Filme Filme americane Recomandat

I, Frankenstein (2014)

foto 1I, Frankenstein (2014) – Eu, Frankenstein

Regia: Stuart Beattie
Distribuția: Aaron Eckhart, Bill Nighy, Yvonne Strahovski, Miranda Otto, Socratis Otto, Jai Courtney şi Kevin Grevioux

Bazat pe romanul grafic al The Darkstorm Studios creat de Kevin Grevioux, I, Frankenstein îl aduce din nou în fața spectatorilor pe Stuart Beattie, scenarist și membru al echipei de producție a seriei Pirates of the Caribbean. Dacă până acum ne-am delectat cu vampiri, vârcolaci și alte personaje fantastice, era timpul ca atenția să ne fie furată de o nouă suită de eroi și salvatori ai umanității. De asemenea, ne aflăm în fața unei noi dovezi a nepăsării oamenilor față de propria specie căci lumea e salvată incă o dată de fantasticul și măreția ce zace în alte personaje… create tot de om!

Realizatorii seriei Underworld îl aduc pe marile ecrane pe Frankenstein în cadrul unui action-thriller care îi poartă pe spectatori într-o epocă de război între demoni şi gargui, membri ai Ordinului Arhanghelului Mihail, în mijlocul căruia se găsește împotriva voinței sale. Adam, creația doctorului Frankenstein, chiar și la 200 de ani de la creație, cutreieră lumea pentru găsirea prințului întunericului, interpretat de Bill Nighy, cunoscut pentru roluri similare, în genul lui Viktor în Underworld: Rise of the Lycans sau Davy Jones în Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest. Metaforic, vorbim de un drum al căutării, inițiatic, un drum al maturizării și dobândirii înțelepciunii. Căci și după 200 de ani, într-un anumit punct, alegerile tot greșite sunt, iar partea umană își face datoria cu brio.

foto 2

În lupta dintre demoni și gargui, ascunsă de ochii muritorilor, Adam descoperă că el este posesorul unui element cheie, care ar putea distruge umanitatea, aspect ce îl plasează pe Adam la o răscruce: lupta pentru salvarea umanității, o specie ce practic i-a adus nenorocirea sau continuarea luptei individuale, dusă de 200 de ani, pentru aflarea acelui ceva intangibil.

Folosind povestirea lui Grevioux ca pe un punct de plecare, Beattie a creat un întreg univers gothic original, unde oamenii sunt ameninţaţi de demoni îngrozitori, care se luptă cu garguii iubitori de pace. O poveste încadrată în zona fantasticului și a mitului din toate punctele de vedere este transformată într-o poveste modernă centrată pe lupta purtată în încercarea de a găsi secretul vieții veșnice, precum și pe eternul război dintre bine şi rău.

Aaron Eckhart, apreciat pentru o largă gamă de roluri dramatice sau de acţiune, care au în comun intensitatea – Harvey Dent din The Dark Knight, soldatul care se luptă cu extratereştrii din Battle Los Angeles, tatăl îndurerat din Rabbit Hole sau purtătorul de cuvânt din Thank You for Smoking – interpretează de data aceasta pe Adam, un suflet rătăcit într-un corp mutilat de dorința avidă a omului pentru titlul de „creator”. Producătorul Richard Wright afirmă: “Când a acceptat să joace rolul, Aaron a cristalizat şi mai bine portretul personajului dorit de noi. Aaron are o figură fantastică. Dacă trebuie să–i pui unui personaj cicatrice pe faţă, sau să-l machiezi pentru a arăta grotesc, şi totuşi vrei ca el să fie atrăgător şi spectatorii să se poată identifica cu el, atât bărbaţii cât şi femeile, atunci Aaron este cel pe care-l cauţi. El are toate aceste calităţi.”

foto 3

Istoric vorbind, monstrul lui Frankenstein a fost considerat a fi un personaj negativ,” remarcă Eckhart. Totuși, de data aceasta Adam ne este prezentat într-o lumină favorabilă, un outsider al zilelor noastre, aflat în căutarea sensului vieții, găsindu-l în cele din urmă, spre fericirea lui, a spectatorilor și bineînțeles, a criticilor de film care au observat cu siguranță previzibilul din finalul filmului.

O producție ce nu candidează pentru Oscar și care s-a axat prea mult pe scenele de luptă și prea puțin pe dezvoltarea personajelor, dar care vine cu elemente noi într-o cinematografie ajunsă la saturație. O combinație de spectacol vizual și mit transpuse într-un format modern, capabil să întrețină publicul într-un ritm alert pe o durată de numai 90 de minute, element ce salvează publicul și implicit, filmul.

Notă: 7/10

[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=pxOSPfUw3qw’]

Articole similare

Cinema inovativă, povești slabe: Here (2024)

Dan Romascanu

Vacanță de veselie: Mary Poppins Returns (2018)

Carmen Florea

Black Christmas (1974): Săptămâna Filme-cărți.ro de Crăciun

Dan Romascanu

Leave a Comment

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult