Sex in literatura

Sex în literatură (42): Ignacio Garcia-Valiño și violul perfect

Text primit tot de la cititoarea noastră, Laura, căreia îi mulțumim! Citim al treilea text (și cel din urmă) din ”Cele două morți ale lui Socrate”, de Ignacio Garcia-Valiño. Neobula și războinicul Alcibiade, iubitul ei de demult: „Din fericire pentru Neobula, sclavii vâslași nu erau pe corabie, pentru că altfel ar fi forțat-o să iasă în largul mării, ca pe o sclavă captivă. Petreceau probabil prin bordeluri. Timp de câteva clipe, medită la ce era de făcut, așezată la pupă cu spatele la el, privind lumina abia pâlpâindă a unei corăbii îndepărtate care strălucea în întunericul mării, ca o insulă de unde luminile coastei s-ar fi zărit asemenea unor insulițe nesigure. Încă mai putea să se arunce în valuri și să scape înotând. Înainte de a-și putea calcula posibilitățile de salvare în acest fel, simți în spatele său apropierea odioasă a bărbatului, o răsuflare în grumaz, brațele care o cuprindeau, mâinile care îi căutau pielea. (mai mult…)

Sex în literatură (41): Ignacio Garcia-Valiño și sexul moale al bătrâneții

Text primit tot de la cititoarea noastră, Laura, căreia îi mulțumim! Citim al doilea text din ”Cele două morți ale lui Socrate”, de Ignacio Garcia-Valiño. O altă scenă, între bătrânul sofist Prodicus și aceeași hetairă, Neobula: „Prodicus privea surâsul Neobulei, încântător într-un mod calculat. Îi trecu un deget peste buzele pline, și ea i-l supse ușurel. Pe când degetul se făcea nevăzut în căldura umedă a gurii Neobulei, pe bătrân îl învăluiră senzații calde și amintiri. Simțindu-i tresărirea, femeia îngenunchie alături de el și-i susură cuvinte fără glas și fără șir, de pe vârful limbii, cuvinte mai clare, persuasive, pe care un sofist n-ar fi știut niciodată să le pună cap la cap, care vorbeau despre dorința îngropată în străfundurile minții sale. Respirația sa îi gâdila urechea, îl transporta într-un trecut de călătorii, imagini neclare, femei, senzații. Se gândi, de departe, la o existență imediată, fără metafore, de toropeală și abandon, care emana nard, arome, vin și beție, mângâieri fierbinți, priviri umede în întuneric; o voce caldă care-i șoptea ceva finalmente înțeles până la ultimul detaliu. Adevăruri fictive, minciuni mult dorite. (mai mult…)

Sex în literatură (40): Ignacio Garcia-Valiño și sado-masochismul în Grecia antică

Text primit de la cititoarea noastră, Laura, căreia îi mulțumim! Citim din ”Cele două morți ale lui Socrate”, de Ignacio Garcia-Valiño. Acțiunea romanului se petrece la Atena, pe vremea lui Socrate și a comedianului Aristofan. Viața bărbaților atenieni gravitează în jurul celei mai selecte case de toleranță, Milesiana, condusă de Aspasia din Milet. Hetaira Neobula și Aristofan în Milesiana: „-Astăzi o să-ți fac ceva care o să-ți placă mult. Aristofan ridică întrebător din sprâncene și ochii îi scânteiară. Se lăsă dus de mână de hetairă într-o rezervă de la primul etaj, unde nu mai fusese niciodată. -Ai grijă cu devoratoarea asta de bărbați, râse Cinesias. -Zeii îmi pregătesc cea mai plăcută dintre morți! se despărți el surâzând. (mai mult…)

Sex în literatură (39): Alain Gavriluțiu și definiția orgasmului

Nu am terminat încă cartea lui Alain Gavriluțiu apărută de curând la Editura Herg Benet-”Cărăușul de păcate”. Desigur, impresiile mele vor veni în viitorul apropiat aici, pe blog, ca de obicei, dar până atunci să vă delectez cu câteva rânduri din această carte în cadrul rubricii noastre săptămânale, ”Sex în literatură”. Încă nu am descoperit toată acțiunea sau non-acțiunea din carte, dar trei sunt personajele: un tânăr bolnav de SIDA, un homosexual și o asistentă de la spitalul unde primii doi se îngrijesc de sănătatea lor. Primul dintre aceștia, încă de la primele rânduri ale cărții, consideră că orgasmul nu poate fi decât intelectual și dă o definiție pe larg a acestuia: ”Un cretin cu ifose de geniu medical avusese ideea să azvârle o undă sonoră atât de nepotrivită într-o secție de terapie intensivă și probabil că acum, în depozitul de medicamente, mândru de el, își bălăbăne mădularul înfoiat pe sub fustele prea scurte ale vreunei asistente sau stagiare care se mișcă apatic masându-ți sfârcurile întărite, căutând o urmă de feromoni care să-i satisfacă nevoia disperată de orgasm. Nu îl va obține. Cum nu l-a obținut niciodată, deși a încercat din răsputeri. (mai mult…)

Sex în literatură (38): Andrei Ruse, Cristian Vasile și sexul anal în interbelic

Parfumul de interbelic însoțește fiecare pagină din romanul lui Andrei Ruse, ”Zaraza”. Și aici, în lumea crâșmelor de la periferie sau din centru, în lumea fastuoasă a unei vieți de succes (sau, mai bine zis, a unei perioade de succes), Cristian Vasile, alți diseuri din epocă își duceau zilele în huzur, înconjurați de multe sticle de băutură și de femei frumoase. Iar sexul este la ordinea zilei. Iată un exemplu, cu Cristian Vasile în prim plan: ”Cristi era absorbit de toată fiinţa ei, preţuind‑o ca pe o zeiţă. Dovadă că nu i‑a păsat câtuşi de puţin de faptul că era căsătorită, când a aflat mult prea târziu oricum. Era deja prins de şarmul ei exotic, iar nopţile sălbatice de dragoste erau fiecare de neuitat. Odată ajunşi în dormitor, inocenta cu ochi de copilă se transforma imediat într‑o femeie care reuşea să pună stăpânire pe bărbatul ei, satisfăcându‑l în feluri în care acesta nici nu visase. Cu mişcări lascive de felină, mereu într‑o lenjerie intimă provocatoare, se arunca asupra lui Cristi şi nu exista loc pe trupul său pe care ea să nu‑l descopere şi să‑l seducă, milimetru cu milimetru, cu atingeri perfecte, zgâriindu‑l uşor şi muşcându‑l atât cât durerea să fie plăcută, imediat stinsă cu un sărut moale al buzelor ei mari şi zemoase. Ştia cum să se joace cu el şi să‑l înnebunească mereu cu un preludiu intens, dominând şi lăsându‑se dominată, amestecând într‑un echilibru desă­vârşit rolurile pe care le juca aproape de perfecţiune. (mai mult…)

Sex în literatură (37): Federico Andahazi și dragostea cu un orb

Text primit tot de la cititoarea noastră, Laura, căreia îi mulțumim! Fátima, soţia unui armator portughez, sosită în atelierul fraţilor van Mander pentru a i se picta portretul, începe un joc al seducţiei cu cel mai în vârstă dintre ei, orbul Greg. Scena este una cu atât mai interesantă cu cât, în cele din urmă, se dovedeşte că Fátima nu este o tânără femeie, ci tânărul ucenic al rivalului lor în ale picturii, venit să spioneze: „De cum a ieşit Dirk pe uşă, Fátima s-a ridicat în picioare, şi-a rotit capul şi şi-a arcuit coloana. Şi-a simţit spatele obosit şi gambele uşor amorţite. În picioare, lângă fereastră, a simţit nevoia să şi le maseze. Aşa că şi-a ridicat fustoiul greu şi, sprijinind un picior pe banchetă, şi le-a dezgolit pe amândouă: erau lungi, subţiri şi ferme. Pentru o clipă, a cuprins-o sfiala în faţa lui Greg, care stătea foarte aproape de ea, dar în cele din urmă şi-a zis că el nu putea da mărturie de nimic. Mai întâi şi-a frecat coapsele, descriind cercuri mititele, apoi a coborât spre pulpe şi a continuat spre glezne. Fără să-şi schimbe poziţia, l-a întrebat pe Greg dacă frate-său avea să întârzie mult. (mai mult…)

Sebastian, ceilalti si-un ciine

Sex în literatură (36): Masturbarea în cel mai recent roman al lui Mihai Radu

Romanul lui Mihai Radu, ”Sebastian, ceilalți și-un câine”, nu abundă în pasaje ”licențioase”. E adevărat că personajul principal trăiește într-o lume plină de ”savoare”, de la băutură până la droguri, trecând prin lumea prostituatelor bucureștene. Scenele de sex sunt puține la număr, dar cea mai interesantă dintre acestea este elogiul pe care personajul Sebastian îl face masturbării. Pasaj pe care, chiar dacă este lung, îl preluăm aici în întregime: ”Masturbarea e pentru Sebastian o a doua lectură a sexului. Se masturba aproape de fiecare dată după ce se întorcea de la curve și întotdeauna după o partidă de sex întâmplător – întâmplări atât de rare, încât ar trebui inventat un cuvânt pentru asta. Grațiela era prima ne-curvă după un an și ceva. Masturbarea descoperea detalii noi ale actului, dilata timpul și îl controla, fiecare secundă devenea un testicul excitat, se decupau scene imense în înaltul creierului, adevărate tablouri, globii oculari se rostogoleau peste imagini ca două bile pe o masă de biliard. (mai mult…)

Hotel Iris

Sex în literatură (35): Yoko Ogawa și prima experiență sexuală masochistă

Chiar dacă nu am înțeles-o pe eroina feminină a romanului lui Yoko Ogawa, ”Hotel Iris”, nu mă sfiesc :D să vă arăt câteva pagini din experiențele sexuale descrise în carte. De altfel, poate ar fi mai ușor de înțeles pasiunea unei adolescente pentru un bărbat în vârstă, până la urmă nu știi unde te duce dragostea. Problema este însă la oamenii care au orgasm, care simt pasiunea sexuală adevărată numai atunci când simt și durere, unde există suferință. De ce te-ai chinui, ce fel de plăcere vei avea? Nu știu, dar se pare că și personajul masculin, dar și cel feminin din ”Hotel Iris” au această plăcere: de altfel, citind cu atenție scenele erotice, nu vom găsi nicio referire la acuplare, nici un cuvânt despre penis sau despre, până la urmă, dezbrăcarea lui: singura lui preocupare este să o chinuie pe ea: ”Nu era oare dezamăgit de părul meu pubian năclăit de sudoare, de firele nerase de la subsuoară, de culoarea și de forma sexului meu, atât de departe de a fi frumos, de sânii mei prea de copil? Nu îl frapa cât de urâtă era forma pe care o crea în timp ce mă lega? Nu ar fi preferat-o pe femeia aceea, cu toate ocările ei? (mai mult…)

Sex în literatură (34): Hisham Matar sau cum e să îți surprinzi părinții făcând sex

Text primit tot de la cititoarea noastră, Laura, căreia îi mulțumim! „În ţara bărbaţilor” este un roman despre drama unei familii obişnuite din Libia anului 1979, o Libie aflată sub teroarea dictaturii lui Gaddafi, dar şi guvernată de propriile cutume, dramă povestită prin ochii unui copil de nouă ani. Atmosfera nu poate fi decât una familiară cititorilor români: telefoane ascultate, supravegheri pe stradă, oameni care încearcă să schimbe câte ceva, turnători şi trădători, singura soluţie pentru o viaţă mai bună fiind fuga din ţară. Dar, mai presus de toate acestea, romanul este unul depre dragostea faţă de mamă, o dragoste neţărmurită faţă de mamă. Micul Suleiman intrând, într-un moment nepotrivit, în camera părinţilor: „Nu ştiu ce m-a făcut să mă trezesc în noaptea aceea şi să mă duc în camera lor. Era aprinsă doar lampa tatei şi la lumina ei slabă l-am văzut deasupra ei, mişcându-se înainte şi înapoi pe o distanţă scurtă, asemeni bătrânelor care-şi bocesc morţii. (mai mult…)

Sex în literatură (33): Lisa See și inițierea în dragoste

Alături de citatele din Kenzaburō Ōe, pe care vi le-am împărtășit în săptămânile trecute, Laura ne-a transmis și câteva pasaje, pentru aceeași rubrică, din Lisa See și cartea ei ”Dragostea Florii-de-Bujor”. Mulțumim, Laura! Sper să vă placă, nouă ne-au plăcut cuvintele Lisei See și le-am grupat sub numele ”Lisa See și inițierea în dragoste”. Iată cuvintele Fantomei Florii-de Bujor, logodnica moartă a lui Wu Ren, pe care ea îl consideră soţul ei de drept, acum căsătorit cu tânăra Tan Ze: „La început nu ştiam ce să fac, iar Ze mi se împotrivea de multe ori. Însă eram mult mai puternică, iar ea nu avea altă alternativă decât să mă asculte. Să-l satisfacă pe Ren era deja altă poveste. Învăţasem prin încercare şi eşec, prin încercare şi reuşită. Am început să-i urmăresc semnele şi să reacţionez la şoaptele sale, la tremurul ei interior şi la mişcările subtile ale trupului ei ca să pot ajunge mai bine la el. Îi direcţionam degetele lui Ze de-a lungul muşchilor lui. O obligam să-şi folosească sânii ca să-i mângâie pielea, buzele, limba. O făceam să-şi folosească umezeala gurii ca să-i tortureze sfârcurile, burta şi acea parte de jos. În sfârşit înţelegeam ce voise Tang Xianzu să spună când scrisese că Liniang cântă la fluier. Cât despre acea zonă întunecată şi umedă din Ze pe care Ren o dorea mai presus de orice, mă asiguram că e pregătită şi disponibilă pentru el în orice clipă ar fi dorit.(…) (mai mult…)