Recenzii filme si carti

Recenzii despre filme si carti

Articolele publicate in categoria ‘Filme’

Camera obscura (2016)

Articol publicat de Delia pe 23 Decembrie 2016
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.3/10 (3 votes cast)

Camera obscura (2016)

Scenariul si regia: Gheorghe Preda
Imaginea si productia: Liviu Marghidan
Ilustratia muzicala: Anca Dumitrescu Bala
Editor: Marius Serban
Producator executiv: Mihai Gheorghe
O productie Scharf Film, 2016

Un film tare trist pentru mine. Sa nu ma intelegeti gresit. Nu filmul in sine m-a intristat, ci inca – in plus – daca mai era nevoie, reconstientizarea faptului ca trei – daca nu patru generatii au fost sufocate intre zidurile (la propriu si la figurat) lagarului socialist. Foarte bine ales termenul de “lagar”! Cum de le-a scapat  stapanilor? Un lagar in care initiativa, creativitatea, talentul, libertatea cuvantului si exprimarea acestora, erau inabusite sub explozia proletculturii inepte incurajate de organele de partid, de stat, de sindicat … totul sub ochiul a multe vazator al securitatii. Citeste continuarea »

Prin blogosfera cinefilă (12 – 18 decembrie 2016)

Articol publicat de Jovi pe 21 Decembrie 2016
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)

-Încep să apară topurile sau listele de final de an. Unul dintre tinerii critici pe care îi citesc în fiecare săptămână este Ionuț Mareș, iar articolul său despre ”Cele mai bune filme românești ale anului” merită a fi citit în întregime pe ZiarulMetropolis.ro: ”Cu „Bacalaureat”, Cristian Mungiu s-a aflat pentru a treia oară în cursa pentru Palme d’Or, câştigând de această dată premiul de regie (împărţit cu francezul Olivier Assayas). În ciuda premiului (la care s-au adăugat pe parcurs multe alte trofee) şi a receptării internaţionale majoritar favorabilă, nu cred că „Bacalaureat” este un foarte mare film. Şi asta pentru că Mungiu alunecă atât în manierism, cât şi în demonstrativism (aşa cum am încercat să arăt în cele două texte dedicate filmului la momentul lansării – aici şi aici). Cu „Sieranevada”, Cristi Puiu s-a aflat în premieră în Competiţia oficială de la Cannes. Deşi mai puţin influent decât „Moartea domnului Lăzărescu” şi mai puţin radical decât „Aurora” şi în ciuda câtorva dialoguri stridente şi a unei inevitabile clasicizări, „Sieranevada” este un triumf regizoral şi actoricesc, care îl reconfirmă pe Cristi Puiu în poziţia de lider neoficial al generaţiei sale.” Citeste continuarea »

Rogue One Spin-off Story: Rogue One: A Star Wars Story (2016)

Articol publicat de Ionut pe 16 Decembrie 2016
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.4/10 (5 votes cast)

Rogue One: A Star Wars Story (2016)

Regizor: Gareth Edwards
Scenariu:  Chris Weitz ,Tony Gilroy  
Distribuția: Felicity Jones, Diego Luna, Alan Tudyk, Forest Whitaker, Riz Ahmed, Mads Mikkelsen

Rogue One: A Star Wars Story este primul spin-off care-a cutezat să zboare de sub pălăria francizei Disney dincolo de firul narativ principal guvernat de tirania numeralelor romane 😉 Era de presupus că avea să ne ducă în A galaxy far far away, a long time ago… unde-a ajuns o să aflați mai jos. Dacă nu știți nimic despre ce și-a propus Rogue One și așteptați să fiți uimiți cu planete nemaivăzute și alieni uimitori: wrong! Filmul rebobinează începutul episodului IV: A New Hope (vă reamintesc titlul original pentru că majoritatea ne referim la el ca fiind primul Star Wars, dar dialogurile acestui sequel fac atâta referință mistică la speranță că devine deranjant). Regizorul Gareth Edwards și-a făcut face bine temele și a adunat fiece bucățică de informație necesară pentru a-și asigura cordonul ombilical cu episodul-mamă și a servi pe tavă oricui răspunsul la “Cum a obținut prințesa Leia planurile Stelei Morții și le-a trimis lui Obi-Wan Kenobi?” Citeste continuarea »

Prin blogosfera cinefilă (5 – 11 decembrie 2016)

Articol publicat de Jovi pe 14 Decembrie 2016
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)

-Cristi Mărculescu scrie despre unul din filmele lansate de curând în cinematografele de la noi, Neon Demon: ”Scenariul putea să încerce să articuleze ceva despre patolgia reacțiilor la frumusețea himenală (presupunem că-i virginică madam protagonista, dar nu avem date care să susțină presupunerea) sau să ducă toată treaba cu canibalismul înspre sectă, ocult, canibalism organizat. Dar n-o afce. Și fix de aia e bun scenariul pentru un film de Refn. Pentru cî nu explică nici măcar 40% din cele care se cer explicate pentru un film american și pentru că nu oferă nici profunzimi, nici milă, nici cauzalitate. E ca puma din motel. WTF? De la Lynch și Cronenberg și Black Dahlia citire, uneori viața și moartea în Los Angeles sunt pur și simplu un wtf dat cu majuscule și zero răspunsuri clare. Și așa e și filmul. Bun.” Citeste continuarea »

Filme pe scurt: Synecdoche, New York (2008)

Articol publicat de Tudor pe 8 Decembrie 2016
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)

synedocheSynecdoche, New York (2008)

Poziţia 20 în lista BBC.
Scenariul şi regia Charlie Kaufman (Eternal Sunshine of the Spotless Mind).
Cu Philip Seymour Hoffman. Şi cu Samantha Morton, Michelle Williams, Catherine Keener.

Film postmodern (aşa i-au zis) nominalizat la Cannes. Caracterizat de presa americană fie ca pretenţios şi autoindulgent, fie ca o capodoperă (Roger Ebert).

Mai întâi să vedem ce zice DEX-ul. Sinécdocă: figură de stil care constă în lărgirea sau restrângerea sensului unui cuvânt prin folosirea întregului în locul părţii (şi invers), a particularului în locul generalului (şi invers), a materiei din care este făcut un lucru în locul lucrului însuşi etc. [acc. şi sinecdócă]. Zice bine: filmul chiar asta face. Citeste continuarea »

Prin blogosfera cinefilă (28 noiembrie – 4 decembrie 2016)

Articol publicat de Dan pe 7 Decembrie 2016
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)

-Adriana Gionea scrie la Postmodern despre filmul lui Xavier Dolan ‘Just la fin du monde’: Juste la fin du monde te răscoleşte în sala de cinema, dar te lasă apoi să pleci cu acea imagine în care lumina înserării topeşte tragedia personajului central într-o eternă reîntoarcere a voluptăţilor din amintiri. Xavier Dolan a surprins toate acele conflicte din care o familie nu va ieşi niciodată complet vindecată, dar le-a comprimat într-un film dominat de o tăcere intensă purificatoare. Dizolvă această stranie tăcere în melancolia unor cadre în care lumina ce străbate chipurile personajelor captează vizual clipa fugară ce scapă printre degete şi duce gradoarea afectivă sau brutalitatea reacţiilor verbale în derizoriu. Este de fapt un film în care, din solemnitatea durerii şi a suferinţei, nu mai rămân decât umbrele şi luminile de pe chipurile personajelor care spun replici tăioase cu atât mai stridente cu cât vor să ascundă mai mult adevărul propriei drame.’ Citeste continuarea »

Album de familie (2016)

Articol publicat de Delia pe 5 Decembrie 2016
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)

album-de-familie-posterAlbum de familie (2016) – Albüm

Regia: Mehmet Can Mertoğlu
Scenariu: Mehmet Can Mertoğlu
Imagine: Marius Panduru
Distributia: Sebnem Bozoklu, Murat Kiliç, Muttalip Mujdeci

O producție Kamara (Turcia), ASAP Films (Franța) și Parada Film (România), co-produs de ARTE France Cinema.

Cand ma hotarasc sa onorez invitatia de a merge la film, am obiceiul, prost sau bun … discutabil … , de a nu viziona trailer-ul si de a nu haladui prin diferitele cronici si cronicute pe internet. Las instinctul sa-mi sopteasca in ureche: “mergi” sau … “ei, lasa …” Citeste continuarea »

Prin blogosfera cinefilă (21 – 27 noiembrie 2016)

Articol publicat de Jovi pe 30 Noiembrie 2016
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)

prin-blogosfera-cinefila-Așa cum spuneam și săptămâna trecută, Arrival se anunță a fi unul dintre filmele anului, cel puțin din perspectiva criticii. Iată ce spune, pe ZiarulMetropolis.ro, Ionuț Mareș: ”Villeneuve reuşeşte să inducă o nelinişte permanentă – însă nu una în care predomină teama, ci mai curând aşteptarea, curiozitatea. Şi o face într-un mod subtil – prin mişcări foarte lente ale aparatului de filmat: fie scurte panoramări orizontale şi verticale, fie transfocări aproape imperceptibile pe chipurile uluite ale personajelor. O regie discretă, care permite spectatorului să devină un martor activ la misterul unei adevărate „întâlniri de gradul trei”, redată însă într-un registru reținut, cât mai apropiat de unul realist.” Citeste continuarea »

Şi lespezile vorbesc. Cimitirele Evreieşti din Bucovina

Articol publicat de Delia pe 24 Noiembrie 2016
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (6 votes cast)

si-lespezile-vorbesc”Şi lespezile vorbesc. Cimitirele Evreieşti din Bucovina”

Documentar realizat de Fundaţia Art Promo, cu sprijinul Guvernului României prin Departamentul pentru Relaţii Interetnice

Scenariul: Simona Macovei
Consultant stiintific: dr. Felicia Waldman
Imagine: Florin Costache, Laszlo Kun
Voce: Carmen Tanase
Sunet: Alexandru Suciu
Regia & DoP: Florin Costache
Montaj: Marius Sorescu
Producator executive: Diana Nitu
Producator: Ionela Andreescu, Alin Panc
Coordonator de proiect: Arpad Harangozo

Mai intai se cuvine sa va spun cine/ce este Fundaţia Art Promo, realizatorul acestui film documentar, nascut ca urmare ca urmare a unui imbold al initiativei unui diplomat elvetian, care a peregrinat prin cimitirele evreiesti din Bucovina si a realizat doua albume fotografice de referinta. Citeste continuarea »

Prin blogosfera cinefilă (14 – 20 noiembrie 2016)

Articol publicat de Jovi pe 23 Noiembrie 2016
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)

prin-blogosfera-cinefila-Fanii Harry Potter au de ce se bucura: a apărut ”Fantastic Beasts and Where to Find Them”, cu un scenariu semnat de J.K. Rowling, iar printre cei care au văzut filmul se numără Andrei Geornoiu de la FilmSinopsis: ”De remarcat, pe tot parcursul acestei „călătorii”, este echilibrul între dramă, comedie și acțiune. Fantastic Beasts este plin de faze comice, de la comportamentul lui Newk față de unele animale pe care le îngrijește, la Kowalski, grăsuțul care se îndrăgostește iremediabil de Queenie (Alison Sudol), sora lui Goldstein. Aceste mici licăriri ale unor viitoare relații romantice sunt dozate adecvat și se întrepătrund aproape perfect cu tristețea și misterul care predomină în mai multe momente din film. Spun tristețe, deoarece la fel cum ne-a obișnuit în Harry Potter, Rowling construiește și aici câteva secvențe cu o puternică încărcătură emoțională. Este vorba în principal, de creaturile denumite Obscurials, a căror apariție este una tragică. Obscurus este asemenea unei esențe, o forță care se manifestă sub forma unui praf negru incontrolabil și care apare în special în cazul copiilor care se nasc cu puteri magice pe care le reprimă sau sunt forțați să și le reprime. Adesea această ascundere forțată a puterilor face ca obscursul să își ucidă gazda.” Citeste continuarea »









Booking.com

FOTOVIVA - Fotografie de nunta si portret

Fotografie de nunta premiumFotografie de nunta premiumFotografie de nunta premiumFotografie de nunta premiumFotografie de nunta premiumFotografie de nunta premiumFotografie de nunta premiumFotografie de nunta premiumFotografie de nunta premium
Fotografie de nunta premium