondială de la Cannes
Bacalaureat, cel mai recent film regizat de Cristian Mungiu, va avea premiera românească simultan cu cea mondială din cadrul Festivalului de Film de la Cannes, în data de 19 mai, la ora 19. Premiera va fi deschisă publicului și va avea loc la Sala Palatului din București, unde aproximativ 4.000 de oameni vor putea vedea filmul în același timp cu juriul și spectatorii de la Cannes.
O parte din echipa filmului va fi prezentă la evenimentul din București, iar membrii echipei aflați la Cannes vor intra în legătură cu spectatorii bucureșteni în direct de pe covorul roșu.
Biletele vor fi puse în vânzare în rețeaua Eventim și pe www.eventim.ro, la Agenția de bilete a Sălii Palatului și pe www.salapalatului.ro.
Tot în data de 19 mai, Bacalaureat va putea fi văzut în avanpremieră și în cinematografele din rețeaua Cinema City din Cluj Iulius, Ploiești Shopping City, Arad Atrium, Târgu Mureș, Brăila, Timișoara Shopping City, Bacău, Pitești, Drobeta Turnu Severin, Târgu Jiu, Suceava, Constanța Maritimo, precum și în București la Afi Palace Cotroceni, Mega Mall și Sun Plaza.
De astăzi trailerul filmului Bacalaureat poate fi văzut aici https://youtu.be/j0Rh8WLxKd8
și pe pagina de facebook a filmului.
Bacalaureat, cunoscut în perioada de pregătire sub numele de Fotografii de familie, spune povestea unui doctor dintr-un mic oraș de provincie care trebuie să decidă care e cea mai bună cale de urmat pentru copilul lui în contextul societății românești de astăzi.
Filmul îi are în rolurile principale pe Adrian Titieni și pe Maria Drăguș. Adrian Titieni a interpretat peste 50 de roluri în filme românești, debutând în 1986 în filmul Pas în doi, regizat de Dan Pița. Maria Drăguș, actrița germană de origine română, a debutat în Panglica albă, filmul lui Michael Haneke recompensat cu Palme d’Or în 2009.
Este a treia participare a lui Cristian Mungiu în competiția oficială, la precedentele două, filmele sale fiind recompensate cu trofeul Palme d’Or, în 2007, pentru 4 luni, 3 săptămâni și 2 zile și premiile pentru scenariu și interpretare feminină, în 2012, pentru După Dealuri.
Festivalul de Film de la Cannes selectează în competiția oficială circa 20 dintre cele mai bune filme ale anului, alese din 1800 de filme înscrise în competiție și se desfășoară în acest an între 11 și 22 mai.
Proiecții speciale la Festivalul Internațional de Film Buzău – BUZZ CEE
O comedie savuroasă, care va rula în premieră în România, va deschide prima ediție a BUZZ CEE (Buzău, 4 – 8 mai), festival internațional de film dedicat regiunii Europa Centrală și de Sud-Est. Gala de deschidere, prezentată de actorii Andreea Vasile și Dan Bordeianu, va avea loc miercuri, 4 mai, ora 20.00, la sala Teatrului “George Ciprian” din Buzău.
Highway to Hellas (Germania, 2015), cel de-al doilea film al regizorului german Aron Lehmann, face mișto de tensiunile financiare recente dintre Germania și Grecia. Un înalt funcționar german este trimis pe o insulă turistică din Grecia să afle ce s-a întâmplat cu creditul acordat de o bancă germană autorităților elene care s-au angajat că vor construi o centrală electrică și un spital. Un gigolo local îi devine companion, în timp ce primarul localității se chinuie să găsească niște scuze plauzibile în ceea ce privește folosirea fondurilor.
Sâmbătă, 7 mai, în cadrul secțiunii tematice BUZZ Ungaria vor fi prezentate 2 filme: Liza, zâna Vulpe (r. Károly Ujj Mészáros, 2015), de la ora 16.00, la sala Teatrului “George Ciprian”, și Fiul lui Saul (r. László Nemes, 2015) de la ora 17.00, la Cinema Dacia 3D.
Fiul lui Saul, drama despre Holocaust, care a câștigat premiul Oscar pentru Cel mai bun film străin în 2015, spune povestea unui prizonier din lagăr care își caută fiul, iar Liza, zâna Vulpe, o comedie neagră și scandalos de suprarealistă, ne plimbă prin lumea plină de japonezării și bizarerii a unei tinere bântuite de o creatură magică.
În cadrul BUZZ Women, secțiunea care reunește producții remarcabile ale regizoarelor din Europa Centrală și de Est, vor rula, în prezența autoarelor, lungmetrajul Victoria (r. Maya Vitkova, 2014), o dramă bulgărească realizată în co-producție cu România și apreciată de presa de specialitate la Sundance și Gotenburg, și Alyah DaDa (r. Oana Giurgiu, 2015), un documentar despre emigrarea evreilor din România, recent premiat la Gala Gopo.
În cadrul aceleiași secțiuni vor mai rula Cardiopolitica, (r. Svetlana Strelnikova, Rusia, 2014), un documentar rusesc frapant, care face radiografia unui oraş măcinat de interese politice, și Sonia și taurul (r. Vlatka Vorkapic, Croația, 2012), o comedie romantică cum numai în Balcani se face.
De asemenea, din selecția BUZZ CEE fac parte și scurtmetrajele a 4 tinere autoare românce. Filme curajoase, cu diverse accente dramaturgice, comedii și drame, animații simpatice și revizitări pline de umor negru ale istoriei recente: În tractor (r. Simona Constantin),
In The House (r. Ana Maria Comănescu), Paper Bag (r. Roxana Bențu) şi Black Friday (r. Roxana Stroe).
Gala de închidere a festivalului, în cadrul căreia vor fi acordate cele 3 trofee – Long BUZZ, Real BUZZ și Short BUZZ –, va avea loc sâmbătă, de la ora 19.00, la Teatrul “George Ciprian”, și va fi urmată de proiecția filmului Dincolo de calea ferată, cel mai recent lungmetraj al lui Cătălin Mitulescu (Cum mi-am petrecut sfârșitul lumii, Loverboy), o comedie romantică cu nuanțe nostalgice, încărcată suspans și umor. Filmul spune povestea de dragoste a unui cuplu tânăr care locuieşte la marginea Bucureştiului. Radu pleacă în Italia, la muncă. Se întoarce după un an, dar îşi găseşte iubita complet schimbată. Distanţa fizică a fost dublată de distanţa sufletească tot mai mare dintre cei doi. Cu: Ada Condeescu (Eu când vreau să fluier, fluier) și Alexandru Potocean (03 By pass, Sunt o babă comunistă)
Proiecțiile vor avea loc timp de cinci zile în trei locații centrale din orașul Buzău: Cinema Dacia 3D, sala Teatrului George Ciprian și Sala Consiliului Județean Buzău. Intrarea la toate filmele din cadrul festivalului va fi liberă.
BUZZ CEE, Festivalul Internațional de Film Buzău, este organizat de Asociația CulturALL, în parteneriat cu Consiliul Județean Buzău, Primăria Buzău și Consiliul Local Buzău și susținut de TVSat 2002, Teatrul George Ciprian Buzău, Institutul Maghiar din București Balassi și Cinelab România.
Peste 1100 de elevi și cadre didactice, din 6 orașe, au asistat la proiecțiile de film CinEd
În perioada 18 – 22 aprilie, în săptămâna ”Școala Altfel”, programul CinEd a organizat 27 de proiecții în 6 orașe din România: București, Târgu Mureș, Mediaș, Galați, Craiova și Alexandria. La acestea au participat peste 1100 de elevi și profesori.
Proiecțiile organizate de CinEd, inițiativa europeană de educație cinematografică pentru tineri, cu ocazia săptămânii ”Școala Altfel” s-au adresat elevilor din toate categoriile de vârstă (ciclu primar – gimnazial – liceal), filmele făcând parte din catalogul propus anul acesta. La construirea catalogului au contribuit toate statele partenere.
Filmele pe care elevii au avut șansa să le vadă și să le discute cu invitații speciali sunt producții multi-premiate în festivaluri internaționale, cu o valoare cinematografică și educațională autentică: Spiritul stupului/El espiritu de la colmena (Spania, 1973), Cum mi-am petrecut sfârșitul lumii (România, 2006), Cea mai fericită fată din lume (România, 2009), Pierrot nebunul/Pierrot le fou (Franța, 1965), Rentrée des classes / Prima zi de școală (Franța, 1956) și Petite lumière / Luminiţa (Franţa, 2003).
În luna aprilie aproape 150 de cadre didactice au asistat la formări gratuite, în 5 orașe diferite: București, Buzău, Galați, Craiova și Alexandria. Pe 23 mai se va mai organiza o formare dedicată învățătorilor, în Timișoara. Toți cei care doresc să se înscrie o pot face pe adresa de mail cined.macondo@gmail.com.
Formările și proiecțiile CinEd au fost însoțite de invitați speciali, critici de film precum Ileana Bîrsan, Andrei Gorzo, Gabriela Filipi, Iulia Voicu și actrița Carmen Lopăzan. Aceștia au facilitat analiza filmelor propuse, precum și dialogurile cu elevii și cadrele didactice. Sesiunile de dialog au evidențiat faptul că majoritatea elevilor au perceput filmele ca fiind foarte diferite de cele cu care sunt obișnuiți la televizor, demonstrându-se încă o dată nevoia implementării unui program coerent de educație audio-vizuală, care să poată răspunde nevoilor tinerilor în epoca digitală.
În luna mai se vor mai organiza serii noi de proiecții în orașele Craiova, Roman, Ploiești și Timișoara.
Proiectul CinEd a fost lansat în 7 țări partenere, Franța, Portugalia, Spania, Italia, Bulgaria, Republica Cehă şi România, mai multe urmând să se alăture începând cu 2017.