Stiri

Câteva știri din lumea culturală românească (10 – 16 iulie 2017)

Știrile săptămânii: Noi editii la cele mai cautate titluri din colectia Parentaj la Editura Herald; Creatorii de hituri. Știința popularizării într-o lume distrată la Editura Publica; Revista Euphorion nr. 2/2017: Actualitatea lui Titu Maiorescu; Festivalul Internaţional de Teatru Independent de la Constanța-Ediția a II-a; Deținuții evadează în lectură – O campanie susținută de Radio România Cultural; UnderCloud împlineşte 10 ani; Viloncelistul Adrian Naidin, într-un concert exceptional găzduit de Green Hours.

Noi editii la cele mai cautate titluri din colectia Parentaj

Mitul copilului rasfatat, de Alfie Kohn-Dintr-o perspectiva romaneasca, am putea spune ca, in ultima sa carte, Alfie Kohn isi plaseaza preocuparile intre D-l Goe, celebra schita a lui Caragiale, si Pozitia copilului, filmul care ne-a adus Ursul de Aur la Berlin. Pentru ca in Mitul copilului rasfatat. Sa punem sub semnul intrebarii stereotipurile despre copii si parinti analiza acopera probleme ca permisivitatea si asa-zisul rasfat, asa cum au fost expuse in presa ultimilor ani care facea un domn Goe din orice copil crescut democratic, sau ca relatia copiilor mari, de douazeci sau chiar de treizeci de ani, cu parintii lor, in contextul agresivitatii mediatice impotriva tinerilor care isi gasesc cu greu locul intr-o societate inca fragmentata de criza economica a ultimilor ani.

In acelasi timp, in Mitul copilului rasfatat, Alfie Kohn reia, cu argumente noi si pe baza celor mai recente studii, temele analizate in cartile sale anterioare si care definesc relatia cu tinerele generatii acasa si la scoala: iubire neconditionata, permisivitate, disciplina si auto-disciplina, competitivitate si concursuri, pedepse si recompense. Independenta si autonomia sunt alte doua idei pe care Alfie Kohn le aprofundeaza in ultima sa carte, de data aceasta incadrandu-le in contextul unui fenomen al individualismului analizat din perspectiva culturala, istorica si politic-ideologica.

Cu acest prilej, Alfie Kohn pune sub lupa inca un concept devenit de curand foarte la moda, acela al parintilor elicopter sau, pe romaneste, al parintilor closca. Exista sau nu astfel parinti? Este sau nu benefic pentru copii ca parintii sa fie foarte apropiati, protectori si implicati. Si pana la ce varsta? Acestea sunt cateva din intrebarile la care vom gasi raspuns in Mitul copilului rasfatat. Sa punem sub semnul intrebarii stereotipurile despre copii si parinti. (Sanda Watt)

Crescandu-l pe Cain, de Michael Thompson, Dan Kindlon-Baietii sunt invatati de mici copii, in mod involuntar, sa fie baieti, asa cum fetele sunt invatate sa fie fete. Prin toate gesturile si atitudinile infime, etalate fie evident, fie la un nivel imperceptibil cu ochiul liber, mamele si tatii, profesorii si restul adultilor, dar si prietenii, le modeleaza comportamentul urmand un model inconstient. Din pacate, ceea ce primesc inca din primii ani de viata este o lectie de stoicism, despre cum baietii isi controleaza emotiile si trebuie intotdeauna sa-si dovedeasca competenta si meritul.

Un subiect foarte actual si doi autori, Dr. Michael Thompson si Dr. Dan Kindlon, cu o fina intelegere si perspectiva. Crescandu-l pe Cain este o carte extrem de apreciata despre viata emotionala a baietilor, scrisa pentru parinti, dar si pentru toti cei implicati activ in educarea copiilor. Ce-i face, in multe situatii, pe baietii nostri atat de agresivi, lipsiti de consideratie, brutali si manipulatori in relatiile cu sexul opus, consumatori de alcool, droguri si senzatii tari, teribilisti si orbi la conflictul creat in jurul lor? Sunt acesti copii altii decat cei pe care i-am iubit si alintat in pruncia lor? Ce se intampla cu fiul ajuns la pubertate? Este la mijloc alteceva decat tetosteronul? In goana lor catre „Marele Imposibil” – idealul masculin al „barbatului adevarat” – copiii nostri pierd pe drum ceva de nepretuit: capacitatea de a se accepta pe ei insisi.

Plini de pasiune pentru munca lor si de empatie, din postura de terapeuti specialisti in psihologia baietilor, cei doi autori ne ofera nu atat solutii pentru cresterea si educarea baietilor, cat mai ales un tablou plin de intelegere si compasiune al baietilor in societatea moderna, prinsi in conflictul intern dintre atasament si independenta, dintre energie, impulsuri si reguli, dintre emotii si lipsa limbajului emotional si a cadrului necesar pentru a le exprima, dintre incapacitatea familiei de a intelege schimbarile prin care trec si „cultura cruzimii” si stereotipurile masculinitatii care se perpetueaza de la o generatie la alta in grupurile de baieti.

O carte ca o scrisoare deschisa si atinge cu delicatete fondul problemei: in fiecare baiat agresiv exista durere si dezamagire si exista resentimentul fata de incapacitatea celor dragi de a crea o punte peste separarea care se adanceste intre ei si ceilalti; in fiecare baiat retras se zbate disperarea de a nu se ridica la standardele artificial impuse si de a nu gasi o comunicare emotionala reala cu ceilalti; iar fiecare baiat „normal”, inconjurat de prieteni si plin de succes social, are multe sanse sa invete, inainte de a deveni barbat, ca de fapt este pe cont propriu. Ne va fi mai bine noua, ca societate, si lor, ca indivizi, daca avem curajul acum sa privim in oglinda si sa intelegem ca noi punem bazele analfabetismului emotional al baietilor, iar apoi ii invinovatim pe acesti copii si adolescenti de lipsa de empatie si perspectiva.

Prieteni buni, dusmani aprigi, de Michael Thompson, Catherine O`Neill Grace, Lawerence J. Cohen-In stilul sau plin de sensibilitate si cu capacitatea sa deosebita de a patrunde in lumea intima a copiilor, Dr. Michael Thompson, alaturi de colaboratorii sai, Dr. Lawrence Cohen si Catherine O’Neill Grace, au descris in aceasta carte modul in care evolueaza abilitatile sociale ale copiilor si interactiunea dintre ei. El vorbeste despre lumea sociala in care copiii isi formeaza personalitatea, isi confirma unii altora abilitatile si calitatile, isi ofera suport si confort emotional, despre nevoia lor profunda de prieteni, despre rivalitati si agresivitate. Primele caramizi ale capacitatii copilului de a socializa sunt puse de parinti in primii ani de viata, in mod paradoxal, in cele mai intime momente ale relatiei dintre ei. In prieteniile lor cele mai apropiate copiii reiau modelul de atasament pe care l-au construit cu adultii din viata lor in acesti ani. Insa in grupul social, copiii trec prin faze succesive de explorare si intelegere a regulilor, exersare a puterii sociale, si prin aceasta inclusiv a cruzimii, prin cautari de sine, descoperirea sexualitatii si relatii romantice. Copiii isi sunt unii altora cei mai buni prieteni si cei mai aprigi dusmani. Isi stiu slabiciunile si isi masoara fortele, se evalueaza in permanenta pe ei insisi dupa standardele grupului si ii judeca pe ceilalti, chiar si pe adulti, conform regulilor nescrise perpetuate de acesta.

Intre aceste pagini se ascunde o marturie calda a celor mai semnificative momente din viata sociala a copiilor. Autorii vorbesc despre a avea incredere in abilitatile copiilor nostri de a negocia situatii dificile, dar si despre nevoia de a le fi aproape si permanent conectati la viata lor emotionala, sesizand si intervenind in momentele de criza. Cartea priveste si spre scoli si profesori si indeamna la proactivitate, empatie si caldura umana: adevarata siguranta este psihologica si emotionala si aceasta nu e oferita de camerele de supraveghere si agentii de paza postati la intrare. Intelegand viata sociala a copiilor, modul in care emerge si evolueaza, vom putea oferi copiilor confortul emotional necesar stabilirii unor relatii autentice de prietenie si respect reciproc si vom creste copii sociabili, abili si empatici.


Creatorii de hituri. Știința popularizării într-o lume distrată

Care este secretul creării de produse care le plac oamenilor în muzică, cinematografie, televiziune, cărți, jocuri, aplicații, jurnalism – în vastul peisaj al culturii? De ce unele produse dau rateu pe aceste piețe, în timp ce idei similare prind la public și devin hituri uriașe?

Produsele se schimbă, trendurile apar și dispar. Atenția lumii se mută de la conținutul ocazional, de mari dimensiuni și difuzat în masă (de exemplu, milioane de oameni care se duc la cinema o dată pe săptămână), la conținutul frecvent, de mici dimensiuni și social (miliardele de oameni care își verifică la fiecare câteva minute fluxul de știri din social media, pe ecranele lor din sticlă și pixeli). Dar arhitectura minții omenești este străveche, iar nevoile umane de bază – a aparține, a evada, a aspira, a înțelege, a fi înțeles – sunt eterne.

Deși multe cântece din fruntea topurilor, seriale captivante, filme cu mare succes de casă, meme-uri omniprezente și aplicații uzuale care par să se ivească de nicăieri, acest haos cultural este, totuși, guvernat de anumite reguli: psihologia motivelor pentru care oamenilor le plac anumite lucruri, rețelele sociale prin intermediul cărora se răspândesc ideile și economia piețelor culturale. Există o anumită modalitate prin care oamenii construiesc hituri și, la fel de important, o modalitate prin care alți oameni își dau seama când popularitatea a fost construită.

Creatorii de hituri spune povestea acelor puține produse și idei care ating o popularitate extraordinară și un succes comercial în presa și cultura pop. De la începuturile artei impresioniste până la viitorul Facebook, de la micii designeri de pe Etsy până la originile Star Wars, Derek Thompson, senior editor la The Atlantic, nu lasă nimic necercetat, pentru a ne spune povestea fascinantă a modului în care funcționează cultura și a motivelor pentru care unele produse au priză la public.

„De ceva vreme, Derek Thompson este una dintre cele mai strălucite voci noi ale jurnalismului american și, prin intermediul acestui volum, devine una dintre cele mai strălucite voci noi din lumea cărţilor de nonficţiune. «Creatorii de hituri» oferă o perspectivă convingătoare asupra modului în care funcţionează mass-media şi a felului în care se răspândesc ideile.”
— Daniel Pink

Derek Thompson este editor senior la The Atlantic, unde scrie despre economie şi media. Contribuie regulat la podcastul NPR Here and Now şi este invitat frecvent la emisiunile posturilor de televiziune CBS şi MSNBC. A fost inclus în listele Forbes 30 Under 30 și 140 Best Twitter Feeds.


Revista Euphorion nr. 2/2017: Actualitatea lui Titu Maiorescu

Numărul 2 din acest an al revistei Euphorion propune cititorilor o perspectivă proaspătă asupra lui Titu Maiorescu, la o sută de ani de la moarte, în articole semnate de Ion Pop, Ion Bogdan Lefter, Iulian Boldea, Dorin Ștefănescu, Mircea Braga, Ion Dur, Dumitru Chioaru. Paginile de poezie se deschid cu un text inedit aparținându-i lui Octavian Goga, urmat de poeme care poartă semnătura lui Traian Ștef, Alexandru Sfârlea, Ioan Evu, Liviu Ofileanu și Emiliei Zăinel. Secțiunea de proză este rezervată lui Paul Tumanian și Adrian Iancu. Emil Cătălin Neghină chestionează condiția individului contemporan în piesa de teatru DEBULKING fucking DANCE. Cronicile de carte sunt semnate de Al. Cistelecan, Rita Chirian, Corina Gruber, Andrei C. Șerban, Radu Vancu. Dumitru Chioaru, în rubrica Avatarele lui Orfeu, explorează barocul liric în operele lui Gongora și Quevedo, iar Rodica Grigore face o incursiune în literatura italiană, prospectând scrisul lui Stefano Zecchi. Și în acest număr, Mircea Braga își continuă rubrica Biblioteca și irealismul realității cu un articol asupra imaginii bibliotecii personale în romanul Femeia de hârtie a scriitorului iordanian Rabih Alameddine, iar Ion Dur face o prezentare atașantă a poeziei lui Dumitru Chioaru. După cum ne-am obișnuit, Anda Ionaș revine cu o cronică de teatru în care propune o radiografie a montării piesei Cel mai mare Gulliver în regia lui Alexandru Dabija, urmată de un interviu cu Charles Müller, consemnat de Emil Cătălin Neghină. Paginile de traduceri sunt realizate de Csiki Attila, Elena M. Cîmpan, Eugen D. Popin cu transpuneri din Füst Milán, Birgit van Der Leeden și Giovanni Papini, iar Ioan Radu Văcărescu cartografiază poezia de terapie a Annei Sexton. Multe altele, desigur, așteaptă să fie descoperite de voi în paginile consistente ale revisteiEuphorion #2.

Revista poate fi citită în format digital accesând acest link.

Vă reamintim că de la începutul acestui an puteţi citi materialele publicate în revista şi la adresa: www.revista-euphorion.

Concepţia grafică şi coperta acestui număr sunt realizate de Dan Păun.


Festivalul Internaţional de Teatru Independent de la Constanța

Festivalul Internaţional de Teatru Independent de la Constanţa, ediţia a II-a, vă invită la mare, soare şi teatru independent. Fie că sunteţi studenţi, fie absolvenţi, fie că vreţi să fiţi voluntari şi să faceţi parte din efervescenţa şi nebunia organizării unui festival de teatru, fie că doriţi să urcaţi pe scenă, tinereţea este binevenită pe litoral în perioada 2 – 9 septembrie 2017.

FITIC este un eveniment deschis tuturor tinerilor actori curajoşi, care au înţeles că arta efemerului, a emoţiei şi a măştii trebuie să aibă propriu-i templu, fără piloni, socluri şi reţete predestinate, precum vina tragică. Această artă, ai cărei ucenici sunt tinerii independenţi, se nutreşte din realitatea imediată, nu întotdeauna plăcută, însă aplicată social, o realitate dimensionată de curajul de a dărâma convenţiile şi de a construi o altă înţelegere a lucrurilor care ne înconjoară. Această artă a teatrului imediat corespunde întru totul noilor cerinţe ale prezentului, sub toate aspectele: actor, text, regie, tehnică scenică.

FITIC este vocea independentă a artei prezentului, cu orizonturi deschise şi viziuni largi. Alegerea Constanţei ca oraş al primei desfăşurări a acestui festival nu a fost deloc întâmplătoare, marea fiind singurul fundal posibil pentru acest tip de concept teatral. Ajuns acum la ediţia a II-a, FITIC vă propune noi provocări.

Festivalul Internaţional de Teatru Independent de la Constanţa 2017 are, începând din acest an, cinci secţiuni:

  • Spectacole de teatru independent
  • Spectacole de teatru-dans
  • Concurs de dramaturgie contemporană
  • Concurs dedicat tinerilor actori şi studenţi
  • Concurs afişe de teatru

La fiecare dintre aceste secţiuni, înscrierile se fac până pe 20 iulie 2017. În intervalul 21 – 30 iulie 2017 se realizează preselecţia, iar anunţarea câştigătorilor are loc pe 1 august 2017. Cei aleşi vor primi o invitaţie oficială de a intra în concurs.

Pentru a intra în etapa de preselecţie trebuie să completaţi formularul de înscriere de pe site, www.fitic.ro. Materialul filmat trebuie să aibă o durată cuprinsă între 10 şi 15 minute.

Spectacole de teatru independent

În această secțiune se poate înscrie orice companie de teatru independent, din țară sau străinătate. Se vor oferi următoarele premii: cel mai bun actor, cea mai bună actriță, cel mai bun regizor, cel mai bun spectacol.

Spectacole de teatru-dans

La această secțiune se pot înscrie companii de teatru, producători de spectacol de teatru-dans, tineri coregrafi și dansatori. Premiile se vor acorda pentru: cel mai bun artist, cel mai bun coregraf, cel mai bun spectacol.

Concursul de dramaturgie contemporană

În ce priveşte Concursul de dramaturgie contemporană, piesele trebuie să aibă minimum 45 de pagini (Arial 12, la un rând), să nu fi fost jucate şi să nu fi participat la vreun concurs până acum. Tema propusă pentru această ediție este ARTA IUBIRII. Autorul îşi asumă întreaga răspundere pentru aceste condiţii, precum şi drepturile de autor în integralitate. Piesa câştigătoare va fi prezentată în cadrul Galei de premiere a FITIC, în data de 9 septembrie 2017. Cu acordul autorului, piesa poate fi publicată în ziarul festivalului şi montată în ediţia viitoare a fetivalului, intrând, astfel, în “Generaţia Independenţilor” (club exclusivist al FITIC).

Concurs dedicat tinerilor actori și studenți

La această secţiune pot participa studenți din anul II și III, precum și absolvenți din ultimii trei ani. În cadrul Concursului dedicat tinerilor actori și studenți vor exista două secțiuni: Individual și Grup. Tema propusă pentru această ediție este ARTA IUBIRII.

În cadrul Concursului se vor oferi următoarele premii:
1. La secțiunea Individual – cel mai bun actor, cea mai bună actriță,
2. La secțiunea Grup – cea mai bună trupă

Concurs afişe de teatru

După cum bine ştiţi, arta de a gândi şi realiza un afiş de teatru este una specială. Puteţi participa la concurs cu un afiş realizat de dumneavoastră în cursul anului universitar 2016/ 2017 (adică începând din luna octombrie a anului trecut) sau puteţi gândi un afiş special pentru FITIC 2017, care să aibă ca temă ARTA IUBIRII. Ca surse de inspiraţie, vă propunem poemele lui Ovidius Publius Naso, dar acestea nu sunt obligatorii. Afişul trebuie să poată fi imprimat pe dimensiunile unui A3 şi poate fi realizat individual sau în grup. Participanții pot trimite unul sau mai multe afișe. Textul afișului poate fi în limba română sau engleză, iar el trebuie să conțină siglele organizatorilor și să fie prezentat în format electronic (jpg, tiff, pdf, bmp). După ce lucrările vor fi jurizate, organizatorii vă vor pune la dispoziție siglele necesare.

Scrie pe blog!

În secţiunea „Blog” de pe site-ul fitic.ro se pot publica texte despre teatrul independent, despre piese sau actori sau pur şi simplu „panseuri” inspirate despre situaţia actuală a artistului tânăr. Nu vă sfiiţi!

Vrei să fii voluntar la FITIC? Stai gratis la mare!

Eşti tânăr, vrei să experimentezi, ai curaj şi te simţi ca acasă în lumea artei? Atunci trebuie să vii la Constanţa, ca voluntar la FITIC! Organizatorii îţi oferă cazare gratuită la mare începând din data de 28 august 2017 şi până pe 9 septembrie. Voluntarii trebuie să lucreze cu organizatorii în toată această perioadă. Programul va fi pus la dispoziţie la sosirea în Constanţa.

Avantaje? Este simplu: vei intra într-o lume care împărtăşeşte aceleaşi valori, vei vedea zeci de spectacole de teatru independent, îţi vei face prieteni din toată ţara, vei avea parte de un training gratuit în ceea ce priveşte organizarea unui festival de teatru, vei cunoaşte marii actori ai momentului şi o echipă excepțională, cu multă experienţă în domeniu.

Pentru mai multe detalii despre voluntariat, organizare şi participarea la concursuri, vizitaţi fitic.ro.


Deținuții evadează în lectură – O campanie susținută de Radio România Cultural

Radio România Cultural susține proiectul Audioteca Șeherezadei, inițiat de Asociația Culturală Vis-a-vis în câteva penitenciare din România, cu scopul de a duce cultura în locuri în care nimeni nu se gândește la ea.

Începând cu data de 17 iulie, în 10 penitenciare din România, în fiecare zi, deținuții vor asculta la stația radio cu circuit inchis fragmente din opere literare românești și universale, în lectura și interpretarea actriței și inițiatoarei proiectului, Adriana Moca.

Astfel, peste 5.000 de persoane private de libertate din penitenciarele Aiud, Botoşani, Bucureşti-Jilava, Bucureşti Rahova, Iaşi, Codlea, Slobozia, Timişoara, Tulcea și Vaslui vor asculta fragmente din opere literare precum „Jurnalul fericirii”, „Cuvânt împreună despre rostirea românească”, „De profundis”, „Stima de sine”, „Nautilus”, „Arta de a iubi”, „La ţigănci”, „Romeo şi Julieta”, acestea fiind doar câteva dintre cele 30 de titluri din care se vor difuza fragmente, în spatele gratiilor, în perioada iulie-decembrie 2017.

Proiectul cultural Audioteca Șeherezadei a pornit ca o campanie de promovare a culturii scrise, cu scopul de a oferi acces la cultură și persoanelor care provin din medii defavorizate, a spus inițiatoarea acestui proiect, actrița Adriana Moca: Încercăm să aducem în spaţii închise valori morale şi culturale înalte care ar putea să contribuie la diminuarea tendinţelor de infracţionalitate ale persoanelor private de libertate. În acest sens, Şeherezada este un simbol al îmblânzirii prin ficţiune. Legenda spune că poveştile ei l-au vindecat de mânie pe regele Şahriar, oprind execuţiile fecioarelor condamnate la pieire. Am iniţiat acest proiect cu scopul de a încuraja lectura în general şi sper că va contribui la dobândirea unui capital minim de cultură şi competenţe de exprimare, pe care condamnatul le poate folosi pentru a-şi depăşi condiţia de cunoaştere, cu beneficii ulterior, în libertate.

Radio România Cultural nu este la prima implicare în proiecte social-culturale, care au ca scop educarea prin cultură, spune managerul postului, Radu Croitoru: ​Radio România Cultural este încântat să suțină acest proiect prin intermediul căruia oamenii privați de libertate pot evada imaginar în fascinanta lume a cărților, așa cum o facem adesea cu toții, inclusiv cei care nu ne aflăm în situația lor. Implicarea postului nostru în acest proiect continuă, de fapt, seria programelor și demersurilor noastre de a promova cultura în mediile defavorizate, acolo unde cărțile sau muzica pot pansa rănile societății românești. Radu Croitoru, manager Radio România Cultural.

Acest tip de lectură, propus de Audioteca Șeherezadei,  facilitează accesul persoanelor private de libertate la un conţinut informaţional de calitate şi oferă posibilitatea acestora, dar mai ales a persoanelor analfabete, de a avea un contact facil cu texte sau conţinuturi instructive, a spus comisar şef de penitenciare Ioana Morar, Director Direcția Reintegrare Socială. Pe lângă noutatea şi ineditul activităţii, lectura pasivă are beneficii asupra psihicului oamenilor, constituie prilej de introspecţie, este sursă de discuţii şi prilej de socializare şi, nu în ultimul rând, o invitaţie la lectură. Este de datoria instituţiei penitenciare să colaboreze cu comunitatea şi să încurajeze iniţiativele care contribuie la educarea persoanelor aflate în detenţie. Îmbunătăţirea calităţii acestor demersuri poate fi doar rezultatul unui efort cumulativ, în care latura instituțională să își găsească oglindirea în empatia societății, a mai subliniat Ioana Morar, Director Direcția Reintegrare Socială.

Proiectul cultural Audioteca Șeherezadei va continua în această toamnă în mai multe școli și licee din țară cu scopul de a promova cultura scrisă și de a converti la lectură noi publicuri. Proiectul își propune să provoace publicul tânăr reticent față de lectură, să deprindă gustul cititului.

Proiectul Audioteca Șeherezadei este inițiat de Asociația Culturală Vis-a-Vis și cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN).  

Mai multe detalii găsiți pe www.audiotecaseherezadei.ro

Pagina de Facebook a proiectului: https://www.facebook.com/AudiotecaSeherezadei/


UnderCloud împlineşte 10 ani

Se împlinesc 10 ani de când UNDERCLOUD, primul festival de teatru independent din România, se desfăşoară în fiecare vară în Bucureşti. Ediţia aniversară ce va avea loc în perioada 22-31 august 2017, la ARCUB-Gabroveni, va fi marcată de evenimente teatrale unice, de prezenţa unor personalităţi ale teatrului românesc şi străin, de petreceri şi surprize.

În cele trei secţiuni ale sale – Concurs, Invitaţi din străinătate şi Invitaţi din România –, cea de-a X-a ediţie UNDERCLOUD propune publicului cele mai noi şi incitante producţii din teatrul independent, spectacole de notorietate din teatrul românesc, dar şi spectacole independente din străinătate. Anul acesta, în programul festivalului vor fi prezente producţii din Franța, Spania, Polonia și Israel.

Timp de zece zile, spectacolele si evenimentele conexe, vor fi găzduite în cinci dintre sălile Hanului Gabroveni (Strada Lipscani, nr. 84-90).

Cele 17 spectacole selectate în secţiunea Concurs, ce conving prin calitatea abordării artistice şi a interpretării, sunt:

  1. „O femeie singură”, regia Daniel Grigore-Simion, Teatrul de Artă Bucureşti
  2. „2 femei contemporane”,  coregrafia Ioana Marchidan, Centrul Independent Coregrafic Linotip
  3. „Babel”, coregrafia Arcadie Rusu, Centrul Independent Coregrafic Linotip
  4. „Psycho”, regia Iris Spiridon,Teatrul Apollo 111
  5. „Înaintea erei noastre”, regia Daniel Chirilă, Teatrul LUNI de la Green Hours
  6. „Homo Americanus”, de și cu Paul Cimpoieru, Teatrul LUNI de la Green Hours
  7. „O noapte pe dos”, regia Tudor Țepeneag, Teatrul de Artă Bucureşti
  8. „Aeroport”, regia Alexandru Nagy, Godot Cafe-Teatru
  9. „Copii răi”, regia Geanina Hergheligiu, Teatrul Arte dell’ Anima
  10. „România 2050”, regia Radu Popescu, Teatrul Apropo
  11. „Singularity”, regia Mariana Cămărășan, Teatrul de Artă Bucureşti
  12. „Menajeria de sticlă”, regia Alexandra Penciuc, POINT
  13. „Frig”, regia Alexandru Bogdan, Teatrul UNTEATRU
  14. „Pe jumătate cântec”, regia Crista Bilciu, Teatrul de Foc
  15. „Sunt eu, Annabel”, regia Cristina Andreea Ion, Lightwave Theatre
  16. ”Pescarusul Jonathan Livingstone”, un concept Acrobatika cu Doru Mois si Alina Pisculungeanu.
  17. „O intervenție”, regia Radu Iacoban, Teatrul Act.

” Când eşti un nume, toţi vor să se asocieze cu tine, iţi propun texte, îşi doresc compania ta, se folosesc de imaginea ta. Când eşti la inceput de drum trebuie să te lupţi pentru locul tău, să-l ocupi prin talent, să-l meriţi prin muncă şi prin ceea ce te face diferit. UNDERCLOUD are intuiţie şi selectează tineri care într-un timp scurt demonstrează că nu au fost un accident. Competiţia UNDERCLOUD este în primul rând cu sine şi apoi cu ceilalţi. UNDERCLOUD s-a născut din nevoia de a fi împreună, de a ne întâlni şi de a face performanţă. Ceea ce ne-a unit a fost calitatea, indiferent de modul pe care l-am ales pentru a ne exprima. Clasic sau experimental…UNDERCLOUD girează pentru spectacole necesare.” Chris Simion – Mercurian

În curând vor fi anunţate și spectacolele selectate în cele două secțiuni din afara competiției – „Invitați din România” și „Invitați din străinătate”, dar şi invitaţii speciali şi evenimentele care vor compune ediţia de sărbătoare.

10 DESPRE UNDERCLOUD

  1. Primul festival de teatru independent din România, organizat anual în Bucureşti din
  2. UNDERCLOUD pentru că primele 3 ediții s-au desfășurat sub cerul liber, pe celebra terasă “La Motoare”.
  3. Festivalul Necesar de Teatru Independent.
  4. Festivalul de teatru independent la care au jucat cel putin 10 dintre actorii tăi preferaţi.
  5. Singurul festival internaţional de teatru independent din România desfășurat sub egida programului european „Europe for Festivals. Festivals for Europe”- certificat internațional atribuit de Comisia Europeană şi Asociația Festivalurilor din Europa.
  6. Primul festival de teatru independent din România care a introdus în program, în 2012, secţiunea “Concurs” (cu premii).
  7. Afişul celei de-a 7-a ediţii a fost reprezentat de lucrarea “Primăvara” a lui Ştefan Câlţia.
  8. Eveniment cultural ales de celebrul filosof francez și romancier Pascal Bruckner pentru debutul în dramaturgie, cu piesa „Crăciun la palat”.
  9. Singurul festival de teatru unde spectacolele lectură concurează ca interes, din partea publicului, cu spectacolele montate.
  10. Peste 500 de voluntari au fost implicați în organizare, din 2008 și până în prezent.

Violoncelistul Adrian Naidin, într-un concert exceptional găzduit de Green Hours

Probabil una dintre cele mai valoroase compoziții jazz imaginate vreodată în maiestuasa umbră a Mariei Tănase, un proiect de excelenţă, aplaudat pe scene prestigioase şi inclus pe coloana sonoră a unui film internaţional aspirant la Oscar, “Pân’la rai” va fi prezentat, în ediţie excepţională, la Grădina Green Hours din Bucureşti, marți, 18 iulie, de la ora 19.30.

Amestec de tradițional și avangardă, tehnic și non-conformist, violoncelistul Adrian Naidin își testează imaginația într-un incredibil experiment acustic, alături de alți trei muzicieni cu personalități și cariere excepționale. Printre aceștia, pianistul Sorin Zlat, singurul român premiat în cei 30 de ani de prestigioasă istorie a celui mai important concurs de jazz din Statele Unite, The Great American Jazz Piano Competition. Li se alătură Eugen Amarandei – unul dintre cei mai tehnici și mai inspirați dintre contrabasiștii României, și excepționalul percuționist Gabriel Bălașa, un muzician inventiv și imprevizibil, testat în formule avangardiste și în proiecte acustice insolite.

Violoncelul lui Adrian Naidin spune povești, pictează sau recită versuri, sună ca o întreagă orchestră uneori, alteori doar șoptește sau îngână rugăciuni. Carismatic și pasional, Adrian Naidin și-a sedus publicul cu o voce incredibilă: un ambitus excepţional, un timbru de baladă românească din aceea care-ţi smulge sufletul din piept, îmbogățite de o gradare şi un control pe care le auzi numai la marii cântăreţi de operă. Cu sorginte clară din filonul tradițional românesc, artiștii dialoghează și interferează, trecând prin propriile experiențe și întâlniri muzicale, pentru a se regăsi în cele mai sofisticate zone ale jazz-ului contemporan european.

Vă invităm marti, 18 iulie, de la ora 19.30, la Grădina Green Hours din București, să auziți Ciuleandra așa cum n-ați mai auzit-o vreodată!

  • Biletele costă 35 de lei, dacă sunt achitate în avans, până în preziua evenimentului, (Rezervări: 0788 452 485) și 45 de lei, dacă sunt cumpărate în ziua evenimentului. Beneficiază de o reducere de 50 la sută elevii, studenții și pensionarii, în limita a șase locuri.

Strălucitor în partiturile clasice, plin de forță și har în folclor, Adrian Naidin l-a inspirat pe regizorul grec Mihalis Kakogiannis, iar muzicianul leton Mischa Maisky, supranumit “Paganini al violoncelului”, îl numără printre cei mai talentați dintre ucenicii săi. La lansarea proiectului “Pân’la rai” au fost prezenți reprezentanții echipei care a a realizat filmul independent “The Necessary Death of Charlie Countryman“ – o producție de suflet al americanului Shia LaBeof, film care a intrat în cursa pentru Oscar în 2014. Seduși de Mărioara de la Gorj, înnebuniți de ritmul sacadat al Ciuleandrei și mângâiați de doinele șoptite, producătorii de la Voltage Production şi Bona Fide Productions au inclus “cânticele” imaginate de Adrian Naidin pe coloana sonoră a filmului “The Necessary Death of Charlie Countryman”.

Articole similare

Întâlnire cu Cătălin Dorian Florescu despre bestsellerul ‘Bărbatul care aduce fericirea’; dialog cu Cristian Pătrășconiu, lectură publică și sesiune de autografe

Jovi Ene

Fii dezghetat!

Jovi Ene

Susține apariția cărții „Nouă povești muzicale” de Tiberiu Soare. Un proiect marca Fundația Calea Victoriei

Jovi Ene

Leave a Comment

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Filme-carti.ro prelucrează datele cu caracter personal furnizate de voi în cadrul înscrierilor la concursurile organizate pe blog, în scopul desemnării câștigătorilor. Doar datele câștigătorilor vor putea fi dezvăluite sponsorilor concursurilor respective. Datele personale nu vor fi folosite altfel. OK Aflați mai mult