Prin blogosfera cinefilă (24 – 30 octombrie 2016)

Articol publicat de Jovi pe 2 Noiembrie 2016

prin-blogosfera-cinefila-”Două lozuri” este unul dintre filmele românești cele mai discutate în ultima perioadă. Pentru a afla mai multe despre acesta, putem citi interesantul interviu al lui Iosif Prodan cu Paul Negoescu, regizorul filmului, publicat pe FilmReporter.ro: ”După premiul cîştigat la Zurich, care e un festival orientat într-un fel către filme cu priză la public, am înţeles ca şansele să fim distribuiţi în Elveţia cresc, dar asta nu e nicio garanţie. Apoi am mai avut o discuţie cu un producător francez care ne-a zis că nu e o mare afacere ca Două lozuri să fie distribuit în Franţa, dar ar fi interesat să facă un remake, vorbit în franceză şi cu actori francezi. Ceea ce ar fi nemaipomenit, dar momentan e doar o discuţie.”

-The Handmaiden este un interesant film sud-coreean ce va apărea și la noi în cinematografe din noiembrie, un film recomandat de Filme-cărți.ro. El a fost deja văzut prin festivaluri de către bloggeri, iar LazOrtansa scrie despre acesta pe CeFilmeVad: ”Un loc prioritar îl ocupă, de asemena, erotismul sub variate forme: sincer, forțat, manipulat, extravagant, frumos sau din contra, nesănătos. Iar în acest context tronează iubirea între două persoane și perspectiva din care privim totul, jocurile dragostei se amestecă cu intrigile, dăruirea cu suspiciunea. Park Chan-Wook își supune personajele dar și spectatorii la un adevărat brainstorming pentru ca la final să reținem doar marea iubire. Un joc narativ, în care  totul e aparență… Remarcabilă scena erotică în care manipulator și manipulat sunt față în față, scenă reluată, pentru a o percepe din ambele puncte de vedere. Un film orchestrat fără cusur, tenebros, profund neliniștitor.”

valea-muta-poster-1Cristi Mărculescu scrie despre cel mai recent serial HBO filmat la noi, Valea Mută, făcând o paralelă interesantă între serialele similare din Norvegia și SUA: ”Pilotul românesc pune accentul pe ex-procuroarea Elena și pe gayii tineri, în timp ce la norvegieni chiar avem de-a face cu un ensemble-cast și cu o pondere egală a personajelor și inter-acțiunilor dintre ele. Asta se poate păstra sau schimba prin următoarele 3 episoade. La final de pilot Valea Mută pare-a fi un show salvabil de Emilian Oprea și Tudor Șoptelea, furabil de către Alexandra Fasolă (nu doar pentru că dă la boboci con gusto cât pentru că pare-a fi cea mai justă calibrare a personajului polipizdă cretină, cu cretinizm redus și ceva decență umană în plus) și  admirabil pentru că finalmente instituționalizează thriller-ul pe pajijtile mioritice.”

Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această perioadă:

-”Ilegitim(2016)

-”Timbuktu(2014)