Citeşte sănătos! Lectura ca terapie

Articol publicat de Jovi pe 25 Septembrie 2015

AFIs_ev_lectura_ca_terapieEditura Herald vă propune să redescoperiţi plăcerea lecturii şi frumuseţea cărţilor, marţi, 29 septembrie, în intervalul orar 18:00-20:00 la Ceainăria Cărtureşti Verona. Într-o lume agitată, în care informaţiile circulă foarte rapid şi în care suntem înconjuraţi de tot mai multe ecrane, vom iniția un dialog despre modul în care lectura poate să constituie un mod eficient de îmbunătăţire a vieţii cotidiene şi, totodată, de îmbogăţire a minţii şi a sufletului.

Evenimentul „Lectura ca terapie” face parte din campania Te așteptăm în librărie! (1 august-1 noiembrie), care se află la cea de-a VII-a ediţie şi își propune să creeze un context cultural prietenos pentru a redescoperi cititul și mersul în librărie ca metodă alternativă de îmbunătățire a vieții cotidiene. Anul acesta, campania este animată de sloganul „Citește sănătos! Terapie prin lectură intensivă”, prin care Editura Herald și-a propus să sublinieze beneficiile lecturii pentru publicul larg.

Invitații serii vor fi reprezentanți importanți ai culturii române, oameni care prin munca lor au reuşit să transmită publicului fascinaţia lecturii, promovând astfel puterea cuvântului scris:

• Cristina Drăgulin: Jurnalist și psiholog clinician, pasionată de lectură și scris, content manager la PsihoShop.ro, inițiatoarea blogului de biblioterapie Stroke.ro
  • Tudor Călin Zarojanu: Scriitor, copywriter, jurnalist, programator, realizatorul emisiunii „De ce-aş citi?”
  • Ioana Bâldea Constantinescu: Scriitor, jurnalist, moderator, producător în cadrul Societăţii Române de Radiodifuziune.
  • Alexandra-GeorgianaAndrei: PR Manager/redactor la Hyperliteratura.ro, coautor al cărţii 69 de motive stupide ca să te apuci de citit

Pentru că cititul se numără printre puţinele plăceri care aduc beneficii concrete în viaţa de zi cu zi, invitații vor prezenta toate motivele pentru care lectura constituie o bună practică de dezvoltare. Totodată, cei prezenți vor avea ocazia să împărtăşească experiența lor privind beneficiile lecturii pentru bunăstarea proprie.

„Am identificat până acum 47 de motive pentru care merită să citeşti. Iată câteva dintre ele: ca să te linişteşti că nu eşti nebun sau ciudat sau blestemat; ca să poţi trăi o sută de vieţi; ca să ai un prieten care nu te va trăda niciodată; ca să fii mai deştept; ca să găseşti soluţii la problemele tale şi ale altora; ca să nu te-apuci să inventezi roata, apa caldă sau mersul pe jos; ca să-ţi suporţi mai bine viaţa; ca să afli lucruri fabuloase; ca să te bucuri; ca să te emoţionezi; ca să te amuzi; ca să te simţi bine; ca să fii mai tare decât alţii; ca să progresezi profesional; ca să-ţi găseşti şi să-ţi întreţii pasiuni; ca să te lămureşti că «nicicând n-o fo» să nu fie cumva”, declară Tudor Călin Zarojanu

*****

Accesul este liber, în limita locurilor disponibile
*****