Știrile săptămânii: Autobiografia starului din Breaking Bad: O viață în roluri, la Editura Publica; A 9-a ediție a Festivalului Internațional de Arte Vizuale VSLO; Petrecerea dezvoltării durabile – Să trecem la verde!; O noua editie la Editura Herald: Prima si ultima libertate de Jiddu Krishnamurti; Titlu nou la Editura Meteor Press: Păzitorii Pragului la Pătrăuți; Agenţia Naţională de Presă AGERPRES – partener al Institutului Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel” și al Muzeului Memorial al Holocaustului din Statele Unite; Să vorbim „Aiurea-n tramvai” în „Țara Cuvintelor Anapoda” – o nouă carte pentru copii de Adina Rosetti; Apariție nouă la Humanitas Fiction: ”Această poveste“, de Alessandro Baricco; Prezentarea albumului Regele Mihai I. Loial tuturor, cu ocazia vizionării filmului documentar Inima Reginei la Brașov. Concert Adrian Naidin; Concurs de manuscrise Polirom Junior, ediția I; Biblioteca de Esențe – imaginată de SILVA – te invită să-ți iei porția de inspirație.
Autobiografia starului din Breaking Bad: O viață în roluri
La 60 de ani, Bryan Cranston este unul dintre cei mai buni și mai constanți actori, fiind nominalizat la 10 premii Emmy pentru rolul lui Walter White—celebrul personaj din Breaking Bad, câștigător al premiului Tony rolul lui Lyndon Johnsondin piesa de teatru biografică All The Way, nominalizat la Golden Globe și Oscar pentru Trumbo, și nu demult l-am auzit în cel mai recent film semnat de Wes Anderson.
În autobiografia sa Cranston descrie numeroasele roluri pe care le-a jucat, atât pe ecran, cât și în lumea reală. Și-a început cariera de actor la vârsta de 7 ani, când tatăl său, un actor fără succes și, uneori, regizor, l-a distribuit într-o reclamă pentru United Way. Părea sortit să devină actor, însă tatăl său a plecat și familia i s-a destrămat. Tulburat de greșelile tatălui său, Cranston a renunţat la aspiraţiile la o carieră de actor și s-a hotărât să urmeze o carieră statornică, cea de poliţist. Apoi, în timpul unei călătorii cu motocicleta, care a durat doi ani și în cursul căreia a traversat toată ţara, Cranston și-a redescoperit talentul dramatic, misiunea și vocaţia.
O viață în roluri vorbește despre creativitate, devotament și măiestrie, precum și despre talentul înnăscut, provocările și beneficiile acestuia și despre modul corect de a nu-l irosi. Un regal pentru fanii lui, o lectură inspirațională pentru ceilalți.
A 9-a ediție a Festivalului Internațional de Arte Vizuale VSLO
Cea de-a 9-a ediție a Festivalului Internațional de Arte Vizuale VSLO va avea loc anul acesta în Vama Veche, în perioada 19-26 august și va aduce, în premieră, lectori din Grecia, Cehia, SUA, Elveția, Norvegia și România.
Cel mai important eveniment dedicat artelor vizuale, VSLO, vă propune și anul acesta cursuri și workshopuri gratuite de fotografie, film, pictură și teatru, cu importanți lectori care au acceptat provocarea organizatorilor de a participa la cel mai neconvențional eveniment de gen din lume.
Și anul acesta Trofeul VSLO, va fi acordat de un juriu de specialitate, alaturi de numeroase premii oferite de sponsorii festivalului: CANON, SONY, OLYMPUS, SILVA.
Pasionații de fotografie wildlife se vor putea întâlni și vor putea învăța tainele acestei arte fotografice de la Petr Bambousek (Cehia), multiplu premiat al concursurilor internaționale de gen (Wildlife Photographer of the Year, World Photography Award, 2017 Big Picture, Czech Press Photo, Sony World Photography Awards, Golden Deer).
Prezent pentru a doua oară la VSLO, cunoscutul fotograf american Chris Suspect va desluși de această dată tainele „găsirii extraordinarului în ordinar”, în cadrul unui curs de street photography de înalt nivel. Activitatea sa în fotografia de stradă a fost recunoscută la nivel internațional și a fost expusă în Statele Unite, Germania, Georgia, Italia și UK.
Elvețianul Jens Krauer, fotograf oficial pentru Fujifilm X-Photographer, spune că „împărtășește emoții, nu pixeli” și are lucrări expuse atât în Europa cât și în Statele Unite. Organizează ateliere și seminarii despre fotografia de stradă și despre vizionarea creativă a fotografiei. La VSLO 2018, Krauer va discuta despre abordarea sa în fotografia de stradă și va împărtăși păreri personale cu privire la filozofia și etica sa fotografică: cum să găsești și să fotografiezi subiecte interesante, alb – negru vs color, cum să recunoști personaje reale și cum să realizezi imagini mai puternice cu ajutorul fotografiei candide.
„Fotografia făcută bucăți” este titlul unei discuții la care vor participa Chris Suspect, Jens Krauer, Vali Bărbulescu și Michail Moscholios. Cei patru vor avea un dialog deschis, timp de două ore, despre ce face fotografia a fi mai mult decât un act mecanic al copierii realității fotografiate. Petr Bambousek va susține, în premieră la VSLO, un curs de fotografie de noapte wildlife unde „modele” vor fi câțiva șerpi și șopârle, dar și alte animale exotice.
Printre fotografii români care vor avea workshopuri anul acesta la VSLO se numără: Ciprian Strugariu („Moda ieșită din comun”), Vali Bărbulescu („Fotografia – adevăr sau provocare?”), Sebastian Cristea și Andrei Apostol (“Fotografia pe film”), Cristian Crisbășan (Pin-Up Art photography) și Silviu Matei („Fotoreportaj în Vamă”). Un curs de editare foto „De la RAW la GLAM” va fi ținut de Ioan Bragheșiu.
În perioada următoare organizatorii vor anunța detaliile cu privire la workshopul de film, dar și cele legate de proiecțiile de film, vernisaje, târgul de echipamente și cursurile de teatru si pictură pe care le pregătesc în perioada 19-26 august.
Ultimele locuri pentru cursurile și workshopurile gratuite sunt disponibile accesând site-ul www.vslo.ro. Pasionații de fotografie, film, pictură și teatru au la dispoziție un formular de înscriere, iar data limită a înscrierilor este 1 august 2018.
Petrecerea dezvoltării durabile – Să trecem la verde!
Protecţia mediului înconjurător ne priveşte pe noi toţi şi ea începe cu gesturi simple, de zi cu zi, care seamănă – unele – cu un joc. Pentru a le descoperi şi a le deprinde de o manieră amuzantă, Ambasada Franţei în România şi Institutul Francez din România (IFR) vă aşteaptă la prima Petrecere a dezvoltării durabile, care va avea loc pe 20 iulie, între orele 16.30 şi 23.00, în curtea şi în Atrium-ul Institutului Francez din Bucureşti (IFB).
Acest eveniment cu baloane şi confetti, dar mai ales cu multă conştiinţă, este organizat graţie mai multor parteneri tradiţionali ai Ambasadei Franţei în România şi al IFR – mişcarea socială „Let’s do it, Romania”, Librăria Kyralina, Fundaţia Parada, Editura Seneca, agenţia media Image Factory, mişcarea educativă „e-graine”, organizaţia producătorilor şi importatorilor de echipamente electrice şi electronice Ecotic, Asociaţia Secular-Umanistă din România (ASUR), Cité des Sciences et de l’Industrie – un spaţiu Universciences, Titus Bakery.
Petrecerea dezvoltării durabile se doreşte a fi un loc de întâlnire pentru întreaga familie, deschis copiilor, părinţilor şi tuturor celor cu mintea şi sufletul tinere, o sărbătoare a implicării ce urmăreşte să sensibilizeze opinia publică în privinţa problemelor de mediu la nivel local, naţional, dar şi la scară planetară. Evenimentul permite totodată actorilor din domeniul ecologic – instituţii, organizaţii, asociaţii – să se întâlnească faţă în faţă cu publicul, să-l determine pe acesta să le urmărească acţiunile îndeaproape şi să se implice activ în protejarea mediului înconjurător.
Cu mic, cu mare, toată lumea va găsi ceva de făcut interesant la Petrecerea noastră :
- Ateliere ludice şi educative despre dezvoltarea durabilă şi reciclare, concepute de organizaţiile Let’s do it, Romania, Image Factory, ASUR şi Ecotic; aceasta din urmă va explica şi demonstra gesturile corecte ale reciclării şi va pune la dispoziţia vizitatorilor recipiente de colectare a bateriilor uzate.
- Standuri de cărţi aduse de Librăria Kyralina şi de Editura Seneca.
- Un spectacol de circ în aer liber al Fundaţiei Parada, care lucrează cu copii ai străzii.
- Un stand de jocuri pentru copii; acestia vor putea totodată să schimbe impresii şi să-şi împărtăşească ideile despre natură si dezvoltarea durabilă, în cadrul proiectului Purtător de cuvânt al l’IFR.
- Mediateca IFB va oferi spre consultare publicului o selecţie de lucrări pe teme de mediu şi ecologie, jocuri de societate, dar şi câteva tablete pe care cei mici şi cei mari vor putea viziona mini serialul La famille Kiagi (Familia Kiagi – care se implică), oferit de asociaţia e-graine. Membrii curioşi si ştrengari ai acestei familii îi vor ajuta pe spectatori să găsească răspunsul la câteva întrebări simple – cum să ne implicăm în gestionarea resurselor de apă în locul în care trăim sau în conservarea biodiversităţii? De ce să mâncăm hrană bio? Cum să reducem consumul de energie şi amprenta ecologică a fiecăruia dintre noi? Pe scurt, vom vedea cum putem să acţionăm în viaţa de zi cu zi pentru a face ca societăţile în care trăim să fie mai responsabile şi mai solidare.
- În Atrium-ul IFB, participanţii la Petrecerea dezvoltării durabile vor putea constata că plasticul ar putea lua locul peştilor în apele oceanului planetar – pe pereţii IFB îi aşteaptă expoziţia Poluare: plactic în oceane, concepută de Cité des sciences et de l’industrie de la Paris, un spaţiu Universcience.
- Între orele 21.30 şi 23 publicul este aşteptat la proiecţia în aer liber a unui documentar excelent, Descoperirea permaculturii de Adrien Bellay (Franţa, 2016, 82 minute, subtitrat în limba română). Filmul explică schimbările intervenite în sectorul agro-alimentar odată cu extinderea permaculturii, o metodă de cultivare a pământului ce reprezintă o soluţie sustenabilă din punct de vedere ecologic, viabilă din perspectivă economică şi echitabilă în ceea ce priveşte impactul social. Accesibilă oricui, permacultura poate fi pusă în practică oriunde în lume, tot mai multe femei şi tot mai mulţi bărbaţi experimentând această alternativă la agricultura traditională.
- Şi dacă vorbim de o Petrecere, cum ar putea lipsi gustările şi dulciurile, cele care respectă mediul înconjurător, desigur.
Petrecerea dezvoltării durabile – să descoperim, să discutăm despre şi să protejăm mediul înconjurator, serios dar cu zâmbetul pe buze!
Pentru că „nu moştenim Pământul de la părinţii noştri, ci îl împrumutăm de la copiii noştri” – Antoine de Saint-Exupéry.
O noua editie: Prima si ultima libertate de Jiddu Krishnamurti
Scriind introducerea la Prima si ultima libertate, Aldous Huxley spunea:
„In acest volum de culegeri din scrierile si convorbirile lui Krishnamurti, cititorul va gasi o clara si actuala formulare a problemei fundamental umane, cat si invitatia de a o rezolva prin singurul mod in care ea poate fi rezolvata, si anume, singur de catre fiecare in parte. Solutiile colective, in care atat de multi se incred cu disperare, nu sunt niciodata adecvate. Pentru a intelege chinul si tulburarea ce exista inauntru nostru, cum exista si in lume, trebuie mai intai sa gasim claritatea inlauntru nostru, iar aceasta claritate rezulta dintr-o gandire corecta. Este o claritate care nu trebuie organizata, caci nu poate fi schimbata cu alta. Gandirea unui grup organizat e doar repetitiva. Claritatea nu este rezultatul unei afirmatii verbale, ci al unei intense autoconstientizari si al unei gandiri corecte. Gandirea corecta nu este consecinta unei simple cultivari a intelectului, nici conformarea la un model, oricat de valoros si nobil ar fi acesta. Gandirea corecta rezulta din autocunoastere. Fara a te intelege pe tine insuti nu ai o baza de gandire; fara autocunoastere, ceea ce gandesti nu este adevarat.”
Aceasta tema fundamentala e dezvoltata cu consecventa de Krishnamurti. „In oameni se afla speranta, nu in societate, nici in sisteme, nici in sisteme religioase organizate, ci in tine si in mine.” Religiile organizate, cu intermediarii lor, cu cartile lor sfinte, cu dogmele, ierarhiile si ritualurile lor, ofera doar o falsa solutie problemei de baza.” Cand citezi Bhagavad Gita sau Biblia, sau unele Carti Sacre chineze, fara indoiala ca nu faci altceva decat sa repeti. Si ceea ce repeti nu reprezinta adevarul; este un neadevar, deoarece adevarul nu poate fi repetat”. Un neadevar poate fi amplificat, expus si repetat, dar adevarul nu; iar cand repeti adevarul, el inceteaza de a mai fi adevar si, prin urmare, cartile sfinte sunt lipsite de importanta.
Krishnamurti s–a nascut la 11 mai 1895, la Madanapalle, in sudul Indiei. „Descoperit” de miscarea teozofica, este crescut si educat in Occident, considerandu-se ca va deveni instrumentul exprimarii unui mesaj de o deosebita importanta, ca va indeplini rolul unui Mesia sau ca va fi fondatorul unei noi religii.
In 1925, in urma mortii fratelui sau Nityananda, Krishnamurti traverseaza o grava criza psihologica, in decursul careia incepe sa se indoiasca de toate valorile „spirituale”. S-a eliberat de tot ceea ce invatase, ramanand intr-o stare de non-speranta. Nu mai astepta nimic. Si tocmai in aceasta situatie de gol interior, in aceasta stare de moarte fata de elementele structurale ale trecutului sau psihologic – spune Krishnamurti – a erupt in el „acea binecuvantare ce se realizeaza numai intr-o stare de liniste autentica, a avut loc eruptia exploziva a iubirii”.
Aceasta experienta a determinat in el o innoire spirituala, o adevarata revolutie, o profunda mutatie. Din acel moment Krishnamurti a declarat ca nu va mai fonda o noua miscare religioasa sau un nou sistem filozofic care sa inrobeasca si sa conditioneze si mai mult mintile oamenilor. In urma acestei revolutii launtrice Krishnamurti a dizolvat „Ordinul Stelei”, ce fusese fondat special pentru el si, incepand din 1928-29, a luat o orientare complet independenta de orice fel de organizatie.
Titlu nou la Editura Meteor Press: Păzitorii Pragului la Pătrăuți
Ridicată în anul 1487 (6995), Biserica „Înălţarea Sfintei Cruci” din Pătrăuţi (Suceava) a fost inclusă în 1993 de Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură (UNESCO), împreună cu alte şapte biserici din nordul Moldovei, pe lista Patrimoniului Cultural Mondial, considerându-se una dintre cele mai vechi construcţii ctitorite de Ştefan cel Mare care se mai păstrează şi astăzi în forma ei originară.
Albumul de faţă, realizat în urma colaborării dintre voluntarii Asociaţiei „Prietenii Bucovinei” şi voluntarii „Art & Heritage Association România”, cuprinde în alcătuirea sa, pe lângă excelentele fotografii ale interiorului şi exteriorului bisericii, o uimitoare descriere a genezei şi trecerii lăcaşului de cult prin apele istoriei până în zilele noastre, protejându-şi tainele de-a lungul timpului şi lăsându-şi descoperită frumuseţea înaintea acelora care-i trec pragul cu credinţă.
„În cultura creştină, ziua sărbătorii Învierii Domnului este calculată cu ajutorul unui algoritm hotărât în anul 325 şi care este legat de data echinocţiului de primăvară. La prima vedere s-ar putea spune că nu este posibil ca un aliniament solar să marcheze sărbătoarea pascală, care este poziţionată în calendar în lunile aprilie sau mai. Şi totuşi, la Pătrăuţi, arhitectul ce a aşezat ferestrele a avut grijă ca razele Soarelui să se constituie într-o formulă simbolică. Pentru o lungă perioadă de timp, lumina care intră dimineaţa prin fereastra Altarului traversează, în drumul său către naos, uşile împărăteşti. Este un lucru important, deoarece proiecţia solară poate fi uşor asociată cu acel moment din ritualul ortodox când preotul rosteşte, din cadrul uşilor împărăteşti, îndemnul: <<Veniţi de luaţi Lumină!>>.” (pag. 63)
Volumul se va lansa pe 27 iunie la Muzeul de Istorie Suceava.
Agenţia Naţională de Presă AGERPRES – partener al Institutului Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel” și al Muzeului Memorial al Holocaustului din Statele Unite
Agenţia Naţională de Presă AGERPRES a încheiat un acord de parteneriat cu Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel” și cu Muzeul Memorial al Holocaustului din Statele Unite, în scopul stabilirii, implementării şi diseminării informaţiilor şi activităţilor dedicate istoriei şi înţelegerii Holocaustului.
Astfel, astăzi, 11 iulie 2018, directorul general al AGERPRES, Alexandru Giboi, a semnat alături de directorul general al Institutul „Elie Wiesel”, Alexandru Florian, și de directorul Diviziei de Programe Arhivistice Internaţionale a Muzeului Memorial al Holocaustului din SUA, Radu Ioanid, acordul prin care fiecare parte va contribui la studierea Holocaustului din România și la informarea publică asupra acestui subiect istoric, dar și moral și spiritual.
Dincolo de scopul asumat prin acest parteneriat, de a face cunoscută tragedia holocaustului și de a păstra memoria celor care au suferit, cele trei instituții își doresc să contribuie la o mai bună cunoaștere a trecutului și la întelegerea unui moment tragic din istoria umanității.
„În ceea ce priveşte Institutul ‘Elie Wiesel’, punctul de pornire sau scopul acestui parteneriat între cele trei instituţii îl reprezintă, pe de o parte, posibilitatea AGERPRES de a furniza din arhiva fotodocumentară o serie de imagini, de fotografii care să fie relevante pentru istoria comunităţii evreilor din România, întrucât Institutul ‘Elie Wiesel’ este cel care coordonează organizarea şi deschiderea Muzeului de Istorie a Evreilor din România şi a Holocaustului şi, pe de altă parte, Institutul s-a angajat să ofere o serie de documente relevante şi de interes pentru AGERPRES în ceea ce priveşte diversele domenii de activitate, în mod special legate pentru acest an de ceea ce se cheamă sărbătorirea Centenarului, a României Mari de la 1 Decembrie 1918, în măsura în care Institutul are o serie de documente relevante pentru felul în care comunitatea evreiască din România s-a raportat la actul de la 1 Decembrie 1918 sau felul în care comunitatea evreiască a trăit în România pe parcursul acestui secol, de la înfiinţarea României Mari şi până astăzi”, a declarat Alexandru Florian.
Alexandru Giboi, a precizat că: „Semnarea acestui protocol este un moment foarte important în evoluția Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este o oportunitate de a ne valorifica uriașa arhivă fotografică prin proiecte cu un impact real și major asupra societății. Mulțumesc Muzeului Memorial al Holocaustului din Washington și Institutului Național pentru Studierea Holocaustului din România ‘Elie Wiesel’ pentru deschiderea către o colaborare care sper că va crește nivelul de informare publică într-un domeniu sensibil, dar în același timp complex, atât pentru presă cât și pentru societate”.
Radu Ioanid a explicat că parteneriatul cu AGERPRES presupune schimb de informaţii şi realizarea de programe educaţionale, precum şi acces la arhivele instituţiei. „În primul rând aş vrea să subliniez faptul că, în special de la adoptarea de către România a concluziilor Comisiei Wiesel, relaţiile Muzeului Memorial al Holocaustului de la Washington, care este o agenţie federală a guvernului american, cu diferite instituţii guvernamentale din România au fost şi sunt în continuare pe un trend ascendent. Şi, din păcate, nu pot spune acelaşi lucru despre alte ţări europene, unde dintr-un motiv sau altul întâlnim probleme destul de serioase legate de modul în care guvernele lor tratează istoria holocaustului în general şi, în special, istoria holocaustului din ţările respective. Revenind la România, pot spune că acest acord, pe care l-am semnat astăzi între AGERPRES, Muzeul Memorial al Holocaustului de la Washington şi partenerul nostru privilegiat din România, Institutul Wiesel, este exemplar. Şi chiar înainte de semnarea acestui acord, cele trei instituţii au cooperat foarte bine, făcând împreună cercetare, o cercetare care a şi dat rezultat”, a spus acesta.
AGERPRES deține o vastă arhivă fotografică și documentară, putând, astfel, să contribuie cu materiale relevante la toate activitățile ce vor avea drept scop înțelegerea holocaustului. Activităţile de cercetare şi educaţionale ale Muzeului Memorial al Holocaustului şi ale Institutului Naţional pentru Studierea Holocaustului din România ‘Elie Wiesel’ vor fi aduse în atenţia publicului prin realizarea de ştiri şi fotografii și prin publicarea unor articole documentare.
Prin acest parteneriat, AGERPRES își continuă misiunea de informare publică și contribuie, alături de cele două instituții de prestigiu, la o mai bună cunoaștere a istoriei.
Pentru Agenția Națională de Presă, #evoluție înseamnă și asumarea, cunoașterea și înțelegerea trecutului.
Să vorbim „Aiurea-n tramvai” în „Țara Cuvintelor Anapoda” – o nouă carte pentru copii de Adina Rosetti
Curtea Veche Publishing a pregătit o nouă carte pentru copii, scrisă de Adina Rosetti și ilustrată de Livia Coloji. „Aiurea-n tramvai. Aventurile lui Anton în Țara Cuvintelor Anapoda” e o poveste cum nu s-a mai citit până acum și conține toate expresiile populare care le dau bătăi de cap copiilor și explicațiile lor. Pentru că și noi auzeam o sumedenie de expresii ciudate la părinții noștri când eram mici; „colac peste pupăza”, mai erau și supărați când ni le spuneau, iar noi nu înțelegeam de ce nu ne vedeam „lungul nasului”.
Iar dacă vreți să aflați mai multe despre cum e „să vorbești aiurea-n tramvai”, puteți viziona aici primul episod din mini-seria cu acelați nume: https://youtu.be/lTFx4Ujz5Ng
Anton se ceartă tot timpul cu sora lui mai mare şi foloseşte cuvinte… nepotrivite. Asta până ajunge într-o lume a vorbelor cu adevărat anapoda, unde tot ce se spune îşi pierde sensul obişnuit, iar realitatea devine bramburită și încep să se întâmple tot felul de ciudățenii. Oamenii îndeasă mâţele-n saci, la restaurant se servesc răbdări prăjite, pupezele de neam ales poartă colac, iar copiii se joacă de-a despicatul firului în patru şi de-a tăiatul frunzei la câini.
În noua carte pentru copii a Adinei Rosetti, „Aiurea-n tramvai. Aventurile lui Anton în Țara Cuvintelor Anapoda”, împreună cu noii săi prieteni – Maţe-Fripte, Zgârie-Brânză şi Linge-Blide –, personajul principal porneşte în căutarea conducătorului Ţării Cuvintelor Anapoda, pe numele său Teleleu Tănase. Care este un conducător la fel de bramburit ca toţi ceilalţi locuitori, dar singurul care ar putea să-l ajute să găsească drumul înapoi spre casă. Cei patru prieteni vor trece prin cele mai neobişnuite aventuri, în acea ţară cu totul pe dos, dar plină de haz, unde cele mai importante lucruri se învârt în jurul cuvintelor.
ADINA ROSETTI a umplut multe caiete cu compuneri în copilărie, despre vacanțe extraterestre. Ceva mai târziu, s-a trezit la o facultate economică dar, până la urmă, a devenit scriitoare și jurnalistă. Deși a scris două cărți pentru adulți, a descoperit că cel mai mult îi place să inventeze povești pentru copii. Din joaca ei cu vorbele au ieșit până acum trei cărți: „Domnișoara Poimâine și joaca de-a Timpul” (ilustrată de Cristiana Radu), „De ce zboară vrăjitoarele pe cozi de mătură?” (ilustrată de Cristiana Radu) și „Cartea Curajului” (ilustrații de Alexia Udriște). Domnișoara Poimâine a descoperit că se simte bine jucându-se cu Timpul de scenă, așa că o puteți vedea și sub formă de piesă de teatru. Atunci când nu scrie, ține ateliere de scriere creativă pentru copii, stă cu nasul prin cărți sau se distrează cu cei doi copii ai săi, Clara și Anton, pe care i-a transformat în personajele principale din câteva cărți.
LIVIA COLOJI desenează de când se știe. A început cu niște prințese cu mâini curbate, dar încă nu s-a oprit. În 2004 a absolvit Facultatea de Arte și Design a Universității de Vest din Timișoara, și nu i-a luat mult timp să înceapă să ilustreze cărți, reviste, reclame și produse de toate felurile. A semnat mai bine de douăzeci de titluri, în colaborare cu edituri din țară și străinătate. Iar în 2015 s-a regăsit pe lista scurtă a World Illustration Awards.
Volumul „Aiurea-n tramvai. Aventurile lui Anton în țara cuvintelor anapoda“ este disponibil pe site-ul Curtea Veche Publishing și în librăriile din țară.
Mini-seria de clipuri amuzante „Să vorbim aiurea-n tramvai” poate fi vizionată pe canalul de YouTube al editurii.
Apariție nouă la Humanitas Fiction: ”Această poveste“, de Alessandro Baricco
Traducere din italiană de Mara Chirițescu și Cerasela Barbone
Colecţia Raftul Denisei, colecţie coordonată de Denisa Comănescu
Această poveste, poate romanul cel mai muzical al lui Alessandro Baricco, impregnat de tonuri și ritmuri de o mare varietate, ne poartă într-o cursă amețitoare prin secolul XX.
Ultimo Parri, copil serios, retras, cu „umbră de aur“, este singurul fiu al lui Libero Parri, un țăran piemontez care, la începutul secolului XX, își vinde vacile pentru a deschide un service, chiar dacă în localitatea lui n-a ajuns încă nici un automobil și nici nu se știe dacă acești „monștri de fier“ sunt de genul feminin sau masculin. Întâlnirea cu excentricul conte D’Ambrosio, care apare într-o zi și cere benzină și găzduire, pecetluiește destinul familiei Parri.
Această poveste îi aparține lui Ultimo Parri. Personajul are cinci ani când vede pentru prima dată un automobil în satul său piemontez, nouăsprezece în ziua înfrângerii de la Caporetto, în 1917, și douăzeci și cinci când își întâlnește marea dragoste în America. Visul lui Ultimo, acela de a construi o pistă circulară de curse cu optsprezece curbe, leagă mai multe povești într-una singură, primordială, o poveste despre fidelitate, iubire, prietenie, război și, mai ales, despre dorința de a restabili ordinea în lume. Romanul este deopotrivă unul al sunetelor. Auzim zgomotele guturale ale primelor automobile, îl auzim pe Ultimo strigându-și numele când mașina gâfâie urcând movila din Piassebene, apoi exploziile și împușcăturile de pe câmpul de luptă, o auzim pe Elizaveta cântând la pian, apoi melodia transmisă la radio în timp ce o femeie și-un bărbat fac dragoste în bucătăria unui local și auzim motorul Jaguarului în care, după o viață de așteptare, Elizaveta atinge visul lui Ultimo și reușește să parcurgă pista circulară.
„O carte cu adevărat magică, poetică, precum o muzică minunată și duioasă care îl însoțește pe cititor de la prima la ultima pagină, cucerindu-i imaginația, emoționându-l și transportându-l într-o altă dimensiune. Opera unui geniu.“ CulturaSpettacolo.it
„Baricco se întrece pe sine în acest roman. Proza lui este o splendoare, intriga seduce, cartea întreagă poartă marca inovației. Personajele sunt atașante precum cele ale lui García Márquez. Ultimo, protagonistul romanului, are consistența ficțională a colonelului Buendía.“ El Cultural
„Această poveste aduce toată muzica lui Baricco: o simfonie în același timp ușoară și gravă despre evenimente fondatoare ale secolului XX. Personajul central, Ultimo, își împlinește destinul traversând, în felul său, două episoade majore care au deschis secolul XX spre «modernitate»: Primul Război Mondial și invenția automobilului.“ La Croix
Alessandro Baricco s-a născut în 1958 la Torino. ªi-a luat licența în filozofie cu Gianni Vattimo și a studiat pianul la Con-servator. A publicat cronici muzicale și două cărți despre muzică bine primite de public: Il genio in fuga. Due saggi sul teatro musicale di Rossini (1988) și L’anima di Hegel e le mucche del Wisconsin (1992). A debutat în anul 1991 cu romanulCastele de furie (Castelli di rabbia; Humanitas Fiction, 2007, 2017) și a devenit în scurt timp unul dintre cei mai citiți și iubiți scriitori din Italia. Au urmat Oceano mare (1993), Mătase (Seta, 1996; Humanitas Fiction, 2015), City (1999), Senza sangue (2002), Această poveste (Questa storia, 2005; Humanitas Fiction, 2018), Emaus (Emmaus, 2009; Humanitas Fiction, 2012), Mr Gwyn (2011; Humanitas Fiction, 2014), De trei ori în zori (Tre volte all’alba, 2012; Humanitas Fiction, 2015) și Mireasa tânără (La Sposa giovane; Humanitas Fiction, 2016). A publicat cronici în mari ziare peninsulare (La Stampa, La Repubblica), adunate în volumele Barnum 1 (1995), Barnum 2 (1998), Next (2002) și Barbarii. Eseu despre mutații (I Barbari. Saggio sulla mutazione, 2006; Humanitas, 2009). De asemenea, a repovestit Iliada lui Homer și Moby Dickal lui Herman Melville. A scris două texte pentru teatru: Novecento (Novecento. Un monologo, 1994; Humanitas, 2002; Humanitas Fiction, 2013), după care Giuseppe Tornatore a realizat filmul Legenda pianistului de pe ocean, și Davila Roa(1996). În 1993 a inițiat o serie de emisiuni TV centrată pe opera lirică, intitulată „Dragostea e un pumnal“, și alta despre lumea cărților, intitulată „Pickwick“. În 1994 a înființat la Torino Scuola Holden, dedicată creativității narative și artelor performative.
Prezentarea albumului Regele Mihai I. Loial tuturor, cu ocazia vizionării filmului documentar Inima Reginei la Brașov. Concert Adrian Naidin
Au trecut 80 de ani de când Regina Maria și-a lăsat inima românilor, iar brașovenii nu au uitat-o nici astăzi! La Brașov va fi spusă povestea suveranei într-o seară de excepție.
Muzeul Județean de Istorie Brașov organizează joi, 19 iulie, ora 19.00, la Centrul Cultural Reduta (Strada Apollonia Hirscher nr. 8, Brașov) un eveniment special, dedicat Reginei Maria și Regelui Mihai. Partenerii evenimentului sunt Centrul Cultural Reduta, Grupul Editorial Corint și TVR1.
Seara va debuta cu prezentarea albumului Regele Mihai I. Loial tuturor, apărut la Editura Corint, album de excepție ce conține fotografii de la ceremoniile ocazionate de înmormântarea Regelui Mihai I al României, din 16 decembrie 2017. Ilustrațiile fac parte din proiectul „Fotografii pentru Rege”.
Vor lua cuvântul:
- Nicolae Pepene – istoric și director al Muzeului Județean de Istorie Brașov
- Camelia Csiki – coautor al albumului, realizatoare a emisiunii Ora Regelui, TVR1
- Ion Tucă – director al Casei Regale a României
- Gelaledin Nezir – general maior (r), directorul de Cabinet al Ministrului Apărării Naționale
Evenimentul va continua cu vizionarea filmului documentar Inima Reginei, un documentar inedit, realizat în 2007 de Camelia Csiki, singurul jurnalist care a filmat vreodată inima Reginei Maria. Aceasta nu a fost expusă niciodată publicului, păstrându-se până în zilele noastre conservată în tezaurul Muzeului Naţional de Istorie. Echipa TVR a refăcut traseul pe care l-a parcurs inima suveranei între anii 1940-1970, de la Balcic la Bran şi apoi la Bucureşti.
Seara se va încheia cu un concert extraordinar al artistului Adrian Naidin.
În ultimii ani, Adrian Naidin și-a început multe spectacole cu Imnul Regal. Iubește Familia Regală pentru că reprezintă cele mai înalte valori morale ale românilor, pentru că este păstrătoare a tradițiilor românești. L-a adorat pe Majestatea Sa Regele Mihai și, anul trecut, își dorea tare mult să-i mai poată cânta încă o dată. Spectacolul pe care îl va oferi joi seara brașovenilor este pentru Regele Mihai și Regina Maria.
Intrare gratuită
Concurs de manuscrise Polirom Junior, ediția I
Editura Polirom lansează Concursul de manuscrise de literatură pentru copii, ediția 2018.
Dacă scrieți literatură pentru copii (roman și povestiri, vîrsta recomandată: 8+ ), trimiteți manuscrisul dvs. pe adresa junior@polirom.ro, însoțit de o notă bio-bibliografică, pînă la data de 1 noiembrie 2018 și puteți intra în portofoliul colecției „Junior” a Editurii Polirom, coordonată de Bogdan-Alexandru Stănescu.
Manuscrisele se trimit exclusiv în format electronic – minimum 200.000 de semne, cu diacritice. Concursul se adresează atît autorilor publicați, cît și debutanților.
Juriul va fi format din scriitoarea și traducătoarea Veronica D. Niculescu, Raluca Selejan și Oana Doboși-Potcoavă de la Librăria La Două Bufnițe din Timișoara, precum și din membrii redacției Polirom Junior.
Editura Polirom va anunța manuscrisele cîștigătoare pînă la data de 15 decembrie 2018, iar premiul va consta în publicarea lor, în prima parte a anului editorial 2019.
Așteptăm manuscrisele dvs.
Biblioteca de Esențe – imaginată de SILVA – te invită să-ți iei porția de inspirație
Această poveste începe cu o poezie vie:
Silva te așteaptă în Biblioteca de Esențe
Trăim într-o lume diversă și pe repede înainte. Suntem prinși în capcanele lui ACUM și IMEDIAT, și deseori uităm să ne luăm un răgaz doar pentru noi. Într-o astfel de lume este greu să ne dăm seama ce e cu adevărat important. În opoziție cu această lume stă, neclintită, esența lucrurilor cu adevărat importante, iar Biblioteca de Esențe este invitația pe care Silva o face tuturor celor care au nevoie de un strop de inspirație.
Fie că ești pasionat de sculptură, ilustrație sau pur și simplu penița ta nu dă greș niciodată când te pui pe scris, Biblioteca de Esențe este locul perfect pentru tine. În parteneriat cu librăriile Cărturești, Silva a reactivat timp de 6 săptămâni etajul II al celei mai frumoase librării bucureștene, de pe strada Lipscani 55, și a transformat spațiul într-un carusel al esențelor. Un loc care va găzdui cursuri de storytelling, fotografie și gătit, pentru cei ale căror pasiuni cântăresc mai mult decât orice to-do-list musai de bifat. Pentru că pasiunea “este ca un foc de tabără. Dacă nu o întreții, se stinge”, așa cum spune Marius Manole.
Despre craft și Raftul #SurprindeEsența
Craftul este unealta prin care fiecare dintre noi își exprimă autenticitatea. Este un portal către lumile noastre interioare și este de datoria fiecăruia să-l descoperim. Silva l-a descoperit, este pasiunea pentru berea craft. Al tău care e? Ca să-l găsești mai ușor, Silva ți-a pregătit raftul #SurprindeEsența. O selecție de 30 de titluri esențiale, recomandate de Iulian Tănase, Răzvan Exarhu și Laura Câlțea. Lecturi care te îndeamnă să-ți iei un moment de liniște și să te gândești la lucrurile cu adevărat importante pentru tine. Cartea vieților mele de Aleksandar Hemon, Malul Albastru de Gellu Naum, Despre lucrurile cu adevărat importante de Alexandru Paleologu și multe alte titluri, te așteaptă în librăria Cărturești Carusel, la raftul #SurprindeEsența.
Pentru tine ce e cu adevărat important?
De aici înainte, stă în puterea ta să-ți iei un moment de răgaz și să te gândești, să scrii, să desenezi, să schițezi orice idee care poate deveni realitate și care îți va răspunde la întrebarea: Ce e cu adevărat important pentru tine?
Iulian Tănase ne-a mărturisit că „cele mai importante lucruri din viața cuiva sunt cele care te fac să păstrezi în permanență legătura cu tine, sunt lucrurile care te ajută să te descoperi, să te cunoști, să înțelegi și să te înțelegi.”
Pentru SILVA contează, pasiunea, ingredientele și hameiul CASCADE – hameiul care a scris legenda berilor craft. Iar #surprindeesența este motto-ul după care se ghidează zi de zi.