Cărți pentru copii: Mog, pisica uitucă, de Judith Kerr

Articol publicat de Jovi pe 9 Iunie 2016

Mog”Mog, pisica uitucă”, text și ilustrații de Judith Kerr

Editura Pandora M, București, 2016
Traducere din engleză de Domnica Drumea

La Bookfest, se plimba printre standuri un urs mare panda, care m-a îndemnat să văd noutățile de la Editura Pandora M. La standul editurii (care face parte din Grupul Editorial Trei), am descoperit, mare, imaginea unei pisici simpatice. Cum știu unii, pisicile mă cam urmăresc în ultimul timp, de când băiatul meu a devenit pasionat de acestea, iar imaginile cu felinele domesticite sunt cam peste tot în apartamentul meu micuț (acum, în ultima vreme, văd că a trecut puțin peste această pasiune, cățelușii par mai simpatici, iar jocurile pe calculator și mai mult). Numele aceste pisici este Mog și a fost inventată de către anglo-nemțoaica Judith Kerr, iar prima carte în care am aflat ceva amănunte despre ea este ”Mog, pisica uitucă”.

Se ia, așadar, o familie normală, aparent fericită, compusă din patru membri (tata, mama, băiatul-Nicky și fata-Debbie), dar care are și o pisică tărcată, grăsuță și cam… împrăștiată. Atât de împrăștiată încât uită de la mână până la gură și nu chestii sofisticate, ci cam tot ce ține de viața ei. Ca să vă dau un exemplu simplu (cartea cuprinde ceva mai multe, strașnice și amuzante):

”Uneori, după ce lua cina, uita că a luat-o.”

page_1_thumb_largeAșadar, nu este cine știe ce deșteptăciune, de vreme ce ea nu uita unde a pus jucăriile sau mâncarea, ci chiar lucruri importante, existențiale, precum faptul că există o ușiță construită special pentru ea, pe care poate intra la orice oră, oricând, în casa în care locuia. Iar toate aceste probleme de comportament și de memorie se întorc împotriva ei, pentru că aproape nimeni din familie nu o mai place, fiecare gafă pe care o face se transpune în sentimentele oamenilor și aceștia sunt gata să se lepede de ea. Dar poate mai există o scăpare, o nouă gafă sau o faptă victorioasă!

Textul simplu, dar amuzant, este completat de ilustrațiile simpatice ale autoarei, iar împreună ne oferă o poveste frumoasă, cum nu se poate mai potrivită pentru copiii de vârstă preșcolară. Bine, se poate citi la orice vârstă (am citit-o atât eu, cât și băiețelul meu de 10 ani), dar eu vi-o recomand pentru grădiniță, dar și pentru copiii care abia au învățat să citească. Iar pe pisicuța Mog cea uitucă este un început bun pe piața din România, cred că va reuși să farmece copilașii îndrăgostiți de animale.

Puteți cumpăra cartea: Editura Pandora M/Libris.ro.

« »