Articol publicat de Jovi pe 8 Decembrie 2014
Rating: 8.5/10 (6 votes cast)

PaddingtonPaddington (2014)

Regia: Paul King
Distribuția: Ben Whishaw (voce), Nicole Kidman, Sally Hawkins, Julie Walters, Hugh Bonneville

Guest post by Editura Arthur

Din 5 decembrie, Paddington va fi alături de noi și ne va privi cu ochii lui calzi și jucăuși din sălile de cinema. Asta pentru că pe 5 decembrie a avut loc lansarea oficială a filmului în România. Spre bucuria mea, am urmărit marți, 2 decembrie, în avanpremieră, o minunată prelu(cr)are cinematografică a unui personaj ce a făcut deliciul multor generații de copii. Spun prelu(cr)are, pentru că regizorul Paul King nu respectă cu strictețe scenariul propus de Michael Bond în cartea Un urs pe nume Paddington (Editura Arthur, 2012, 2014), primul volum al seriei, iar lucrul acesta îi permite să dezvolte povestea în direcții noi și neașteptate.

Personajele pe care le introduce Bond în 1958 sunt prezente și în film: toți cei patru membri ai familiei Brown, doamna Bird, inclusiv ursuzul domn Curry. Acestora li se adaugă Millicent (Nicole Kidman), o Cruela de Vil taxidermist, care ține să-și completeze colecția de specii rare cu un exemplar de urs din „întunecatul Peru”.Paddington-2014-Movie-hd-wall

Povestea exploratorului Montgomery Clyde și a fiicei acestuia se suprapune peste narațiunea lui Bond, iar această inserție deschide parabola emigrantului și a străinului în metropolă spre probleme actuale legate de ecologie și de protecția speciilor pe cale de dispariție. Dar asta este partea serioasă a unui film care te ține cu zâmbetul lăbărțat pe durata tuturor celor 95 de minute. Scenele nostime imaginate de Michael Bond în original sunt reproduse și pompate cu steroizi CGI și live action. Un semn că echipa de producție chiar a „avut grijă de acest ursuleț” este acordul în premieră al scriitorului de 88 de ani pentru o transpunere cinematografică a poveștilor despre Paddington. Bond are chiar o apariție episodică în filmul lui King.

paddington_1_2014-cop1Anumite detalii aduc aminte de excelenta animație Fantasticul domn Fox a lui Wes Anderson: secțiunea transversală prin casa familiei Brown sau felul în care Paddington hăpăie prăjiturile sau sanvișurile cu marmeladă. Ambele lungmetraje inspirate de, întâmplător sau nu, textele unor autori britanici – Roald Dahl și Michael Bond – sunt menite să facă deliciul publicului și să reprezinte în cel mai bun mod cu putință personajele originale.

Dacă veți merge la film cu gândul că veți vedea ecranizarea unei cărți pentru copii publicată acum mai bine de jumătate de secol, vă înșelați. Nu veți vedea o adaptare, ci o adopție. Producătorii filmului (David Heyman, seria Harry Potter) l-au luat în brațe pe adorabilul Paddington, l-au tăvălit prin celuloid și prin studiouri de animație și ni l-au adus în fața ochilor vioi și simpatic, exact așa cum a fost imaginat inițial. Felicitări Studio Canal pentru că l-ați făcut pe Paddington să se simtă acasă și pe marele ecran!

Sunt sigur că ursulețul leșinat după marmeladă va deveni prietenul unei noi generații de copii prin această producție.

Nota: 7,5/10

Trailer:

Tot în această perioadă, Editura Arthur se pregătește să vă întâmpine cu:

paddington_2_2014-cop1padd-evol

« »

4 Raspunsuri la “Paddington (2014) – P”

1. Din păcate, nu am reuşit să ajung la acest film pe 2 decembrie, la avanpremieră, din cauza programului încărcat; mi-aş fi dorit enorm!
    O să-l văd eu până la urmă, pare… magic şi… de poveste!
    Ioana

• Jovi says:

A fost o nouă premieră 😀 , filmul dublat pentru copii, duminică dimineața.
      Eu l-am văzut atunci cu fiul meu, i-am acordat o notă de 6/10, este un film la care merită să ajungă copiii, dar și adulții cu suflet de copil…

2. […] Povestea exploratorului Montgomery Clyde și a fiicei acestuia se suprapune peste narațiunea lui Bond, iar această inserție deschide parabola emigrantului și a străinului în metropolă spre probleme actuale legate de ecologie și de protecția speciilor pe cale de dispariție. Dar asta este partea serioasă a unui film care te ține cu zâmbetul lăbărțat pe durata tuturor celor 95 de minute. Scenele nostime imaginate de Michael Bond în original sunt reproduse și pompate cu steroizi CGI și live action. Un semn că echipa de producție chiar a „avut grijă de acest ursuleț” este acordul în premieră al scriitorului de 88 de ani pentru o transpunere cinematografică a poveștilor despre Paddington. Bond are chiar o apariție episodică în filmul lui King. (Recenzie Filme-cărți.ro) […]