Filme

Filme pe scurt: Sully (2016)

Sully (2016) Regia: Clint Eastwood. Cu: Tom Hanks și Aaron Eckhart. O nouă producție din seria „Viața Bate Filmul”. În sensul că, dacă i-ar fi trecut cuiva prin cap să inventeze un astfel de scenariu și să mai și facă un film după el, ar fi fost huiduit la scenă deschisă: „Cum să vii cu o astfel de poveste absurdă, total neverosimilă și pe deasupra și siropoasă? În care Binele învinge Răul de-l face arșice? Așa ceva este atât de improbabil să se întâmple încât nici nu merită să-ți bați capul!” etc. etc. Mărturisesc că m-aș fi numărat printre cei care îmbrățișează această opinie. Problema e că totuși s-a întâmplat. Exact așa, de să nu-ți vină să crezi. (Un precedent notabil din serie ar fi viața marelui fizician Stephen Hawking povestită în filmul „The Theory of Everything”. La fel de improbabil de senzațională). (more…)

Prin blogosfera cinefilă (15 – 21 mai 2017)

- Mihai Brezeanu de la liternet.ro celebreaza aniversarea a zece ani de la primul Palme d'Or romanesc: 'E groaznic de emoţionant să-ţi aminteşti că, după urletul de bucurie cu care ai zguduit pereţii bătrânei case englezeşti, ai încălecat bicicleta, ai pedalat nebuneşte pe străzile bătrânului oraş universitar şi ai ajuns la prietenii români ce tocmai desfăceau primele sticle de vin, ţopăind prin micul apartament ce curând avea să se umple de îmbrăţişări, de pupături şi de "Nu se poate, băi, nu se poateeee!!!". Câteva ore şi multe pahare mai târziu, o mână de bărbaţi ridicaţi parcă de la masa întinsă în camera bună a preotului din Balanţa scandau ole-uri căţăraţi pe cadrul ferestrei deschise şi strigau trecătorilor "We have the Palme d'Or", primind îndărăt zâmbete şi aplauze. Spre dimineaţă, petrecăreţii îşi făceau planuri pentru un festival de film românesc la Cambridge, pe care aveau să-l promoveze vopsind numere pe asfalt, de la 100 în jos, culminând cu un 4 3 2 tricolor fix în faţa Arts Picturehouse. E încă teribil de vie amintirea primei întâlniri cu cel mai frumos articol de cinema pe care l-ai citit vreodată, textul acela din Dilema Veche în care ALŞ aşază, cauţionează şi explică totul, tot entuziasmul nostru tembel-copilăresc, toată senzaţia aceea de unic, de fără precedent, de irespirabil de înalt, de important, de emoţionant, toată izbucnirea aceea de fericire al cărei gust n-a dispărut, de fapt, niciodată, oricât ne-am auto-educa minţindu-ne că "arta nu e despre competiţie", că e "semn de ţară mică să pună aşa preţ pe un premiu", că "e reflex de cetăţean frustrat să te bucuri de succesul altuia ca şi cum ar fi (şi) al tău".' (more…)

Prin blogosfera cinefilă (8 – 14 mai 2017)

-Cosmin scrie pe blogul Ce Filme Vad despre Alien: Covenant (2017): ”In Alien: Covenant avem parte de toate elementele specifice seriei, intr-atat de mult incat prima parte a filmului ne aduce aminte de primul Alien (1979), cu accent pe suspans si horror, iar cea de-a doua parte de Aliens (1986), unde actiunea ia locul suspansului, cu cateva scene smulse direct din finalul predecesorului din 86. De regula, cand o continuare incearca sa imite prea mult filmele anterioare acest lucru poate fi o problema, dar cu toate astea Ridley Scott reuseste sa insufle un aer nou acestui film, si sa recreeze atmosfera de groaza specifica seriei, mai bine decat o face in Prometheus.” (more…)

King Arthur: Legend of the Sword (2017)

King Arthur: Legend of the Sword (2017) Regia: Guy Ritchie Distribuţia: Charlie Hunnam, Jude Law, Astrid Bergès-Frisbey, Djimon Hounsou, Eric Bana, David Beckham Citind titlul, gandul ne poate duce la un film cu cavaleri neinfricati, domnite fragile, sabii miraculoase and co. Insa ceea ce s-a nascut dintr-o legenda medievala este un film cu elefanti posedati, despre un rege gasit pe apa si crescut intr-o casa de toleranta, o productie presarata cu arte martiale, slang, efecte speciale si o coloana sonora demna de un blockbuster. Desi contine elemente care definesc stilul lui Guy Ritchie (anticiparea actiunii de catre un personaj, momente de dialog incrucisat - dificil de urmarit, scene de lupta in care un slow-motion este precedat de o derulare rapida a cadrelor, etc), King Arthur nu are nici umorul lui Snatch, nici coerenta din Sherlock Holmes si nici rafinamentul lui Man from UNCLE. In schimb, ne da senzatia ca regizorul a filmat multe secvente pe care apoi le-a comprimat (uneori cu dificultate) prin jump cut si elipse. (more…)

Prin blogosfera cinefilă (1 – 7 mai 2017)

-Iulian Fira recomandă, ca de obicei, nu un film comercial, nu un blockbuster, ci un film adevărat, sud-american, la fel de incitant. E vorba de Nueve reinas, un thriller cu Ricardo Darin în rolul principal: ”Smecheriile si prefacatoriile se tin lant, surprizele asemenea, iar replicile le insotesc cu inteligenta si umor. Retrospectiv, as putea gasi multe fisuri in constructia logica a scenariului, insa atunci am fost captivat exact ca o victima a unei pacaleli: iuresul evenimentelor si retorica protagonistilor mi-au anesteziat simtul critic si m-au dus de nas cum au poftit. Spre deosebire de viata reala, insa, acum nu mi s-a furat nimic, ci mi s-au oferit doua ore de distractie extravirgina.” (more…)

Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017)

Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017) Regia: James Gunn Distribuţia: Chris Pratt, Zoe Saldana, Kurt Russell, Sylvester Stallone, Elizabeth Debicki, vocile lui Bradley Cooper și Vin Diesel etc Peter, Gamora, Drax, Groot și Rocket sunt angajaţi de Victoria Vinciguerra să lupte cu o creatură tentaculară și mucilaginoasă, posesoare a cel puţin 3 rânduri de dinţi ascuţiţi și plini de tartru. Pentru că unul dintre cei cinci gardieni ai galaxiei își insușește ceva ce nu i se cuvine, suveranii (civilizaţie suflată în aur și degrabă vindicativă) încep să îi vâneze prin universul întreg. I am Groot, I am Groot,  I am Groot,  I am Groot. David Hasselhoff își pierde uzul raţiunii și într-un acces egolatru este gata să își omoare fiul, dar o bombă artizanală, sacrificiul unui prieten și empatia salvează situaţia. (more…)

Prin blogosfera cinefilă (24 – 30 aprilie 2017)

-Anca Muresan scrie la liternet.ro despre un film pe care l-am vazut si care mi-a placut 'Perfetti sconosciuti': 'Ca într-o operaţie fără anestezie pe cord deschis, Perfetti sconosciuti ne arată că, uneori, nimic nu este ceea ce pare a fi. Acum câţiva ani, Roman Polanski ne-a demonstrat că o discuţie banală între două perechi de părinţi poate degenera în haos (Carnage, 2011, premiul Cesar pentru cel mai bun scenariu adaptat), în acest film, regizorul Paolo Genovese ne propune să ne întrebăm cum ar fi dacă. Cum ar fi dacă am descoperi că oamenii în care avem încredere sunt duplicitari, au alte orientări sexuale decât noi, sunt măcinaţi de incertitudini, temeri, au o viaţă secretă pe care nici în cel mai negru coşmar nu ne-o putem imagina? O banală cină poate da totul peste cap.' (more…)

11.22.63 (2016) – cicluri de istorie și dragoste

11.22.63 (2016) Regia: Bridget Carpenter Distribuția: James Franco, Sarah Gadon, George MacKay Într-unul din episoadele mini-serialului TV ”11.22.63”, adaptat pentru televiziune de Bridget Carpenter, co-produs de J.J. Abrams şi bazat pe romanul lui Stephen King, principalul erou, profesorul de engleză, jucat de James Franco, întreabă în clasă care ar fi consecinţele călătoriei în timp, schimbarea trecutului şi influenţarea prezentului şi viitorului. Unul dintre elevii săi întreabă dacă călătoria în timp în chestiune se bazează pe câmpul electromagnetic. Profesorul încearcă să explice că nu contează şi că întrebarea se referă la consecinţele istorice şi morale ale actelor noastre în trecut, cu condiţia să putem face - într-un fel sau altul - călătoria înapoi în timp. Studentul nu înţelege, aspectul important pentru mintea lui orientată spre gadgeturi (şi poate pentru minţile multora dintre copiii din generaţia să) este cel legat de tehnologie. (more…)

Vara s-a sfârșit (2016)

Vara s-a sfârșit (2016) Regia: Radu Potcoavӑ Scenariul: Cristina Bîlea Distribuţia: Nicholas Bohor, Dan Hurduc, Ofelia Popii, Șerban Pavlu, Valentin Popescu, Virginia Rogin, Dorian Boguţӑ Mircea, un bӑiat de 14 ani din Cernavodӑ, așteaptӑ entuziasmat eclipsa de soare, singurul eveniment deosebit dintr-o viaţӑ plicticoasӑ pe care o petrece jucându-se singur în spatele blocului, bӑtând strӑzile orașului sau discutând cu nea Ilie. Înainte de producerea eclipsei, îl întâlnește pe Alex, un tânӑr venit de la București pentru a­-și aștepta tatӑl stabilit în Italia. Cei doi se împrietenesc și plӑnuiesc împreunӑ o rӑpire. Deznodӑmântul planului face ca eclipsa de soare sӑ nu îi mai trezeascӑ lui Mircea niciun interes, el fiind singurul din orașul de provincie, care nu privește fascinat întunecarea atunci când toatӑ lumea poartӑ ochelari fumurii. (more…)

Perfetti sconusciuti (2016) – Complet străini

Perfetti sconusciuti (2016) Regia: Paolo Genovese Scenariul: Filippo Bologna, Paolo Costella, Paolo Genovese, Paola Mammni, Rolando Ravello Distributia: Giuseppe Battiston (Pepe),  Marco Giallini (Rocco), Kasia Smutniak (Eva), Valerio Mastandrea (Lele), Anna Foglietta (Carlota), Edoardo Leo (Cosimo),  Alba Rohrwaxher  (Bianca) Ar trebui sa incep aceasta cronicuta cu imaginile desfasurate in timp … pas cu pas … ale eclipsei totale de luna, care guverneaza filmul in discutie. Luna in desfasurarea acestui fenomen astronomic, reprezinta in mod simbolic, cheia decodificarii mesajului filmului. Ea – rece si palida, isi ascunde cu pudoare fata, pe masura ce se starneste si se amplifica intriga povestii, ajungand ca in punctul culminant, sa isi acopere integral stralucirea. Suntem de acum, pe “The Dark Side of The Moon”, dupa cum bine ne spune Pink Floyd. (more…)