Prin blogosfera cinefila

Prin blogosfera cinefila (24 – 30 iunie 2013)

-Dan Becerescu de la Dmovieblog scrie pe scurt despre un film aparut recent pe marile ecrane, Now You See Me: ”Now You See Me se da mai rotund decat poate sa fie, se subtiaza din cale-afara si parca o face de dragul unor efecte speciale de care se putea bine mersi lipsi. Cel mai grav nu produce surpriza aia desteapta pe care o promite. Acel "cu cat te uiti mai de aproape si cu cat esti mai atent, cu atat vei fi mai usor de pacalit" ramane la final neacoperit. N-ai ratat niciun indiciu, n-ai pierdut niciun detaliu, nu te-a pacalit nimeni. Totusi cei satui de salvari ale planetei care mai de care mai oligofrenice vor iesi din sala satisfacuti.” (mai mult…)

Prin blogosfera cinefila (17 – 23 iunie 2013)

-Un articol foarte interesant pe Istoriafilmului.ro, despre ”productia de filme a ministatelor europene”: ”Oricât de incredibil ar suna, există ţări europene a căror producţie de filme face ca industria filmului din România sau Ungaria să pară gigantic: acestea sunt ministatele europene. Vom vedea prin prisma a patru exemple cum încearcă cele mai mici state ale continentului să-şi construiască o industrie a filmului naţional cu caracter şi cum exploatează la maxim resursele naturale, geografice şi culturale unice în vederea atingerii scopului măreţ.” In continuare sunt analizate filme din Malta, Andorra, Monaco si Liechtenstein. (mai mult…)

Prin blogosfera cinefila (10 – 16 iunie 2013)

-La 'Cinefilul de serviciu' am gasit sub semnatura lui El_KaPpa una dintre primele cronici ale celui de-al doilea film al lui Horatiu Malaele 'Funeralii fericite', ecranizare a romanului lui Adrian Lustig: 'Funeralii fericite, a doua colaborare regizor-scenarist dintre Horațiu Mălăele și Adrian Lustig, se face plăcut, are stil, are farmec, dar nu suficient încât să se ridice la același nivel calitativ impus de Nunta mută. ... Regia lui Mălăele vine cu un mare progres față de primul său film și pe lângă coerență, cursivitate și creativitate, ne oferă în câteva cadre și un adevărat deliciu vizual. Omul ăsta dovedește încă o dată că este un geniu care, din păcate, nu s-a născut unde trebuia pentru a putea fi recunoscut și la nivel mondial.' (mai mult…)

Prin blogosfera cinefila (3 – 9 iunie 2013)

-Despre Pieta lui Kim Ki-Duk, vazut la Tiff 2013, povesteste Marian de la FilmSinopsis.ro: ”Pieta este un film excepțional despre răzbunare, dar mai ales despre dragostea pe care o mamă o poartă fiului ei. Dragoste atât de puternică încât îndură orice pentru a-l răzbuna pe cel mort. Cu acest film Ki-Duk vorbește despre vinovăție, despre dragoste și răzbunare într-un mod cum numai el știe să o facă.” -Saramon nu a fost deloc, dar deloc, entuziasmat de ultimul film al lui Almodovar, Los amantes pasajeros, despre care scrie pe Blogdecinema.ro: ”Noul film al acestui regizor spaniol nu este altceva decât o glumă proastă care nu-și are locul în cinematografe, cu atât mai puțin ar fi potrivit să deschidă un festival de film, așa cum s-a întâmplat la TIFF-ul de anul acesta. Pedro Almodovar spunea într-un interviu că Los amantes pasajeros este filmul cu cel mai profund mesaj politic făcut de el și că ”pentru spanioli, este, clar, o metaforă a societății”. Revenind la primul paragraf: asta este, de fapt, problema cu regizorii europeni. La ei, totul trebuie să aibă un mesaj, pe când Judd Apatow vrea doar să se distreze împreună cu publicul.” Nota lui: 1/5. (mai mult…)

Prin blogosfera cinefila (27 mai – 2 iunie 2013)

-Victor de la Poison Whisky se afla zilele acestea la TIFF 2013 si ne prezinta filmele pe care le vede. Duminica, el ne povestea despre primele doua filme din Competitia oficiala,  Nordvest si In a Bedroom. Despre primul scrie: ”Nordvest (r. Michael Noer) este un film pe care am impresia că l-am mai văzut, sub o anumită variațiune, de zeci de ori până acum și nu de câteva ori chiar în competiția TIFF. Personajul principal este un tânăr spărgător de case, foarte talentat, dar nesatisfăcut de banii pe care îi câștigă. Când i se oferă ocazia să se apuce și de pimping și trafic de droguri, nu ezită, însă provoacă tensiuni inevitabile între gașca de arabi care îi cumpărau bunurile furate și noii săi „angajatori”. Se mai adaugă un frate mai mic care vrea să se dovedească bărbat și avem aproape toate ingredientele pe care le căutam. Nu spun că nu este bine făcut, dar nu iese din rândul thrillerelor nordice „de duzină”.  (mai mult…)

Prin blogosfera cinefila (20 – 26 mai 2013)

-Adina de la Buticul cu filme si carti ne vorbeste despre Marele Gatsby (2013): "Personajele n-au susținere, n-au niciun fel de background, în schimb au în permanență în cârcă un green screen care desacralizează orice sămânță de realitate. 3D-ul n-are nicio legătură cu subiectul, cu epoca, nici coloana sonoră nu are nimic de-a face cu filmul, este foarte antrenantă luată separat, însă în sânul filmului e cât se poate de anacronică și neavenită. Dacă e să dau un exemplu recent și la îndemână de cum poți folosi o coloană sonoră actuală pe fondul unui subiect trecut acela ar fi Django Unchained, acolo întrepădunderea este una fericită." (mai mult…)

Prin blogosfera cinefila (13 – 19 mai 2013)

-Maria de la Film-cultura-arta scrie despre interesantul film politic "Das Leben der Anderen", regizat de Florian Henckel von Donnersmarck: "Filmul este primul lung metraj al regizorului, iar acest lucru este greu de crezut având în vedere cât de meticulos si de bine realizat este. Si cum acestui aspect i se adaugă un extraordinar joc al actorilor şi o imagine impecabilă, Das Leben der Anderen devine nu doar un excelent debut ci poate fi considerat, cu uşurinţă, un film de referinţă în cinematografie." Despre film am scris eu si Dan pe Filme-carti.ro. (mai mult…)

Prin blogosfera cinefila (6 – 12 mai 2013)

-Bogdan de la MindPorn scrie in aceasta saptamana despre un film romanesc, "De ce trag clopotele, Mitica?": "În film se regăsesc numeroase scene şi elemente specifice carnavalescului, ele intră încă de la început sub direcţia regizorului, totul fiind o parodie atent construită, voită a avea rezonanţe politice contemporane, farsa carnavalului fiind de fapt farsa per total a filmului realizată autorităţilor vremii, astfel încât interzicerea filmului nu-i de mirare în condiţiile date." (mai mult…)

Prin blogosfera cinefila (29 aprilie – 5 mai 2013)

-Pe platforma LaPunkt.ro, o prezentare personala mai mult decat interesanta a trilogiei The Lord of the Rings. Semneaza Ion Cosmovici: "În fine, filmul lui Peter Jackson e totodată Stăpânul Filmelor, referinţa pentru ce înseamnă “filmul în sine”. Ce înseamnă filmul în sine? Pentru unii o scenă de Fellini, pentru alţii un artificiu de filmare absolut incredibil, sau, pentru alţii, … LOTR. Într-o zi, am încercat cu un liceean să fac un comentariu scris despre LOTR, ca să mai uite de textele nesuferite din manualul de română. Ei bine e imposibil. Ţi-ar trebui sute de pagini ca să explici corect o singur scenă din LOTR în scris. Sunt prea multe personaje legate între ele prin acţiunea care nu contenește nici o clipă, fiecare aleargă pe alt munte cu alt mesaj în spinare și cu alţi dușmani pe urmele lui, iar esenţa filmului, în orice clipă, e dată de mişcare, măreţie, sunete amestecate cu priviri alături de vârfuri de munţi ce ascund la fiecare pas prăpăstii uluitoare. Altfel spus, oamenii mai vorbesc la bere despre, ce să zic, Pulp Fiction, Matrix, sau Seinfeld, dar nu prea vorbesc despre LOTR: nu ai cum să traduci în cuvinte senzaţia imensă prezentă în fiecare scenă și de aceea filmul e şi un omagiu perfect adus cinematografiei: nu poţi decât să îl priveşti." (mai mult…)

Prin blogosfera cinefila (22 – 28 aprilie 2013)

-Bogdan de la Emmerdeur.ro (mai nou)  face o analiza interesanta a carierei actritei franceze Simone Signoret (si ale sale 21 de filme), imbinand citatele din autobiografia acesteia si propriile impresii asupra acestor filme: „Ştiam că Simone Signoret este o actriţă deosebită. Indiferent de calitatea filmului, liga din care venea regizorul, ca actriţă, Signoret a avut foarte puţine momente de rătăcire. Chiar şi când lucra pro-bono pentru regizori mai tineri (vezi debutul lui Patrice Chéreau, "La chair de l'orchidée") avea apariţii implicate. Dar dincolo de asta, am citit recent auto-biografia ei, "Nostalgia nu mai e ce-a fost" (pe care Nemira a aavut inspiraţia să o traducă şi în română), care nu e doar o monografie a unei cariere, dar şi un manual de istorie, şi dovada că Signoret avea conştiinţa filmelor sale. În cele ce urmează, fac o listă de 21 de filme în care a jucat actriţa franceză, preluând, acolo unde s-a putut fragmente din carte, dând prioritate sursei directe." (mai mult…)