-Nu mai e mult până la decernarea premiilor Oscar. Prilej, desigur, pentru articole care să anunțe favoriții (vom face și noi un articol al preferințelor, ca în fiecare an). Iată și articolul lui Cinesseur despre premiile de săptămâna viitoare: ”Ar mai fi doar o săptămână până la decernarea unui nou lot de premii Oscar. Constatând că am scris despre majoritatea filmelor implicate în marea şi inutila luptă pentru o pălărie cu valoare supraestimată, am decis să alcătuiesc un mic ghid de navigare printre producţiile nominalizate la Best Picture. Îl găsiţi mai jos, dar nu înainte de a spune că decizia AMPAS de acum câţiva ani de a majora (de la 5 la 10) numărul filmelor eligibile la categoria Cel mai bun film continuă să nu dea rezultate. Lărgirea ariei de selecţie rămâne în continuare o formulă păguboasă de simulare a democraţiei participative în Hollywood. În afară de o inflaţie mai mult sau mai puţin controlată nu produce nimic. Cu alte cuvinte, cel puţin 5 titluri din cele calificate puteau fi lejer skipate. Dar cum e vrerea lor nu vrerea mea, de cap să le fie.”
-S-a tot discutat in ultima vreme despre interzicerea celei de-a doua parti din Nymphomaniac în cinematografele din Romania. Chiar daca s-a revenit rapid asupra deciziei, impresia si dorinta spectatorilor de a vedea filmul raman. Dar ce alte filme au mai fost interzise pe acelasi motiv in Romania? Iata un exemplu gasit pe blogul ”Bucurestii vechi si noi”: ”Primul film erotic proiectat pe marile ecrane româneşti a adus şi primele interdicţii. Era 1933 când filmul cehoslovac „Extase’” a fost arătat publicului la cinematograful VOX din Bucureşti. Filmul aducea o premieră în cinematografia mondială. Era prima peliculă nepornografică în care apăreau scene de nuditate şi primul film în care era arătat un act sexual, camera surprinzând expresia facială a actriţei principale, Hedy Lamarr.”
(Jovi)
-Cinesseur scrie despre candidatii Oscar la cel mai bun film. De exemplu despre ‘American Hustle’: ‘Altfel, American Hustle e încă o poveste cu ţepari (inspirată din întâmplări reale petrecute la sfârşitul anilor 70), nu foarte brează în comparaţie cu altele mai răsărite (Matchstick Men, House of Games, The Getaway etc.), cam lungă, cam scorsesiană ca textură (asta în condiţiile în care şi Scorsese a ieşit cu un film similar ca subiect, însă la o altă scară) şi cam abrupt încheiată, după destule „burţi” dintre care cea mai impresionantă rămâne a lui Christian Bale, care a pus vreo 30 de kilograme ca să intre în pielea personajului… Despre cuplul fetiş al regizorului (Cooper – Lawrence) nu zic nimic, în schimb Amy Adams is gorgeous.’
-‘Blue Jasmine’ se bucura de o cronica ingaduitoare la MindPorn: ‘Plăcut de văzut, cu o intrigă financiar-moralistă (cu totul diferită de cea de aici), plin de vise și decepții, de bogați care nu știu să folosească un calculator și sunt obligați să ia cursuri de începători gen ECDL sau alte probleme reprezentând mai mult sau mai puțin încremeniri ale Allen. ‘
-Georgia Morara a vazut ‘Philomena’ si a scris la ‘FilmSense’: ‘Philomena nu este o peliculă cu o remarcabilă investiţie estetică, dar posibilele neajunsuri în acest sens sunt compensate printr-o poveste worth-watching. Cu un scenariu bine scris, rezultatul nu poate fi decât satisfăcător. De altfel, aceasta este calitatea esențială a noului film regizat de Stephen Frears. Un scenariu inspirat de cartea biografică a lui Martin Sixtmith, The Lost Child of Philomena Lee, și scris de Steve Coogan, care joacă și rolul secundar al jurnalistului-scriitor, şi de Jeff Pope. Cel mai bun scenariu adaptat la premiile BAFTA acordate acum cîteva zile şi o nominalizare la aceeaşi categorie la Oscar. Realizatorii par că și-au făcut bine temele, de la cercetare până la transpunerea textului pe ecran. Toate detaliile se leagă ca într-o poveste cu Poirot, fiindcă și aici personajele se învârt în cerc și trebuie să depășească obstacole, fizice sau morale, pentru a ajunge la adevăr. Dar există un substrat al acestor acțiuni înlănțuite, o trimitere la valori etice, spirituale, fără exagerări și cu note ușoare de umor.’
-Cei de la cinemagazin.ro m-au convins sa nu-mi pierd vremea cu ‘Runner Runner’: ‘Runner Runner se arunca dezinvolt spre zona de thriller insa reuseste sa cada (fara voie) intr-o comedie jalnica. Poate ca unii vor aprecia ca salvatoare existenta estetica a Gemmei Arterton, insa pentru mine nu a fost suficient de importanta pentru a-mi schimba senzatia de patetic pe care mi-a oferit-o filmul de la un capat la altul.’
(Dan)
Contributori: Jovi, Dan.
Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această săptămână:
–”Nosferatu: Phantom der Nacht” (1979)
–”Pompeii” (2014)
-”Soshite chichi ni naru” (2013) – Like Father, Like Son
–Editorial: Criza Americii: mai multe perspective