Știrile săptămânii: Bucharest Fashion Film Festival 2019: iată câștigătorii!; Grand Cinema & More aduce la viață fascinanta poveste a excentricului artist Salvador Dali; „Cap și Pajură”, cu Florin Salam în distribuție, în avanpremieră națională la Este Film Festival de la Sibiu; Under the Silver Lake – în cinematografe din 26 aprilie; Cineclubul One World Romania: Harun Farocki; Lungmetrajul „La Gomera”, în competiția oficială la Cannes IFF; Se apropie Festivalul Filmului Francez din România; DokStation 4 – ediție disco, în septembrie, în București.
Bucharest Fashion Film Festival 2019: iată câștigătorii!
Cea de-a treia ediție a Bucharest Fashion Film Festival, primul eveniment din România plasat la intersecţia dintre fashion, film și advertising, și-a desemnat aseară câștigătorii.
Premiul pentru Cel mai Bun Fashion Film a fost câștigat de Things must separate in order to appear, regizat de Georgia Tribuiani. Plasat într-o galerie de artă în care legile fizicii și ale logicii sunt perpetuu sfidate, filmul înfățișează o serie de instalații conceptuale care au un numitor comun — fiecare are ceva eminamente „greșit” care îl face frustrant de urmărit.
Videoclipul rapperului belgian de origine congoleză BALOJI, Peau de chagrin – Bleu de nuit / The Skin of Sorrow – The Blue of the Night, a fost și el remarcat de juriu care i-a acordat o mențiune specială la această ediție a festivalului, notând că „este un film sofisticat, cu o perspectivă unică, ce implică și impresionează deopotrivă spectatorul.“
https://www.youtube.com/watch?v=TzHM_JLgqO0
Premiul Fresh Perspective, rezervat unui fashion film cu buget redus, a fost câștigat de Transformable Wardrobe, al Mariei Sloth Rousing, proaspăt absolventă a Academiei Regale de Arte Frumoase din Copenhaga, Danemarca. Proiectul ei explorează așteptările pe care le avem de la hainele pe care le purtăm, propunând un experiment interesant: acela de a incorpora obiecte de zi cu zi în opt piese vestimentare distincte.
Debandada, proiectul de diplomă al Andradei Moruțan, absolventă a Universității de Arte și Design din Cluj, secția Design Vestimentar, a fost desemnat câștigător al premiului pentru Cea mai bună Producţie Locală la această ediție a festivalului, juriul apreciind „experiența imersivă și coerența artistică a filmului“.
https://www.youtube.com/watch?v=9vdzOwzngk0&t=4s
120 de filme din întreaga lume, dintre care 10 producții românești s-au înscris anul acesta în competiția Bucharest Fashion Film Festival, iar 45 dintre ele au intrat în selecția oficială. Câștigătorii au fost desemnați de un juriu format din Nick Rees-Roberts (profesor la Sorbonne Nouvelle University din Paris și autor al volumului Fashion Film: Art and Advertising in the Digital Age), Katie Metcalfe (video commissioner al platformei NOWNESS și programator al Festivalului de Film Sundance), Marketa Uhlirova (istoric de artă și directorul festivalului Fashion in Film din Londra), Lil Bulgac (fashion director Harper’s Bazaar România), Andrei Iovu (redactor-șef Harper’s Bazaar România) și Alina Gavrilă-Borțun (founder & creative director Gavrilă&Asociații, founder Gavrilă Fashion Tellers).
Bucharest Fashion Film Festival își propune cu fiecare ediție să încurajeze noile talente din lumea modei, iar anul acesta, în parteneriat cu Promenada, a fost demarată o competiție specială. Premiul: un pop-up shop de o lună în Promenada Mall pentru un designer tânăr, talentat și pus pe treabă. Câștigătorul, desemnat în urma votului online pe site-ul festivalului, a fost brandul Gnana Studio.
Bucharest Fashion Film Festival 2019 a avut loc între 11 și 14 aprilie la Cinema Elvire Popesco, Teatrul Odeon, Promenada, Fix | Botanical Bar și a adus publicului o selecție curajoasă de filme cult cu scenografie și costume spectaculoase (cum este filmul regizoarei cehe Věra Chytilová, interzis în anii ’60, Daisies (1966) și o serie de documentare despre personaje marcante din istoria modei — Love, Cecil (2017) sau Celebration (2018). Lor li s-a adăugat documentarul McQueen (2018), o privire personală asupra vieţii și carierei regretatului designer Alexander McQueen, proiectat în premieră în România la Bucharest Fashion Film Festival.
Highlight-ul ediției l-a reprezentat cine-concertul The Inferno Unseen, o variantă reconstruită a unuia dintre cele mai intrigante proiecte din istoria cinematografiei: The Inferno (1964), filmul neterminat al lui Henri-Georges Clouzot. Proiectul Marketei Uhlirova, cercetătoare și fondatoare a Festivalului Fashion in Film din Londra și a compozitorului de muzică electronică Rollo Smallcombe (care performează live la fiecare proiecţie), The Inferno Unseen a mai fost prezentat până acum la Barbican Center în Londra, Museum of the Moving Image în New York și Pallazzo Grassi din Veneţia.
Pe tot parcursul festivalului, publicul a putut vizita, la Teatrul Odeon expoziția multimedia A Fashion Film Lexicon, un demers de identificare și exemplificare a conceptului de fashion film, un gen emergent, aflat la interferența dintre video art, scurtmetraj și spot publicitar, care explorează tensiunea dintre artistic și comercial. Alături de expoziția multimedia A Fashion Film Lexicon, Bucharest Fashion Film Festival 2019 a inclus și un colţ de Virtual Reality, găzduit de Promenada Mall, un pretext pentru iniţierea unei discuţii despre folosirea noilor media și tehnologii în film și în procesul creativ.
Cu fiecare ediție Bucharest Fashion Film Festival își dorește să pună bazele unui forum de discuţii despre relaţia dintre film și modă iar anul acesta nu a făcut excepție. În cadrul celor trei mese rotunde, la care au participat profesioniști internaționali și locali din lumea filmului și a modei, s-a atins un spectru larg de subiecte, de la problemele cu care se confruntă tinerii designeri în drumul de la prototip la afacere (Scurt ghid pentru antreprenoriat în modă), la rolul costumului în cinema (Fashion in Film: Costume as Visual Language, EN) și până la viitorul fashion film-ului și noi forme de brand narration (On Branded Content and New Storytelling Devices, EN).
Grand Cinema & More aduce la viață fascinanta poveste a excentricului artist Salvador Dali
Grand Cinema & More va proiecta pe 23 aprilie un documentar despre anii de glorie ai excentricului pictor Salvador Dali – o producție care dezvăluie în amănunt povestea de viață a unui artist care a reușit să se transforme într-un personaj devenit o capodoperă în sine.
„Dali – În căutarea nemuririi” propune o călătorie exhaustivă de-a lungul vieții și creației lui Salvador Dali, însă vorbește și despre Gala, muza acestuia. Documentarul începe din 1929, un an crucial din cariera și viața lui Dali, când se alătură grupului suprarealist și o cunoaște pe Gala, și continuă până la moartea artistului, în 1989. Producția de 110 minute, semnată de David Pujol include și câteva momente bizare, precum momentul în care Dali încearcă să o seducă pe viitoarea sa soție.
Filmul aduce în prim plan și clădirile pe care le-a deținut Dali, în special vila pescărească din orașul catalan Portlligat, unde Dali și-a construit primul studio. Documentarul dezgroapă și secretele din Figueres, orașul său natal unde Dali a creat un muzeu care să îi reflecte personalitatea, dar aduce în lumina reflectoarelor și castelul impunător din orășelul medieval Pubol, pe care Dali i l-a dăruit soției sale, Gala.
Contemplându-i pe Salvador Dali însuși și pe muza sa, Gala, filmul propune un tur al creațiilor pictorului, presărat cu detalii despre viața sa personală, toate îmbinându-se prin imagini și documente, unele nepublicate până acum. Documentarul merge dincolo de aparențe, creând o punte cu omul Dali și cu spațiile concepute de el care au ajutat la făurirea nemuririi sale, nemurirea unui geniu.
Detalii despre documentarul „Dali – În căutarea nemuririi” puteți găsi pe grandentertainment.ro.
„Cap și Pajură”, cu Florin Salam în distribuție, în avanpremieră națională la Este Film Festival de la Sibiu
Lungmetrajul „Cap și Pajură”, de Nicolae Constantin Tănase, cu Alex Călin, Iulia Ciochină și Florin Salam în distribuție, va fi proiectat în avanpremieră românească la Este Film Festival de la Sibiu, pe 21 aprilie.
Filmul, bazat pe întâmplări reale, va încheia cea de-a patra ediție a festivalului, iar proiecția este programată la Centrul Cultural „Ion Besoiu”.
Pelicula a avut premiera mondială pe 27 martie, la Prague International Film Festival – Febio Fest, și va fi lansată în cinematografele românești pe 10 mai, distribuită de Domestic Film.
„Cap și Pajură” spune povestea lui Laurențiu care, în urma unui accident într-un bar, se lovește grav la cap, dar refuză tratamentul pentru că așteaptă întoarcerea fratelui său din Germania, căruia trebuie să îi mărturisească ceva foarte important. Filmul reprezintă o perspectivă intimă asupra ultimei zile din viața lui Laurențiu, încercând să recompună piesele de puzzle privind temerile și deciziile care au dus la acest final.
Drama „Cap și Pajură”, o producție România-Cehia, este scrisă de Nicolae Constantin Tănase și Raluca Mănescu. Imaginea este semnată de Daniel Kosuth, muzica, de Tomáš Procházka, montajul a fost realizat de Ion Tănase și de sunet s-a ocupat Alexandru Dumitru.
Scenografia și costumele au fost create de Adeline Andreea Bădescu, iar machiajul, coafura și efectele speciale, de Claudia Mușat.
Lungmetrajul, al doilea al lui Nicolae Constantin Tănase, este o producție 4 Proof Film, în coproducție cu Xova Film, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Czech Film Fund și Zenith Media. Anamaria Antoci este producător, iar coproducător este Marek Novák. Proiectul a fost selectat în cadrul Works in Progress – Karlovy Vary International Film Festival 2016.
Under the Silver Lake – în cinematografe din 26 aprilie
Independența Film anunță lansarea în cinematografele din România, din 26 aprilie, a neo-noir-lui regizat de David Robert Mitchell: Under the Silver Lake. Filmul a fost prezentat în competiția oficială a Festivalului de la Cannes 2018, unde a atras atenția criticilor de film și cinefililor prin originalitatea sa, regie, soundtrack și imagine.
Considerat de către prestigioasa publicație americană Variety drept un „omagiu adus lui David Lynch”, Under the Silver Lake îi are drept protagoniști pe Andrew Garfield, cunoscut pentru rolurile din Spider-Man (Marc Webb), Silence (Martin Scorsese) sau Hacksaw Ridge (Mel Gibson), și Riley Keough, nepoata lui Elvis Presley, cu roluri în The House That Jack Built (Lars von Trier), American Honey (Andrea Arnold) și Mad Max: Fury Road (George Miller).
Under the Silver Lake ne spune povestea lui Sam (Andrew Garfield), un tânăr din LA, obsedat de cultura pop, care își spionează vecinii și citește conspirații. Când Sarah, tânăra și enigmatica lui vecină dispare subit, Sam pornește în căutarea ei, traversând orașul, într-o anchetă obsesivă suprarealistă. Astfel, ajunge să se scufunde în lumea tenebroasă a Orașului Îngerilor și să elucideze dispariții și crime misterioase, născute de scandaluri și conspirații.
Filmul va rula în cinematografele din România din 26 aprilie.
Trailer oficial disponibil aici: https://youtu.be/qs2rHDW8_yA
“Under the Silver Lake este viziunea mea asupra istoriei Los Angeles-ului, o istoria care, după mine, se pretează a fi povestită prin prisma genului polițist: piscine însorite, umbre obscure, pasaje secrete, fete tinere de familie bună, morți misterioase… imaginea iconică a unui oraș construit din visuri și imagini animate”, spune regizorul David Robert Mitchell.
David Robert Mitchell a crescut în suburbiile orașului Detroit și locuiește în prezent în Los Angeles. Under the Silver Lake este cel de-al treilea lungmetraj al său, după It Follows, considerat unul dintre filmele cele mai terifiante din istoria Sundance, și The Myth of the American Sleepover, premiat la Festivalul South by Southwest, înainte de a avea premiera internațională în cadrul Semaine de la Critique la Festivalul de la Cannes în 2011.
Cineclubul OWR: Harun Farocki
Duminică, 21 aprilie, vă invităm la cea de-a doua proiecție dedicată cineastului german Harun Farocki în cadrul Cineclubului One World Romania. Proiectăm două filme found footage fantastice realizate de acesta. Proiecțiile au loc la POINT, începând cu ora 18:00.
Harun Farocki (1944–2014) este considerat a fi unul dintre cineaștii germani cei mai importanți și mai influenți pe plan internațional. Devenit cunoscut în anii ‘60 prin filmele sale politice și prin emisiunile TV sofisticate, începând cu anii ‘90, cineastul este prezent și în scena artelor vizuale, realizând peste 100 de filme experimentale și documentare, scurtmetraje, filme artistice și instalații.
Primul film pe care îl prezentăm duminică la Cineclub, de la ora 18:00, este „Suspendare”, care conține imagini rare dintr-un lagăr de muncă din Olanda, rămășițe ale unui film intenționat și niciodată terminat de comandanții SS ai lagărului.
Ce surprinde la acest film-eseu, lipsit de comentarii sonore, realizat de Farocki în anul 2007, este imaginea inedită pe care o oferă despre viața de zi cu zi a prizonierilor, în majoritate evrei aduși aici pentru a munci în serviciul statului german nazist. Aceștia își duc traiul zilnic cu o aparentă voioșie și încredere că ziua de mâine nu le va aduce ceva mai rău, imaginile cu ei dansând, muncind sau luând prânzul fiind similare cu aproape orice home movies din epocă.
Cel de-al doilea film, programat de la ora 19:00, este „Imagini din închisoare”. Acesta cuprinde imagini din diverse epoci și locuri surprinse în mai multe tipuri de închisori și captate fie documentar, fie în cadrul unor structuri ficționale, fie – mai nou – cu mijloace contemporane de supraveghere a populației.
Ambele filme-eseu din programul Cineclubului chestionează scopurile, semnificațiile multiple și modalitățile în care imaginile inițiale, care le-au stat la bază, își construiesc discursurile. Se integrează, astfel, în demersul amplu, de o viață, al lui Harun Farocki de a analiza societatea contemporană prin intermediul unor reprezentări de masă, de multe ori realizate în scopuri utilitare.
Dacă vreți să descoperiți și mai mult din opera lui Harun Farocki, aveți ocazia în cadrul expoziției „Despre deteritorializarea muncii”, organizată până pe 25 aprilie de Goethe Institut București, în colaborare cu Neuer Berlin Kunstverein.
Program Cineclub 21 aprilie
18:00 | Suspendare | Aufschub
(Germania, 2007, 44 min.)
19:00 Imagini din închisoare | Gefängnisbilder
(Germania, 2001, 60 min.)
Toate filmele vor fi subtitrate în limba engleză.
Intrarea la proiecții este liberă, în limita locurilor disponibile, pe baza unor liste de rezervări. Pentru a va înscrie, vă rugăm să ne trimiteți un e-mail pe adresa info@oneworld.ro care să conțină numele dumneavoastră și numărul de locuri pe care doriți să îl rezervați. Pentru proiecția de duminică, 21 aprilie, așteptăm rezervările până sâmbătă, 20 aprilie 2019, ora 18:00.
Lungmetrajul „La Gomera”, în competiția oficială la Cannes IFF
„La Gomera / The Whistlers”, cel mai recent lungmetraj semnat de regizorul Corneliu Porumboiu, va avea premiera mondială în cadrul celei de-a 72-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Cannes.
Filmul a fost inclus în competiția oficială a prestigiosului eveniment care se va desfășura luna viitoare, în perioada 14-25 mai 2019.
„La Gomera”, primul film al lui Corneliu Porumboiu care este realizat și în afara țării, îi are în distribuție pe Vlad Ivanov, Catrinel Menghia (Marlon), Rodica Lazăr, Sabin Țambrea, dar și pe actorii spanioli Agustí Villaronga, Antonio Buíl și Cristóbal Pinto. Filmările s-au realizat în București, insula La Gomera – Spania și în Singapore.
Cristi, un polițist român corupt implicat într-o afacere de 30 de milioane de euro cu mafia, ajunge în insula La Gomera, în Spania, pentru a învăța „El Silbo”, un limbaj fluierat folosit de localnici. Limbajul codat îl va ajuta să-l elibereze pe Zsolt, un traficant aflat în arest la București, și singurul din bandă care știe unde sunt ascunși banii.
„În urmă cu câțiva ani am urmărit un documentar despre „El Silbo”. Acest limbaj fascinant, aflat pe cale de dispariție, redescoperit și folosit din nou pe insula La Gomera, m-a inspirat și motivat să scriu această poveste”, declară regizorul.
„La Gomera”, scris și regizat de Corneliu Porumboiu, are imaginea semnată de Tudor Mircea, scenografia este realizată de Simona Pădurețu, designer de costume Dana Păpăruz, iar Arantxa Etcheverria Porumboiu este responsabilă de direcția artistică.
Corneliu Porumboiu se întoarce pe Croazetă cu „La Gomera”, de data aceasta în competiția oficială, după ce în 2015 câștiga cu lungmetrajul „Comoara” premiul Un Certain Talent al secțiunii „Un Certain Regard”. Pentru pelicula „Polițist, adjectiv”, Porumboiu a câștigat în 2009 Marele Premiu al Juriului și Premiul FIPRESCI al secțiunii „Un Certain Regard”. Tot în cadrul Festivalului de Film de la Cannes, în 2006, lungmetrajul de debut „A fost sau n-a fost?” a fost recompensat cu trofeul Camera d’Or.
„La Gomera” este o producție 42 KM FILM în coproducție cu Les Films du Worso (Franța), Komplizen Film (Germania). Lungmetrajul este realizat cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei și Eurimages. Coproducători sunt și Arte Grand Accord, Film i Vast și Filmgate Films (Suedia).
Producători sunt Marcela Mîndru (Ursu) și Patricia Poienaru. Coproducători sunt Sylvie Pialat, Benoît Quainon, Janine Jackowski, Jonas Dornbach și Maren Ade.
Agentul internațional de vânzări este MK2 Films.
Filmul va fi lansat în cinematografele din România în toamna acestui an.
Se apropie Festivalul Filmului Francez din România
Ajuns la cea de-a 23-a ediție, Festivalul Filmului Francez din România se va desfășura în perioada 8-19 mai, fiind prezent în acest an, pentru prima dată, în 13 orașe, cu 146 de proiecții: București, Cluj, Timișoara, Iași, Arad, Brașov, Brăila, Buzău, Constanța, Pitești, Sfântu Gheorghe, Sinaia și Suceava.
Unul dintre evenimentele far ale Sezonului România-Franța, actuala ediție Festivalul Filmului Francez propune o temă care transcende timpul – „Paris, toujours…” – purtând publicul, în prezența a cinci invitați (realizatorii Pierre Schoeller, Claire Simon, Matthieu Bareyre și Marie Monge, dar și criticul Joachim Lepastier) printr-un periplu cinematografic având ca reper capitala Franței, de la momentul fondator al Revoluției din 1789 până într-un prezent al tinerei generații, ce oscilează între deziluzie și dorința de reinventare.
Acest slogan este firul conducător al unei programări extrem de diverse, publicul fiind invitat să descopere o selecție de 23 de filme inedite, structurate în jurul a patru secțiuni devenite reper de-a lungul edițiilor precedente: Competiția tinerilor regizori, Panorama filmelor franceze ale anului, Săptămâna Cahiers du Cinéma și Retrospectiva.
Tinerii cineaști se bucură de o atenție deosebită în Competiția ce reunește șase regizori aflați la primul sau al doilea lungmetraj. Dotată cu un premiu de finanțare pentru distribuție oferit de TV5 Monde filmului preferat al publicului, secțiunea propune șase filme variate din punct de vedere stilistic, cuprinzând dramă, comedie, animație și documentar. Doi dintre tinerii regizori ale căror filme sunt prezentate în Competiţie vor fi prezenți în România, în cadrul Festivalului. Marie Monge, realizatoarea thrillerului Joueurs, o incursiune în viața subterană a Parisului jocurilor de noroc, va deschide festivalul la Timişoara şi va veni apoi la Bucureşti. Matthieu Baryere, realizatorul documentarului L’Epoque, o traversare nocturnă a Parisului contemporan, scenă a insomniilor tinerilor, va fi prezent la Bucureşti şi la Iaşi.
Panorama propune opt filme ale unor regizori consacrati – Stéphane Brizé, Christophe Honoré, Agnès Jaoui sau Gilles Lellouche – din ultimul an, care s-au impus în festivaluri, precum și în sălile de cinema, fiind apreciate deopotrivă de critici și de public. Filmul Un peuple et son roi / Un popor și regele său (r. Pierre Schoeller, 2017) va deschide festivalul pe 8 mai, la Bucuresti, în prezența regizorului, prezentând o frescă despre emancipare și idealurile revoluției de la Paris, 1789, ca piatră de temelie a redefinirii noțiunii de libertate. A doua zi, regizorul se va întâlni cu publicul de la Cluj. Printre cele mai așteptate filme ale secțiunii se regăsește Le Grand Bain / Înoată sau te scufunzi (r. Gilles Lellouche, 2018), o comedie inteligentă, profundă și originală despre fragilitate în lumea bărbaților și curajul de a descoperi un nou sens al vieții. Filmul va închide Festivalul la Bucureşti dar şi la Timişoara, unde va rula după prezentarea proiectului de reabilitare a cinematografului de artă « Studio », în prezenţa Excelenţei Sale Dna Michèle Ramis, Ambasadoarea Franţei în România.
Săptămâna Cahiers du Cinema se confundă cu la muse roumaine. Genica Athanasiou, Aurora Cornu și Elvire Popesco, muze românești care i-au inspirat pe regizorii francezi de-a lungul timpului, revin pe marele ecran într-o selecție alcătuită de criticul Joachim Lepastier, colaborator stabil al Festivalului Filmului Francez. Proiecția filmului mut Maldone la Bucuresti va lua forma unui ciné-concert inedit al duo-ului KARPOV NOT KASPAROV, care va interpreta live, în premieră, o adaptare proprie după coloana sonoră originală.
Retrospectiva este dedicată lui Claire Simon, realizatoare prolifică în a cărei filmografie se îmbină documentarul și ficțiunea. Protagoniștii filmelor sale sunt deseori femei, adolescenți și imigranți, cu povești analizate minuțios și realizate frecvent în tradiția cinema vérité. Adeptă a transformării prezentului în prezență, acțiunii în istorie, omului în erou și locului în spațiu, Claire Simon este o realizatoare atipică, neconvențională, care încarnează diversitatea cinematografiei franceze contemporane. Retrospectiva Claire Simon propune cinci filme, publicul având ocazia de a o întâlni, la prima sa vizită în România, la Cluj (11 mai) si Bucuresti (12-14 mai) pentru sesiuni de întrebări-răspunsuri și un Masterclass organizat împreună cu cineclubul One World Romania (Point, 12 mai de la ora 20.00).
Broșura care cuprinde programul integral al festivalului este disponibilă la adresa: https://issuu.com/home/published/brosura_fff_2019
Toate filmele sunt prezentate în limba franceză, cu subtitrare în limba română.
În București, biletele pot fi deja achiziționate online de pe Eventbook (www.elvirepopesco.ro), de la casieria sălii Elvire Popesco, precum și de la librăriile Kyralina și Humanitas.
Oraşe / Invitați
BUCUREŞTI – Cinema Elvire Popesco, 8-16 mai / invitați: Pierre Schoeller | Claire Simon |Marie Monge | Matthieu Bareyre | Joachim Lepastier
CLUJ-NAPOCA – Cinema Victoria, 9-12 mai / invitați: Pierre Schoeller |Claire Simon
TIMIȘOARA – Universitatea de Vest, Aula Magna, 9-13 mai / invitață: Marie Monge
IAȘI – Galeria Fondane (11-12 mai) & Cinema Ateneu (13-14 mai) / invitat: Matthieu Bareyre
ARAD – Cinema Arta, 9-11 mai
BRAȘOV – Cinemateca Patria, 9-11 mai
BRĂILA – Cinefeel, 10-12 mai
BUZĂU – Teatrul George Ciprian, 9-10 mai
SUCEAVA – Muzeul Bucovinei, 10-11 mai
CONSTANȚA – Cityplex Tomis Mall, 16-19 mai
PITEȘTI – Cinema Trivale, 16-19 mai
SFÂNTU GHEORGHE – Arta by Cityplex, 16-19 mai
SINAIA – Cinema Carpaţi, 16-19 mai
DokStation 4 – ediție disco, în septembrie, în București
DokStation Music Documentary Film Festival revine în București, în perioada 12-15 septembrie 2019, cu o ediție dedicată muzicii disco, dar și cu cele mai recente documentare cu și despre PJ Harvey, Suede și New Order, în premieră națională.
Ca de obicei, festivalul va aduce în fața publicului bucureștean proiecții, concerte, evenimente și ateliere pentru copii și tineri, atât în clădiri cu istorie și tradiție, cât și în spații neconvenționale.
Printre titlurile acestei ediții se numără patru documentare dedicate muzicii disco: Studio 54 (2018, r: Matt Tyrnauer) – un film despre legendarul club de noapte din Manhattan, epicentrul hedonismului specific anilor ’70, un magnet pentru vedete și un templu al exceselor guvernat de propriile reguli; High Energy – The Revival Of Disco (2019, r: Olivier Monssens) – povestea unui stil muzical cu impact internațional, cu rădăcini în San Francisco, Londra, Montreal și Munchen; Italo Disco Legacy (2018, r: Pietro Anton) – o explorare în trecutul și viitorul muzicii Italo Disco, prin relatările unor DJ celebri și vedete ale anilor ’80, dar și prin vocea noii generații de artiști, realizatori radio și fani; The Untold Story Of Euro Disco (2017, r: Olivier Monssens) – povestea evoluției fulminante a muzicii disco, în Europa, din perspectiva unor producători vizionari și vedete ca Giorgio Moroder, Donna Summer și ABBA, care au făcut celebru acest stil.
Fanii apreciatei muziciene britanice PJ Harvey vor putea urmări, în premieră națională la DokStation 2019, filmul A Dog Called Money (2019, r: Seamus Murphy), o explorare unică a surselor de inspirație precum și a procesului creativ asociat înregistării albumului său The Hope Six Demolition Project, în cadrul unui experiment artistic fără precedent, desfășurat la Somerset House din Londra. Într-o încăpere construită special, din spatele unui perete de sticlă, publicul este invitat să urmărească procesul de creație, ce ia forma unei sculpturi sonore.
Tot în premieră națională la DokStation 2019, documentarul Suede: The Insatiable Ones (2018, r: Mike Christie) spune povestea formației ce a deschis calea către Britpop, cu umor, sinceritate și demnitate, punctând suișurile și coborâșurile creative și personale ale membrilor săi. „Acest film nu este o simplă unealtă de marketing, ci un documentar ce surprinde esența formației, începând cu anii grei de muncă și încercări, urmați de ascensiunea pe culmile succesului, dar și de prăbușirea în prăpastia auto-distrugerii, și încheind într-o notă optimistă, cu dezvăluirea unor adevăruri și demolarea unor mituri”, spune liderul Suede, Brett Anderson.
Un alt documentar realizat de cineastul Mike Christie și proiectat în premieră națională la DokStation 2019 este New Order: Decades (2018). La aproape 40 de ani de la debutul TV al trupei Joy Division, filmul readuce în prim-plan una dintre cele mai originale și emblematice formații britanice. Jumătate concert, jumătate documentar, filmul urmărește pregătirile pentru recrearea apreciatului spectacol New Order – So It Goes…, în colaborare cu artistul Liam Gillick și orchestra de 12 sintetizatoare, ce a făcut senzație la Manchester International Festival, în 2017. „New Order: Decades este într-adevăr o ocazie unică de a percepe esența acestei formații emblematice. Membrii New Order privesc rareori în trecut, însă pentru acest proiect au fost nevoiți să-și revizuiască istoria. Perspectiva lor personală, plină de umor, aduce valențe noi unei trupe ce probabil a părut misterioasă sau prea puțin înțeleasă, în ultimii 40 de ani”, spune regizorul Mike Christie.
DokStation Music Documentary Film Festival, singurul festival de documentare muzicale din București, este conceput să atragă comunități largi din diverse sectoare ale capitalei, combinând două dintre cele mai populare arte – filmul și muzica – , prin proiecții de filme documentare muzicale și concerte live, în clădiri cu istorie și tradiție, dar și în spații neconvenționale.
Evenimentele din cadrul DokStation 2019 vor fi găzduite, anul acesta, de Control Club, DESCHIS Gastrobar, Club Expirat, Parcul Drumul Taberei și Apollo 111.
Facebook event: https://www.facebook.com/events/243520559894290
A patra ediție DokStation Music Documentary Film Festival este organizată de Wearebasca și Asociația DokStation. Parteneri: Control Club, Club Expirat, Apollo111, DESCHIS Gastrobar, Cărturești.
Web : www.dokstation.ro
Contact : pr@dokstation.ro
Facebook / YouTube / Instagram / Twitter
Aftermovie DokStation 2018: https://youtu.be/k03RVm4lgEM
Trailers:
Studio 54 : https://youtu.be/wZTEZLHLzzc
High Energy – The Revival Of Disco : https://youtu.be/jScwB8qvS1U
Italo Disco Legacy : https://youtu.be/TB3fWGmkR-E
The Untold Story Of Euro Disco : https://youtu.be/o4OnfPeOQNU
PJ Harvey: A Dog Called Money : https://youtu.be/wQqjQyfAbko
Suede: The Insatiable Ones : https://youtu.be/SN2hXfRy9Fk
New Order: Decades : https://youtu.be/1ITWJ2fpxsk