Stiri

Câteva știri din lumea filmului românesc (19 – 25 noiembrie 2018)

Știrile săptămânii: The Script Contest – Ediția a III-a; Igor Cobileanski, de la “Umbre” și “Afacerea Est”, la povești din Est pentru România Centenară; „Un om la locul lui” – un film despre decizii imposibil de asumat, din 23 noiembrie în cinema; Propunerea Palestinei la Premiile Oscar ajunge la Festivalul Filmului Palestinian din România; Centenarul Filmului Românesc ajunge la Câmpulung Modovenesc; Apostolul Bologa, primele proiecţii cu public, la Bucureşti şi Londra; De Ziua Națională, filmul românesc ocupă din nou Grand Cinema & More; Comedia ,,Faci sau Taci” va avea premiera pe marile ecrane din 22 martie 2019.

The Script Contest – Ediția a III-a

The Script Contest este organizat de Asociația de Dezvoltare a Filmului Românesc și caută să sprijine dezvoltarea cinematografiei române și a scenariilor care merită să ajungă pe marele ecran al festivalurilor de film din lume. TSC este singurul concurs destinat scenariilor de scurtmetraj din România.

TSC și-a deschis porțile pentru cea de a treia ediție de joi, 15 noiembre si revine, de data acesta, cu un format nou, mai solicitant pentru scenariști, însă mai bine conturat. Pentru prima data, în afara juriului compus din trei persoane, va exista și o comisie de pre-selecție. Aceasta va decide cele nouă scenarii finaliste.

Comisia de pre-selectie este formată din: Laura Musat (producător / fondator ADFR / project manager TSC) si Alexandra Safriuc (scenarist / project manager SH Masterclasses / Director Artistic ShortsUp), iar membrii juriului urmează să fie anunțați din două în două săptămâni, până la finalul anului, pe pagina oficială de website TSC.

Prima ediție a avut drept câștigători două scenarii, unul de comedie și un thrillerIulia D. Popa („Odihnească-se în pace”), respectiv Vlad Ghinea („Sete”). Tema celei de-a doua ediții a fost Portrete ale unei lumi pe cale de dispariție, iar câștigătoarea a fost Alexandra Suciu, („Călătoria urșilor polari în deșert”). Filmele câștigătoare ale ediției I se află deja în circuitul festivalier, iar Călătoria urșilor polari în deșert se află în perioada de pre-producție.

Până acum, din membrii juriului au făcut parte Ana Ularu (actriță), Iulia Rugină (regizor), Florin Lăzărescu (scenarist), Massimiliano Nardulli (selecționer), Laura Mușat (producător), Alexandra Safriuc (scenarist / project manager SH Masterclasses / Director Artistic ShortsUp) și Paul Negoescu (regizor).

Premiul constă în suma de 500EUR și producția filmului. Premiul în bani va fi oferit doar acelor scenariști care nu vor să își asume și rolul de regizor.

Înscrierile la The Script Contest sunt deschise anul acesta între 15.11.2018 și 06.01.2019. Anul acesta, înscrierile se vor face pe platforma filmfreeway, iar taxa de participare este de 10EUR. Pe lângă scenariu, participanții trebuie să înscrie și un sinopsis. Regulile și criteriile de selecție se regăsesc atât pe filmfreeway, cât și pe website-ul oficial TSC.

Pe 21.01.2019 vor fi anunțați cei 9 finaliști pe pagina de Facebook The Script Contest, iar pe 01.03.2019, va fi stabilit câștigătorul final al concursului.

Pentru mai multe informații, urmăriți pagina de Facebook The Script Contest și site-ul The Script Contest.


Igor Cobileanski | De la “Umbre” și “Afacerea Est”, la povești din Est pentru România Centenară

Regizorul care a semnat “Afacerea Est” sau seriile “Umbre” și “Hackerville” participă la realizarea unui documentar colectiv despre România. “Am cunoscut oameni și am văzut locuri. Posibilitatea de a povesti despre ele și altora este fabuloasă. Să vadă ce am văzut eu, să audă ce-am auzit eu și, dacă este făcut bine, să simtă, poate, ce am simțit eu”, spune Igor Cobileanski.

“Să trec prin așa de multe locuri românești din Moldova, Basarabia și Ucraina, să încerc să le înțeleg, să întreb și să aflu ce s-a întâmplat cu ele în ultima sută de ani… pentru mine înseamnă foarte mult. Pietrele nu s-au schimbat. Deși multe s-au schimbat între timp”, spune regizorul basarabean Igor Cobileanski, unul dintre cineaștii care refac drumul fotografului german Kurt Hielscher, artistul care a prezentat Europei, în 1933, o Românie recent devenită mare. Cercetarea de demult a dat unul dintre cele mai prețioase albume ale timpului, considerat de cronicarii vremii cea mai frumoasă și mai elegantă carte tipărită pe Continent până atunci. Pune față în față trecutul cu prezentul proiectul “O călătorie de 100 de ani“, o inițiativă a Fundației “Domeniul Otetelișanu”, care se derulează în parteneriat cu Ministerului Culturii și Identității Naționale pentru aniversarea Centenarului României (1918 – 2018) și a Primului Război Mondial. Cum arată acum locurile fotografiate de Kurt Hielscher în 1930?

Unul dintre cei mai premiați cineaști care gândesc și crează în România, regizorul basarabean Igor Cobileanski are până acum 74 de selecții în diversele categorii ale celor mai importante festivaluri de film, scurtmetraj sau documentar ale lumii. Autor al seriei HBO “Umbre” și al comediei “Afacerea Est”, Igor Cobileanski a lucrat, în ultima vreme, pentru thrillerul de investigație”Hackerville”, produs de HBO, o serie de șase episoade lansată pe 4 noiembrie. Alături de regizorul Cristian Gugu și de regizorul și istoricul Lucian Dobrovicescu, Igor Cobileanski a acceptat o nouă provocare, alăturându-se echipelor de filmare care au pornit pe teren pentru a găsi satele și orașele care l-au inspirat cândva pe Kurt Hielscher.

De la Suceava, la Fântâna Albă. Pe drumul care, pentru Igor Cobileanski, a trecut prin Moldova, Basarabia și Ucraina, a filmat în Codrii Cosminului, în zona Cernăuților, pe drumuri forestiere imposibile, sau în rezervația de zimbri de la Neamț, un loc în care oamenii se străduiesc să repare păcate mai vechi. „Ca un semn de iertare, încercăm să trimitem zimbrii înapoi în sălbăticie. Să nu mai sufere. Dar ei se tot întorc. Pentru că, între timp, s-au obișnuit cu suferința”, spune Igor. A stat de vorbă cu ultimul armean de la Suceava. Sigur, este vorba de o generalizare simbolică, o nostalgie la dispariția uneia dintre cele mai mari comunități armenești din România. La Suceava, nu mai există nici bisericile, nici armenii din Strada Mare sau Mică Armenească. A rămas să vorbească despre toate acestea doar un muzeu modest, în care pare să nu intre nimeni niciodată. Va fi, deci, povestea unei dispariții. O lume care dispare. A filmat, la Fântâna Albă, faimoasa biserică fotografiată de Hielscher, impunătoare ca o catedrală și construită cândva cu granit și piatră aduse de la Moscova. Astăzi este pustie, părăsită, purtând cu ea o tristețe adâncă, copleșitoare. De altfel, orașul însuși păstrează amintirea sumbră al unui Paște însângerat. Igor Cobileanski a filmat groapa comună în care au fost cândva aruncați de-a valma sătenii împușcați în 1941 la Fântâna Albă pentru că doreau să traverseze frontiera către România.

„Când am început această călătorie, nu eram pe deplin conștient care va fi profunzimea și importanța ei. Când stai o lună și fierbi în același suc, gândindu-te la aceleași lucruri, ai, la un moment dat, niște revelații. Iar pentru mine, ca basarabean, înseamnă foarte mult asta. România înseamnă mult mai mult decât o cetățenie sau o țară. Să trec prin toate aceste locuri și să le înțeleg, să întreb și să aflu ce s-a întâmplat cu ele în ultima sută de ani a fost o încărcare puternică a unor baterii emoționale. Știu, sunt vorbe înflăcărate și arhicunoscute, însă nu știu cum mai bine ar putea fi spus ceea ce simt”, spune Igor Cobileanski.

Artiștii porniți în această călătorie – profesioniști în cinematografie, artă fotografică, design digital, literatură, alături de istorici și documentariști – și-au luat ca reper fotografiile realizate de Kurt Hielscher.

„Este un moment absolut fantastic, revelatoriu, atunci când ajungi exact în locul în care a stat fotograful german acum 80 de ani și încerci să emiți din exact aceeași perspectivă, cu aceeași focală… Te întrebi de ce o fi ales exact locul ăla, de ce nu s-a dus mai în stânga sau mai în dreapta cu doi-trei metri. Observi cum s-au schimbat lucrurile în jurul obiectului fotografiat. E o comunicare aproape poetică. E ca și cum ai vorbi cu cineva fără să-l cunoști, dar care îți este foarte aproape și îți este foarte drag. Înțelegi oamenii și locurile prin ochii tăi, dar și prin ochii lui. Despre aventură și farmecul turistic se pot spune multe. Am trecut prin Codrii Cosminului, în zona Cernăuților, pe drumuri forestiere grele, unde ne temeam ca vom rămâne împotmoliți. Descoperi în tine lucruri pe care credeai pierdute, credeai că s-au urbanizat total, că nu mai sunt. A fost o întâlnire, o comunicare onestă, cu natura, un prilej să realizezi că ești destul de vulnerabil în afara blocurilor. Din toate perspectivele, mi se pare foarte frumos ce s-a întâmplat. Iar posibilitatea de a povesti despre ele și altora este fabuloasă. Să vadă și ei ce am văzut eu, să audă ce-am auzit eu și, dacă este făcut bine, să simtă, poate, ce am simțit eu. Fiecare dintre noi, cineaștii porniți în acest drum, facem filme dintr-o perspectivă de autor. Fiecare poveste își are notele sale. Mai sumbre, mai senine… Este o experiență unică pentru mine”, spune Igor Cobileanski.

IGOR COBILEANSKI – REGIZOR. Unul dintre cei mai premiați cineaști care gândesc și crează în România, regizorul basarabean Igor Cobileanski are până acum 74 de selecții în diversele categorii ale celor mai importante festivaluri de film, scurtmetraj sau documentar ale lumii. Printre acestea, Festivalul Internațional de Film de la Berlin, unde a asigurat, în anul 2014, proiecția programată pentru deschiderea Pavilionului român. A participat, de asemenea, la Festivalurile Internaționale de Film “Espoo Cine” din Helsinki, Finlanda, sau “Let See” din Viena, Austria. Regizor de film și televiziune, scenarist și editor, membru al Uniunii Cineaștilor din Republica Moldova și Maestru în Arte al Republicii Moldova, Igor Cobileanki este absolvent al Academiei de Teatru și Film București, dar și absolvent al unor stagii de specializare organizate de instituții internaționale, printre care RFO din Paris, Franța, sau EAWE din Milano, Italia. A regizat 18 filme, printre care și producții cu succes absolut la public, cum ar fi serialul „Umbre”, produs de HBO, sau „Ai noștri” – o producție Pro TV. Printre lungmetrajele sale remarcate de critică în festivalurile internaționale se numără – într-o lungă serie de excelență – producții precum „La Limita de Jos a Cerului” sau comedia „Afacerea Est”, unul dintre cele mai populare filme semnate de Igor Cobileanski, care satirizează moravurile societății vestice. Filme documentare cum ar fi „Răsăritul Bălților”, „Legendele Țipovei”, „Murind pentru Madrid” sau “Noli Me Tangere” au avut, de asemenea, un remarcabil parcurs festivalier internațional. Pentru producțiile sale a primit 16 prestigoase premii, printre care Premiul “FIPRESCCI” – 23 Cottbus Int. Film Festival – Germania (pentru “La Limita de jos a Cerului”), “Prize 1 in Berlin, Prize 2 in Paris” – Bettings on Short Europe (pentru “Când se stinge Lumina”) sau “Public’s Simpathy Award” – la Festivalul Interna’ional de Film de la Trieste (pentru “Sașa, Grișa și Ion”). Igor Cobileanski a fost premiat, de asemenea, în cadrul festivalurilor internaționale și pentru scrutmetraj sau pentru film documentar.

Despre Proiect: “O călătorie de 100 de ani”, proiect inițiat de “Fundația Domeniul Otetelișanu”, este o cercetare, din perspectiva multiplelor limbaje de expresie contemporane, care pornește de la fabulosul drum parcurs de fotograful german Kurt Hielscher prin România aflată în reconstrucție după Primul Război Mondial. Artiști din diverse domenii și-au luat ca reper această călătorie pentru a evalua, într-un limbaj actual, România de astăzi. Urmând această hartă, documentarea s-a realizat în toate regiunile României, în Sudul Basarabiei (Ucraina), Cadrilater (Bulgaria) și în Republica Moldova. Cele mai interesante fotografii vor fi adunate într-un album care dorește să pună în oglindă trecutul cu prezentul. Fotografiile făcute de  Hielscher și cele realizate acum. Oamenii de cinematografie vor realiza 50 de mini-documentare despre tot atâtea dintre locurile fotografiate de Hielscher. Filmulețele vor fi disponibile publicului pe situl 100deani.ro, realizat în cadrul acestui proiect. În luna decembrie, va afi lansat un film documentar de 80 de minute, care să prezinte întreaga călătorie, o viziune de autor despre România de acum.


„Un om la locul lui” – un film despre decizii imposibil de asumat, din 23 noiembrie în cinema

Petru Tudoran (Bogdan Dumitrache), inginer de foraj într-o companie multinațională, a primit o ofertă de muncă la București. Viitoarea soție este însărcinată. Fosta iubită a suferit un accident înfiorător. Acum trebuie să facă o alegere. „Un om la locul lui”, un film despre decizii imposibil de asumat, scris și regizat de Hadrian Marcu, în cinematografe din 23 noiembrie. O adaptare liberă după romanul „Firesc” al lui Petru Cimpoeșu, cu Bogdan Dumitrache, Ada Galeș, Mădălina Constantin și Adrian Titieni.

Petru (Bogdan Dumitrache) este un om la locul lui. Un om decent, fără erori flagrante în palmares, un om ale cărui alegeri îl aduc în situația dificilă pe care o traversează pe parcursul filmului.

Laura (Ada Galeș), viitoarea soție, tânără, emotivă, medic într-un oraș de provincie din România, visează la un mariaj ca-n reviste alături de Petru, în timp ce așteaptă un copil.
Sonia (Mădălina Constantin), colega lui de muncă, dar și fostă iubită, inginer geolog, o femeie matură, căsătorită, suferă un accident în urma căruia își pierde un picior.
Petru caută un echilibru imposibil între două femei cu care împarte feluri diferite de iubire.

„În mod instinctiv, oamenii caută afecțiune, dar afecțiunea vine la pachet cu o altă persoană, ceea ce poate face situația complicată. Câteodată e de preferat singurătatea, dar aceasta nu este o opțiune pe termen lung. Această contradicție creează pentru unii dintre noi o permanentă stare de conflict. Filmul încearcă să redea lupta interioară a unui bărbat și eșecul acestuia de a se înțelege pe sine. Eșecul de a evolua pe plan personal și degradarea cauzată de repetarea inconștientă a greșelilor.”, spune regizorul Hadrian Marcu.

LINK DECLARAȚIE VIDEOhttps://www.facebook.com/adecentman/videos/260069114656240/

„Un om la locul lui” a avut premiera mondială în cadrul secțiunii New Directors a Festivalului de Film de la San Sebastian, iar de vineri, 23 noiembrie, va rula în cinematografele din România.

Hadrian Marcu (n. 1976, Brăila) a absolvit Facultatea de Drept în 1999, iar  în 2003 a început studiile la Facultatea de Regie a Universității Media. A lucrat ca regizor secund pentru lungmetrajul „Hârtia va fi albastră, în regia lui Radu Muntean, iar din filmografia sa mai fac parte opt scurtmetraje, printre care se regăsesc „Domnul David”, „Unchiul Victor” şi „Joi”, acesta din urmă fiind selecţionat în competiţiile oficiale ale festivalurilor de film de la Namur, Thessaloniki și  Hamburg. De-a lungul carierei sale, Hadrian Marcu a fost asistent de regie pentru aproximativ 80 de reclame, realizate în colaborare cu unele dintre cele mai prestigioase case de producție din România și din străinătate.

„Un om la locul lui” este produs de 4 Proof Film, în co-producție cu Oblique Media Film, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Dafora, Mindshare Media, Romaqua Group, Star Foods, OMD, în colaborare cu Societatea Română de Televiziune. Distribuit de Domestic Film.

Scenariul și regia sunt semnate de Hadrian Marcu. Imaginea îi aparține lui Adrian Silișteanu.
Montaj – Alexandru Radu, sunet – Sebastian Zsemlye, scenografie – Bogdan Ionescu, costume – Alexandra Alma Ungureanu, casting – Florentina Bratfanof, producător executiv – Titi Rădoaie, coproducător – Adela Vrînceanu Celebidachi, producători – Anamaria Antoci, Adrian Silișteanu.

Pagina oficială de Facebook: https://www.facebook.com/adecentman/


Propunerea Palestinei la Premiile Oscar ajunge la Festivalul Filmului Palestinian din România

Documentarul „Ghost Hunting” (2017), premiat la Berlin și propus de Palestina pentru Premiile Oscar, va putea fi văzut la Festivalul Filmului Palestinian (FFP) din România, în prezența regizorului Raed Andoni.

De asemenea, alte patru filme de succes, printre care și drama multipremiată „3000 de nopți” (2015), de Mai Masri, vor fi proiectate în cadrul primei ediții a FFP.

Festivalul va avea loc între 26 și 28 noiembrie la Cinema PRO din București.

Ales anul trecut cel mai bun documentar din secțiunea Panorama a Festivalului de la Berlin și selectat ulterior în numeroase alte festivaluri de prestigiu, Vânătoare de fantome („Ghost Hunting”, 2017) este al doilea film al regizorului Raed Andoni.

Pentru a se lupta cu demonii care îl bântuie în urma detenției, cineastul Raed Andoni adună un grup divers de foști prizonieri pentru a construi o replică a Al-Moskobiya, principalul centru de interogare israelian, unde a fost el însuși închis la vârsta de 18 ani. Astfel, pe baza amintirilor din detenție, ei reconstituie experiențele trăite și, astfel, în timp ce pereții celulelor se ridică, amintirile și emoțiile scapă de sub control.

Raed Andoni este regizor și producător palestinian. Și-a început cariera în industria de film în 1997, ca producător independent. La 18 ani a fost arestat lângă locuința sa din Beit Sahur, lângă Bethleem, și a petrecut un an în închisorile israeliene. A debutat în 2009 cu documentarul „Fix ME”. Vânătoare de fantome va fi proiectat la gala de închidere a FFP, miercuri, pe 28 noiembrie, iar Raed Andoni va fi prezent la București pentru o discuție cu publicul.

Un alt film din program este extrem de apreciatul 3000 de nopți („3000 nights”, 2015), debutul în lungmetrajul de ficțiune al regizoarei Mai Masri, prezentat la festivalurile de la Toronto, Londra, Busan sau Valladolid.

Inspirat din fapte reale, filmul spune povestea unei profesoare proaspăt căsătorite care este arestată pe nedrept și încarcerată într-o închisoare israeliană unde își naște fiul. Prin lupta sa de a-și crește copilul după gratii, filmul urmărește călătoria sa plină de speranță, rezistență și supraviețuire împotriva tuturor așteptărilor.

Tot de la Festivalul de la Berlin vine și Dragoste, furt și alte încurcături („Love, Theft and Other Entanglements”, 2015), debutul regizorului Muayad Alayan. Filmul are în centrul atenției un tânăr palestinian care intră într-o mare încurcătură după ce fură o mașină în portbagajul căreia descoperă un soldat israelian răpit.

Pentru documentarul Gaza Surf Club (2016), prezentat la festivalul de la Toronto și la festivalul Max Ophüls, regizorii germani Philip Gnadt și Mickey Yamine merg în Gaza pentru a discuta cu membrii unui club neoficial de surfing. Într-o țară prinsă între Egipt și Israel, tinerii din Gaza se lasă atrași de plajă. Epuizați de „starea de urgență” zilnică, ei caută un sens și o perspectivă vieții lor prin surfing.

Prima ediție a FFP se va deschide cu drama multipremiată Wajib – Invitație la nuntă (2017), regizată de Annemarie Jacir și proiectată în premieră în România. La gala de deschidere va fi prezent și cunoscutul actor Mohammad Bakri, interpretul din rolul principal. Wajib – Invitație la nuntă a avut premiera mondială în 2017 în competiția festivalului de la Locarno, unde a obținut un premiu special, iar apoi a fost ales cel mai bun film din competiția internațională la Mar del Plata, cel mai important festival de film din America Latină.

Organizat de Centrul Cultural Palestinian Mahmoud Darwish în parteneriat cu Ministerul Culturii din Palestina și cu Ambasada Statului Palestina la București, FFP își propune să ofere șansa publicului din România să vadă cele mai apreciate filme palestiniene recente și să îi cunoască pe cei mai importanți cineaști palestinieni.

Programul complet și detalii despre filme pot fi găsite pe pagina oficială: www.palestinianfilmfestival.org și pe pagina de Facebook a festivalului:

www.fb.com/FestivalulFilmuluiPalestinian.

Abonamentele și biletele pot fi achiționate în avans din rețeaua Eventbook sau online accesând: www.eventbook.ro/program/festivalul-filmului-palestinian.


Centenarul Filmului Românesc ajunge la Câmpulung Moldovenesc

Caravana celor 100 de filme ajunge sâmbătă și duminică, pe 24 și 25 noiembrie, la Câmpulung Moldovenesc. Evenimentele vor avea loc în incinta Colegiului Național „Dragoș Vodă”. Centenarul Filmului Românesc aduce proiecții românești, o expoziție fotografică și un film documentar marca AGERPRES. Invitatul special al întâlnirilor cu publicul din Câmpulung Moldovenesc este actorul Ion Dichiseanu.

PROGRAMUL CENTENARULUI FILMULUI ROMÂNESC la Câmpulung Moldovenesc

Sâmbătă, 24 noiembrie, de la ora 16.30: Vernisajul expoziției de fotografie AGERPRES – România: Evoluție;

Sâmbătă, 24 noiembrie, de la ora 17.00: Proiecție film documentar – Marea Unire, România la 100 de ani – o producție AGERPRES;

Sâmbătă, 24 noiembrie, de la ora 19.00: Proiecție de gală – Film Centenar – Sfînta Tereza și diavolii (regia: Francisc Munteanu);

Duminică, 25 noiembrie, de la ora 18.00: Proiecție Film Centenar – Baltagul (regia Mircea Mureșan).

Actorul Ion Dichiseanu este invitatul special al evenimentelor și va dialoga cu publicul la finalul proiecțiilor, în cadrul unei sesiuni de Q&A.

Înainte de proiecția filmului Baltagul, Irina-Margareta Nistor va citi mesajul regizorului Mircea Mureșan, cel care a realizat capodopera cinematografică în 1969.

Evenimente realizate cu sprijinul Primăriei Municipiului Câmpulung Moldovenesc. 

DESPRE FILME

Sfînta Tereza și diavolii (1972)

Regizor: Francisc Munteanu

Durată: 95 minute

Gen: Dramă

Rating: Audiență generală

Distribuție: Zephi Alsec, Ion Dichiseanu, Réka Nagy, Cornel Coman, Ion Anghel, Peter Paulhoffer, Horea Popescu, Paul Lavric, Andrei Codarcea.

Acțiunea filmului se petrece în septembrie 1944, în nordul Ardealului. Doi ofițeri români sunt parașutați în spatele frontului pentru a lua legătura cu un grup de partizani ce acționau pe piscul Sfînta Tereza și a dinamita un viaduct, pierzându-și viața la finalul misiunii.

Pelicula a fost subiectul a lungi polemici inițiate de critici de film, asigurând astfel consumatorul de cinematografie că trebuie să fie văzută. Filmul promite o experiență cinefilă inedită.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=QOhEe148NYk

Baltagul (1969)

Regizor: Mircea Mureșan

Durată: 103 minute

Gen: Dramă

Rating: Audiență generală

Distribuție: Margarita Lozano, Sidonia Manolache, Folco Lulli, Jean Constantin, Ilarion Ciobanu, Ernest Maftei, Nicolae Corjos, Sandu Sticlaru.

Ecranizare a romanului cu acelaşi titlu al lui Mihail Sadoveanu, Baltagul este o coproducţie româno-italiană cu multe merite cinematografice: acţiune fidelă cărţii, imagine spectaculoasă şi plină de semnificaţii, muzică frumoasă a compozitorului francez Maurice Le Roux şi interpretări memorabile.

Filmul are un laitmotiv cu rezonanţă de legendă – visul Vitoriei în care Nechifor Lipan traversează călare spre asfinţit o revărsare de ape, cu spatele întors către ea. Astfel, pelicula e aproape un poem cinematografic, o veritabilă operă de artă.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=BKVseuNQHaY


Apostolul Bologa, primele proiecţii cu public, la Bucureşti şi Londra

„APOSTOLUL BOLOGA”, filmul realizat de Televiziunea Română prin Casa de Producție TVR şi regizat de Dominic Dembinski, a avut luni, 19 noiembrie prima proiecție publică la care au fost prezenți jurnaliști si echipa filmului. Adaptare a romanului „Pădurea Spânzuraţilor” de Liviu Rebreanu, filmul are o distribuție de excepție, în sală fiind prezenți: Alexandru Repan, Adrian Titieni, Cristi Iacob, Mihai Stănescu, Andras Demeter, Andrada Fuscaș, Mihai Bica.

„Televiziunea Română şi Dominic Dembinski au avut o misiune foarte grea în ecranizarea acestui celebru roman, mai ales după minunatul film al lui Ciulei. Echipa a găsit o cale nouă, interesantă, o dezbatere între patriotism și datorie, între dragoste și frică. Demersul a reuşit şi datorită unei distribuţii inspirat aleasă, succesul fiind dovedit şi de prezenţa masivă a publicului şi primirea călduroasă în sala de cinema. Îl felicit pe Dominic şi felicit Televiziunea Română pentru această reuşită”, a mărturisit Alexandru Repan.

 „A fost o seară minunată şi mult aşteptată! Întâlnirea cu întreaga echipă a fost o reală plăcere. Cred că filmul va plăcea marelui public, având o imagine de poveste, o regie care suţine convenţia de basm atemporal şi un joc al actorilor extraordinar!” – Mihai Stănescu.

După proiecţia de la Hollywood Multiplex, filmul va fi prezentat, pe 22 noiembrie, la Londra, în cadrul Romanian History Film Days in Belgravia în prezența regizorului şi a producătorului Claudia Nedelcu Duca, urmând ca pe 25 noiembrie începând cu ora 20.30, să aibă o proiecţie specială la Cinema Muzeul Ţăranului în selecţia Festivalului Internaţional de Film şi Psihanaliză.

Dintr-un spaţiu paradisiac, văzut ca o cameră-casă ruinată, în jurul unei spânzurători înflorite ca un cireş japonez de primăvară, Apostol Bologa ne povesteşte drumul său de la beznă la lumina învierii.

Amintirile lui devin filmulAPOSTOLUL BOLOGA”. Un sfânt care (ne) povesteşte, dincolo de moarte – sfinţii şi eroii, nu mor niciodată, nu-i aşa? –, o aventură în care  cei de azi ne putem recunoaşte, ne putem vedea spaimele şi urma de curaj, depăşindu-ne zona de confort istoric actual.

Romanul „Pădurea spânzuraţilor” al lui Liviu Rebreanu într-o formulă cinematografică inedită este propunerea Casei de Producţie a TVR pentru spectatori şi telespectatori, la 100 de ani de la prima conflagraţie mondială.

Structurat ca un vis în vis în care lucrurile văzute sunt făcute din lucruri nevăzute, filmul are o abordare îndrăzneaţă şi neconvenţională nu doar a structurii romanului, ci şi prin ineditul construcţiei montajului – tip puzzle, călătoria sufletului în timp imaginată de regizor nefiind cronologică. O poveste spusă de actori importanţi ai cinematografiei româneşti: Răzvan Vasilescu, Alexandru Repan, Cristi Iacob, Mihai Stănescu, Adrian Titieni, Ion Haiduc, Marius Bodochi, Bogdan Nechifor, Andreea Vasile, Demeter Andras, Meda Victor, Mihai Bica, Andrada Fuscaș, Mircea Postelnicu, George Constantinescu și Albert Demeter.

Imaginea filmului este semnată de Daniel Şerbănică, montajul de Dragoş Smărăndescu, scenografie costume: Bristena de Satmaari, scenografie decor: Raluca Chelaru, Matei Bucur Mihăescu semnează muzica iar Mihaela Constantinescu ilustraţia muzicală. APOSTOLUL BOLOGA” este o producție a Casei de Producţie TVR după un scenariu semnat de Dominic Dembinski; producător delegat: Demeter Andras.

Puteţi urmări trailerul filmului pe: https://youtu.be/wz3ttwfpyYA.

APOSTOLUL BOLOGA” face parte din proiectele Televiziunii Române dedicate Centenarului Marii Uniri şi va fi difuzat la finalul lunii noiembrie pe TVR 1. 


De Ziua Națională, filmul românesc ocupă din nou Grand Cinema & More

Cu ocazia Zilei Naționale, Grand Cinema & More găzduiește din nou Festivalul Filmelor Românești, aflat deja la a treia ediție. Așa că în perioada 30 noiembrie – 2 decembrie, o selecție de 6 filme românești dintre cele mai bune și premiate va întregi programul cinematografului, iar biletele vor avea un preț special de 20 de lei.

Astfel, timp de 3 zile, spectatorii vor putea urmări filmele „Moromeții 2, „Touch Me Not”, Coborâm la prima, Dragoste 1. Câine, România neîmblânzită și Secretul fericirii.

Festivalul va fi deschis de „Moromeții 2”. Continuarea uneia dintre cele mai iubite și cunoscute ecranizări din istoria cinematografiei românești readuce pe marile ecrane cunoscutele personaje ale lui Marin Preda, sub conducerea lui Stere Gulea, cel care a regizat și primul film în 1987.

În fiecare zi a festivalului va rula la Grand Cinema & More și controversatul lungmetraj „Touch Me Not”, o producție unică ce nu a intrat încă în circuitul cinematografelor, având ca dată de lansare ianuarie 2019. Filmul regizoarei Adina Pintilie, recompensat cu premiul Ursul de Aur și trofeul pentru cel mai bun debut la Berlinale, este un amalgam între documentar, spectacol vizual și cinema, o adevărată incursiune în subiecte dificile precum singurătatea sau intimitatea.

Coborâm la prima”, în regia lui Tedy Necula, primul film inspirațional autohton care amintește de tragedia de la Colectiv, este inclus și el în programul festivalului. Pelicula spune povestea pasagerilor dintr-un vagon de metrou, a doua zi după devastatorul incendiu.

După „Eu când vreau să fluier, fluier”, distins în 2010 cu Ursul de Argint la Festivalul de la Berlin, regizorul Florin Şerban revine cu un nou proiect cultural de succes – „Dragoste 1. Câine”. Lansat în vară, filmul a obținut deja două premii la Festivalul de Film de la Sarajevo. „Dragoste 1. Câine” spune povestea de dragoste viscerală dintre un pădurar și o femeie pe care o găsește abandonată în pădure – o poveste izolată în timp și spațiu, care explorează iubirea izvorâtă din furie și frică.

În cadrul Festivalului Filmelor Românești de la Grand Cinema & More va putea fi văzut și documentarul „România Neîmblânzită”. Producția ce dezvăluie în 90 de minute frumusețea sălbatică, nealterată și magică a României a fost desemnată cel mai bun film documentar despre natură, mediu și ecologie în cadrul festivalului internațional Cannes Corporate Media & TV Awards.

Cel de-al șaselea film este „Secretul fericirii”, debutul în lungmetraj al regizorului Vlad Zamfirescu, o producție ce te poartă printr-o paletă de emoții, de la umor până la dramă cu accente sarcastice, într-un singur decor și trei personaje, precum o piesă de teatru.

Programul complet al filmelor este disponibil pe www.grandentertainment.ro , iar biletele pot fi achiziționate atât online, cât și din cinematograf.


Comedia ,,Faci sau Taci” va avea premiera pe marile ecrane din 22 martie 2019

Odată cu finalizarea filmărilor pentru comedia ,,Faci sau Taci” a fost stabilită şi o dată de lansare, iar din 22 martie 2019 lungmetrajul regizat de Iura Luncaşu va avea premiera pe marile ecrane din toată ţara, fiind distribuit în cinematografe de Vertical Entertainment.

Cu un palmares impresionant din care fac parte comediile ,,Minte-mă frumos” (2012) şi ,,Ghinionistul” (2017), Iura Luncaşu a doborat în trecut recorduri de spectatori, care l-au pregătit pentru experienţa ,,Faci sau Taci”, noul său proiect, pentru care a filmat timp de doar 22 de zile, în 13 locaţii diferite din Banat.

Despre ce a însemnat producţia comediei ,,Faci sau Taci”, Iura Luncaşu, în calitate de regizor, scenarist şi producător declară: ,,Filmările au fost spectaculoase. Mă aşteptam să fie ceva aparte faţă de tot ce am făcut până acum, pentru că de această dată am avut mult mai mult timp de pregătiri. Faci sau Taci a fost de departe cel mai complicat proiect pentru mine. Ştiam că îmi doresc altceva, că vreau să ridicăm nivelul şi vreau un alt tip de decupaj. Eu îmi propun ca de la un proiect la altul să îmbunătăţesc vizibil calitatea produsului. Abia aştept să ajung pe marile ecrane pe 22 martie cu Faci sau Taci pentru că vreau să văd dacă publicul rezonează cu filmul nostru.’’, a detaliat regizorul.

Tot Iura Luncaşu subliniază importanţa cooptării de investitori în producţia locală, încă din faza de proiect: ,,Având în vedere ca eu sunt într-o zona de film independent şi tot caut pârghii de a construi un alt tip de produs, este absolut important să ai parteneri. Era evident că eu căutam acei oameni care au o viziune, nişte oameni speciali, care să aibă încredere să dezvolte această piata. M-am bucurat enorm că cei de la The Story Lab au văzut acelaşi lucru ca noi şi că poveştile româneşti pot fi atât de atractive încât să genereze şi public pe măsură.“, a continuat Luncaşu.

Un film independent semnat de casa de producţie Next Spot, comedia ,,Faci sau Taci” a fost realizată cu sprijinul Vertical Entertainment şi The Story Lab, divizia de conţinut a agenţiei internaţionale Dentsu Aegis Network. Despre decizia de a investi în producţia filmului, Răzvan Varabiescu CEO Dentsu Aegis Network România a declarat: ,,Parteneriatul cu Faci sau Taci este un pas firesc în continuarea strategiei The Story Lab România de a investi în conţinut premium, după ce a finantat filme din portofoliul international şi formate tv. Universul media se schimbă, modul în care oamenii consumă conţinut se schimbă, soluţia pentru branduri este de a fi integrat natural în conţinut încă de la formarea acestuia.”, a concluzionat Răzvan Varabiescu.

The Story Lab este un investitor, producător şi distribuitor global de conţinut de divertisment premium, cu sediul în Londra şi cu o echipă de peste 300 de profesionişti din domeniu în întreaga lume.

Începând cu 2015, The Story Lab distribuie cu succes formate TV de prime time, cum ar fi Ninja Warrior, şi ofera soluţii strategice de producţie, parteneriat şi generare de conţinut pentru clienţii săi.

Povestea comediei ,,Faci sau taci” aduce în prim plan reţelele de traficanţi de carne vie, care de această dată au căpătat proporţii îngrijorătoare. O grupare atipică, fără denumire, fără identitate, activează în România şi servisează ţările vecine. Până aici, nu e nimic amuzant. Dar atunci când câţiva funcţionari români primesc vizita oficialilor din Spania şi trebuie să pună la cale o misiune specială, iar spaniola lor constă în Hola, mamacita, Shakira, Pique, lucrurile se complică. Pornim în misiune, dar care-i aia? Recunoaşte, lucrurile devin amuzante.

Noroc că există şi oameni competenţi. Misiunea e pe cale să înceapă.  O echipă de 6 fete de la forţele speciale, miniştri, comisari, un şofer nedumerit, un infractor cu identitate ascunsă, un funcţionar plin de pofte carnale, cu toţii se pun în mişcare.

Se instalează tabăra de operaţiuni şi se aplică planul: fetele, care mânuiesc armele la fel de bine cum mânuiesc rujul, trebuie să intre adânc sub acoperire într-un semi-bordel, o casă conspirativă de tranzit unde sunt ţinute ostaticele în drumul spre Rusia sau Serbia. Şi aici, e mai mult decât umor, mai aducem şi suspans, bătăi, intervenţii în forţă, secrete de alcov, idile, twist-uri şi multă acţiune. 

Din 22 martie, ,,Faci sau Taci” aduce pe marile ecrane o distribuţie impresionantă, formată din nu mai puţin de 16 nume sonore precum: Augustin Viziru, Levent Sali, Gică Craioveanu, Cătălin Cazacu, Codin Maticiuc, Cosmin Nedelcu (Micutzu), Bogdan Mălăele, Diana Dumitrescu, Sandra Izbaşa, Giulia, Oana Moşneagu, Ana Baniciu, Cristina Visterneanu, Monica Bârlădeanu, Maria Popoviciu şi Horia Brenciu.

Articole similare

Nou: Ideea de natura. O istorie a gandirii cosmologice europene, de Robin George Collingwood

Jovi Ene

Cărți de psihologie practică și educație financiară în topul vânzărilor Curtea Veche Publishing din 2018

Jovi Ene

Editura Paralela 45 la Bookfest 2024. Se poartă cartea!

Jovi Ene

Leave a Comment

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult