Andreea

Articol publicat de Jovi pe 11 August 2013
Rating: 9.4/10 (16 votes cast)

529264_4590823970343_1006880347_nMă numesc Andreea Andrușca, nume real de altfel, deoarece încă nu am avut un motiv întemeiat pentru a-mi alege un nume de scenă. Majoritatea îmi zic Andrușca, fără să realizeze că acesta este numele meu de familie, iar eu sunt de acord căci mă simt în sfârșit alintată. M-am născut acum vreo 27 de ani în Moldova, lângă Muntele Ceahlău, am locuit aproape de lacul Izvorul Muntelui, la coada lacului, unde Aghiuță a scăpat ditamai piatra deoarece se grăbea să fugă de pe Pământ înainte de prima cântare a cocoșului. Cel puțin așa povestesc bătrânii satului! Un loc plin de povești de altfel, ce l-am părăsit pentru a-mi continua studiile în București. Studiile le-am terminat, cel puțin o parte din ele, dar  întoarcerea pe locurile natale nu a mai avut loc. Am început să lucrez, schimbând mai multe domenii, și alegând în cele din urmă o combinație între industria BPO-ului (managementul proceselor de business) și domeniul resurselor umane.

Colaborarea cu filme-carti.ro a început de la un proverb spaniol „Călătorule, nu există drumuri. Drumurile se fac pășind”, întâlnit în Diplomația lui Kissinger. Acest lucru m-a încurajat, m-a înarmat cu diplomație și mi-a deschis drumul spre o frumoasă și fructuoasă colaborare cu această echipă minunată. De asemenea, în timpul liber scriu și pe blogul meu personal, Movies as Mentors, un blog ce urmărește folosirea filmelor în dezvoltarea personală.

Întotdeauna mi-am dorit să scriu, dar ezitarea venea o dată cu dorința și astfel mă rezumam doar la lecturarea cărților scrise de-a lungul veacurilor de scriitori iluștri. La această pasiune s-a adăugat o alta, mai modernă, vizionarea filmelor. Nu mi-a trebuit mult timp să realizez că pentru mine cărțile și filmele reprezintă o a doua realitate. Precum Proust, în opera În căutarea timpului pierdut, reconstitui mereu imaginile, ideile, întâmplările întâlnite în timpul zilei. Noaptea este dedicată fantasmelor, dar și visurilor ce par să nu aibă bază în realitate. În cei 73 de ani rămași :), îmi surâde profesia de regizor, scriitor, dar și ceva mai realist cum ar fi o carieră în profesorat. Ideea de a transmite din cunoștințele proprii celor din jur, de a-i ajuta să se dezvolte mi se pare unul dintre lucrurile cele mai frumoase pe care îl poate face o persoană de-a lungul vieții sale.

În încheiere, aș dori să împărtășesc cu voi următoarele cuvinte: “Cu toții repetăm partituri de existența cărora încă nu suntem conștienți (sunt rolurile noastre). Intrăm în pielea unor personaje pe care nu le controlăm (atitudinile și pozițiile noastre). Servim unei conspirații de care uităm complet (măștile noastre)”. (Gilles DELEUZE despre filmele lui Jacques Rivette). Din punctul meu de vedere, filmele și cărțile reprezintă șansa fiecăruia spre o dezvoltare continuă, însă, în același timp, ele transmit “aparența unei infinități de posibilități de realizare a propriilor idealuri”. În acest context, eu uit mereu de natura omului limitată de date biologice. (Peter Harcourt în Film Menu)

Articole Andreea pe Filme-carti.ro

2 Raspunsuri la “Andreea”

1. Alexandru Petria says:

Multumesc frumos pentru cronica.

2. A fost o adevărată plăcere să citesc această carte mai ales într-o perioadă în care aveam nevoie de inspirație, referințe și voie bună. De multe ori mi s-a întâmplat să citesc în metrou și să fiu pur și simplu nevoită să închid cartea și să râd pironindu-mi privirea într-un punct departe în savuroasa încercare de a “comunica” cu ideile expuse în carte. Cu această ocazia am redescoperit și alte stații de metrou (căci uitam să mai și cobor din metrou). Am apreciat sinceritatea dumneavoastră și a domnului Daneliuc și sper ca în viitorul apropiat să am ocazia să citesc cărțile regizorului și să urmăresc nou descoperitul al dumneavostră blog.
    Andreea Andrușca a scris recent..American Hustle – “this is ultimately all about the hair”