-Filmul despre care scrie LazOrtansa pe blogul CeFilmeVad mi-a adus aminte de adolescență: The Full Monty, una dintre comediile nebune ale anilor 90: ”O comedie originală, pe fondul dramatic al crizei care a lovit Anglia în acei ani în care era greu să te …descurci ! Un film care atinge , pe lângă șomaj, și probleme socio-comportamentale : indolența, nesinceritatea , teama de partenera de viață , drepturile paterne, obezitatea , impotența, falsa pudoare, acceptarea de sine, încrederea în celălalt, privirea celorlalți, toate pe un fond de precaritate socială. ,,The Full Monty ” nu pare un film machist chiar dacă Gaz e îngrijorat: ,,pe viitor bărbații vor dispărea” dar Dave speră :,, Poate că fetele vor fi mai înțelegătoare cu noi decât suntem noi cu ele?!” În cele din urmă este un film psihologic și motivațional.”
-Lady Bird a fost văzut și de Dan Becerescu, care scrie pe blogul său: ”Sunt doua lucruri care mi-au placut mult. Mai intai relatia mama-fiica. Foarte misto surprinsa, cu tot felul de straturi – unele asteptate, altele complet surprinzatoare. Si jucata ca la carte. Al doilea lucru care mi-a placut a fost tonul pe care se aseaza, felul in care – desi trece prin toate experientele alea tipice, dar crancene ale adolescentei – iti transmite pe dedesubt ideea ca… fuck it, it will all go away very soon. E un soi de… da-ti voie sa simti toate lucrurile astea, dar mai presus de toate relaxeaza-te, niciunul din ele nu conteaza cu adevarat.”
-Iulian Fira scrie și despre Loveless, filmul regizat de Andrey Zvyagintsev, favorit la Premiul Oscar pentru cel mai bun film străin: ”Primul lucru pe care l-am remarcat la Nelyubov este ca, de departe, seamana izbitor cu filmele romanesti, adica oamenii se chinuie intr-o existenta mizera, mai ales din punct de vedere psihic, iar cadrele prelungi ii infatiseaza desfasurand diverse activitati mundane, adica mancatul, statul la fereastra sau muncitul la calculator. Spre deosebire de cineastii romani, insa, Zvyagintsev nu iti omoara timpul de pomana si stie sa dea sens acestei lentori, conferind fiecarei scene o anume calitate contemplativa sau elegiaca.”
-Red Sparrow este cel mai recent film în care apare Jennifer Lawrence. Asta înseamnă un motiv excelent pentru mine să-l văd, iar până atunci am citit recenzia Angelei de la Cineamator: ”Probabil cel mai solicitant rol al lui Jennifer Lawrence de dupa prestatia din Winter’s Bone, cand actrita era rasplatita cu prima nonimalizarea la Oscar. Ma refer aici la partitura din Red Sparrow, film pe care actrita il poarta pe umeri de la inceput si pana la final, fara ca acesta sa aiba o constructie stabila. Reuseste sa faca o interpretare laudabila din mai multe puncte de vedere, mai ales tinand cont de situatiile in care este pusa. Inainte ca personajul actritei sa incerce sa faca jocurile pentru toti cei din Red Sparrow, te pacaleste de foarte multe ori pe tine, pana cand renunti sa incerci sa iti mai dai seama de partea cui se afla. Dar iti pasa de soarta ei, mai mult decat ai vrea, si atunci cand este victima si cand adopta figura glaciala a unui calau. Iar asta nu poate fi decat extraordinar.”
-Dacă despre câștigătorii Oscarurilor știe toată lumea la data prezentului articol, despre Zmeura de Aur sunt mai mai puține știri, așa că vă las cu un articol publicat pe FacemFilm.ro, scris de Cosmin Milchis: ”Ca în fiecare an, cu o zi înainte de decernarea premiilor Oscar se acordă premiile Zmeura de Aur, premiile pentru cele mai slabe filme ale anului trecut. Anul ăsta animația Emoji Movie a fost „marele câștigător” primind 4 premii: cel mai slab film, cel mai slab scenariu, cel mai slab duo și cel mai slab regizor.”
(Jovi)
-Anca Muresan scrie la liternet.ro despre filmul care a dominat premiile Cesar ale cinematografiei franceze si despre receptia acestuia in Romania: ‘Chiar dacă nu îi înţeleg, îi respect pe cei care se declară homofobi, fiecare e liber să gîndească şi să iubească aşa cum îi place, însă e prea mult să crezi că un film precum 120 BPM propovăduieşte dragostea între persoane de acelaşi sex. Nu. Spune doar că ea există. Uneori, vine la pachet cu boala, cu mizeria, cu lipsa de empatie a celor din jur. Este ipocrit să credem că ele dispar dacă închidem ochii sau dacă fluierăm şi vociferăm. Nu foloseşte la nimic să oprim proiecţia, căci viaţa nu are buton de stop.’
-Adriana Gionea de la PostModern scrie despre ‘Charleston’, filmul de debut al regizorului Andrei Cretulescu, a carui premiera va avea loc peste cateva luni: ‘Filmul Charleston prezintă încercarea a doi bărbaţi de a o înţelege pe Ioana, femeia iubită de amândoi. Unul i-a fost soţ, celălalt i-a devenit amant. La câteva săptămâni de la moartea ei şi în ziua în care împlineşte 42 de ani, soţul Ioanei primeşte vizita unui tânăr care pretinde că a fost iubitul femeii în ultimele cinci luni. Această întâlnire provoacă nişte evenimente în care furia şi umorul se contopesc. În rolurile principale îi puteţi vedea pe actorii Şerban Pavlu, Ana Ularu, Radu Iacoban, Adrian Titieni, Victor Rebenciuc, Ana Ciontea, Dorian Boguţă, Gabriela Popescu, Andreea Gavrilă, Sergiu Costache, Gavril Pătru, Gheorghe Ifrim, Lucian Ifrim, Letiţia Vlădescu, Vlad Galer, Claudiu Dumitru şi Alina Berzunţeanu.’
-Angelei de la CineAmator i-a placut ‘Red Sparrow’: ‘Fara sa fie un film perfect, eu zic ca este un thriller (erotic) de spionaj care isi sustine bine genul. Se insereaza si o poveste de dragoste deloc fortata, deloc dulce, deloc idealizata, iar asta mi-a placut la nebunie.’ In schimb, a fost oarecum dezamagita de ‘The Post’: ‘Steven Spielberg pare ca si-a iesit putin din mana. Nu ca ar fi facut vreo gafa aici. Din nou zic ca filmul este impecabil lucrat, executat. Si cumva, tocmai asta este un defect. Dar vorbim despre un regizor care ne-a oferit, printre altele titluri precum A.I., Minoriy Report, ET, Jurassic Park, Indiana Jones, Catch Me If You Can, War Horse, Lincoln. Deci nu este strain de dinamica din povesti si de elementele istorice ale unei pelicule, dar cumva aici totul este static.’
(Dan)
Contributori: Jovi, Dan.
Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această săptămână:
-”Phantom Thread” (2017)
-”The Disaster Artist” (2017)
-”Hacksaw Ridge” (2016)
-”Marea Unire – România, la 100 de ani”
–Top 5 cele mai bune filme văzute pe Netflix în februarie 2018