Stiri

Câteva știri din lumea filmului românesc (25 februarie – 3 martie 2019)

Știrile săptămânii: Primul gong pentru Caisă: din 1 martie documentarul intră în cinematografe; The Script Contest – Ediția #3 a luat sfârșit; Maraton de documentar la One World Romania 12; Să nu ucizi, de vineri în cinematografe; The Sisters Brothers, câștigător a 4 premii Cesar – în premieră la American Independent Film Festival (12-18 aprilie); Actrița Ileana Stana Ionescu va fi distinsă cu Premiul Gopo pentru Întreaga Carieră; 15 martie – Deschiderea One World Romania; Serialul american „Recrutul” (The Rookie) are premiera la AXN, pe 5 martie; Ursul de Aur de la Berlin 2018 vine la Timișoara în prezența echipei – Pelicula culturală.

Primul gong pentru Caisă: din 1 martie documentarul intră în cinematografe

După premiera de gală de la Cinema Pro, noul documentar al lui Alexandru Mavrodineanu, Caisă, numără secundele până la intrarea în cinematografe, la început de martie.

Prezentat în premieră la TIFF 2018, premiat anul trecut la Astra Film Festival și la Docuart și selectat zilele acestea la ZagrebDox și la Festivalul de Film Documentar de la Salonic, Caisă expune într-un mod captivant atât relația imprevizibilă dintre un antrenor de box și cel mai bun elev al său, cât și luptele care se dau dincolo de ring.

Într-o sală de sport de la marginea Bucureștiului, un antrenor de box (Dumitru Dobre) aflat la sfârşitul carierei lucrează pentru a transforma un grup de copii din medii defavorizate în următorii campioni de juniori. Deziluzionat, dar perseverent, antrenorul Dobre îşi pune speranţele într-un puşti talentat de 13 ani, poreclit Caisă (Cristian Palcuie).

„Documentarul lui Alexandru Mavrodineanu arată în ce chinuri se naște un campion. Și cât de repede se risipește. (…) Filmul are emoție, are o poveste care te ține până la sfârșit, fără a cădea în melodramă, și are personaje atașante, puternice. ” (Gazeta Sporturilor)

Caisă dezvăluie o perspectivă tulburătoare asupra societăţii româneşti, punând în centru un om care nu se lasă cuprins de cinismul general şi oferă unor tineri un refugiu şi o şansă,” (motivația juriului Astra Film Festival).

Trailer: bit.ly/CAISAT1

Filmul va avea avanpremiera joi, 28 februarie, ora 20:30, la Cinema Elvire Popesco și din 1 martie ajunge și în următoarele cinematografe: BUCUREȘTI: Cinema Movieplex, Băneasa Grand Cinema and More, Cine Grand Titan, Cinema Muzeul Țăranului, Elvire Popesco, Cinema Union, Cinema Eforie, Cinema Europa, Happy Cinema; BÂRLAD: Cityplex Victoria; BISTRIȚA: Cinema Dacia; BOTOȘANI: Cinema Unirea; BRAȘOV: Cinema One Brașov,  Cinemateca Patria; CLUJ-NAPOCA : Cinema Victoria; CONSTANȚA : Cityplex Constanța; CRAIOVA : Cinema Patria; FOCȘANI : Cinema Balada; GURA HUMORULUI : Casa de Cultura; IAȘI : Ateneul din Iași; ODOBEȘTI : Casa de Cultură ; PITEȘTI : Cinema București, Cinema Trivale, Cinema Sebastian Papaiani; SFÂNTU GHEORGHE : Cinema Arta by Cityplex; SUCEAVA: Cinema Modern; TÂRGU-MUREȘ: Cinema Arta 3D.

Cineastul Alexandru Mavrodineanu a mai regizat scurtmetrajele Muzica în sânge și Lecția de Box și documentarul Omul pasăre, în colaborare cu HBO. A locuit în Berlin 6 ani, timp în care a fost cameraman pentru o companie specializată în documentare pentru diferite posturi TV, ca Arte, Sat 1, Pro 7, RAI 1, BBC, CNN.

O producție Alma Film în colaborare cu Hai-Hui Entertainment.

Distribuit de Transilvania Film.


The Script Contest – Ediția #3 a luat sfârșit!

Câștigătoarea ediției cu #3 a TSC este Diana Voinea cu scenariul “Un flamingo alb”. În cadrul întâlnirilor one-on-one, Diana a fost îndrumată de Andreea Borțun, fondator Pustnik și co-fondator Ideo Ideis. Diana Voinea este scenarist si este cunoscuta pentru scenariul filmului “Mâine…Bach”, in regia lui Mihnea Ciorica, nominalizat la Premiile Gopo la categoria “Cel mai bun film de scurtmetraj” în 2014.

Scenariul Dianei pornește de la următoarea premisă: “Înainte de Crăciun, un flamingo alb a aterizat din greșeală pe lacul Trivale din Pitești. Larisa l-a văzut, alături de bunicul ei. Sau așa crede, pentru că Larisa nu vede mai deloc.” Aflăm toată povestea foarte curând, întrucât filmul Dianei va fi produs de Castalia Pictures, în parteneriat cu StudioSet și Tangaj Production.

Odată cu ediția #3, TSC a venit și cu o nouă structură, o structură ce a pus accentul mai mult  pe dialogul constructiv dintre juriul profesionist și scenariștii finaliști. Acest lucru a dus automat la îmbunătățirea scenariilor din concurs și la crearea unor conexiuni si oportunități de colaborare inedite.

Pe lângă scenariul câștigător, alte 3 scenarii au fost luate în vizor de către membrii juriului spre a fi dezvoltate în scurtmetraje. Dorian Boguță și-a exprimat interesul de a lucra alături de Paul G. Rusen pentru a dezvolta și transforma într-un scurtmetraj scenariul său, “Euharistie”. Anamaria Antoci s-a arătat interesată să producă scurtmetrajul scris de Crăița Nanu, intitulat “Terapia Somnului”, iar Laura Mușat (producător și project manager TSC) și-a exprimat dorința de a susține în orice formă producția scurtmetrajului “Nero”, scris de Pentru Stoica și Mădălina Negrea.The Script Contest este organizat de Asociația de Dezvoltare a Filmului Românesc și caută să sprijine dezvoltarea cinematografiei române și a scenariilor care merită să ajungă pe marele ecran al festivalurilor de film din lume. TSC este singurul concurs destinat scenariilor de scurtmetraj din România, care oferă ca premiu producția scenariului câștigător.

Anul acesta, TSC a avut înscrise nu mai puțin de 58 de scenarii. În urma întâlnirilor one-on-one cu membrii juriului, doar 8 din cele 9 scenarii finaliste au ajuns în ultima etapă a concursului. A urmat o zi plină de prezentări, în care membrii juriului au urmărit cu interes evoluția participanților.

Lansat în 2016, TSC este singurul concurs de scenarii din industria autohtonă.

La sfârșitul fiecărei ediții, câștigătorul pleacă acasă cu un premiu în bani (500 EUR) și promisiunea că filmul scris de el va fi produs.

Pentru mai multe informații, urmăriți pagina de Facebook The Script Contest și site-ul The Script Contest.


Maraton de documentar la One World Romania 12

Duminică, 3 martie, de la ora 16:00 ne întâlnim la Cineclubul OWR pentru un ultim antrenament înainte de Festivalul One World Romania – ediția a 12-a (15-24 martie). 

Și nu degeaba îi spunem antrenament pentru că v-am pregătit un film-eveniment, lung de aproape cinci ore, cu care nu ne întâlnim în sălile de cinema în fiecare zi. E vorba despre unul din ultimele documentare realizate de Jonas Mekas„Lituania și colapsul URSS”, apărut în anul 2008. Prin această ultimă proiecție de Cineclub dinaintea începerii festivalului ne dorim să aducem un omagiu unui artist pe care, din păcate, l-am pierdut la începutul acestui an. Filmul este proiectat în versiunea originală (engleză), fără subtitrări în limba română.

„Lituania și colapsul URSS” e un film cum nu s-a mai văzut. Utilizând doar fragmente de știri și interviuri filmate de Mekas în sufrageria sa, pe televizorul propriu, timp de aproximativ doi ani – documentează modul în care mass-media americană a reflectat anevoiosul proces de desprindere, la începutul anilor 1990, a Lituaniei de fosta URSS.

Tot un film lung – durează peste opt ore – este și „Suflete moarte”– cel mai recent documentar al regizorului chinez Wang Bing  care va fi și primul documentar proiectat în cadrul celei de-a 12-a ediții OWR, vineri, 15 martie, începând cu ora 12:00 la Apollo111. Acesta e doar primul eveniment din cadrul zilei de deschidere, iar programul complet îl anunțăm joi, 28 februarie.

Ediția actuală a festivalului este concepută conform credinței noastre că avem nevoie, mai mult decât oricând în ultimii ani, să ne acordăm un răgaz de reflecție. Astăzi e aproape un gest de revoltă să îți iei opt ore pentru a viziona un film solicitant și revelatoriu la cinema. E un gest de revoltă să faci un pas în afara cercului ideologic – ce pare că te înghite zilnic – pentru a-ți permite să chestionezi și să probezi din cu totul alte perspective principii și judecăți care te-au format.

De aceea, vă propunem, poate mai mult decât în trecut, filme care prezintă originile unor problematici diverse ce modelează decisiv lumea actuală. Și de aceea, mai mult decât în alte ocazii, vă oferim filme de lungimi foarte variate, unele ajungând să vă solicite o zi întreagă de vizionare.

Cu „Suflete moarte”Wang Bing realizează un nou film despre rănile dureroase provocate de dictatura din China și despre crimele contra umanității pe care le-a generat. De data aceasta, este vorba despre represiunea declanșată de Mao Zedong în anii ’50, când a acuzat întregi categorii de cetățeni (mai ales tineri și profesori – definiți ca intelectuali) că ar fi „de dreapta”. Precum în România, unde regimul Gheorghiu-Dej trimitea dușmanii de clasă la „Canal”, aceștia au fost închiși în centre de „reeducare” aflate în deșertul Gobi, care s-au dovedit veritabile centre ale morții. 

Dincolo de mărturiile de neprețuit ale supraviețuitorilor, felul în care filmul este realizat ne menține activi pe toată durata lui. Această construcție, de la primul la ultimul cadru al celor 8 ore și jumătate, ne conduce pe un traseu sensibil care ne va permite să trăim ceea ce ne povestesc protagoniștii, o dată cu ei. Nu mai suntem simpli spectatori. Montajul ne face să devenim capabili de a vedea invizibilul, de a realiza o comuniune cu aceste suflete, de a resimți în noi înșine toate dimensiunile și toate straturile acestei tragedii.

Documentarul lui Wang Bing vă va ține, într-adevăr, o jumătate de zi în fața ecranului de proiecție, dar vă garantăm că nu veți regreta niciun minut petrecut în sala de cinema – va fi o experiență unică! După „Suflete moarte” vă invităm să rămâneți alături de noi, pentru o discuție cu criticul de film Andrei Gorzo.

Biletele la filmul „Suflete moarte” au fost puse în vânzare pe site-ul Eventbook și costă 25 RON, respectiv 15 RON pentru elevi, studenți și pensionari. Accesul la această proiecție se poate face și pe bază de abonament sau abonament de 5 intrări.

Intrarea la Cineclubul din data de 3 martie se face pe baza unor liste de rezervări. Pentru a va înscrie pe liste, vă rugăm să ne trimiteți un e-mail pe adresa info@oneworld.ro care să conțină numele dumneavoastră și numărul de locuri pe care doriți să îl rezervați. Așteptăm rezervările până sâmbătă, 2 martie 2019, ora 17:00.


Să nu ucizi, de vineri în cinematografe

Începând de vineri puteți vedea SĂ NU UCIZI în cinematografele din întreaga țară. Filmul co-regizat de Gabi Virginia Șarga și Cătălin Rotaru este inspirat de scandalul media care a cutremurat sistemul sanitar din România acum câțiva ani și este distribuit de Ro Image 2000 împreună cu Idea Film Distribution.

„Este un film-oglindă a unei realități contemporane dureroase, o felie din viața noastră, aici și acum. E incomod de la primul cadru până la ultimul și asta e foarte bine. Într-o lume în care toate răspunsurile sunt la un click distanță, este esențial să nu uităm să ne punem întrebări.” Declară Adina Sădeanu, producătorul filmului.

SĂ NU UCIZI spune povestea lui Cristian, un chirurg tânăr şi ambițios pe care pierderea unui pacient, în urma unei intervenţii de rutină, îl determină să pornească o luptă solitară împotriva sistemului, riscându-și familia şi cariera pentru a descoperi adevărul.

„Filmul conține mai multe mesaje și aduce la suprafață câteva întrebări grele. Aș spune că pentru mine unul dintre mesaje e ‘să nu faci rău’; să nu accepți să fii complice la rău, fie prin tăcere, fie prin acțiuni, punând binele tău mai presus de orice și crezând că nu e așa de grav să trăiești cu o conștiință amorțită.” – Cristina Flutur

SĂ NU UCIZI a fost selectat de curând în cadrul Annual Chicago European Union Film Festival unde va fi proiectat în premieră pe continentul american. Festivalul organizat de Gene Siskel Film Center este la cea de-a 22-a ediție.
În România, filmul va putea fi văzut în prima săptămână în cinematografele din București, Alba Iulia, Alexandria, Arad, Bârlad, Bistrița, Botoșani, Brașov, Buzău, Cluj, Constanța, Craiova, Focșani, Iași, Lugoj, Moinești, Odobești, Onești, Oradea, Pitești, Ploiești, Râmnicu Vâlcea, Sfântu Gheorghe, Sibiu, Slatina, Suceava, Târgoviște, Târgu Mureș, Timișoara și Vaslui.

„Sper ca oamenii să conștientizeze că lucrurile despre care vorbește filmul se întâmplă în realitate, că ne afectează în mod direct și că nu putem să mai stăm cu mâinile în sân și să speram ca poate o sa vina altcineva sa ne rezolve problemele.” spune Alexandru Suciu interpretul rolului principal din film. Alături de el din distrubuția filmului fac parte actorii: Cristina Flutur, Gelu Colceag, Tania Filip, Elias Ferkin, Daniel Popa, Virgil Aioanei, Carmen Florescu, Ionuț Ionescu, Erwin Simsensohn, Cosmin Seleși, Codin Maticiuc, Ioana Barbu, Olimpia Mălai, Rolando Matsangos, Iulia Verdeș, Mihai Bauman.

SĂ NU UCIZI este produs de Axis Media Production și Green Cat Film. Imaginea filmului este semnată de Tudor Platon, montajul de Andrei Iancu iar sunetul de Ștefan Azaharioaie. Scenariul și regia: Gabi Virginia Șarga și Cătălin Rotaru.

Puteți urmări trailerul filmului pe: https://youtu.be/iLJ2t5IeZiM iar pe pagina https://www.facebook.com/sanuucizi găsiți mai multe informații despre film.


The Sisters Brothers, câștigător a 4 premii Cesar – în premieră la American Independent Film Festival (12-18 aprilie)

Cea de-a treia ediție a American Independent Film Festival va avea loc între 12 și 18 aprilie la Cinema PRO și Cinema Muzeul Țăranului. Festivalul prezintă în premieră în România western-ul The Sisters Brothers, cel mai nou film al lui Jacques Audiard, filmat aproape integral în România și premiat la Veneția 2018 cu Leul de Argint pentru Cea mai bună regie.

The Sisters Brothers / Frații Sisters (traducerea românească) este o co-producție Franța – România – Spania – Belgia – Statele Unite care i-a adus în țară pe multipremiatul regizor francez, dar și pe unele dintre cele mai populare nume de la Hollywood, actorii John C. Reilly, Joaquin Phoenix, Jake Gyllenhaal și Riz Ahmed, care fac parte din distribuție. Filmul va fi lansat în România pe 19 aprilie, fiind distribuit de Voodoo Films.

Pe 22 februarie 2019, The Sisters Brothers a revendicat 4 Premii César – pentru Cea mai bună regie, Cea mai bună imagine (Benoît Debie), Cel mai bun scenografie (Michel Barthelemy) și Cel mai bun sunet (Brigitte Taillandier, Valerie de Loof, Cyril Holts), după ce la începutul acestei luni fusese recunoscut și de  Académie des Lumières (echivalentul premiilor Globurile de Aur), care i-a acordat Premiile pentru Cel mai bun film, Cea mai bună regie și Cea mai bună imagine.

Venit după succesul internațional Deephan (Palme d’Or, Cannes 2015), The Sisters Brothers este primul proiect în limba engleză al lui Jacques Audiard și este bazat pe romanul omonim al lui Patrick deWitt, scris în 2011. Western-ul spune povestea fraților Charlie Sisters (Joaquin Phoenix) și Eli Sisters (John C. Reilly) aflați într-o vânătoare continuă și, în același timp, o călătorie inițiatică ce pune la încercare legătura specială care îi unește. Într-o lume sălbatică și ostilă, atât Charlie, cât și Eli au mâinile murdare de sângele criminalilor și al nevinovaților. Charlie este cel mai tânăr și s-a născut pentru a ucide. Eli visează la o viață normală. Amândoi sunt anganjați de Commodore să caute și să ucidă un om.

Audiard și-a început cariera ca asistentul de regie al lui Roman Polanski la The Tenant (1976), dar a regizat primul lungmetraj abia 18 ani mai târziu, în 1994, See How They Fall. Cele opt lungmetraje din filmografia sa au intrat în selecțiile unor festivaluri precum Cannes sau Veneția și i-au adus numeroase premii internaționale. A scris peste 20 de scenarii pentru filme și seriale TV, unele împreună cu tatăl său, scriitorul Michel Audiard.

Pornind de la tradiția marilor filme narative americane, American Independent Film Festival continuă să  prezinte o selecție a celor mai recente producții independente made in USA, apreciate de critică și public și  prezentate în circuitul marilor festivaluri din lume ca Sundance, New York, Tribeca, Telluride, Toronto, Cannes sau Veneția.

Primele două ediții ale festivalului i-au avut ca invitați speciali pe actorii Ethan Hawke, Joaquin Phoenix, John C. Reilly, Sebastian Stan și pe Kent Jones, critic de film și curator al Festivalului de Film de la New York. Regizorii Barry Jenkins (Oscar pentru Cel mai bun film în 2017, Moonlight) și Sean Baker (The Florida Project) au intrat în dialog cu publicul în direct, online.

Cea de-a treia ediție a festivalului va avea loc în perioada 12-18 aprilie 2019 iar biletele vor fi disponibile în curand pe Eventbook.ro și în rețeaua Eventbook. Programul proiecțiilor și noutățile despre această ediție vor fi actualizate pe site-ul filmedefestival.ro, pe pagina de Facebook American Independent Film Festival și pe Instagram @AmericanIndependentFilmFest

American Independent Film Festival este organizat de Asociația Cinemascop în parteneriat cu Primăria Municipiului București prin ARCUB, susținut de Catena. Proiect cultural finanțat de Centrul Național al Cinematografiei. Parteneri: Camera de Comerț Americană în România – AmCham România. Parteneri media principali: Pro Cinema, Radio Guerrilla. Parteneri media: Radio România Cultural, AaRC, CineFan, Senso TV, Ziarul Metropolis.


Actrița Ileana Stana Ionescu va fi distinsă cu Premiul Gopo pentru Întreaga Carieră

Actrița Ileana Stana Ionescu va fi omagiată cu Premiul pentru Întreaga Carieră în cadrul celei de-a  13-a ediții a Galei Premiilor Gopo. Evenimentul va avea loc marți, 19 martie, de la ora 20.00, la Teatrul Național din București și va fi transmis în direct pe Film Now, online pe premiilegopo.ro și înregistrat pe Digi 24.

Cu o carieră ce se întinde pe parcursul a peste 60 de ani, actrița Ileana Stana Ionescu a încântat spectatorii români interpretând sute de personaje de film și teatru. Născută pe 14 septembrie 1936, la Brad, Hunedoara, Ileana Stana Ionescu a debutat ca actriţă la vârsta de 19 ani, la Teatrul de Stat din Reşiţa, cu rolul Agnes în „Şcoala femeilor”, de Molière. În anul 1959 s-a transferat la Teatrul Tineretului din Piatra Neamţ, unde câțiva ani mai târziu a fost remarcată de Radu Beligan și invitată să concureze pentru un post la Teatrul Național din București. Debutul pe scena Teatrului Național s-a întâmplat în 1965, avându-l ca partener pe Florin Piersic în „Idiotul”. De-a lungul anilor, Ileana Stana Ionescu s-a remarcat prin roluri ca Ana Petrovna în „Maşinăria Cehov”, Chiriachiţa în „Titanic Vals”, Chiralina în „Coana Chirița”, Fraulein în „Gaiţele” sau Constance în „Nebuna din Chaillot”. În 2002 a devenit societar de onoare al Teatrului Naţional „I.L. Caragiale” din Bucureşti.

De-a lungul carierei artistice a primit numeroase premii şi distincţii: Premiul Teatrului Naţional pentru activitatea artistică (1976), Premiul special al juriului pentru întreaga activitate artistică (1985), Premiul de excelenţă al Galei UNITER, Trofeul „Dionysos” pentru rolul din „O batistă în Dunăre”, regia Ion Cojar (1998), Placheta de aur UARF pentru merite deosebite în dezvoltarea artei şi culturii cinematografice (2001).

În cinema și film de televiziune, printre cele mai importante apariţii ale sale sunt: „Un film cu o fată fermecătoare” (r. Lucian Bratu, 1966), „Păcală” (r. Geo Saizescu, 1974), „Eu, tu și Ovidiu” (r. Geo Saizescu, 1977), „Dumbrava minunată” (r. Gheorghe Naghi,1980), „Alo, aterizează străbunica!” (r. Nicolae Corjos, 1981), „Secretul lui Bachus” (r. Geo Saizescu, 1984), „Secretul lui Nemesis” (r. Geo Saizescu, 1985), „Cuibul de viespi” (r. Horea Popescu, 1987), „Cucoana Chiriţa” (r. Horea Popescu, 1986), „Aici nu mai locuieşte nimeni” (r. Malvina Urșianu, 1995), „Milionari de week-end” (r. Cătălin Saizescu, 2004), „Păcală se întoarce” (r. Geo Saizescu, 2006), „Lombarzilor 8” (2006) și „Las Fierbinţi” (2012).

Unul dintre cele mai importante trofee Gopo, Premiul Pentru Întreaga Carieră, este oferit de Apa Nova București. La edițiile precedente, acest premiu a fost acordat unor actori emblematici ai filmului românesc: Marin Moraru, Draga Olteanu-Matei, Ion Besoiu, Iurie Darie, Mitică Popescu, Radu Beligan, Coca Bloos, Constantin Drăgănescu, George Mihăiță și Vladimir Găitan.

Gala Premiilor Gopo 2019 – ediția a 13-a este organizată de Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc împreună cu Asociația Film și Cultură Urbană, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, Teatrului National Bucuresti, Babel Communications și Ministerului Culturii și Identității Naționale.


15 martie – Deschiderea One World Romania

Vineri15 martie 2019, la Palatul Universul, are loc deschiderea oficială a celei de-a 12-a ediții One World Romania – Festivalul de Documentar și Drepturile Omului. Am pregătit o deschidere atipică,  o zi plină de evenimente din care va fi greu să alegi – de la prânz și până după miezul nopții.

Deschiderea oficială începe la ora 12:00 la Apollo111 cu proiecția-eveniment documentarului „Suflete moarte”, realizat de regizorul chinez Wang Bing. După prezența sa în festivaluri renumite din toată lumea, precum Cannes, Toronto sau Sao Paolo, ne bucurăm să putem oferi iubitorilor de cinema din București șansa unică de a vedea acest film impresionant. După proiecția-maraton de nouă ore – care include două pauze – a documentarului, vom discuta despre el cu Andrei Gorzounul din cei mai importanți critici de cinema din România. Mai multe informații despre documentar și bilete descoperiți aici!

Începând cu ora 17:00 la Mezanin vă așteptăm la evenimentul PechaKucha. Istoria recentă și istoria reticentă. Am invitat 10 oameni cu inițiativă pe care îi apreciem și care privesc trecutul cu alți ochi. Vrem să aflăm de la ei cum putem ieși din canoanele istoriei predate învechit și cum să fim mai conștienți de momente istorice date uitării. Despre istorie și educație alternativă vorbim în format PechaKucha cu elevi, studenți, sportivi, artiști sau jurnaliști și cu voi, publicul One World Romania. Intrarea este liberă, dar locurile sunt limitate, așa că rezervă acum un loc aici!

La Mezanin de la ora 20:00 are loc dezbaterea De la cetățean la om politic: mișcări civice și partide politice în anii ’90. Ce putem învăța astăzi din experiența perioadei de după Revoluție de la oamenii care au încercat să schimbe ceva, organizându-se în stradă, intrând (sau nu) în politică? Ne povestesc experiențele lor Ana BlandianaRadu FilipescuMona MuscăSmaranda Enache și Radu Vancu, într-o discuție moderată de Alexandru Solomon. La acest eveniment intrarea este liberă, dar locurile sunt limitate, așa că rezervă acum un loc aici!

La Linotip ne bucurăm vineri, 15 martie, de premiera unui nou performance realizat de Nicoleta Lefter„An tan tina” e o adaptare a cărții Anei Blandiana„Fals tratat de manipulare” și – în cuvintele Nicoletei Lefter – „este o încercare de a mă raporta la vremurile ciudate politic pe care le trăim în momentul ăsta în Romania. (…) Ce s-a întâmplat în decembrie 1989, acum treizeci ani, a însemnat pentru mine un act de curaj și nu o manipulare a unor tineri de către sistemul comunist.(…) Performance-ul „An tan tina” este o paralelă între tipul de manipulare folosit în comunism și tipul de manipulare folosit astăzi.” Cele două reprezentații din ziua deschiderii One World Romania au loc de la orele 17:00 și 22:00, iar biletele sunt disponibile aici. Ulterior, pe toată perioada festivalului, „An tan tina” poate fi văzut la POINT în următoarele date: 16, 18, 20, 22 și 24 martie, de la ora 22:00. Biletele sunt disponibile aici.

La Salonul de proiecte, începând de la ora 19:00, respectiv 21:00, am programat două proiecții speciale din programul Sahia Vintage. Întrucât tema centrală a ediției o reprezintă trecerea celor 30 de ani de la Revoluție, scurtmetrajele selectate pentru cele două programe includ momentul 1989 și anii imediat următori. Cum au trecut documentariștii de atunci prin toate schimbările venite odată cu schimbarea regimului? Cum au scăpat de etichetele puse în timpul regimului comunist și care a fost impactul acestora asupra filmelor realizate de ei? Haideți să aflăm împreună cum ne pot ajuta arhivele să ne regândim relația cu trecutul. După fiecare program Sahia Vintage dezbatem ce am vizionat alături de Adina Brădeanu, curatoarea proiectului, și de gazdele noastre de la Salonul de proiecte, Alexandra Croitoru și Ștefan Sava. Biletele pentru Sahia Vintage „Lecții de viață” și „Despre timp și vremuri” sunt disponibile pe platforma Eventbook

După o zi întreagă de proiecții și dezbateri vom avea nevoie și de un pic de dans și relaxare așa că de la ora 23:00 la Apollo111 vă invităm la concert și la petrecere cu Future Nuggets – Love Never Gets Out of Style. Vă propunem, împreună cu Future Nuggets,o seară pop, neuro-vision, cu staruri obscure din București. Printre invitați se numără Inana (Thomas Hofer), cu cel mai nou stil, hypnagogic pop, producător versat în hibrizi,  Fraga (Andreea Fraga) o altă sinteză unică ghetto-femme, producătoare ce anunță viitorul, Aneb/Plevna (Horațiu Șerbănescu) colaborator de neînlocuit al Future Nuggets, și vocea în ascensiune a Sarrei, a cărei forță abia începem s-o simțim. Biletele pentru petrecere sunt disponibile aici.


Serialul american „Recrutul” (The Rookie) are premiera la AXN, pe 5 martie

AXN difuzează în premieră serialul procedural „Recrutul” (The Rookie). Noua producție, inspirată dintr-o poveste adevărată, cu Nathan Fillion în rol principal, va putea fi urmărită în fiecare marți seara, de la ora 22.00, începând cu 5 martie.

Nu e niciodată ușor să o iei de la capăt, mai ales pentru John Nolan (Fillion), un bărbat de 40 de ani dintr-un oraș de provincie. După un eveniment care îi dă viața peste cap, Nolan decide să își îndeplinească visul de a deveni polițist în cadrul LAPD. Este primit cu scepticism atât de către superiori, cât și de restul colegilor, fiind cel mai în vârstă recrut din istoria secției. Mai mult, toți îl consideră un exemplu viu al crizei vârstei mijlocii.

Dacă nu va reuși să se adapteze și să țină pasul atât cu colegii săi mult mai tineri, cât și cu criminalii care umblă pe străzile din Los Angeles, noul recrut riscă să pună viața tuturor în pericol. În același timp, Nolan are un avantaj în fața celorlalți – o experiență de viață pe care se poate baza, determinare și un simț al umorului care îl vor salva din foarte multe situații.

Noul serial este o co-producție Entertainment One (eOne) și ABC Studios. Seria a fost creată de Alexi Hawley (Castle, Body of Proof, State of Affairs), în timp ce Mark Gordon (Grey’s Anatomy, Designated Survivor, Criminal Minds Beyond Borders, Ray Donovan, Quantico), Nathan Fillion, Michelle Chapman și Jon Steinberg sunt producători executivi. Mark Gordon a fost nominalizat de cinci ori și premiat de două ori la Premiile Emmy.

Nathan Fallon și Alexi Hawley s-au reunit pe platoul de filmare la “Recrutul”, după ce au lucrat timp de opt sezoane la serialul “Castle”. Din distribuție mai fac parte Alyssa Diaz (Angela Lopez), Richard T. Jones (Sergentul Wade Grey), Titus Makin (Jackson West), Mercedes Mason (Căptanul Zoe Andersen), Melissa O’Neil (Lucy Chen), Afton Williamson (Talia Bishop) și Eric Winter (Tim Bradford).

Cât de repede se va adapta Nolan la noua ipostază de recrut, care sunt provocările pe care va trebui să le depășească, cum vor evolua relațiile în cadrul LAPD și dacă va reuși în acest nou capitol al vieții, telespectatorii vor afla începând din 5 martie, în fiecare marți seara, de la ora 22:00, la AXN.


Ursul de Aur de la Berlin 2018 vine la Timișoara în prezența echipei – Pelicula culturală

Filmul “Nu mă atinge-mă” (eng: TOUCH ME NOT), în regia lui Adina Pintilie, câștigătorul Ursului de aur și al premiului pentru Cel mai bun debut în cadrul Festivalului de film de la Berlin din 2018, va fi proiectat în premieră la Timișoara, luni, 11 martie, de la ora 19.00, în sala Aula Magna a Universității de Vest din Timișoara(bv. Vasile Pârvan, nr. 4, et. 1).

La proiecția eveniment vor participa regizoarea Adina Pintilie, alături de protagoniștii Laura Benson, Christian Bayerlein și Grit Uhlemann care vă invită să rămâneți după film la dezbaterea cu tema “Politicile corpului”.

Un regizor și personajele sale pornesc împreună într-o cercetare personală despre intimitate. La granița fluidă dintre realitate și ficțiune, TOUCH ME NOT urmărește călătoriile lor emoționale cu o privire profund empatică. Prinși între dorința de intimitate și frica profundă de ea, Laura și Tomas încearcă să depășească vechi „scenarii”, mecanisme de apărare și tabuuri, să taie cordonul ombilical și să fie în sfârșit liberi. TOUCH ME NOT explorează modurile cu totul neașteptate în care putem descoperi intimitatea, cum putem iubi fără să ne pierdem pe noi înșine.

“Când aveam douăzeci de ani, credeam că știu totul despre dragoste, despre cum ar trebui să arate o relație intimă sănătoasă, despre cum funcționează dorința. Astăzi, după douăzeci de ani de încercări și tribulații, certitudinile pe care le aveam atunci despre intimitate și-au pierdut conturul și au devenit din ce în ce mai complexe și neliniștitor de contradictorii. Ca o reflexie a acestei căutări personale, TOUCH ME NOT este o cercetare artistică a dorinței umane și a (in)abilității de a atinge sau a fi atins, de a avea contact.” declară Adina Pintilie.

TOUCH ME NOT nu e doar un film. E o experiență. Atât de intimă și de profundă încât fie ieși rapid din cinema pentru că nu poți suporta intensitatea acelei intimități, fie îți asumi riscul de a căuta răspunsuri la întrebările pe care le pune. TOUCH ME NOT este o călătorie la capătul sinelui. Dar, ca film, este concomitent un experiment curajos care aduce în cinema teme, oameni, corpuri și emoții pe care altfel nu le-ai întâlni niciodată.

Acest film nu este recomandat minorilor.

Accesul la eveniment se va face pe bază de bilet, care costă 15 lei și poate fi achiziționat online de pe www.iabilet.ro, de la Librăria Cărturești Mercy, sau la intrarea în sala, înainte de eveniment.

Articole similare

Ro Image 2000 vă prezintă filmul „Devil” (Demon)

Jovi Ene

Isihasmul – Drumul către Rugăciunea Inimii, lansare „Muntele Tăcerii”, de Kyriacos C. Markides

Jovi Ene

Editura Corint la Gaudeamus 2022

Jovi Ene

Leave a Comment

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult