The Angry Birds Movie (2016) – Angry Birds Filmul

Articol publicat de Jovi pe 11 Mai 2016
Rating: 9.0/10 (3 votes cast)

angry-birds-posterThe Angry Birds Movie (2016) – Angry Birds Filmul

Regia: Clay Kaytis, Fergal Reilly
Voci: Peter Dinklage, Jason Sudeikis, Kate McKinnon, Sean Penn

De ceva vreme, e o adevărată isterie cu jocurile din seria Angry Birds. Din păcate, nu am aruncat decât de vreo două ori cu praștia păsărilor furioase sau cu a porcușorilor verzi, doar atunci când băiatul meu a avut nevoie de ceva ajutor. În vremurile copilăriei mele, altele erau jocurile pe care le practicam (fie că era vorba despre fotbal, trossball, miuța sau țurca, pititea, țintarul sau alergatea), dar trebuie să recunosc că îmi plac jocurile din seria Angry Birds, mi se par cumva interesante și, spre deosebire de multe alte jocuri din prezent, majoritatea de pe laptop sau tabletă, îți pun cumva la contribuție mintea, logica sau talentul de constructor. Între timp, jocurile au rămas, dar seria s-a îmbogățit cu un serial de desene animate, cu haine, încălțăminte sau dulciuri, devenind un alt produs de succes.

Angry Birds Filmul a venit astfel firesc, pentru că producătorii de film știu în ultimii ani să apeleze la plăcerile spectatorilor, iar în privința copiilor cu atât mai mult (de altfel, fără să studiez problema, 99% vor urma și alte filme în această serie). A venit avanpremiera (filmul se lansează în cinematografele din România de vineri, 13 mai!), pe care băiatul meu o aștepta, antrenat și de reclamele de pe Cartoon Network, de cel puțin o lună. Vestea bună este că părinții pot merge liniștiți la film, este un prilej potrivit pentru a merge cu copiii voștri la un spectacol relaxant, iar lipsa cunoștințelor despre păsările furioase nu este un inconvenient, de vreme ce filmul oferă toate informațiile necesare despre conflictul dintre păsări și porci.

maxresdefaultRed este pasărea căreia nimic nu-i convine, care vrea o schimbare a lumii sale, care se enervează des din lucruri mărunte (dar îi dăm dreptate deseori!) și, prin urmare, este condamnat la o sesiune temporară de terapie împotriva furiei, cea mai grea pedeapsă. Lumea în care trăiește este în întregime a păsărilor care nu zboară niciodată, pe o insulă într-un ocean, la mare distanță de orice altă lume cunoscută, iar ”Dumnezeul” lor este statuia unui vultur, ce pare a veni de departe din legendă și care nu mai crede aproape nimeni. Această lume este simpatică, este liniștită și pare că totul merge din obișnuință spre un viitor monoton, păsările se nasc, copilăresc, flirtează, se împerechează, se amuză și se distrează, muncesc doar cu unicul scop de a-și proteja ouăle, bunul lor cel mai de preț, iluzia că această lume va trăi pentru totdeauna.

angry-birds-movie-003-1280x720Numai că totul este o iluzie, după cum spuneam. La un moment dat, o navă masivă se ivește pe valurile oceanului, aceasta izbește casa de pe plajă a lui Red și din ea se ivesc doi porcușori verzi. Nu par deloc nocivi, sunt simpatici și au accent, dansează și aduc tot felul de invenții necunoscute păsărilor, dar copiii din sală știau deja continuarea: ceea ce pare doar amiciție este lingușeală, ceea ce pare explorare a mărilor este, de fapt, încercare de furt, ceea ce par doar doi porcușori simpatici sunt de fapt o adevărată armată de mici mamifere care deranjează, vandalizează, devin enervanți. Așadar, un conflict, la început în stadiu incipient, doar între marele porc și Red și prietenii săi de la terapie, Terence, Chuck și Bombă, pentru ca apoi să se transforme într-un război în toată regula, cu prăștii, aruncătoare de proiectile, planoare sau bombe TNT.

maxresdefaultPrin urmare, mi-a plăcut. Am fost încântat de cantitatea și calitatea umorului, de culorile faine și vii, de realizarea cinematografică, dar și de muzica inspirată, potrivită, aleasă de către realizatorii filmului. Mi-au plăcut personajele (preferatul meu fiind taciturnul Terence) și, paradoxal pentru mine, mi-a plăcut și dublajul realizat, mai ales accentul moldovenesc al șefului porcinelor (deși, trebuie să recunosc, mi-a lipsit vocea lui Sean Penn). Pentru copiii care sunt fani Angry Birds, acest film este perfect și, după finalul lui, mi-am întrebat băiatul, pentru a-mi cristaliza cumva viitoarea recenzie, ce nota îi oferă. Răspunsul său a fost simplu: 10.

Nota mea: 7/10

« »