Prin blogosfera cinefilă (16 – 22 ianuarie 2017)

Articol publicat de Jovi pe 25 Ianuarie 2017

-Am văzut acum câțiva ani filmul En kongelig affære și mi-a plăcut. Acum, despre el scrie Iulian Fira pe blogul său: ”Impresioneaza, insa, grija pentru decoruri si costume, care te transpun in perioada cu pricina mai eficient decat ideologiile vehiculate pe parcurs. Mai slabute sunt scenele cu multimi furioase, subdimensionate fata de cum s-ar fi cuvenit in redarea miscarilor populare; nici n-au uzat de efecte speciale, ca sa multiplice cativa figuranti patimasi, nici n-au avut soldati cu duiumul, ca raposatul Sergiu Nicolaescu. Interpretarile sunt corecte si relativ plate, mai putin Mikkel Boe Følsgaard in rolul generos al regelui nebun, personaj detestabil, dar care inspira o tenta de compatimire, pe masura ce constati ca din pionul unora a devenit al altora.”

E periculoso sporgersi, filmul din 1993 al lui Nae Caranfil, s-a relansat în această săptămână pe Cinepub.ro (și urmează să îl văd și eu în curând). Citim despre el pe ZiarulMetropolis.ro, un articol semnat de Ionuț Mareș: ”E pericoloso sporgersi” încă surprinde prin tonul său lucid, relaxat, jovial, detaşat-melancolic, senzaţie amplificată şi de muzica semnată de Nae Caranfil însuşi şi de Anton Şuteu, dar şi de panoramările aparatului de filmat, care creează un spaţiu aproape magic. Tentaţia de a cere socoteală trecutului recent, prin prisma unui prezent care amplifica permanent dezamăgirea, este temperată prin înclinaţia spre un cinema al spectacularului. Un cinema făcut să seducă şi emoţioneze spectatorul.”

-Cristi Mărculescu scrie pe blogul său Top horror 2016: ”Horror Top 2016 a implicat vreo 3 liste și 14 rescrieri. Greu cu deciziile: Carnage Park sau Dont Breathe? The Girl with all the Gifts sau Shelley? Cât de jos poate fi amplasat Greasy Strangler și cât de sus merită să fie the Rift? E atât de grav dacă ies 32 de poziții? După ce astea au fost rezolvate mi-am dat seama că topul de horror iese din horror. Aș fi putut formula diplomatic film fanastic, dar miza e horrorul, nu twilighturi și ăvengerși. Totuși, de ce Distractions este mai demn de-o listă de horror decât Ma Loute și cum se poate justifica numărul mare de thrillere? Pentru că dragii moșului nici Halloween nu-i film de groază, este decât un thriller cu virginica cireșica de ea pe care vrea s-o mierlească (în subtext a se citi să o fută) fra-su ieșit de la balamuc. E thriller 100%. Am deci thrillere și o comedie atât de WTF că e deja foarte film fantastic și face niște secvențe de mai mare impact decât multe filme de groază 100%. Nu am zis pas la o dramă minier-sângeroasă și finalmente m-am trezit că după lupte seculare s-a terminat și topul ăsta. Care conține suspect de multă necrofilie, incredibil de multe mumblegore-uri și niscaiva  femei gestante care ar fi făcut mai bine să avorteze dreacu.”

Recenzii filme pe Filme-carti.ro în această perioadă:

-”Blade Runner(1982)

The Hateful Eight(2015)