Carti Eseuri Recomandat

Cum să ajungi în top pe Google, de David Viney

“Cum să ajungi în top pe Google. Tehnici de optimizare pentru motoarele de căutare”, de David Viney
Editura Meteor Business, Bucureşti, 2010
Traducere de Mihai-Dan Pavelescu, postfaţă de Vali Bîrzoi

Puteţi cumpăra cartea acum, de pe Buybooks.ro.

Am citit unele părţi ale acestei cărţi în limba engleză acum câţiva ani, am frunzărit-o prin librării, am urmărit de-a lungul timpului câteva site-uri de SEO, dar aveam nevoie de o studiere exhaustivă a acestui domeniu despre care ştiam prea puţine, dar care este atât de necesar dezvoltării unui site sau unui blog de calitate. De aceea, atunci când am intrat în posesia variantei în limba română, m-am aşternut la citit, cu un creion în mână, dar şi aproape de calculator, pentru a face unele ajustări, încercări de optimizare a site-ului.

David Viney ne descrie pe larg metoda celor şapte paşi în optimizarea site-urilor, mai ales a celor de afaceri (studiul de caz pe care îl regăsim printre paginile cărţii este despre o firmă care vinde online cărţi de vizită), cu o aplecare utilă asupra blogurilor. De asemenea, în final, Vali Bîrzoi, editor la www.businesscover.ro, discută pe larg despre dezvoltarea internetului românesc, despre oportunităţile de dezvoltare şi de implementare a ideilor lui David Viney în mediul românesc.

David Viney

Sunt foarte multe lucruri interesante care pot fi aflate din cartea autorului englez şi din metoda lui de iniţiere sau resuscitare a unui site, respectiv cei şapte paşi ai optimizării: expresiile viabile, facilitarea indexării (acestea reprezentând prima fază: Planificarea şi pregătirea), pregătirea paginilor, anexarea linkurilor, plata poziţiei, alcătuirea hărţii (a doua fază: Campania SEO), urmărirea şi reglarea (a treia fază: întreţinerea permanentă).

Viney îmbină explicaţiile simple, pentru începători, pentru cei care se află abia la startul unui site sau blog propriu şi îi învaţă pas cu pas ceea ce trebuie să realizeze ca să reuşească în noua construcţie, cu explicaţiile lucrurilor mai complicate (chiar şi pentru mine), despre cum trebuie să îşi monetizeze site-ul, să îl facă eficient şi un factor de informaţie util pentru nişa pe care se lansează şi dezvoltă.

Am aflat din această carte o mulţime de informaţii importante, pe care o să vi le descriu mai jos şi, de asemenea, am căpătat siguranţa unor sfaturi pe care le-am dat la rândul meu unor prieteni pasionaţi din blogosferă, cum ar fi chiar editorii acestui site. Iată câteva dintre ele:

-„Calea spre o clasificare Google bună este de a obţine o cantitate şi o calitate mare de linkuri spre paginile dumneavoastră de la surse importante, relevante şi demne de încredere.” Lucru dovedit şi din practica celor patru ani, de când „mă desfăşor” în blogosferă: calea de reuşită pe piaţa românească este aceea a „prieteniilor” asumate şi cu care discuţi, comentezi, colaborezi, indiferent despre ce şi dacă te pricepi cu adevărat la acele situaţii. Multă lume vânează pe marii bloggeri, încearcă să intre în discuţie cu ei şi să le devină simpatici. Chiar dacă este poate ceva tipic blogosferei româneşti (această informaţie nefiind verificată), David Viney are mare dreptate, un indiciu fiind dat chiar de Zelist.ro, unde contează importanţa linkurilor şi numărul acestora.

-„Din motive de densitate, le recomand clienţilor să nu includă mai mult de 450-600 de cuvinte pe o singură pagină (ideal, cât mai aproape de pragul inferior al acestui domeniu). Dacă aveţi nevoie de mai multe cuvinte, încercaţi să folosiţi mai multe secţiuni, categorii şi pagini. Nu uitaţi de utilizatorii umani. Oare ei doresc să citească 5.000 de cuvinte? Oare le vor citi realmente absolut pe toate, sau vor scana pagina în grabă, încercând să culeagă fragmente esenţiale de informaţii? Pe scurt, există multe motive bune pentru a vă menţine corpul de text concis.” Sfat pe care mi l-am însuşit şi pe care am încercat să îl recomand şi editorilor site-ului www.filme-carti.ro, dar şi altor prieteni care scriu pe site-uri partenere: aproape nimeni nu citeşte un text vast, încarcat de încarcătură sau cu prea multe amănunte asupra subiectului descris. Cu atât mai puţin în domeniul literar şi cinematografic, unde recenziile întinse sunt nerecomandate, pentru că vizitatorii sunt interesaţi doar de comentarii scurte asupra noilor apariţii literare, dar mai ales cinematografice. Nu îi interesează frazeologia greoaie şi lungă, vor impresii calde, apropiate sufletului lor, directe (de genul „mi-a plăcut pentru că…” sau „nu mi-a plăcut deoarece…”) şi cât mai scurte, la subiect.

Coperta editiei engleze

În sfârşit, ţelul tuturor este ca, în momentul în care o persoană dă o căutare pe Google (cel mai important motor de căutare pentru mult timp de acum înainte), să fie pe primul loc sau măcar pe prima pagină de căutări. De altfel, conform statisticilor existente în carte, 84% dintre căutătorii de date nu trec niciodată de sfârşitul paginii a doua de rezultate oferite de motorul de căutare: „Gândiţi-vă puţin ce înseamnă asta. Imaginaţi-vă că Webul ar fi un oraş gigantic, în care se află magazine. Dacă site-ul dumneavoastră ar figura în top 10 din Web, asta ar fi echivalent cu a avea magazinul pe principala arteră comercială a oraşului sau lângă intrarea în cel mai mare mall din istoria omenirii. Dacă nu figuraţi în top 20, este ca şi cum aţi avea magazinul undeva la periferia oraşului. O poziţie optimă într-un mall major vă asigură un trafic masiv, cu oameni care intră şi ies întruna din magazin. Pe Web, o poziţie de top pe Google are exact acelaşi efect.”

Cum să ajungi în top pe Google?” este o carte ce reprezintă primul pas în a reuşi un site cu adevărat important, alături de talentul celor care scriu şi informaţia intrinsecă a textelor prezentate pe site. Optimizarea pentru motoarele de căutare (expresie folosită oriunde pe Glob mai ales în limba engleză-SEO, respectiv Search Engine Optimization) se face atât direct pe site (SEO ON-PAGE), înseamnând toate tehnicile ce se pot utiliza pe site, cât şi în afara acestuia (SEO off-page), ce desemnează tehnicile prin care alţi proprietari de site-uri pot fi determinaţi să le utilizeze, astfel încât să ajute la o clasificare bună a site-ului propriu.

O carte interesantă, care trebuie să se afle în biblioteca oricărui specialist SEO, dar care trebuie lecturată şi de orice proprietar de site sau blog personal.

Puteţi cumpăra cartea acum, de pe Buybooks.ro.

Articole similare

Prin blogosfera literara (4 – 10 februarie 2013)

Dan Romascanu

Vargtimmen (1968)

Jovi Ene

Hannah and Her Sisters (1986)

Jovi Ene

5 comments

m4ri4n 17 martie 2011 at 11:52

Interesant ce zice acest nene, dar un SEO bun nu prea poti sa faci fara cineva care chiar se pricepe. Oricum eu iti dau dreptate cand afirmi ca o recenzie, un text, o postare nu ar trebuie sa aiba mai mult de 600 de cuvinte.

Reply
Nicu 4 mai 2011 at 14:33

Totul este interesant, daca tii seama de toata regulile scrise in aceasta carte cu siguranta ajungi in top.
Eu nu am ajuns niciodata pe primele 10 locuri, sant incepator .
Dar trebuie sa fim optimisti nu-i asa ?

Reply
Jovi 4 mai 2011 at 14:39

Eu tot nu cred ca ajungi in top 10 doar respectand aceste reguli.
Doar colaborarea cu un specialist SEO te poate duce acolo.

Reply
condei valentin 9 decembrie 2011 at 16:16

O sa ma interesez de carte si cred ca o sa gasesc timp sa o citesc ! Multumesc !!!

Reply
Florin 15 august 2013 at 17:03

Nu este vorba de un specialist SEO, dar este nevoie de ceva cunostinte.
Sa luam un simplu calcul matematic:

top 10 = 10 pozitii.
Daca sunt 11 persoane care cumpara cartea si respecta cu sctrictete toti pasii tot va fi 1 care va ramane pe afar adin top 10. 🙂
Acum ideea e ca lupta se duce pe mai multe segmente / planuri.

Nu ai cum sa fii in top facand doar ceea ce si altii stiu deja, dar e un pas bun pentru inceput.

In totdeauna trebuie sa iti mearga mintea si la ceva nou.

Mult succes!

Reply

Leave a Comment

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult