Deadpool (2016)

Articol publicat de Alexandru pe 11 Februarie 2016
Rating: 10.0/10 (3 votes cast)

DeadpoolDeadpool (2016)

Regia: Tim Miller
Distribuția: Ryan Reynolds, Morena Baccarin, T.J. Miller

Zilele trecute am văzut ”Deadpool” și, recunosc, îmi e destul de greu să mă pronunț în privința lui. Încă din trailer-ul mult așteptatului film cu super-eroi, publicul este anunțat pompos: ”This is a different kind of superhero story”, lucru ce ar trebui să ridice oarecum așteptările auditoriului. Tocmai din acest motiv, filmul poate fi privit din două perspective: cea a spectatorului ”cu pretenții”, neinteresat, în general, de producțiile Marvel sau DC Comics, dar care a venit la film pentru că se anunță a fi ”altceva” și cea a iubitorului tipic de filme cu super-eroi, pentru care Deadpool este doar un alt personaj din universul Marvel (alături de Captain America, Thor, Ant-Man etc.) în jurul căruia s-a construit un film.

Din punctul meu de vedere, prima categorie, formată din cei care au venit la film pentru a vedea o satiră la adresa producțiilor de acest tip, care, în ultimii ani, se bucură de tot mai mult succes, a fost dezamăgită. Satira este superficială, de suprafață, oprindu-se adesea doar la limbaj. Protagonistul se autoironizează pe tot parcursul filmului, însă neconvingător. Este ironizată inclusiv echipa de producție. Și cam atât. În rest, ”Deadpool” nu se deosebește notabil de un film tipic cu super-eroi.

Deadpool2Pe de altă parte, fanii Marvel au fost cu siguranță mulțumiți. Filmul are umor (ieftin, dacă mă întrebați pe mine) și este captivant, iar personajul este construit în așa fel încât empatia cu publicul este imediată. Ajungi să-i urăști, cot la cot cu Deadpool, pe dușmanii acestuia și să te bucuri pentru fiecare reușită a sa. Muzica folosită este ultracunoscută și antrenantă, deci nu poate greși. O dovadă clară a acestui fapt este sala IMAX plină din ziua avanpremierei și aplauzele de la finalul filmului (pe care, personal, nu le-am mai întalnit decât la festivaluri sau proiecții private, în niciun caz într-o sală de cinema dintr-un mall).

Per total, ”Deadpool” nu este un film slab, însă categoric nu se ridică la pretențiile autoimpuse.

Student în anul al II-lea la Facultatea de Automatică și Calculatoare din București. Pasionat de artă în toate formele sale, în special de literatura și cinema. Se visează critic literar.

« »