Recenzii filme si carti

Recenzii despre filme si carti

Articolele publicate in categoria ‘Filme’

Prin blogosfera cinefilă (2 – 8 ianuarie 2017)

Articol publicat de Jovi pe 12 Ianuarie 2017
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)

-Adela Marcov scrie pe blogul său, Filme pe scurt (o rubrică asemănătoare avem și noi, ținută de Tudor Mirică), despre Denial, un film care mi-a atras atenția odată cu prezentarea sa: ”“Denial” e povestea acestui bizar proces de calomnie, in care acuzata a fost nevoita sa-si probeze nevinovatia – aparent sistemul juridic britanic nu functioneaza asa cum stim din filmele de Hollywood, “innocent until proven guilty”. Dincolo de subiectul dureros de actual, e un film sobru si bine jucat – chiar daca putem banui finalul, tensiunea e construita plauzibil, fara melodramatisme or pledoarii lacrimogene. Fapte seci si o justificare e verdictului pe mai bine de 300 de pagini. Justice at its best.” Citeste continuarea »

Filme pe scurt: Youth (2015) & Titanic (1997)

Articol publicat de Tudor Mirică pe 10 Ianuarie 2017
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)

“Youth” (La Giovinezza) 2015

Regia: Paolo Sorrentino

Cu Michael Caine, Harvey Keitel şi Rachel Weisz. Şi cu, în roluri episodice, Jane Fonda şi Mădălina Ghenea (care apare, normal, goală ca o puşcă).

Un film tulburător despre sosirea momentului bilanţului şi cum nu te lasă lumea să ţi-l faci. Pentru că mereu mai rămâne ceva de rezolvat sau corectat. Inutil de adăugat că nişte personaje interpretate de actori precum Michael Caine (Fred Ballinger, compozitor şi dirijor, acum retras) şi Harvey Keitel (regizor de film care-şi pregăteşte cântecul său de lebădă) au cu siguranţă bilanţuri complicate şi contradictorii. Atât profesionale cât şi, mai ales, de viaţă. Citeste continuarea »

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)

-Două articole de final de an ale lui Cristi Mărculescu despre filmele anului 2016. Primul dintre acestea ne vorbește despre ”10 filme proaste”, printre ele aflându-se și ”Swiss Army Man”: ”Îmi place ideea (glumițe de proastă calitate pe bază de hoit, SUPERBĂ IDEE) îmi place și Paul Dano (un plus în orice film l-ai pune). Am chiar și niște simpatie apropos de eforturile lui Harry Potter de-a ieși din aura de rahat pe care i-au dat-o alea 17 filme cu vrăjitori la pubertate. Ce nu-mi place este filmul per-se. E lăudabil ca debut ratat, dar cu idee bună. De la Blair Witch Încoace n-am mai dat de un film pecare efectiv să îl salveze de la ratare totată filnalul. Dar și cu finalul ăla S.A.M tot un film cumplit de iritant pentru ce-ar fi putut fi dacă ar fi fost un film bun rămâne.” Citeste continuarea »

Filme pe scurt: Arrival (2016)

Articol publicat de Tudor Mirică pe 3 Ianuarie 2017
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)

Arrival (2016)

Regia: Denis Villeneuve
Distribuția: Amy Adams, Jeremy Renner, Forrest Whitaker

Mie, ideea de film îmi sugerează în primul rând imagine, liantul dintre caractere şi întâmplări. Spre exemplu “Dueliştii”, văzut cu mulţi ani în urmă, mi-l amintesc ca pe o minunată expoziţie de tablouri ale unui pictor remarcabil. Filmul trebuie să profite de această trăsătură definitorie. Am chiar şi un test: încerc să-mi imaginez ce-mi spune dacă-l urmăresc cu sonorul oprit. Ce mai rămâne din el. Citeste continuarea »

Prin blogosfera cinefilă (19 – 25 decembrie 2016)

Articol publicat de Jovi pe 28 Decembrie 2016
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)

-Ionuț Mareș scrie despre cele mai bune filme văzute de el în 2016 pe ZiarulMetropolis.ro. Pe primul loc este ”Fiul lui Saul”, iar topul său este realizat având în vedere următoarele aspecte: ”Topul celor mai îndrăzneţe filme distribuite în 2016 în cinematografe conţine numai titluri care au avut premiera în sălile din România în acest an (deşi unele dintre ele au fost lansate încă de anul trecut în diverse festivaluri din străinătate sau în reţeaua de distribuţie din alte ţări). Acest prim top nu cuprinde, prin urmare, filme importante care, deşi au fost distribuite în cinematografe în 2016, au rulat în festivaluri de la noi încă din 2015 și au prins topurile personale din acel an. Este cazul, în special, al unor titluri precum „Arabian Nights. Vol. 1-3”, al portughezului Miguel Gomes, şi „Cemetery of Splendour”, al thailandezului Apichatpong Weerasethakul. Pe de altă parte, alte câteva titluri cunoscute sau realizate de mari regizori – şi lansate tot în 2016 în cinematografe – nu au prins topul, şi asta pentru că le-am considerat mai puţin îndrăzneţe decât cele 12 titluri de pe primele 10 poziţii. Dintre ele ar merita menţionate „Mustang”, de Deniz Gamze Ergüven, „The Hateful Eight”, de Quentin Tarantino, „Youth”, de Paolo Sorrentino, „The Revenant”, de Alejandro González Iñarritu, „Hail, Caesar!”, de Joel şi Ethan Coen, „Love”, de Gaspar Noe, „The BFG”, de Steven Spielberg, sau „Album”, de Mehmet Can Mertoğlu.” Citeste continuarea »

Camera obscura (2016)

Articol publicat de Delia pe 23 Decembrie 2016
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.3/10 (3 votes cast)

Camera obscura (2016)

Scenariul si regia: Gheorghe Preda
Imaginea si productia: Liviu Marghidan
Ilustratia muzicala: Anca Dumitrescu Bala
Editor: Marius Serban
Producator executiv: Mihai Gheorghe
O productie Scharf Film, 2016

Un film tare trist pentru mine. Sa nu ma intelegeti gresit. Nu filmul in sine m-a intristat, ci inca – in plus – daca mai era nevoie, reconstientizarea faptului ca trei – daca nu patru generatii au fost sufocate intre zidurile (la propriu si la figurat) lagarului socialist. Foarte bine ales termenul de “lagar”! Cum de le-a scapat  stapanilor? Un lagar in care initiativa, creativitatea, talentul, libertatea cuvantului si exprimarea acestora, erau inabusite sub explozia proletculturii inepte incurajate de organele de partid, de stat, de sindicat … totul sub ochiul a multe vazator al securitatii. Citeste continuarea »

Prin blogosfera cinefilă (12 – 18 decembrie 2016)

Articol publicat de Jovi pe 21 Decembrie 2016
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)

-Încep să apară topurile sau listele de final de an. Unul dintre tinerii critici pe care îi citesc în fiecare săptămână este Ionuț Mareș, iar articolul său despre ”Cele mai bune filme românești ale anului” merită a fi citit în întregime pe ZiarulMetropolis.ro: ”Cu „Bacalaureat”, Cristian Mungiu s-a aflat pentru a treia oară în cursa pentru Palme d’Or, câştigând de această dată premiul de regie (împărţit cu francezul Olivier Assayas). În ciuda premiului (la care s-au adăugat pe parcurs multe alte trofee) şi a receptării internaţionale majoritar favorabilă, nu cred că „Bacalaureat” este un foarte mare film. Şi asta pentru că Mungiu alunecă atât în manierism, cât şi în demonstrativism (aşa cum am încercat să arăt în cele două texte dedicate filmului la momentul lansării – aici şi aici). Cu „Sieranevada”, Cristi Puiu s-a aflat în premieră în Competiţia oficială de la Cannes. Deşi mai puţin influent decât „Moartea domnului Lăzărescu” şi mai puţin radical decât „Aurora” şi în ciuda câtorva dialoguri stridente şi a unei inevitabile clasicizări, „Sieranevada” este un triumf regizoral şi actoricesc, care îl reconfirmă pe Cristi Puiu în poziţia de lider neoficial al generaţiei sale.” Citeste continuarea »

Rogue One Spin-off Story: Rogue One: A Star Wars Story (2016)

Articol publicat de Ionut pe 16 Decembrie 2016
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.4/10 (5 votes cast)

Rogue One: A Star Wars Story (2016)

Regizor: Gareth Edwards
Scenariu:  Chris Weitz ,Tony Gilroy  
Distribuția: Felicity Jones, Diego Luna, Alan Tudyk, Forest Whitaker, Riz Ahmed, Mads Mikkelsen

Rogue One: A Star Wars Story este primul spin-off care-a cutezat să zboare de sub pălăria francizei Disney dincolo de firul narativ principal guvernat de tirania numeralelor romane 😉 Era de presupus că avea să ne ducă în A galaxy far far away, a long time ago… unde-a ajuns o să aflați mai jos. Dacă nu știți nimic despre ce și-a propus Rogue One și așteptați să fiți uimiți cu planete nemaivăzute și alieni uimitori: wrong! Filmul rebobinează începutul episodului IV: A New Hope (vă reamintesc titlul original pentru că majoritatea ne referim la el ca fiind primul Star Wars, dar dialogurile acestui sequel fac atâta referință mistică la speranță că devine deranjant). Regizorul Gareth Edwards și-a făcut face bine temele și a adunat fiece bucățică de informație necesară pentru a-și asigura cordonul ombilical cu episodul-mamă și a servi pe tavă oricui răspunsul la “Cum a obținut prințesa Leia planurile Stelei Morții și le-a trimis lui Obi-Wan Kenobi?” Citeste continuarea »

Prin blogosfera cinefilă (5 – 11 decembrie 2016)

Articol publicat de Jovi pe 14 Decembrie 2016
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)

-Cristi Mărculescu scrie despre unul din filmele lansate de curând în cinematografele de la noi, Neon Demon: ”Scenariul putea să încerce să articuleze ceva despre patolgia reacțiilor la frumusețea himenală (presupunem că-i virginică madam protagonista, dar nu avem date care să susțină presupunerea) sau să ducă toată treaba cu canibalismul înspre sectă, ocult, canibalism organizat. Dar n-o afce. Și fix de aia e bun scenariul pentru un film de Refn. Pentru cî nu explică nici măcar 40% din cele care se cer explicate pentru un film american și pentru că nu oferă nici profunzimi, nici milă, nici cauzalitate. E ca puma din motel. WTF? De la Lynch și Cronenberg și Black Dahlia citire, uneori viața și moartea în Los Angeles sunt pur și simplu un wtf dat cu majuscule și zero răspunsuri clare. Și așa e și filmul. Bun.” Citeste continuarea »

Filme pe scurt: Synecdoche, New York (2008)

Articol publicat de Tudor Mirică pe 8 Decembrie 2016
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)

synedocheSynecdoche, New York (2008)

Poziţia 20 în lista BBC.
Scenariul şi regia Charlie Kaufman (Eternal Sunshine of the Spotless Mind).
Cu Philip Seymour Hoffman. Şi cu Samantha Morton, Michelle Williams, Catherine Keener.

Film postmodern (aşa i-au zis) nominalizat la Cannes. Caracterizat de presa americană fie ca pretenţios şi autoindulgent, fie ca o capodoperă (Roger Ebert).

Mai întâi să vedem ce zice DEX-ul. Sinécdocă: figură de stil care constă în lărgirea sau restrângerea sensului unui cuvânt prin folosirea întregului în locul părţii (şi invers), a particularului în locul generalului (şi invers), a materiei din care este făcut un lucru în locul lucrului însuşi etc. [acc. şi sinecdócă]. Zice bine: filmul chiar asta face. Citeste continuarea »









Booking.com

FOTOVIVA - Fotografie de nunta si portret

Fotografie de nunta premiumFotografie de nunta premiumFotografie de nunta premiumFotografie de nunta premiumFotografie de nunta premiumFotografie de nunta premiumFotografie de nunta premiumFotografie de nunta premiumFotografie de nunta premium
Fotografie de nunta premium