Recenzii filme si carti

Recenzii despre filme si carti

Prin blogosfera literara (17 – 23 octombrie 2011)

Articol publicat de Delia pe 24 Octombrie 2011
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

“Afise romanesti interbelice” ne aduce Radu Oltean pe blogul sau “art-historia”, spunandu-ne: “Inca de acum mai bine de un an, am avut ocazia sa admir si sa fotografiez o mica colectie speciala, de afise vechi din colectiile Cabinetului de stampe ale Academiei Romane. Am facut o selectie ale celor mai frumoasesi mai reprezentative, fiind interesat in mod special de cele interbelice, datorita stilului grafic si al fonturilor moderniste si art-deco folosite. In afara de acestea am mai adaugat in aeasta selectie si doua alte afise din alte epoci; primul, o reclama de prin 1900 la berea Luther (azi, fabrica Grivita de la Gara Basarab), cu o grafica si o compozitie stufoasa si spectaculoasa, multiplicata in procedeu lithografic si alta din primii ani ai “democratiei populare”, cu o grafica, de asemenea, foarte caracteristica epocii (realism socialist).” M-a emotionat acest demers, mai ales pentru faptul ca in mapa de desene ale mamei mele, am cateva reproduceri dupa aceste afise. Atentie la afisul de promovare “Carti scolare primare si secundare”!!! Si iubitorii de bere vor gasi afise pe gustul lor 🙂

Daca sunteti “pasionati” de masinile vechi care zac pe strazile capitalei, cititi la SimplyBucharest un post care vine cu fotografii si cu elemente bogate de documentare.

Si tot la SimplyBucharest suntem invitati la expozitia de fotografii “Romania salbatica”, deschisa la intrarea Parcului Herastrau – Piata Charles de Gaulle. Detalii gasiti si pe site-ul Realitatea.

Pe Muzichii.ro, il aveti la la sectiunea albume, in saptamana trecuta pe Jon Secada. Si atentie, puteti asculta primul sau album – 1992.

Drift Grand Prix România, 21-23 octombrie 2011 – primul eveniment profesional de drift din Romania!!!

Din nou, o privire catre Bucuresti, de pe RezistentaUrbana, unde “raiden” ne prezinta in saptamana care a trecut, “noile vedete” ale cetatii – cladirile de birouri si blocurile-turn de sticla.

“S-a dus si Paul Everac” ne spune pe blogul sau Lucia Verona.

Pe blogul sau actorul Marius Manole ne spune “mai e putin si incepe”. Ce incepe? Festivalul National de Teatru!!! In articol aveti si link la situl Festivalului! Si tot Marius Manole vorbeste despre “2011 si lectura” si ne spune ca: “poate n-ar strica sa ne intoarcem la carte, la lectura, stiut fiind faptul ca un popor fara cultura e mai usor de manipulat”.

Volumul “Sa-i omoram pe toti avocatii” (ah, ma raliez acestei chemari 🙂 ), de Paul Levine, este prezentat pe “carti de citit”.

La Editura Polirom a aparut romanul care a stat la baza filmului coproductie israeliana-romana-franceza, etc (cronicuta pe blogul nostru), Misiunea Directorului de Resurse Umane de A.B.Yehoshua, despre care The New York Times Book Review  spune: „Acest roman are forta si simplitatea inselatoare ale unei capodopere.”

(Delia)

Tomata cu scufita a citit „The Importance of Being Earnest” (Ce inseamna sa fii onest), celebra piesa de teatru a lui Oscar Wilde, publicata initial in 1895. Pe langa recomandarea de final ca sa citim piesa in engleza, Tomata ne da si argumente: „Deliciul operelor lui Wilde constă în limbaj, am învățat asta încă din facultate. Însă pe atunci nu citisem Portretul în engleză și aveam să înțeleg asta abia acuma, când am citit piesa în engleză. Limbajul, dialogul, replicile, totul e splendid. Printr-un limbaj atât de rafinat și de pompos, Wilde redă scene de un comic elegant. Personajele nu sunt nici ele mai prejos, toate păstrează aura aristocrată a englezilor secolului 19, și totuși Wilde își bate joc de ele. Să vă povestesc un pic despre ce este vorba.”

Arthur Suciu ne descrie pe larg despre manipularea identităţii, într-o prezentare a cărţii lui Alex Mucchielli, Arta de a influenţa. Analiza tehnicilor de manipulare: „Mucchielli afirmă că, având în vedere infinita varietate a comunicărilor de influenţare ce au ca scop manipularea identităţilor, este dificil să discernem un număr determinat de „tehnici”. Este de fiecare dată necesar (şi poate util) să luăm în calcul „actorii prezenţi şi ceea ce se ştie despre ei”. În ceea ce priveşte identificarea acestor tehnici, sunt importante: intuiţia şi adaptarea la situaţia de pornire (Mucchielli: 2002, 190).”

(Jovi)

Contributori: Delia, Jovi


« »

Parerea voastra

Ultimul vostru articol









Booking.com

FOTOVIVA - Fotografie de nunta si portret

Fotografie de nunta premiumFotografie de nunta premiumFotografie de nunta premiumFotografie de nunta premiumFotografie de nunta premiumFotografie de nunta premiumFotografie de nunta premiumFotografie de nunta premiumFotografie de nunta premium
Fotografie de nunta premium