Filme americane

Distracția magiei: Now You See Me (2013)

Now You See Me (2013) Regia: Louis Leterrier Distribuția: Jesse Eisenberg, Common, Mark Ruffalo, Woody Harrelson, Morgan Freeman, Michael Caine Am pierdut cumva pe ecrane "Now You See Me", un film foarte distractiv regizat de Louis Leterrier, atunci când a fost lansat acum patru ani. Din fericire, este unul dintre acele filme care nu își pierd farmecul și apoi este vară, deci momentul potrivit pentru filme distractive și relaxante. Singurul detaliu care pare a fi depășit de mult timp în acest film este utilizarea telefoanelor mobile cu sisteme de poziționare geografică. Cum smartphone-urile au cucerit piața, iar aplicațiile ca Google Maps au devenit omniprezente, faptul că polițiștii din film folosesc telefoane mobile invechite cu tastatură pare să plaseze actiunea cu douăzeci de ani si nu cu patru ani în urmă. Este o lecție pentru producătorii de film care se confruntă din ce în ce mai greu cu ritmul progreselor gadget-urilor noastre inteligente. Poate continuarea ("Now You See Me" 2 a fost pe ecrane anul trecut) evită această greșeală. (mai mult…)

Roman grafic pe ecran: Sin City: A Dame to Kill For (2014)

Sin City: A Dame to Kill For (2014) Regia: Frank Miller, Robert Rodriguez Distribuția: Mickey Rourke, Jessica Alba, Josh Brolin, Joseph Gordon-Levitt, Bruce Willis, Ray Liotta, Christopher Lloyd Există filme bazate pe romane grafice (cărți de benzi desenate), un gen cinematografic care înflorește, făcând fericite studiourile și fanii de toate vârstele. Și există filmele "Sin City" care sunt romane grafice pe ecrane. "Sin City: A Dame to Kill For", regizat de Frank Miller (care a creat si cartile care le-au inspirat), iar Robert Rodriguez este doar al doilea in acest gen. Mi-a placut. Voi încerca să explic motivele și diferența. (mai mult…)

Bărbați la război: Dunkirk (2017)

Dunkirk (2017) Regia: Christopher Nolan Distribuţia: Fionn Whitehead, Aneurin Barnard, Tom Hardy, Mark Rylance, Kenneth Branagh, Cillian Murphy, Harry Styles Nu mă alătur corului de laude din partea criticilor și a multor fani ai filmului pentru "Dunkirk". M-am dus cu mari așteptări la acest film, nu numai pentru că am citit criticile, dar și pentru că Christopher Nolan este regizor ale cărui filme imi plac, care încearcă și reușește să surprindă în majoritatea filmelor sale, în genuri foarte diferite. Acesta este motivul pentru care "Dunkirk", încercarea sa în genul filmelor despre cel de-al doilea război mondial m-a cam dezamăgit. Să fie clar, după părerea mea este un film bun pe orice alta scară, dar nu pe scara lui Nolan. Sper că într-adevăr cursa la Premiile Oscar 2017 nu s-a terminat cu acest film (după cum prezic unii) și filme mai bune vor apărea în cursa pentru statuete. (mai mult…)

Dușmanul nu este ceea ce ne așteptam: The Beguiled (2017)

The Beguiled (2017) Regia: Sofia Coppola Distribuția: Nicole Kidman, Kirsten Dunst, Elle Fanning, Colin Farrell Regizoarea Sofia Coppola și-a făcut un nume distinct de cel al ilustrului său tată din aducerea pe ecrane a lumii femeilor, cu conflictele și dramele lor, anxietățile și ambiguitățile lor, relațiile cu lumea bărbaților și rezultatele (în multe cazuri tragice) ale ciocnirii permanente a culturilor dintre Venus și Marte. Mă aștept ca oricare dintre filmele ei, oriunde și oricând este plasată acțiunea, să se ocupe de aceste teme. 'The Beguiled' nu este o excepție de la regulă, chiar merge mai departe și scormonește mai adânc decât filmele ei anterioare. (mai mult…)

Holocaust – povestea oamenilor care au ajutat: The Zookeeper’s Wife (2017)

The Zookeeper's Wife (2017) Regia: Niki Caro Distribuția: Jessica Chastain, Johan Heldenbergh, Daniel Brühl Nu este ușor să faci un film bun de ficțiune despre Holocaust. Povestea a fost spusă de multe ori din diferite perspective, are un final bine cunoscut și un set clar de victime tragice și de personaje malefice. Deși numărul de filme realizate anual în genul acesta nu pare să scadă, în ultimele decenii au existat doar câteva care au reușit să prezinte o nouă perspectivă, o abordare complexă și o dimensiune umană care transformă tragedia istorică într-o operă artistică: "Viața este frumoasă", "Lista lui Schindler", "Pianistul", "Defiance". Din nefericire, "The Zookeeper's Wife", în regia lui Niki Caro, este departe de această ligă. (mai mult…)

Cinema de școală veche: Obsession (1976)

Obsession (1976) Regia: Brian De Palma Distribuția:  Cliff Robertson, Geneviève Bujold, John Lithgow În zilele noastre nu se mai fac astfel de filme. De obicei, această propoziţie, atunci când se găseşte în cronica unui film, ar trebui să fie apreciativă. Nu în cazul filmului 'Obsession' al lui Brian De Palma. Filmul a fost realizat în 1976 şi se doreşte poate un omagiu, în orice caz datorează mult stilului de construire a acţiunii şi efectelor cinematografice ale maestrului Hitchcock. Un lucru lipseşte - elementul de noutate şi căutarea permanentă, caracteristice lui Hitchcock, care au făcut ca fiecare din filmele sale să fie diferit de cele precedente. "Obsession" este un film a la Hitchcock fără surprize. Şi mai rău, fără umor. (mai mult…)

Atomic Blonde (2017) – Agenta sub acoperire

Atomic Blonde (2017) - Agenta sub acoperire Regia: David Leitch Distribuţia: Charlize Theron, James McAvoy, John Goodman, Toby Jones, Eddie Marsa David Leitch este cunoscut pentru filme precum Fight Club, Troia sau 300, dar nu din calitatea de regizor, ci din cea de cascador. Împreună cu Charlize Theron, într-o adaptare după un roman grafic (cu spioni, în contextul Războiului Rece), ar fi putut realiza un film precum Sin City, Man from UNCLE sau James Bond. Decorurile și costumele există, conflictul este prezent (trădări, răsturnări de situaţie, crime și scene impresionante  de luptă), bugetul a fost generos și totuși „Atomic Blonde” oscilează între parodie și platitudine. (mai mult…)

‘Bad Planet’: War for the Planet of the Apes (2017)

War for the Planet of the Apes (2017) Regia: Matt Reeves Distribuția: Andy Serkis, Woody Harrelson, Steve Zahn "Planeta maimuţelor" a generat deja suficiente filme pentru marele ecran şi seriale TV pentru a fi considerat un gen sau cel puţin un sub-gen în sine. În timp ce seria originală aparţinea mai mult spaţiului filmelor post-apocaliptice, primul film putând fi considerat un memorabil cap de serie, remake-ul cel mai recent a început ca un thriller SF. În cel de-al doilea şi acum cel de-al treilea film din serie văd că cele două teme converg, pe măsură ce pe planetă s-au întâmplat destule catastrofe pentru ca omenirea să devină o specie pe cale de dispariţie. De fapt, atât maimuţele, cât şi oamenii par a fi în pericol de dispariţie în ultimul film numit "Război pentru planeta maimuţelor", cele două specii fiind angrenate într-un conflict sângeros care se poate dovedi a fi fatal pentru ambele. (mai mult…)

Un thriller de spionaj feminist: Atomic Blonde (2017)

Atomic Blonde (2017) Regia: David Leitch Distribuția: Charlize Theron, James McAvoy, John Goodman Numele filmului nu a fost suficient de descurajator pentru mă împiedica sa văd "Atomic Blonde", care a fost adus pentru avanpremiera la cinemateca din satul meu, la o zi după premiera mondială de la Londra. Nu am nici un regret cu privire la decizia de a merge și a-l vedea, deoarece filmul este mult mai mult decât spune numele și depășește cu mult nivelul majorității filmelor inspirate de benzi desenate (nu că există ceva în neregulă cu ele, doar că prea multe dintre ele sunt copilăresti). De fapt, acesta poate fi unul dintre cele mai bune filme de acțiune din această vară, cu o poveste destul de complexă și suficient de interesantă pentru a atrage atenția și o execuție excelentă in tot ceea ce se referă la părțile de acțiune ale filmului. (mai mult…)

Despre remake-uri: Black Butterfly (2017)

Black Butterfly (2017) Regia: Brian Goodman Distribuția: Jonathan Rhys Meyers, Antonio Banderas, Piper Perabo Singurul element demn de reținut în pelicula Black Butterfly este, de departe, prestația actoricească a lui Banderas. Felul în care evoluează el în acest film devine, pe măsură ce acțiunea ia amploare, un soi de liant între pasaje care nu reușesc nicicum să se îmbine așa cum ar trebui și care nu izbutesc să păstreze vie atenția privitorului. Trebuie ținut seamă însă de faptul că filmul este un remake după o producție franceză din 2008, Papillon noir, regizat de Christian Faure. Și ca mai toate remake-urile făcute vreodată, Black Butterfly ratează o parte din esența poveștii, în încercarea regizorului de a-i atribui alte valențe și semnificații. (mai mult…)