Sorgenfri (2015) – What We Become l@ Dracula Film Festival

Articol publicat de Jovi pe 14 Octombrie 2016

large_fdm3dawxz9kkpg2gybnu0ui3gbaSorgenfri (2015) – What We Become

Regia: Bo Mikkelsen
Distribuția: Mille Dinesen, Troels Lyby, Ole Dupont

După primul film destul de dezamăgitor din competiția Dracula Film Festival, filmul danez pe care vi-l prezint acum a fost ca o gură de oxigen. Desigur, nu este o capodoperă, dar mi s-a părut un film mai potrivit tematicii festivalului, mai proaspăt și mai incisiv, mai coerent și mai… european. Nu a căutat neapărat senzaționalul, ci a curs firesc, urmărind o familie normală cum încearcă să își schimbe soarta.

Filmul începe într-un cartier simpatic, de case, dintr-un orășel danez, iar adolescentul unei familii urmărește cum vecini noi se mută la casa de peste drum, interesat fiind de fiica adolescentă, foarte sexy și misterioasă. O viață idilică, cum numai în țările nordice și bogate pare să existe, se transformă radical în momentul în care se anunță o epidemie necunoscută, iar cartierul, orașul, regiunea sunt puse în carantină de către autorități, care ascund populației tragedia. Carantina asta este totală, oamenii neinfectați sunt izolați complet în propriile case, iar pe cei infectați îi transportă în apropiere, unde sunt uciși cu sânge rece și închiși în containere izolate.

what-we-become-2Resursele de hrană, de supraviețuire, scad și atunci singura șansă a familiei este să iasă din casă, să ajungă departe de orașul infestat. Dacă, pe de o parte, armata nu îi lasă, după plecarea acesteia, oamenii infestați și uciși, deveniți zombie, sunt greu de depășit. Așadar, suntem în fața unui film cu scenariu apocaliptic, cu zombie, tiparul fiind arhicunoscut de cinefili și utilizat în atâtea filme. Ce este nou aici? Mai nimic, cu excepția faptului că nu există un super-erou sau un om care face fapte neobișnuite, ci în fața unei familii normale, cu trăsături obișnuite, cum este teama crescândă și faptul că nu se gândesc la soluții extreme, nepractice.

what-we-become-47-2020amAșadar, Sorgenfri (2015) este un film ok, în linia thrillerelor de gen, cu ceva suspans și imprevizibil, peste care s-a suprapus un final brusc și neașteptat. Păcat însă că la Dracula Film Festival e prea puțină lume în sală, mai ales la asemenea filme, lucru neînchipuit pentru mine într-un oraș așa de frumos precum Brașovul.

Azi la Dracula Film Festival, alegerile mele:

Paranormal Drive (Rusia, 2016)

The Open (Marea Britanie, 2015)