-A fost si continua pana maine ”Les Films des Cannes a Bucarest”. Prin blogosfera se scrie mai putin despre acest festival de filme de calitate, multi preocupandu-se in aceasta perioada de blockbustere. Sunt si exceptii. Despre ”Heli”, de Amat Escalante, scrie Bogdan de la Emmerdeur.ro: ”Spre deosebire de Sangre (preferatul subsemnatului) şi Los Bastardos, Heli este un copil mare, născut totuşi cu o malformaţie. Escalante e un maestru al comediei negre, amestecată cu o viziune nihilistă asupra existenţei, lucru care este uşor transpus şi vizualiceşte. Cu ultimul lui film, a vrut să dea lovitura: să pună cap la cap premisele unui film „cu buget”, fără limită în expansiunea scenariului.”
–Despre acelasi film, a scris si Cinesseur pe blogul sau: ”Comparativ cu Reygadas, compatriotul şi mentorul său, fondatorul acestui stil, Escalante nu e nici ermetic, nici evocativ, ci se complace într-o superficialitate spectaculoasă ce poate trece uşor drept doxă (într-un singur caz funcţionează: când e deliberată şi asumată ca atare). Ori Heli e ca o ciupitură de ţânţar: surprinde doar fizic. În urma ciupiturii rămâne acea pată roşie, uşor în relief, ce produce un oarecare disconfort. Echivalentul său în cazul de faţă e seria minusculă de sugestii estetice sporadice. Prea puţine (sau prea incoerente), totuşi, pentru a face un film convingător, în stare să spună o poveste cu semnificații sociale precum cele ţintite de Escalante.”
–„Manuscripts don’t Burn”, de Mohammad Rasoulof a primit la Cannes Premiul FIPRESCI Un Certain Regard in 2013. Despre el, de la acelasi festival, scrie tot Emmerdeur: ”Manuscripts Don’t Burn este tipul acela de film care face carieră prin festivaluri pentru că este produsul unui context politic delicat din perspectiva Vestului democratic. Faptul că intră în vizorul unor selectori, şi ulterior, şi a unor critici de film doar prin prisma acestui motiv e nefericit, evident. Mohammad Rasoulof e un regizor iranian talentat. Acolo unde a fost nevoie să evite cenzura, a făcut-o cu brio. Dar se vede treaba că o dată cu acest Manuscripts Don’t Burn a vrut să schimbe foaia, a riscat şi a eşuat. Motivul ar putea fi starea de presiune în care s-a aflat. Rasoulof l-a realizat pe ascuns şi contra-timp. Dar cred că nu este suficient.”
(Jovi)
-Bogdan Dumitrescu de la Mind Porn nu a fost deloc entuziasmat de ‘On the Road’: ‘Nu-s multe de zis despre On the road: filmul e plat, insipid, lipsit de orice inspirație regizorală, actorii joacă foarte foarte prost și toate cele. De fapt, singurul lucru la care mă gândesc e că rivalizează cu Elementarteilchen (2006) la titlul de cel mai prost film făcut vreodată după o carte – totuși nu-l depășește.’
-Dintre filmele prezentate in cadrul saptamanii ‘Les Films de Cannes a Bucarest, 2013’ Madalina Dumitrescu a vazut ‘J’enrage de son absence’ regizat de Sandrine Bonnaire: ‘Film realist, cu accente fantastice (delirul subteran), J’enrage de son absence o aşază pe Sandrine Bonnaire printre cineaştii delicaţi şi confirmă estetica austeră a regizoarei.’
-Radu scrie la Cutia cu Filme despre ‘Measuring the World’, unul dintre filmele prezentate in cadrul festivalului Comedy Cluj: ‘…povestea ușor ficționalizată a savanților germani de secol XIX, matematicianul și fizicianul Carl Friedrich Gauss și geograful și exploratorul Alexander von Humboldt. Născuți și crescuți în clase sociale cum nu se poate mai diferite (Gauss fiind fiul unor muncitori săraci, iar Humboldt fiul unui maior din armata prusacă, cei doi aveau un lucru esențial în comun : dorința de nestăpânit de a cunoaște mai bine lumea din jurul lor. Fiecare și-a ales, însă, metoda proprie de a face asta.’
(Dan)
Contributori: Jovi, Dan.
Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această săptămână:
–”Carrie” (2013)
–”Prisoners” (2013)
–”Undeva la Palilula” (2012)
–”Cloudy with a Chance of Meatballs 2” (2013)