Știrile săptămânii: Doi invitati speciali la proiecțiile Kinedok powered by One World Romania; Premiile Filminute 2016 – toate în 60 de secunde; Filme Sahia proiectate în licee; INE-RITM: Call for Entries; The Destruction of Memory, A Wallnut Tree și The Infinite Happiness, printre documentarele UrbanEye Film Festival 2016; Umorul românesc apreciat în cadrul DOK Leipzig-Documentarul „Varză, cartofi și alți demoni” a avut premiera mondială; Filmele de Cannes au adus peste 25.000 de spectatori la cinema.
Doi invitati speciali la proiecțiile Kinedok powered by One World Romania
Proiecțiile de film marca KineDok powered by One World Romania se apropie de penultima lună de proiecții. În noiembrie, KineDok vă invită în 18 locații alternative din țară pentru a viziona filme documentare creative din Europa de Est si Centrală, și a sta de vorbă cu regizori, cineaști, protagoniștiși experți în domeniu într-un mediu informal.
INVITAȚI SPECIALI:
Ieva Ozolina, regizoarea filmului “Tatăl meu, bancherul” (Letonia, 68 min.), va fi alături de publicul din România și va participa la proiecțiile din București, Make a Point pe 03 noiembrie (20:00), din Târgoviște, Biblioteca Județeană „Ion Heliade Radulescu” Dâmbovița, pe 04 noiembrie (17:00) și Brașov, HOF Café, pe 05 noiembrie (19:00). Regizoarea de film este fiica cea mare a celui mai important bancher din Letonia din anii 1990. A absolvit Academia de Arte Frumoase din Letonia și a lucrat ca artist și designer de expoziții, timp de mai bine de 10 de ani. În 2009 s-a înscris în programul de film al Academiei Letone de Cultură, cu scopul de a realiza un film documentar despre tatăl său dispărut. ,,Tatăl meu bancherul’’este primul său lungmetraj.
Attila Szabó, muzician și protagonist al filmului „Frați de cântec” (Ungaria, România, 77 min) va participa la proiecțiile din Oradea, Moszkva Café, pe 09 noiembrie (20:00) și Satu Mare, Muzeul de Artă “Aurel Popp”, pe 10 noiembrie (18:00). Attila Szabó, a început să cânte la vioară la vârsta de 6 ani, la 13 ani a început să învețe să cânte la chitara în mod autodidact. Din 1995, este membru al binecunoscutei formații din Ungaria – Csík Zenekar, care apare în filmul “Frați de cântec”. De-a lungul carierei sale a obținut mai multe premii, printre care:
2007: premiul Fonogram
2009: premiul Magyar Örökség
2010: Premiul Prima Primissima
2013: Premiul Kossuth
2014: Eger Díszpolgára
–-
Kinedok powered by One World Romania este un program internațional de distribuție de filme documentare creative în spații neconvenționale organizat de Asociația One World Romania. Până la sfârșitul anului peste 280 de proiecții sunt organizate în 28 de locații din 25 de orașe din țară.
ORGANIZATOR NAŢIONAL: Asociația One World Romania
ONLINE: oneworld.ro | kinedok.net
Premiile Filminute 2016 – toate în 60 de secunde
Originar din New Delhi, regizorul Rohin Raveendran a luat premiul cel mare la cea de-a 11-a ediție Filminute, festival internațional de filme de un minut. PAIJANA este povestea subtilă și captivantă a unui idile ce se petrece în suburbiile suprapopulate ale Mumbaiului. Asemeni celorlalte filme din competiție, acțiunea se desfășoară în nici mai mult, nici mai puțin de 60 de secunde.
Juriul Filminute 2016, din care face parte recunoscutul regizor taiwanez Hou Hsiao-Hsien, a premiat această dramă a clasei muncitoare pentru regie și comentariul social puternic.
Premiul publicului, selectat anul acesta de un public din 165 de țări, a mers la fermecătoarea animație franțuzească de comedie VOLTIGE, regizată de Brunel Léo. “Hilar,” “Adorabil” și “tăvălit pe jos de râs” s-au numărat printre comentariile primite de film. A fost de asemenea lăudat pentru performanțele celor două personaje centrale, care au fost comparate Stan și Bran. În ceea ce privește soarta Fiat 500-lui din centrul poveștii, “vă vom lăsa să descoperiți singuri pe măsură ce vedeți filmul,” spune co-fondatorul festivalului și președintele juriului, John Ketchum.
Pe parcursul festivalului, publicul a fost invitat să evalueze filmele. Premiul Top Rated din acest an a mers către CUTTING ROOM al canadienilor Nathan White și Richard Colmer. Filmul prezintă într-o lumină creativă un moment dulce-amărui construit în jurul unui bărbat care se confesează în fața camerei. Publicul i-a acordat 4.8 din 5 stele.
17 țări au fost reprezentate în selecția de 25 de filme, inclusiv un record de 5 filme din Spania, 3 din Statele Unite, precum și câte două din Iran, Franța și Germania.
În 2016, Juriul internațional a fost format din 8 membri, printre care Hou Hsiao-Hsien, scriitorul John Vaillant, jurnalista FIPRESCI Barbara Hollender, scriitoarea/artista Nayla Elamin, regizorii Motke Dapp și Guillaume Renusson, precum și cofondatorii Filminute John Ketchum și Sabaa Quao. Împreună, pe lângă premiul Best Filminute, aceștia au oferit 5 Mențiuni ale Juriului, care au mers către: Fish (Iran), Voltige (Franța), Just Kids (Spania), To Ring or Not To Ring (România), și Backtrack (USA).
România își continuă turul de forță primind a șasea mențiune a juriului pentru povestea amuzantă a unei maturizări în interpretarea lui Răzvan Du – To Ring or Not to Ring. Acesta, alături de cele două premii Top Rated, un premiu al publicului și un Best Filminute (2006) aduce România la un palmares de 9 premii Filminute, întrecută doar de Marea Britanie.
Filminute a continuat tradiția premiilor acordate de parteneri, atât cu Cineuropa cât și cu CineCoup. Premiu Filminute 2016 CineCoup, acordat de acceleratorul de film canadian, a mers către A2042 (Spania). Premiul Publicului Cineuropa a mers anul acesta către Love at First Light (Irlanda).
BEST FILMINUTE
PAIJANA http://www.filminute.com/films/2016/paijana/
ROHIN RAVEENDRAN (India)
PEOPLE’S CHOICE
VOLTIGE http://www.filminute.com/films/2016/voltige/
BRUNEL LEO (France)
TOP RATED
CUTTING ROOM http://www.filminute.com/films/2016/cutting-room/
NATHAN WHITE & RICHARD COLMER (Canada)
5 JURY COMMENDATIONS
FISH http://www.filminute.com/films/2016/fish/
SAMAN HOSSEINPUOR (Iran)
VOLTIGE http://www.filminute.com/films/2016/voltige/
BRUNEL LEO (France)
JUST KIDS http://www.filminute.com/films/2016/just-kids/
SAMAN HOSSEINPUOR (Iran)
TO RING OR NOT TO RING http://www.filminute.com/films/2016/to-ring-or-not-to-ring/
RAZVAN DU (Romania)
BACKTRACK http://www.filminute.com/films/2016/backtrack/
NATHAN HONG FISHER (USA)
Filme Sahia proiectate în licee
Pentru al doilea an la rând, Asociația One World Romania aduce, în mai multe licee, filme documentare de scurt-metraj produse de Studioul Alexandru Sahia. Selecția de anul acesta are ca temă copilul ca „resursă națională” și reprezentarea copilăriei în filmele produse de studio în perioada 1960-1989.
În perioada 3-11 noiembrie 2016, Asociația One World Romania, în cadrul proiectului „Recuperarea patrimoniului de film documentar românesc” și prin intermediul programului One World Romania la Școală, aduce filme produse la Studioul Alexandru Sahia în mai multe licee din țară.
Seria proiecțiilor debutează la Târgu Neamț, unde a fost realizat chiar unul dintre filmele selectate și continuă la București, în liceele: Colegiul Național „Sf. Sava”, Colegiul Național „Ion Creangă”, Colegiul Național „Spiru Haret” și Colegiul Național „Matei Basarab”. Scurtmetrajele selectate sunt: Școala de la Meri (1964, Jean Popovici/Sergiu Huzum), Adolescența (1970, Florica și Paul Holban), Sedință cu părinții (1980, Paula și Doru Segall), Absolvenții (1985, Paula și Doru Segal) și Pe malul Ozanei (1984, Copel Moscu).
„Alexandru Sahia” a fost studioul de film documentar al României socialiste. Vreme de aproape patru decenii (1950-1989), a funcţionat pe baza unui mandat politic de imersie în realitatea socialistă. Producţia studioului a inclus o varietate de genuri factuale, de la jurnalul de actualităţi la documentarul de autor şi de la filmul de propagandă politică la filme turistice sau industriale.
Astăzi, când memoria socială a comunismului combină mai multe registre iar parte dintre imaginile produse de studio sunt frecvent reciclate în mediile sociale pe filieră nostalgică, proiectul invită liceenii să vizioneze și să discute – în compania cercetătoarei Adina Brădeanu – filmele studioului Sahia ca punct de pornire pentru formarea unei imagini proprii, mai nuanțate, asupra temei puse în discuție și, în general, a istoriei recente a României.
CINE-RITM: Call for Entries
CINE-RITM lansează apelul pentru înscrieri, adresat studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor înrolaţi în momentul înscrierii în cadrul studiilor cinematografice sau muzicale. CINE-RITM a debutat ca fiind primul program academic românesc care creează echipe de tineri cineaşti şi compozitori, în vederea realizării de filme cu muzică originală şi a experimentării audio-vizuale.
Iniţiat de către Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică “I.L.Caragiale”Bucureşti, în parteneriat cu Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti, programul facilitează, pe parcursul unui an academic, realizarea de scurt-metraje cu muzică originală. Producția filmelor și a compozițiilor le revine universităților, fiind proiecte incluse în programa academică.
Cei interesaţi sunt rugaţi să trimită la cineritm@gmail.com până la data de 10 Noiembrie 2016:
- CV care să includă filmografie (pentru regizori)/ portofoliu muzical (pentru compozitori)
- Scenariul unui proiect de film care va fi dezvoltat în cadrul CINE-RITM (pentru regizori) / detalierea unui experiment muzical, care ar putea fi explorat într-un film (pentru compozitori)
- Scrisoare de motivaţie
Participanţii selectați se bucură, pe parcursul unui an academic, de sprijin inter-instituţional, de îndrumare şi de promovarea proiectelor rezultate. Lista celor interesaţi de ateliere ca observatori este deschisă în limita locurilor disponibile.
Programul se desfăşoară pe parcursul unui an academic şi constă în trei ateliere principale de lucru pe proiect, însoţite de întâlniri intermediare informale precum round tables, dezbateri individuale ale proiectelor, work-in-progress şi consultări online. După primele două ateliere, consacrate alcătuirii echipelor şi dezvoltării de scenariu, tuturor participanţilor li se conferă o perioadă de 3-5 luni pentru pre-producţia, producţia şi post-producţia completă a proiectelor de scurt-metraj cu muzică originală. La final, filmele dezvoltate în cadrul CINE-RITM vor avea avanpremiera work-in-progress în cadrul Festivalului Internaţional de Film Studenţesc CineMAiubit 2017, urmând să îşi urmeze parcursul festivalier.
În perioadele intermediare atelierelor, CINE-RITM va iniţia discuţii, masterclass-uri, workshop-uri şi seminarii conduse de profesionişti în domeniu, care îşi propun să exploreze rolul muzicii originale in film, aspecte ale ritmului audio-vizual şi sound design-ului precum şi proiecte transmedia cu o dimensiune puternic sonoră.
CINE-RITM îşi propune să devină o platformă activă pentru promovarea muzicii originale de film şi pentru interrelaţionarea profesioniştilor din domenii artistice audio-vizuale, în vederea creării unor colaborări inter-disciplinare calitative. Programul nu percepe, pe durata anului de lucru, nicio taxă de înscriere, facilitând tuturor studenţilor, masteranzilor și doctoranzilor îndrumare a lucrului în echipă necondiţionată şi acces la resursele academice de care dispun ambele universităţi de profil.
Primele două ediţii au reunit în cadrul selecţiei tineri compozitori, din cadrul Universității Naţionale de Muzică Bucureşti, precum Irina Vesa, Alexandru Sima, Paul Isăilă, Alexandru Mihalcea, Diana Vulcu, Ionuţ Teodorescu, Sebastian Androne, Bogdana Popa, Corina Alexandra Tîrziman, Lidia Ciubuc. Printre tinerii cineaşti selectaţi în cadrul primelor ediţii s-au numărat studenţi şi masteranzi ai Facultăţii de Film – Eduard Cristian Drăgan, Ioana Grigore, Sebastian Mihăilescu, Goran Mihailov, Alexandru Mironescu, Andrei Răuţu, Alina Bogdan, Razvan Dutchevici. Prima ediţie a facilitat finalizarea a cinci scurt-metraje cu muzică originală. A doua ediție a facilitat finalizarea a trei scurt-metraje cu muzică originală.
Mai multe despre profilul fiecărui participant selectat sub egida CINE-RITM Young Hope, portofoliul artistic actual şi proiectul dezvoltat în cadrul CINE-RITM se pot regăsi pe blog-ul oficial al programului: http://cineritm.tumblr.com/
Programul este iniţiat şi facilitat de către Ioana Mischie (UNATC, CINETic) şi Cătălin Creţu (UNMB). Ioana Mischie este cineastă şi doctorandă în cadrul UNATC, coordonatoare de programe a CINETic. Cătălin Creţu este compozitor, artist multimedia, cercetător ştiinţific dr. la Centrul de Muzică electroacustică şi Multimedia al UNMB.
*CINE-RITM este o inițiativă dezvoltată independent. Participarea în cadrul programului CINE-RITM este gratuită.
The Destruction of Memory, A Wallnut Tree și The Infinite Happiness, printre documentarele UrbanEye Film Festival 2016
UrbanEye Film Festival aduce la București cinci zile de filme și discuții despre diferite teme legate de oraș, felul în care sunt modelate și despre oamenii care le locuiesc. Peste douăzeci de filme documentare premiate fac parte din programul festivalului, majoritatea fiind proiectate în premieră pentru țara noastră. Acestea sunt împărțite în patru categorii, în funcție de subiectele pe care le abordează: Memorie, Acasă, Apă și Portrete de Arhitecți. În plus, în competiția pentru Premiul UrbanEye 2016 intră filme care vorbesc despre realitățile arhitectural-urbane din România.
Sub tema Memoriei sunt grupate o serie de documentare care prezintă importanța patrimoniului în crearea unei identități, a atașamentului comunității, dar și fractura produsă în urma distrugerii acestuia. Filmul din deschiderea festivalului, The Destruction of Memory (r. Tim Slade, USA, 2016), ridică o problemă extrem de importantă: distrugerile culturale din timpul războaielor și efectul pe care acestea îl au asupra memoriei și identității comunităților. Franco’s Promise (r. Marc Weymuller, Franța / Spania, 2013) spune povestea unui oraș din Spania dispărut în urma conflictelor care au măcinat țara și relocat de dictatorul Franco la o distanță de câțiva kilometri, în urma unei promisiuni pe care acesta a făcut-o locuitorilor, iar Autopcity (r. Ștefan Rusu, Republica Moldova, 2015) este un documentar investigativ ce explorează un oraș în derivă: Chișinău.
Documentarele din categoria Acasă oferă variante diferite ale acestei sintagme. Fie că este vorba de dislocările forțate datorate războaielor sau ecologice generate de oameni, fie generate de dezastre naturale, filmele arată legătură existentă cu “acasă”: A Walnut Tree (r: Ammar Aziz, Pakistan, 2015) intră într-o tabără de refugiați și ascultă poveștile unei familii de pakistanezi despre țara natală, iar The Babushkas Of Chernobyl (r. Holly Morris & Anne Bogart, SUA, 2015) duce privitorii în mijlocul unei comunități de femei care locuiesc în zona interzisă de la Cernobîl în ciudat radiaților puternice. Fallen City (r. Qi Zhao, China, 2014) urmărește răspunsul Chinei la cutremurul istoric din 2008 care a dârâmat aproape în totalitate orașul Beichuan din regiunea Sichuan.
În categoria Apă sunt grupate filme care discută importanța acestui element natural în viețile oamenilor și ale orașelor: H2Omx (r. José Cohen, Lorenzo Hagerman, Mexic, 2013) urmărește criza de apă prin care trece un mega-oraș în care, paradoxal, plouă foarte des – Mexico City; Watermark (r. Jennifer Baichwal, Edward Burtynsky, Canada, 2015) este un documentar uimitor despre rolul apei pentru planeta noastră, plin de imagini și perspective filmate în ultra HD, iar Lost Rivers (r. Caroline Bâcle, Canada, 2012) aduce în discuție râurile urbane, până nu de mult extrem de importante în viața orașelor.
O constantă a festivalului rămâne categoria Portrete de Arhitecți, în care sunt incluse filme ce poartă spectatorii în lumea unor arhitecți cunoscuți: Getting Frank Gehry (r. A.P. Komen, Karen Murphy, Australia, 2015), spune controversata poveste a primei clădiri pe care arhitectul Frank Gehry a ridicat-o în Australia, Amare Gio Ponti (r. Francesca Molteni, Italia, 2016) e un portret profesional, dar și personal, al unuia dintre cei mai cunoscuți arhitecți italieni, iar The Oyler House: Richard Neutra’s Desert Retreat (r. Michael Dorsey, SUA, 2012) și The W.I.N.D. House (r. A.P. Komen, Karen Murphy, Olanda, 2015) explorează relația dintre client și arhitect.
O proiecție specială va fi documentarul The Infinite Happiness (2015, Franța / Danemarca), în regia duo-ului creativ Ila Bêka și Louise Lemoine, un documentar care explorează complexul rezidențial 8 HOUSE, construit de arhitectul danez Bjarke Ingels (BIG) în suburbiile din Copenhaga. Filmul poartă spectatorii prin apartamentele și viețile fascinante ale celor care populează această clădire aparte.
În Competiția UrbanEye 2016 intră nouă scurt și mediu metraje în care clădiri, orașe sau spații din România joacă un rol important: Blocul (r. Maria Șalaru, România, 2016), Diametrala. Șantier în lucru (r. Dragoș Lumpan, România, 2016), Giant (r. Salla Tykkä, Finlanda, 2014), Iași Memories (r. Romulus Balazs, Franța, 2016), Ia altitudine (r. Olimpiu Vuia, România, 2015), The Last Key Holder (r. Dorota Mazur, Robert Migas, Polonia, 2016), The Marble Village (r. Ioana Dorobanțu, România, 2011), Up Stairs (r. Alina Ușurelu, România, 2016) și White is The New White (r. Mihnea Rareș Hantiu, România, 2016).
Programul complet al UrbanEye Film Festival 2016 va fi disponibil pe www.UrbanEye.ro.
Umorul românesc apreciat în cadrul DOK Leipzig. Documentarul „Varză, cartofi și alți demoni” a avut premiera mondială
Filmul documentar Varză, cartofi și alți demoni, în regia lui Șerban Georgescu, a avut premiera mondială marți 1 noiembrie 2016, în cadrul Festivalului Internațional de Film Documentar și de Animație de la Leipzig – DOK Leipzig. O sală aproape plină de cinefili din întreaga Europă au oferit un feedback pozitiv producției românești, atât pe durata proiecției cât și cadrul sesiunii de Q & A de la final.
Fondat în 1955, Dok Leipzig este cel mai vechi festival de film documentar din lume și unul dintre cele mai reputate în ceea ce privește documentarul artistic, filmul de animație și proiectele interactive. Varză, cartofi și alți demoni a fost selecționat alături de alte 178 de filme și 6 proiecte interactive, din peste 2400 de filme propuse și a fost inclus în secțiunea Program Internațional.
Aplauze, multe zâmbete și curiozitate – acesta este rezumatul primelor impresii despre povestea filmată în satul Lungulețu. Stilul narativ, specific românesc, – „haz de necaz” – a fost considerat puctul forte de către publicul de la Leipzig. Sesiunea de întrebări și răspunsuri a durat peste 30 de minute și a reliefat actualitatea subiectului, demonstrând că sectorul agricol se confruntă cu probleme similare la nivel global, așa cum deja apreciase Olaf Grunert (Commisioning Editor, ARTE): „Acest proiect este excelent. Este o poveste care ia un subiect de zi cu zi și îl transpune astfel încât poți înțelege întreg tabloul de absurdități din finanțările industriei agricole din Europa.”.
Filmul relatează din interior strădania satului de a ieşi dintr-un cerc vicios din care nimeni nu câștigă: 1 sat, 1.000 de tractoare, 100.000 de tone de varză. Profit? Niciunul. Din contră: la finalul zilei sătenii au de a ales între a vinde pe aproape nimic sau a-și îngropa recolta.
Regizorul a documentat personal subiectul timp de un an în care a lucrat pământul cot la cot cu sătenii. Întreaga lui experiență, precum și potențialele soluții identificate chiar în cadrul comunității sunt relatate în 60 de minute de satiră autentică. Pot depăși sătenii lipsa de încredere în orice decizie „colectivă” sau în orice lider? Va rămâne de văzut pe ecranele din România de la sfărșitul lunii noiembrie. Ultima proiecție din cadrul DOK Leipzig va avea loc sâmbătă, 5 noiembrie.
Şerban Georgescu are la activ mai bine de 20 de ani de experienţă în domeniul documentarelor şi advertisingului, lucrând pentru clienţi de prestigiu, cu unii dintre cei mai importanţi jucători din industrie.
Filmele de Cannes au adus peste 25.000 de spectatori la cinema. Număr record de proiecții sold out
Peste 25.000 de spectatori din București, Cluj-Napoca, Timișoara și Iași au vizionat, în premieră în România, filme din selecția Festivalului de la Cannes. Ediția a șaptea a Les Films de Cannes à Bucarest s-a întins pe durata a zece zile și a adus mai mult de 20.000 de spectatori în cele patru săli – CinemaPRO, Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului și Sala Auditorium a Muzeului Național de Artă al României. Este ediția cu cei mai mulți spectatori și un număr record de proiecții sold out: pentru 20 dintre filmele din festival, s-au epuizat toate biletele puse în vânzare. Circa 40% dintre bilete au fost achiziționate online în avans de pe Eventbook.ro, înainte de începerea festivalului.
Unul dintre cele mai populare evenimente ale festivalului a fost conferința Managing Talents, de la Cinema Elvire Popesco, la care s-au înscris peste 200 de participanți – majoritatea, actori și regizori tineri. Invitații Ilene Feldman (talent manager, LBI Entertainment, SUA), Avy Kaufman (director de casting, SUA), Richard Cook (Lisa Richard Agency, Irlanda), Georg Georgi (Das Imperium, Germania) au răspuns numeroaselor întrebări despre talent management, rolul unui agent sau regulile esențiale în pregătirea unui portofoliu profesionist sau a unui casting.
Au avut parte de săli arhipline filmul din deschiderea Les Films de Cannes à Bucarest, Toni Erdmann, introdus de regizoarea Maren Ade, Personal Shopper, proiectat în prezența regizorului Olivier Assayas, câștigătorul Palme d’Or, I, Daniel Blake, Juste la fin du monde, al lui Xavier Dolan, The Handmaiden, noul film marca Park Chan-wook, The Happiest Day in the Life of Olli Mäki, prezentat de regizorul Juho Kuosmanen, Album, al lui Mehmet Can Mertoğlu, invitat special al festivalului, Beyond the Mountains and Hills, proiectat în prezența regizorului Eran Kolirin, After the Storm, Mal de pierres sau Julieta. Cu sala plină au avut loc și discuțiile cu artista iraniană Mania Akbari, invitata specială a retrospectivei dedicate lui Abbas Kiarostami, precum și cele cu echipele filmelor românești – 6,9 pe scara Richter, Bacalaureat, Sieranevada, Câini, Inimi cicatrizate, Afacerea Est sau Două lozuri.
Pentru prima dată, filmele de Cannes au fost proiectate în aceeași perioadă la Cluj-Napoca (14-16 octombrie, Cinema Victoria), Timișoara (21-22 octombrie, Filarmonica Banatul) și Iași (28-29 octombrie, Ateneul din Iași). Week-end-urile cu premiere de la Cannes au strâns peste 5.000 de spectatori în cele trei orașe. Cineastul francez Alain Guiraudie s-a întâlnit cu publicul din Cluj la proiecțiile Rester vertical și L’Inconnu du lac, iar regizorul turc Mehmet Can Mertoğlu le-a povestit timișorenilor despre debutul Album, co-produs de România. Proiecțiile din cele trei orașe au fost introduse de criticul Irina Margareta Nistor.
Entuziasmului publicului a generat o nouă ediție pilot și la Suceava, la Cinema Modern, între 18 și 20 noiembrie, continuând inițiativa de a aduce producțiile de la Cannes în alte orașe din țară. Programul va cuprinde opt filme, dintre care șase premiate anul acesta la Festivalul de la Cannes.