The Man from U.N.C.L.E. (2015) – Agentul de la U.N.C.L.E.

Articol publicat de Andreea pe 21 August 2015
Rating: 9.2/10 (5 votes cast)

uncle-696x988The Man from U.N.C.L.E. (2015) – Agentul de la U.N.C.L.E.

Regia: Guy Ritchie
Distribuția: Henry Cavill, Armie Hammer, Alicia Vikander, Elizabeth Debicki, Jared Harris, Hugh Grant

După o apariție de neuitat în Man of Steel (2013), Henry Cavill rămâne adeptul filmelor de acțiune, de data aceasta înlocuind puterile supranaturale cu ceva mai pământesc: o carismă indubitabilă și o nepăsare bine studiată, precum și o intuiție demnă de un spion de la începuturile războiului rece. Iar când acestui actor i se alătură Armie Hammer (Mirror Mirror) cu un accent rusesc adorabil și Alicia Vikander (A Royal Affair – 2012), cu o frumusețe de păpușă, dar cu un temperament de spion adevărat, trioul e pregătit pentru instrucțiunile lui Guy Ritchie (Snatch – 2000), care după 4 ani de pauză revine în forță pe piața cinematografică.

poza 1Carismaticul Napoleon Solo (Henry Cavill), agent CIA, e nevoit să lucreze în echipă cu fiorosul KGB-ist Illya Kuryakin (Armie Hammer) pentru a salva lumea de la distrugere. Din ură se ajunge la prietenie și la o echipă ce în timpul războiului rece avea să lucreze sub umbra U.N.C.L.E. Plasat la începutul anilor 60′, în plin Război Rece, Agentul de la U.N.C.L.E. evidenţiază concurenţa dintre cei doi agenţi de top CIA şi KGB. Nevoiţi să lase deoparte vechile conflicte, precum și orgoliul, cei doi trebuie să facă echipă pentru a opri o organizaţie criminală internaţională, care vrea să destabilizeze fragila ordine mondială folosind arme nucleare şi tehnologie avansată. Singura pistă către organizaţia secretă este fiica unui om de ştiinţă german dispărut, prin intermediul căreia cei doi se pot infiltra în organizaţie.

poza 2Agentul de la U.N.C.L.E. poate nu este cel mai original film cu spioni, dar cu siguranță vine cu o abordare îndrăzneață, o pată de culoare inteligentă și o carismă debordantă. Acțiune, stil, extravaganță, frumusețe, umor, ironie. Spionul nu a fost nicicând mai viguros, frumos, special; un mascul feroce și gingaș în același timp, pe care societatea îl cam pierde în fuga ei spre distrugere. Femeia?! Pretențioasă, elegantă, impetuoasă și cu standarde ridicate; ochi bine definiți, ce ne descoperă o lume întreagă de posibilități! Decorul? O minunăție, bine evidențiată de o cameră de filmat zburdalnică și de un colaj de cadre specific filmelor de spionaj, care nu făce decât să aducă și mai multă adrenalină pe ecran. Și totuși, punctul culminant a fost oferit de o coloană sonoră trepidantă, în deplin acord cu acțiunea, umorul sau ironia scenei. Un succes total, așa cum era de așteptat de la Guy Ritchie. Amprenta lui e acolo și filmul se unduiește urmând instrucțiunile clare a unei baghete magice invizibile. Un film care nu are nevoie de prea multe recomandări pentru a fi vizionat: un cumul de culoare și energie benefic pentru ieșirea din amorțirea în care ne aflăm după o vară caniculară.

Notă: 10/10

« »

Un raspuns la “The Man from U.N.C.L.E. (2015) – Agentul de la U.N.C.L.E.”