În perioada 21 noiembrie – 7 decembrie Godot Café Teatru este gazda unei expoziţii de fotografie realizată de Cătălina Flămânzeanu, cunoscută publicului pentru expoziția Fotografie cu IE în cadrul căreia a semnat o serie de portrete ale unor actrițe purtând în situații cotidiene veștmânt românesc. Aveţi posibilitatea să vă delectaţi cu fotografiile din prima expoziţie accesând pagina fotografei: www.catalina-flaminzeanu.ro. Cătălina este cunoscută şi prin fotografia de teatru realizată la spectacolele semnate de nume precum Lia Bugnar, Chris Simion și Vlad Zamfirescu.
De data aceasta Cătălina doreşte să surprindă relația de cuplu reuşind să-i aducă în faţa aparatului de fotografiat pe Maria Obretin și Florin Piersic Jr., proiect din care au rezultat 16 cadre realizate într-o garsonieră în care cei trei s-au baricadat preţ de o zi. Stilul minimalist, fotografia alb-negru, precum şi talentul participanţilor sunt componentele unui film din care facem sau am făcut parte cu toţii la un moment dat.
„Am remarcat-o pe Maria Obretin în piesa de teatru «Noi 4» regizată de Lia Bugnar. M-a fascinat abilitatea ei de a juca roluri aflate la poluri opuse: soția înșelată, chelnerița și actrița. Mi-am spus atunci: ea este potrivită pentru proiectul meu fotografic în care inițial doream să surprind diferite stări ale ființei umane. După realizarea mai multor portrete cu Maria, se contura deja o poveste în care era nevoie și de un personaj masculin pentru a crea un echilibru și a surprinde dinamica de cuplu. M-am bucurat că Florin Piersic Jr. a acceptat provocarea, mai ales că cei doi nu se întâlniseră încă pe o scenă.”, spune fotografa.
Oferind libertate de exprimare actorilor proiectul s-a bucurat de prezenţa ludicului şi bunei dispoziţii, fără ca protagoniştii filmului să resimtă presiunea venită din partea unui aşa zis fotograf-regizor. Acesta este şi motivul pentru care publicul se va regăsi uşor în cadrele expuse în această peliculă, expoziţia bucurându-se de veridicitate pe lângă autenticitate.
Curatoarea expoziţiei, Raluca Bogdan, a dat titlul expoziţiei pornind de la cele două sensuri ale cuvântului „peliculă” – film și membrană fină.
„Fotografiile Cătălinei Flămînzeanu par cadre dintr-un film mut precum crâmpeiele de amintire ce rămân în urma unei relații. Starea de cuplu pare o relaționare din ce în ce mai fragilă construită pe imaginea protagoniștilor, precum o membrană fină ce ia forma dedesubtului, o stare pe care o marcăm printr-un dialog de cele mai multe ori mut. Mai curios este că memoria alege să rețină amintiri niciodată dinamice, ci sub forma unor imagini statice, precum fotografiile cu mai multe sau mai puține detalii. De aici și dublul sens al discursului expozițional.”, spune curatoarea.
Privind fotografiile Cătălinei nu putem decât să ne gândim la Eu sunt, Tu eşti…Noi suntem? Expoziţia reprezintă o poveste ce ne poartă spre amintiri din viaţa noastră, a fiecăruia, amintiri mai mult sau mai puţin frumoase, dar care au aceeaşi concluzie: pelicula merită trăită! Ar fi interesantă şi abordarea ideei de cuplu dintr-o perspectivă diferită şi anume, în acel punct în care frumoasa se transformă în bestie şi persoana ce până nu demult era iubită devine urâtă, moment în care individul demonstrează vibraţia grosieră în care încă ne scăldăm.
1 comment
Foarte tare!