Prin blogosfera cinefilă (9 – 15 ianuarie 2017)

Articol publicat de Jovi pe 18 Ianuarie 2017

-Dan Becerescu scrie pe blogul său despre Rogue One-Star Wars Story: ”Luat in sine, Rogue One e consumabil, pe alocuri chiar placubil, dar nici gand sa fie in vreun fel memorabil. E un interlude ce exploateaza ingenios o poveste intamplata, dar nevazuta dintre 2 parti SW. Ca si gen e un soi de heist movie. Zic “soi de” pentru ca gasca din film nu are ceva de furat, ci de distrus, miza nu e personala, ci pastrarea unui echilibru in galaxie, ma rog, precar si acela, iar schemele de double/triple -cross specifice sunt inlocuite aici de finalul kamikaze al misiunii. Suficient univers SW, prea putina indrazneala. Si nu ma luati cu o lectura a filmului in cheie Trump & nuclearele ca ma umfla rasul.”

-Cosmin Milchis scrie pe Facemfilm.ro despre cele mai bune seriale văzute de el în 2016. Printre ele, Westworld, un serial excepțional, pe care l-am terminat la începutul acestui an: ”Tot un serial HBO, de data asta un remake al unui film marca Michael Crichton, Westworld ne amintește de zilele în care stăteam zile întregi și căutam pe Google teoriiale fanilor despre Lost. Personal declar că mă aflu în aceeași situație. După fiecare episod, am pierdut ceva vreme online pentru a citi toate teoriile mai mult sau mai puțin nebune ale fanilor despre ce se întâmplă în serial.  Aș putea să mă apuc să îți explic plot-ul primului sezon, dar sincer mi-ar lua prea mult. Așa că îți recomand să te uiți la trailerul de mai sus ca să îți dai seama dacă e sau nu pentru tine.”

Iulian Fira continuă să scrie, spre lauda lui, despre filme clasice. Săptămâna aceasta, despre The Conversation: ”In era cand e indicat sa iti acoperi camera de la laptop sau cand ar fi recomanabil sa nu ai discutii private in preajma televizorului celui nou, un film despre microfoane pitite in tocul usii ar aparea atat de desuet, incat ar fi rizibil. Insa The Conversation e cu atat mai eficace acum, la peste jumatate de deceniu, pentru ca nu vizeaza tehnologia, ci acea stare de te simti urmarit din toate partile, pe care o numim clinic paranoia.”

Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această perioadă:

-”Youth(2015)

Titanic(1997)