-Despre scurtmetrajul ”Calea Dunarii” (2013), regizat de Sabin Dorohoi si prezentat in cadrul emisiunii Biziday de saptamana trecuta, scrie Ionut pe Piratul Cinefil: ”Scurt-metrajul reuseste sa infatiseze artistic drama unui copil care traieste cu bunicul sau, departe de parintii sai care lucreaza in strainatate. Ideea unui asemenea proiect de mica avengura poate deveni o optiune buna pentru un lung-metraj care sa aduca in fata problemele discutate. Scurt-metrajul a rulat la mai multe festivaluri importante si a primit premii importante, o munca bine rasplatita international. Succesul de anul trecut poate fi trecut in dreptul expunerii unei tematice mai putin uzata in dreptul cinematografiei. Cadrul filmarii este in apropierea Cazanelor Dunarii, o priveliste ce-ti aminteste ce frumoasa e tara noastra, si m-a convins ca pe viitor sa fac o vizita in acest loc. Calea Dunarii este inteligent construit, prezentand multe momente emotionante prin povestea acelui copil lasat acasa.”
–Colega noastră, Andreea, își face din când în când timp să scrie și pe blogul propriu. Săptămâna trecută a scris despre puterea muzicii în filme: ”Muzica este o modalitate prin care ne exprimăm cele mai ascunse sentimente, fie ele de fericire sau de durere, dar și modalitatea prin care ne transportăm într-o altă dimensiune, departe de realitatea ce devine din ce în ce mai greu de înțeles și acceptat. Există multe filme acolo ce au drept protagonist muzica. Rămâne doar să le descoperim și să-l alegem pe cel care ni se potrivește cel mai bine într-un anume moment al vieții noastre.”
(Jovi)
-Intr-un ciclu dedicat filmelor despre ‘maturizari’ sau ‘coming of age’ Movie Zone scrie despre ‘Boyhood’: ‘Boyhood este la fel de indraznet fiind unic prin experimentul facut de regizor, un film realizat in decursul a 12 ani, care prezinta viata unui baiat de la copilarie la maturitate. Este o creatie unica in cinematografia americana, filmat in doar 39 de zile, dar in decursul a 12 ani, aduce teme ca identitate, maturitate si evolutie. O dovada vie ca mai este loc de astfel de proiecte unice prin felul de-a gandi, lucru care poate fi un indemn la creatie in stil personal. Dealtfel datele tehnice il fac unic, dar drama expusa nu mi-a inspirat din avantul pozitiv a celor care caracterizeaza foarte pozitiv aceasta pelicula. Asta datorita expunerii emotionale ce nu m-a apropiat destul de mult de trairile personajelor, o strategie ce in dreptul meu a esuat.’
-‘The Good Lie’ tradus in romaneste ‘O minciuna necesara’ a fost recenzat si aici. Marcel Prost de la cinemateca.eu a iesit destul de multumit: ‘In ciuda catorva scene artificiale, supra-dramatice, filmul e sincer si candid. Povestea (dupa un caz real) urmareste transformarea a 6 copii sudanezi, care trec prin cel mai sangeros razboi civil al Africii pentru a ajunge in „promised land” – America. Fara indoiala, TGL e doar o farama din tragedia africana, dar nici nu pare sa isi propuna mai mult decat sa redea o singura nuanta a razboiului, anume pribegia. Al doilea raboi civil din Sudanul de Sud a durat 22 de ani si se estimeaza ca au murit peste 2 milioane de oameni si 4 milioane au fost stramutati. Pentru putina perspectiva, TGL e povestea catorva copii dintre acesti 6 milioane care n-au fost impuscati si nici n-au murit in pustietate.’
-‘Interstellar’ al lui Christopher Nolan capata superlative de la Ana Ayana de la ‘Numai Filme’: ‘Interstellar duce imaginația la nivelul unui cuadruplu axel mental. Christopher Nolan realizează o astfel de săritură în istoria cinematografiei îmbinînd teme precum percepția subiectivă a realității, iubirea ca unic liant între generații și spațiu, relativitatea timpului, complexitatea identității umane.’
-Dan de la DMovieblog este ceva mai retinut: ‘Nolan vrea cam totul cu filmul asta si asta e o pretentie de cineast adevarat. Dar aruncandu-se in foarte multe directii deodata parca nu mai reuseste sa le tina in frau si sa le adune in aceeasi masura si cu aceeasi subtilitate ca in filmele sale anterioare. Si aici nu numar trilogia lui Batman, ala e un produs de serie, chit ca are si ea doza de Nolan, ci vorbesc de Inception, Prestige, Memento. Subtilitatea in opozitie cu lucruri pe care le vezi venind de la o posta – iata un atribut care lipseste din retetarul Interstellar-ului.’
(Dan)
Recenzii filme pe Filme-cărți.ro în această săptămână:
–”Cathedrals of Culture” (2014) – vocea clădirilor în cadrul UrbanEye Film Festival 2014
–”The Rewrite” (2014)
–”Deux jours, une nuit” (2014)
–”The Hunger Games: Mockinjay – Part 1” (2014)