-Ionut ne indeamna, intr-un articol despre Festivalul Filmului European, sa vedem cat mai multe filme europene, facand referire si la experienta lui din Polonia. Mai multe pe Movie Zone: ”O alternativa de a creste publicul cinefil este cea educationala; in Polonia am avut ocazia sa urmez un curs in cadrul Facultatii de Istorie: „Poland in documentary film”; Am invatat multe si astfel am inceput sa iubesc documentarele si unicitatea filmului polonez. De ce in cadrul scolilor noastre (fara sa fie de profil teatru-film) nu se incadreaza astfel de cursuri pentru a cunoaste mai bine tara noastra si pentru a iubi mai mult filmul romanesc? Acestea sunt intrebari care nu vor avea raspunsul decat in urma unor masuri bine implementate in cadrul societatii romanesti. O gandire mai deschisa fata de cinematografia romaneasca isi va avea rezultatele scontate.”
(Jovi)
-Marian Radulescu scrie la liternet.ro despre ‘Calugarita portugheza’, film regizat de Eugene Greene: ‘Filmul lui Eugene Green este, şi el, un film „neconvenţional”. Cât e de plictisitor (sau dacă e) ţine în mare măsură de profilul spectatorului. De pregătirea (şi dorinţa) sa de a urmări nişte actori ce execută o coregrafie aproape vaporoasă, ce-şi rostesc replicile cu o lentoare ce vine parcă din altă lume şi din alt timp. Ce mi se pare a fi leitmotivul din A Religiosa Portuguesa (2009) este chemarea sfinţeniei.’
-Angela de la CineAmator a vazut ‘Urmarire periculoasa’ a lui Anne Fletcher: ‘Desi trailerul nu promite ceva remarcabil, „Hot Pursuit” livreaza scene dintre cele mai penibile, atat cat sa te faca sa razi de prostescul lor. Si daca actritele te conving ca fac o echipa buna, asta este mai ales pentru ca schimbul de replici intarata publicul sa se distreze alaturi de ele. Si nu este nimic mai amuzant decat sa vezi cum ele insesi fac bascalie pe seama lor. Poate ca cel mai mare castig dupa terapeuticul „Guilt Trip” al Annei Fletcher a fost joaca asumata si nepasarea de a duce cat mai departe lucrurile.’
-L-a vazut si Ioana Raluca Popescu de la ‘Edge and Back’: ‘Haideti sa incercam altfel. Veniti de la munca, rupti de oboseala, vreti sa va relaxati? “Hot Pursuit” nu va minte frumos ca alte pelicule. Ras si buna dispozitie. Sa fim seriosi. Avem nevoie si de asa ceva in vietile noastre.’
-Pseudokinematikos scrie despre muzica din filmele romanesti: ‘…au existat și alți regizori – Mircea Săucan, Dan Pița, Mircea Veroiu – care au folosit personajul-muzică foarte inteligent. Muzica scrisă pentru filmele lor de Tiberiu Olah, Anatol Vieru, Dorin-Liviu Zaharia și Dan-Andrei Aldea, de Richard Oschanitzsky sau Adrian Enescu avea un impact foarte puternic și, împreună cu imaginea, dialogurile și zgomotele, alcătuia un conglomerat adesea expresiv și foarte specific cinematografic’
(Dan)
Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această săptămână:
-”She’s Funny That Way” (2014)
–”The Cut” (2014)