-Un eseu foarte interesant pe blogul revistei de cinema Film Menu, intitulat ”Manipulați cu grijă. Sexualitate sub 18 ani”, semnat de Diana Mereoiu, despre sexualitatea fetelor si cum este aceasta aratata in filme: ”Nimfeta a aparut în conştiinţa publicului larg odată cu publicarea în 1955 a romanului „Lolita”, de Vladimir Nabokov, care problematizează felul în care ar trebui privită dezvoltarea sexuală a unei tinere şi instigă percepţia generală cu privire la limita dintre normalitate şi deviaţie. Descrisă acolo din perspectiva personajului principal, Humbert Humbert, nimfeta este „a little deadly demon” de 9-14 ani, cu o sexualitate precoce, emanând un amestec de inocenţă şi vulgaritate stranie.”
-Adina scrie pe blogul Marele ecran despre Boyhood (2014): ”În Boyhood, Linklater alege ca personaj principal pe cineva la care 12 ani chiar lasă urme decisive asupra înfăţişării. Mason (Ellar Coltrane) e urmărit de pe la 6 până pe la 18 ani. Alături de el evoluează toate personajele care îi formează familia (Patricia Arquette, Ethan Hawke, Lorelei Linklater), iar pe chipurile lor se poate înregistra în mod natural trecerea timpului. Senzaţia de autentic şi de firesc pe care o oferă această manevră regizorală e greu de egalat în orice alt film care încearcă să simuleze trecerea timpului şi urmările ei, de la Benjamin Button la The Tree of Life. Chiar şi numai pentru asta, cred că Boyhood e un film care merită experimentat.”
(Jovi)
-Bucharest International Experimental Film Festival sau pe scurt BIEFF incheie probabil lista (nu tocmai scurta) a festivalurilor de film desfasurate in acest an in Romania. Despre ziua a doua a festivalului a scris Maria Ruxandra Burcescu la liternet.ro: ‘Cel mai mult mi-a plăcut Questions to My Father, în regia lui Konrad Mühe. Dintr-un punct de vedere al procesului creativ nu a fost cea mai spectaculoasă proiecţie dar, din punctul de vedere al emoţiilor şi al mesajului mi s-a părut cel mai profund scurtmetraj. Konrad Mühe, fiul celebrului actor decedat, Urlich Mühe a conceput un scurtmetraj format exclusiv din scenele în care apare tatăl său în diferite filme, alcătuind un dialog iniţial din replicile acestuia, transformat în interogatoriu la final. Replicile devin din ce în ce mai dure, iar întrebările din ce în ce mai incomode. Fiecare cuvânt rostit de Urlich Mühe este o sentinţă şi, totodată, o declaraţie de iubire către el însuşi, din perspectiva fiului.’
-Cei de ‘La buticul cu filme si carti …’ nu au fost impresionati de ‘Nightcrawler’: ‘Filmul îmi pare cam imprecis la capitolul abordare și asta din cauza lui Jake Gyllenhaal, fizic slăbit, și a jocului său actoricesc confuz care dă naștere unui personaj antisocial, perfid, antipatic și totuși nelegat în unele momente. Grimasele lui Jake m-au cam indus în eroare. L-am mai văzut în roluri similare, dar aici nu pare să mă convingă, e când alegoric, când teluric, pe alocuri îmi dă senzația că joacă total neinspirat. Este cât se poate de ironic să-l văd pe simpaticul polițist din End of Watch (interpretat tot de Jake Gyllenhaal) la antipod în Nightcrawler, cred că e o ironie mai mare decât satira acidă pe care și-o propune filmul. Povestea este una simplistă, nelipsită de gafe ce frizează logica, previzibilă și prea puțin nuanțată, încercările de umor sunt și ele cât se poate de nesigure. ‘
-Marcel Prost de la Cinemateca.eu a vazut ‘Exodus’ cea mai recenta super-productie pe teme biblice. Va recomand sa cititi cronica lui din care preiau doar finalul: ‘Exodus e exact ca Morometii: in doua ore jumate iti poti face o idee destul de exacta despre ce e scris in carte. Ce e scris in carte, insa, e alta poveste. ‘
(Dan)
Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această săptămână:
-”Paddington” (2014)